czyli ile ... ?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
"Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Po wszystkim na zimno było coś w okolicach 4 lub 5 barów (nie pamiętam dokładnego wyniku).
Mam wszystko zapisane w książce napraw. Jak auto wróci z trasy, to napiszę jak to szło.
Mam wszystko zapisane w książce napraw. Jak auto wróci z trasy, to napiszę jak to szło.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
ok. to jeszcze jak będziesz zerkał w książkę zapodaj proszę ten numer pompy, bo w katalogu online Pierburg'a nie występuje kod produktu z 'A' albo ja nie umiem znaleźć. dzięki
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Jak mi podasz vin na PW to mogę zadzwonić i się dowiedzieć, którą pompę masz
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
wiem jaką mam > opcja ze zmiennym wydatkiem, której producent zadedykował 'imię' 7.07381.01.0 Pierburg
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Hmmm w katalogu Pierburga do Insigni występują takie numery (przeglądałem tylko silniki A20...):
7.01984.02.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTJ, A 20 DTC, A 20 DTL, A 20 DTR)
lub
7.02266.01.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTJ, A 20 DTC, A 20 DTL, A 20 DTR)
lub
7.07381.01.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTE)
Jeśli by brać hipotezę, że wadliwa pompa jest porzyczyną zacierania, to trzebaby dojść do tego, kiedy która pompa jest montowana. Ta 2266 i 7381 z zewnątrz wyglądają bardzo podobnie.
Niestety w tym katalogu nie ma zestawienia, która którą i kiedy zastąpiła.
7.01984.02.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTJ, A 20 DTC, A 20 DTL, A 20 DTR)
lub
7.02266.01.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTJ, A 20 DTC, A 20 DTL, A 20 DTR)
lub
7.07381.01.0 (A 20 DT, A 20 DTH, A 20 DTE)
Jeśli by brać hipotezę, że wadliwa pompa jest porzyczyną zacierania, to trzebaby dojść do tego, kiedy która pompa jest montowana. Ta 2266 i 7381 z zewnątrz wyglądają bardzo podobnie.
Niestety w tym katalogu nie ma zestawienia, która którą i kiedy zastąpiła.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
7381 różni się elektrozaworem > co widać na 1'wszy rzut oka.
pozatym dekiel zaślepiający komorę pompy mocuje 8'em śrub a nie 6'eść jak w 2266 ...
żadna z nich w kodzie nie ma 'A'.
pozatym dekiel zaślepiający komorę pompy mocuje 8'em śrub a nie 6'eść jak w 2266 ...
żadna z nich w kodzie nie ma 'A'.
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Bo ta z A jest pompom regenerowaną przez Pierburga. I widzę że faktycznie nie ma jej nigdzie dostępnej w sprzedaży.
Pomiary z Zafiry:
Temp Wody 90, Olej ok 50 stopni
Ciśnienie na wolnych obr 3,5 bara - STARA POMPA
Te same warunki NOWA POMPA - 5 barów
Nową pompę załatwiał znajomy z Opla i konieczne było odesłanie starej za którą otrzymałem kaucję.
Pomiary z Zafiry:
Temp Wody 90, Olej ok 50 stopni
Ciśnienie na wolnych obr 3,5 bara - STARA POMPA
Te same warunki NOWA POMPA - 5 barów
Nową pompę załatwiał znajomy z Opla i konieczne było odesłanie starej za którą otrzymałem kaucję.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
A pompę o jakim numerze masz pod tej regeneracji?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
A nie jest tak, że stara była już zużyta i stąd słabsze ciśnienie?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8975
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Lewel tyle piszesz a nie wiesz jaki masz silnik w swoim aucie? 2014 i B20DTR?
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Też pamiętam że brakowało już paliwa i dlatego błąd szedł, dlatego też była lekka korekta mocy w dół. Jakoś też nie widzę okolić 250 KM z biturbo samym programem. Ale aby jeździły i bezawaryjności.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
czyli normalna w zasadzie temp. pracy > te 5 bar jest po prostu impressed
jeśli nie masz pompy z elektrozaworem, to aż strach się bać ciśnienia jak wał się szybciej zakręci
w końcu 2266, jeśli taką masz daje ciś. w funkcji obrotów wału korbowego ...
napisz proszę czym mierzysz ciś. > podajesz wszak w jednostkach [bar] ?
u siebie ostanio na bieżąco monitoruję oliwę i wyskalowanie jest w [kPa] podobnie jak w MDI:
taką wartość mam dla wolnych obrotów i 'zimny' płyn chłodzący > jak osiągnie temp. pracy
czerwona wskazówka spada do 1'wszej ćwiartki wyskalowania > jest ciut za nią ...
i to jest wartość niejako constans dla 'zestawu' parametrów motorka > temp. pracy/wolne obroty
więc jeśli 1 [bar] = 100 [kPa], to daje to niecałe 2 bar'y.
okolice 5 bar pojawiają się przy wyższych obrotach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Końcóweczka 2013 szanownego Pana. Produkcja na 2014, a wszędzie trzynastki na gratach. Taki ulep
W kwestii ciśnienia - Mierzone manometrem przez mechanika, który robił remont. To, co powiedział wpisałem w książkę.
Btw. gość robi tylko ople i wg. niego ta pompa, która jest w zafirze nie występuje w Insigniach. Przeszukam dziś papiery żeby podać Wam numery.
Zaciekawiłeś mnie i zacząłem szukać i wygląda że te wartości, które podał to wyglądają mi na ciśnienie na zimnym.
Wtedy te 5 bar jak najbardziej jest w porządku.
Mój błąd.
Jeżeli chodzi o 250 KM w BiTurbo, to wydajność wtrysków nie jest tu problemem. Do zapętlania im naprawdę daleko. W zależności od kompa spotkałem się z limiterami w różnych miejscach. Na "dużym" ecu limitery na paliwie u mnie były bodaj w dwóch czy trzech miejscach. Szukałem tunera naprawdę długo i tych biTurbo jest na tyle mało + zasrane igły do programowania, że mało komu się chce przy tym dłubać. Do tego dochodzi w 99% przypadkach automat, który nie zniesie nie wiadomo ile.
Dla setupu z automatem i standardowym wydechem 230-235 to jest faktycznie max, ale absolutnie nie przez paliwo.
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Aaaa już widzę! Źle się "klikło" xD
Myślę sobie, o co gościowi chodzi? Coś przeoczyłem i po 2014 inaczej go nazwali?
Dobre dobre, mea culpa - już poprawiłem
Myślę sobie, o co gościowi chodzi? Coś przeoczyłem i po 2014 inaczej go nazwali?
Dobre dobre, mea culpa - już poprawiłem
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Wczorajsza spokojna trasa Kraków-okolice Częstochowy i z powrotem.
Autostrada 130-145 (duży ruch). Potem droga krajowa 80-110, lokalne powolutku bo śnieg ok 50 km/h.
Jest lepiej niż spoko.
Autostrada 130-145 (duży ruch). Potem droga krajowa 80-110, lokalne powolutku bo śnieg ok 50 km/h.
Jest lepiej niż spoko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
W biturbo od zawsze czuć było mrowienie/drgania podczas przyspieszania (szczególnie czuć pod góre). Na pierwszy rzut wyjęcie półosi i ta długa ma na wieloklinie małą rysę. Nie podejrzewałem żeby to mogło powodować drgania. Udało się pożyczyć inne półosie z biturbo. Efekt - zero drgań. Teraz bądź tu mądry znajdź półosie w dobrym stanie albo nowe do biturbo
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Oddam w dobre ręce filtr powietrza PiperCross do Biturbo. Przebieg 11 kkm. Nasączony fabrycznie.
Sprzedaję, bo wymieniam zawsze na nowy.
Sprzedaję, bo wymieniam zawsze na nowy.
- Lewel
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
- Auto: BiTurbo ST lift
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KRK
Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)
Aktualizacja - srebrne opc line poszło w ludzi.
Przy okazji wymiany sprzęgła w biturbo (umęczyłem tarcze ) wyszła ciekawostka. Otóż moduł sprzęgła tj. tarcza pasuje z lancera evo X.
Ba! W F40 średnica tarczy jest większa niż w Evo. Kurtyna
Przy okazji wymiany sprzęgła w biturbo (umęczyłem tarcze ) wyszła ciekawostka. Otóż moduł sprzęgła tj. tarcza pasuje z lancera evo X.
Ba! W F40 średnica tarczy jest większa niż w Evo. Kurtyna