--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

"Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: jotef » 30 paź 2018, o 10:46

Lewel pisze:
30 paź 2018, o 10:38
[ ... ] Po złożeniu na wolnych obrotach prawie 1,5 bara więcej! [ ... ]
czyli ile ... ?

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 30 paź 2018, o 11:10

Po wszystkim na zimno było coś w okolicach 4 lub 5 barów (nie pamiętam dokładnego wyniku).
Mam wszystko zapisane w książce napraw. Jak auto wróci z trasy, to napiszę jak to szło.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: jotef » 30 paź 2018, o 11:28

ok. to jeszcze jak będziesz zerkał w książkę zapodaj proszę ten numer pompy, bo w katalogu online Pierburg'a nie występuje kod produktu z 'A' albo ja nie umiem znaleźć. dzięki :)

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 30 paź 2018, o 11:31

Jak mi podasz vin na PW to mogę zadzwonić i się dowiedzieć, którą pompę masz

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: jotef » 30 paź 2018, o 11:39

wiem jaką mam > opcja ze zmiennym wydatkiem, której producent zadedykował 'imię' 7.07381.01.0 Pierburg :lol:

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Rooff_ » 30 paź 2018, o 12:57

Hmmm w katalogu Pierburga do Insigni występują takie numery (przeglądałem tylko silniki A20...):
7.01984.02.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTJ, A 20 DTC, A 20 DTL, A 20 DTR)
lub
7.02266.01.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTJ, A 20 DTC, A 20 DTL, A 20 DTR)
lub
7.07381.01.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTE)

Jeśli by brać hipotezę, że wadliwa pompa jest porzyczyną zacierania, to trzebaby dojść do tego, kiedy która pompa jest montowana. Ta 2266 i 7381 z zewnątrz wyglądają bardzo podobnie.
Niestety w tym katalogu nie ma zestawienia, która którą i kiedy zastąpiła.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: jotef » 30 paź 2018, o 14:27

7381 różni się elektrozaworem > co widać na 1'wszy rzut oka.
pozatym dekiel zaślepiający komorę pompy mocuje 8'em śrub a nie 6'eść jak w 2266 ...
żadna z nich w kodzie nie ma 'A'.

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 30 paź 2018, o 14:54

Bo ta z A jest pompom regenerowaną przez Pierburga. I widzę że faktycznie nie ma jej nigdzie dostępnej w sprzedaży.

Pomiary z Zafiry:
Temp Wody 90, Olej ok 50 stopni
Ciśnienie na wolnych obr 3,5 bara - STARA POMPA

Te same warunki NOWA POMPA - 5 barów

Nową pompę załatwiał znajomy z Opla i konieczne było odesłanie starej za którą otrzymałem kaucję.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Rooff_ » 30 paź 2018, o 15:28

A pompę o jakim numerze masz pod tej regeneracji?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: norbi333 » 30 paź 2018, o 15:55

A nie jest tak, że stara była już zużyta i stąd słabsze ciśnienie?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: mazmarcin » 30 paź 2018, o 21:36

Lewel tyle piszesz a nie wiesz jaki masz silnik w swoim aucie? 2014 i B20DTR? :lol:

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: wojtekski » 30 paź 2018, o 22:21

Też pamiętam że brakowało już paliwa i dlatego błąd szedł, dlatego też była lekka korekta mocy w dół. Jakoś też nie widzę okolić 250 KM z biturbo samym programem. Ale aby jeździły i bezawaryjności.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: jotef » 31 paź 2018, o 08:38

Lewel pisze:
30 paź 2018, o 14:54
[ ... ]
Pomiary z Zafiry:
Temp Wody 90, Olej ok 50 stopni
Ciśnienie na wolnych obr 3,5 bara - STARA POMPA

Te same warunki NOWA POMPA - 5 barów
[ ... ]
czyli normalna w zasadzie temp. pracy > te 5 bar jest po prostu impressed o:o
jeśli nie masz pompy z elektrozaworem, to aż strach się bać ciśnienia jak wał się szybciej zakręci :o
w końcu 2266, jeśli taką masz daje ciś. w funkcji obrotów wału korbowego ...
napisz proszę czym mierzysz ciś. > podajesz wszak w jednostkach [bar] ?
u siebie ostanio na bieżąco monitoruję oliwę i wyskalowanie jest w [kPa] podobnie jak w MDI:
ciśnienie_opel.jpg
taką wartość mam dla wolnych obrotów i 'zimny' płyn chłodzący > jak osiągnie temp. pracy
czerwona wskazówka spada do 1'wszej ćwiartki wyskalowania > jest ciut za nią ...
i to jest wartość niejako constans dla 'zestawu' parametrów motorka > temp. pracy/wolne obroty
więc jeśli 1 [bar] = 100 [kPa], to daje to niecałe 2 bar'y.
okolice 5 bar pojawiają się przy wyższych obrotach :cry:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 31 paź 2018, o 09:05

mazmarcin pisze:
30 paź 2018, o 21:36
Lewel tyle piszesz a nie wiesz jaki masz silnik w swoim aucie? 2014 i B20DTR? :lol:
Końcóweczka 2013 szanownego Pana. Produkcja na 2014, a wszędzie trzynastki na gratach. Taki ulep ;)


W kwestii ciśnienia - Mierzone manometrem przez mechanika, który robił remont. To, co powiedział wpisałem w książkę.
Btw. gość robi tylko ople i wg. niego ta pompa, która jest w zafirze nie występuje w Insigniach. Przeszukam dziś papiery żeby podać Wam numery.
Zaciekawiłeś mnie i zacząłem szukać i wygląda że te wartości, które podał to wyglądają mi na ciśnienie na zimnym.
Wtedy te 5 bar jak najbardziej jest w porządku.
Mój błąd.

Jeżeli chodzi o 250 KM w BiTurbo, to wydajność wtrysków nie jest tu problemem. Do zapętlania im naprawdę daleko. W zależności od kompa spotkałem się z limiterami w różnych miejscach. Na "dużym" ecu limitery na paliwie u mnie były bodaj w dwóch czy trzech miejscach. Szukałem tunera naprawdę długo i tych biTurbo jest na tyle mało + zasrane igły do programowania, że mało komu się chce przy tym dłubać. Do tego dochodzi w 99% przypadkach automat, który nie zniesie nie wiadomo ile.
Dla setupu z automatem i standardowym wydechem 230-235 to jest faktycznie max, ale absolutnie nie przez paliwo.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: mazmarcin » 31 paź 2018, o 10:25

Chodzi o literkę, masz A nie B20DTR ;)

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 31 paź 2018, o 12:10

Aaaa już widzę! Źle się "klikło" xD
Myślę sobie, o co gościowi chodzi? Coś przeoczyłem i po 2014 inaczej go nazwali?
Dobre dobre, mea culpa - już poprawiłem

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 4 sty 2019, o 10:35

Wczorajsza spokojna trasa Kraków-okolice Częstochowy i z powrotem.
Autostrada 130-145 (duży ruch). Potem droga krajowa 80-110, lokalne powolutku bo śnieg ok 50 km/h.
Jest lepiej niż spoko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 2 lut 2019, o 10:39

W biturbo od zawsze czuć było mrowienie/drgania podczas przyspieszania (szczególnie czuć pod góre). Na pierwszy rzut wyjęcie półosi i ta długa ma na wieloklinie małą rysę. Nie podejrzewałem żeby to mogło powodować drgania. Udało się pożyczyć inne półosie z biturbo. Efekt - zero drgań. Teraz bądź tu mądry znajdź półosie w dobrym stanie albo nowe do biturbo :(

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 1 paź 2019, o 15:21

Oddam w dobre ręce filtr powietrza PiperCross do Biturbo. Przebieg 11 kkm. Nasączony fabrycznie.
Sprzedaję, bo wymieniam zawsze na nowy.

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 22 sty 2020, o 10:05

Aktualizacja - srebrne opc line poszło w ludzi.
Przy okazji wymiany sprzęgła w biturbo (umęczyłem tarcze ;) ) wyszła ciekawostka. Otóż moduł sprzęgła tj. tarcza pasuje z lancera evo X.
Ba! W F40 średnica tarczy jest większa niż w Evo. Kurtyna

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”