--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

"Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

"Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 29 paź 2018, o 11:08

Witam,
Jestem posiadaczem na chwilę obecną trzech sztuk hOpla:

-Zafira C 2.0 MY2013 DTH 165 @ ~190-200KM (jej tu chyba nie będę opisywał :) )

-Insignia Kombi FL MY2014 2.0 DTR BiTurbo 190 @ ~250KM Ze mną od niecałego roku -ZIELONA
Manual na ośce! Nie było łatwo znaleźć :)

Wyposażenie z grubsza:
-Krzesełka -> Lucy in the sky - czyli Lucyna w skaju :) +Grzanie + podst. elektryka + 2x podparcie udźca drobiowego
-Okno w dachu (Chryste ile to waży?!)
-Kółka 20 cali na lato (mudźińska felga = waga kategorii KFC)
-Multilink z dużym TV (900)
-Kamera cofania
-Tempomat z rejderem
-Czytanie znaków + asystent pasa
-oczywista oczywistość, czyli lustra i 4 szybki w prądzie
-Najwinkszy wyświetlacz w zegarach
-Tryb SPORT
-Eko off + program (dułbnięte kąty wtrysków, sterowanie doładowaniem oparte o sondę) + 2 stopniowy launch control

Co już popsułem/naprawiłem:
-2x Czujnik ciśnienia na listwie CR (wg. mnie dalej to ciśnienie skacze za bardzo na postoju)
-Wymiana Foteli (oryginalne były bez podparcia ud)
-Wymiana prawego manipulatora na kierownicy (na zdjęciach jeszcze stary)
-Rozrząd + pompa wody + olej + rolka i paski PK
-Klapy out
-uszczelka smoka (przezorny zawsze tego no)

Plany:
-Kupić felunek 19 cali i jeździć na nim cały rok
(obecnie mam zestaw 20 lato + 17 stal zima FUJ!)
-dograć funkcje temp oleju do zegarów


-Insignia Kombi MY2012 2.0 DTH 160 @ ~190-200KM U mnie od niecałych 3 lat -SREBRNA

Wyposażenie :
-Fotele szmacianki ale z podparciem udek+ grzanie + podstawowa elektryka
-Pełny OPCline na zewnątrz i wewnątrz (wszystko ciorne w środku)
-Navi 800DVD
-Felunek 18 OPCline
-Czytanie znaków + asystent pasa
-i tera paczaj : TYLKO 2 szyby w prądzie (SIC!) Kto to konfigurował?
-Tryb Sport
-Modyfikacje eko/tuningowe zrobione tak jak wyżej


Co zrobione ta z czystej eksploatacji:
Rozrząd x 2
-Uszczelka smoka x2 (za każdym razem prewencyjnie)
-Auto zjeździło już dwa komplety zimówek i letnich opon
-Dwumas + sprzęgło Oryginał z ASO
-Przeguby + tylne tuleje wahaczy z przodu (drgania na fajerze)


I teraz tak:
Wszystko było cacy dopóki auto nie przekroczyło jakoś ~195 kkm przebiegu
Zaczęło się od małej dziurki w rurze IC (rzadko jeżdżę tym autem i to przeoczyłem)
Dziurka ta sprawiła iż turbo się wzięło i rozbiegało.
Zatem tak :
- Kupno nowej turbawki
-Okazało się że przy okazji (lub nie) 3 sztuki wtrysków się wzięły i poddały.
Korekcje miały naprawdę ładne, dopiero na stole okazało się że mechanicznie dwa są w fatalnym stanie, trzeci w słabym.
Zapadła djecezja - kupujemy 4 nowe sztuki (nie duża w cenie różnica do regeneracji)
-W między czasie poszło zwarcie w elektryce na sterowaniu sprężarką klimy. Udało się uratować wszystko bez zakupu nowego kompresora.
Bankowo o czymś zapomniałem, najwyżej dopiszę

Plany :
Pojeździć bezawaryjnie około roku, następnie oddać komuś nieźle doinwestowane auto. Takie życie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: angel_dark666 » 29 paź 2018, o 11:26

Tak się zastanawiam dlaczego piszesz ~ 190-200 KM i ~250 KM, nie wiesz ile ma mocy?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 29 paź 2018, o 11:35

Bo nie mierzyłem ich.
BiTurbo zmierzę na pewno bo tutaj jest wyzwanie :)
W pozostałych totalnie mi wisi czy jest 185 czy 205. Druga sprawa, że mam nie po drodze do naprawdę dobrej (miarodajnej hamowni).
Jasne można mierzyć na dyno projectach i innych nawet maha, ale niestety 90% tunerów majstruje we współczynniku oporu :(
Niestety na maha teraz wyszły jakieś dongle, które pozwalają na ingerencje :((
W BiTurbawce postaram się zmierzyć też 100-200 km/h bo mam dostęp do racelogica.
Nie przywiązuje specjalnie uwagi do liczb na wykresie. Odnośnie hamowni zapewne większość ludzi się ze mną nie zgodzi i szanuję to w 100%. Jednak stety/niestety poznałem troszkę świat tunerów i "tunerów" od kuchni.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: angel_dark666 » 29 paź 2018, o 11:51

Czyli jak? Masz wgranego gotowca po prostu bez sprawdzenia czy jest prawidłowo, czy box?
Druga sprawa w BiTurbo nie osiągniesz 250KM bez fizycznej ingerencji w silnik.
Nie sztuka wgrac gotowca tylko zrobić jak najlepszy wykres Nm.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2018, o 11:52 przez angel_dark666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: wassermann » 29 paź 2018, o 11:52

I jak się rusza tymi 450 Nm (jak nie więcej) na jednej osi? W Vectrze miałem 400 Nm i nawet na III. biegu nie dało się przycisnąć na mokrym, bo ASR wchodził... To jednak jest wyzwanie. Tak samo siły na kierownicy.

M.

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 29 paź 2018, o 12:21

Jeżeli kiedykolwiek ktoś się choć odrobinę zagłębił w proces powstawania, wgrywania map sterujących, to wniosek nasuwa się taki, że wynik końcowy na hamowni nie ma nic wspólnego z posługiwaniem się "gotowcami".
Hamownia jest konieczna, jak dla mnie do obserwacji krzywej momentu i to zrobisz na każdej. U mnie stroiliśmy na hamowni drogowej i ona ma dość duży rozrzut w wynikach, ale krzywą podglądniesz i dokładnie wiesz, co się dzieje.
Czy u mnie jest gotowiec? Sprawdźmy ile Insignii ma program, gdzie doładowanie jest sterowanie ściśle po sondzie. Myślę, że będzie to zdecydowana mniejszość. Polecam naciskać na swoich tunerów, aby tak robili. Niestety żeby to zweryfikować potrzebny jest wgląd w proces programowania i podstawowa wiedza - którą niekoniecznie tuner może mieć ochotę się dzielić. Co z resztą jest nawet logiczne.
Opierając się wyłącznie na moim doświadczeniu fabryczna mapa w moim BiTurbo była fatalna pod względem osiągów. Wszystko w imię ekologii, nie mylić z ekonomią ;) Robota z poprawianiem kątów wtrysków, dawek paliwa ect. trwała naprawdę długo. Po prostu nie da się orypać tego auta tą metodą w 6h.
W sprawie samego wynku w okolicach 250 KM jest do zrobienia na szczęśliwym motorze. Cinsoft (chyba z Gliwic)ma na koncie dwie takie i z tego, co patrzę ma nawet MAHA.
https://www.facebook.com/pg/CINSOFT/pho ... tn__=-UC-R

Udało mi się nawet dotrzeć z pomocą dwóch tunnerów do informacji (info pochodzi z Fracji), że przy około 260-270 motor BiTurbo ma już tendencje do robienia BUM xD

Musze dopytać gdzie u mnie limiter momentu jest ustawiony w sprawie samej wartości. Jeżeli chodzi o trakcję, to przy walcowatych ciężkich 20" na suchym potrafi po zapięciu trzeciego biegu na pełnym bucie bardzo delikatnie, ale jednak uślizgnąć... ciekawe czy oponę czy sprzęgło xD Nie no tak serio to na mokrym : 3 bieg + gardło = WOLOLOLOLOLO! Ni ma zupełnie trakcji!
Na kierownicy o dziwo nie ma mega szarpnięć i ściągania.
Szkoda, że mam to szklane okno, bo waga w tym aucie to największy wróg osiągów.

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: angel_dark666 » 29 paź 2018, o 14:03

Moge tylko tyle napisać :D i zyczyć bezawaryjnosci .

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: norbi333 » 29 paź 2018, o 15:02

To muszą być bardzo szczęśliwe motory,bo miałem 2 sztuki biturbo i żaden się nie zbliżył do 250 koni ,żeby dało się jeździć normalnie

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 29 paź 2018, o 15:15

Okolice realnych 240 każdy tuner na zdrowym piecu powinien zrobić (z "uwolnionym" wydechem). Oczywiście nie mówimy tu o boxach. Odnoszę wrażenie że duża część warsztatów chyba nie diagnozuje nawet aut przed robotą. Czego byłem świadkiem. "Świeci się check? Nie. To robimy"
Z resztą jak pisałem wcześniej. Niech ma nawet 180KM tylko żeby to jakoś jechało :)
Miałem swego czasu jedno z mocniejszych 2.0 dci w swojej części Polski i co? I nic, nie było to jakoś szybkie
norbi333 pisze:
29 paź 2018, o 15:02
To muszą być bardzo szczęśliwe motory,bo miałem 2 sztuki biturbo i żaden się nie zbliżył do 250 koni ,żeby dało się jeździć normalnie
Co masz na myśli mówiąc że nie dało się tym jeździć normalnie?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: norbi333 » 29 paź 2018, o 16:31

To,że w manualu w tych okolicach zaczynała odzywać się dwumasa,a w polifcie w automacie zaczynało brakować paliwa

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 29 paź 2018, o 16:37

Dziwne, że w automacie zabrakło paliwa. W automacie dawali inne wtryski?
Jasna sprawa że jak dwumasa już zmęczona to nie ma co sypać. U mnie jest zdrowa, a i tak przesunęliśmy niuta w wyższe partie obrotów.
Tak czy inaczej podejrzewam, że zrobienie startu z LC nawet na pierwszym stopniu (2250 obr) kilka razy zabiło by napęd ;)
Dużo zależy jak często korzysta się z tej dodatkowej mocy, jak jest artysta to i na ściętym momencie zmęczy wszystko.
norbi333 pisze:
29 paź 2018, o 16:31
To,że w manualu w tych okolicach zaczynała odzywać się dwumasa,a w polifcie w automacie zaczynało brakować paliwa
W manualu telepało dziada? Czy było słychać ciekawe odgłosy?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: norbi333 » 29 paź 2018, o 17:22

Ale u mnie dwumasa również była zdrowa. Nie wiem co było słychać,ale takie info dostałem od tunera.
Na hamowni nie brakowało,ale na drodze potrafił złapać błąd od paliwa.I nie zawsze.Co ciekawe zmiana mapy i mniej o kilka koni i niuta już nie powodowało niczego i do dzisiaj hula.Zresztą w moim temacie powinny być wykresy obu, a jak nie tam to w dziale tunningu wszystkie były wykresy

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 29 paź 2018, o 17:38

Patrzyłeś na ciśnienia CR?
Jeżeli łapał błąd zbyt wysokiego ciśnienia w układnie to być może będzie to, co u mnie.
Z tego co patrze wtryski w manualu i automacie są raczej te same.
Ciekawe jest to, co powiedział Twój tuner.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: norbi333 » 29 paź 2018, o 18:08

Nie patrzyłem na ciśnienie.Po prostu jak wyrzuciło błąd to pojechałem do niego i sprawdzał kompem na drodze.Błąd wyrzuciło i coś tam wspominał o paliwie. Zmienił program na słabszy jakoś o 5-6 koni i problem znikł

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 29 paź 2018, o 19:09

Ok to juz ostatnie pytanie o Twój program. Czy występowanie błędu było powiązane z aktywowaniem się kontroli trakcji?

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: angel_dark666 » 29 paź 2018, o 20:15

Błąd paliwa był przez za duże cisnienie paliwa w ukladzie, za duzo paliwa było podlane , tez tak mialem, za pierwszym razem ale tuner zmnienił cos z paliwem tak ze było bez zmiany w przyrostach mocy i błąd juz nie powrócił.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: norbi333 » 29 paź 2018, o 20:32

Mam 4x4 ,więc problem trakcji nie wystepuje

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: dokia » 29 paź 2018, o 22:09

Cudne autka! Szerokości i bezawaryjności!
Radio 357 :)

Hottich
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 7 wrz 2018, o 07:45
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Pomorskie

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Hottich » 30 paź 2018, o 10:21

Diesel dobry silnik, świetne samochody. Szerokości kolego

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: "Co jest ze mną nie tak?" - 2x Diesel (nawet 3)

Post autor: Lewel » 30 paź 2018, o 10:38

Fiatowsko-Oplowski Diesel nie jest jakiś strasznie zły. Na pewno trzyma się średniej stawki jeżeli chodzi o awaryjność. Jest dużo gorszych i na pewno kilka lepszych. Szkoda, że Opel tak jak w przypadku 1.9 trochę spaprał ten motor. Chociaż w sumie sam Fiat też spaprał 2.0 zmieniając później budowę smoka oleju. Z ciekawostek w Zafirze zrobiłem panewy... Po zakupie zwaliłem michę i panewki były delikatnie już "pokolorowane". Nie było tragedii dojechałem 40 kkm i przy rozrządzie zrobiliśmy wszystko.
Teraz jak zawsze ciekawostka : Wspaniała, błyskotliwa, cudowna firma Pierburg zrobiła tak pompę oleju, że nie dziwota, że panewki się poddawały. Uszczelka smoka, uszczelką smoka, ale po zmierzeniu ciśnienia oliwy na wolnych obrotach zaczęliśmy szukać. TADAM! Pierburg ową pompę wypuścił z "niewiadomych" przyczyn w wersji "POPRAWIONEJ". Kilka dni czekania na przesyłkę i mamy pompę z tym samym numerem ale z literką "A" na końcu. Po złożeniu na wolnych obrotach prawie 1,5 bara więcej!
Jestem ciekawy czy w 20DTH 165 wszędzie pakowali tą pompę czy tylko w zafirze...

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”