--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8441
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: dokia » 3 wrz 2018, o 13:05

Jest cudna... kiedy kończysz na niej leasing?? :lol:
Radio 357 :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: norbi333 » 3 wrz 2018, o 13:20

Dokładnie. Piękne auto. Niech się sprawuje i daj znać kiedy przez Suwałki będziesz jechał

Awatar użytkownika
mattk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 mar 2018, o 11:15
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: mattk » 3 wrz 2018, o 13:34

Fajowa. Gratuluję i witam w klubie GSi...

Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
A propos naszej wcześniejszej dyskusji nt kółek zimowych - narodził się u mnie szalony pomysł pozostawienia felg 20" także na zimę i zakupu porządnych oponek w tymże rozmiarze. Co ty na to?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: wassermann » 3 wrz 2018, o 15:49

Zimówki to mój nawiększy zgryz. Nie widzę idealnego wyjścia z sytuacji.

Przede wszystkim niewiadomą są parametry piasty w GSi - trzeba będzie zmierzyć.
Po drugie, felgi do GSi są odchudzone, chwalili się, że -1.5 kg na koło. Przemyśleli te felgi, więc zakładanie byle czego średnio mi pasuje.
Po trzecie, Brembo - żeby się nie oparło o ramiona - a jak nie założysz, to się nie przekonasz.
Po czwarte, w felgach "producentów trzecich" otwór centralny ma raczej na pewno większą średnicę i trzeba będzie jakieś pierścienie stosować - nie mam doświadczenia z tym.
Po piąte, 18" dedykowane do GSi są do d... Nie będę robił z auta pokraki w gumofilcach.
Po szóste - chcę uniknąć zdejmowania opon z felg 20" - ułatwić wymiany, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia felgi lub opony. W tym aucie nastawiłem się na dwa komplety kół.

M.

Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
norbi333 pisze:
3 wrz 2018, o 13:20
Dokładnie. Piękne auto. Niech się sprawuje i daj znać kiedy przez Suwałki będziesz jechał
Dzięki :)
A przez Suwałki jechałem raz w życiu (ściśle to 2x - tam i z powrotem :D)... Nie po drodze zupełnie! Chyba że Iron Maiden znowu zagra na Litwie, to się machnę tak jak w 2016!

M.

Bodex

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: Bodex » 3 wrz 2018, o 17:13

Zimówki ... nie tylko twój, teraz też i mój

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mattk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 mar 2018, o 11:15
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: mattk » 3 wrz 2018, o 17:58

wassermann pisze:
3 wrz 2018, o 15:52
Zimówki to mój nawiększy zgryz. Nie widzę idealnego wyjścia z sytuacji.

Przede wszystkim niewiadomą są parametry piasty w GSi - trzeba będzie zmierzyć.
Po drugie, felgi do GSi są odchudzone, chwalili się, że -1.5 kg na koło. Przemyśleli te felgi, więc zakładanie byle czego średnio mi pasuje.
Po trzecie, Brembo - żeby się nie oparło o ramiona - a jak nie założysz, to się nie przekonasz.
Po czwarte, w felgach "producentów trzecich" otwór centralny ma raczej na pewno większą średnicę i trzeba będzie jakieś pierścienie stosować - nie mam doświadczenia z tym.
Po piąte, 18" dedykowane do GSi są do d... Nie będę robił z auta pokraki w gumofilcach.
Po szóste - chcę uniknąć zdejmowania opon z felg 20" - ułatwić wymiany, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia felgi lub opony. W tym aucie nastawiłem się na dwa komplety kół.

Nie mówię tutaj o zakładaniu byle czego, tylko czegoś porządnego na oryginalne felgi i nie będzie zgryzu z rozmiarami itd. W trybie Tour całkiem łagodnie pokonuje miejskie nierówności... Przy okazji zmian opon będzie przyczynek do ponownego wyważenia kółek bo jak pamiętam przy 2ch kompletach to nie zawsze się chciało to robić, chyba że ewidentnie coś biło... Poza tym leasing i średnio mi się chce wywalać 8-10 tysi na felgi z oponami... jest pełne AC jakby co, w przypadku uszkodzenia felgi nie będzie większego problemu...

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: norbi333 » 3 wrz 2018, o 19:53

wassermann pisze:
3 wrz 2018, o 15:52
Zimówki to mój nawiększy zgryz. Nie widzę idealnego wyjścia z sytuacji.

Przede wszystkim niewiadomą są parametry piasty w GSi - trzeba będzie zmierzyć.
Po drugie, felgi do GSi są odchudzone, chwalili się, że -1.5 kg na koło. Przemyśleli te felgi, więc zakładanie byle czego średnio mi pasuje.
Po trzecie, Brembo - żeby się nie oparło o ramiona - a jak nie założysz, to się nie przekonasz.
Po czwarte, w felgach "producentów trzecich" otwór centralny ma raczej na pewno większą średnicę i trzeba będzie jakieś pierścienie stosować - nie mam doświadczenia z tym.
Po piąte, 18" dedykowane do GSi są do d... Nie będę robił z auta pokraki w gumofilcach.
Po szóste - chcę uniknąć zdejmowania opon z felg 20" - ułatwić wymiany, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia felgi lub opony. W tym aucie nastawiłem się na dwa komplety kół.

M.
Dylemat to ja mam dopiero.
Leżą nowe zimówki R18 Dunlop i brak felg.
Dostałem opony zimowe, ale po 4 sezonie jakieś vredestein R20, ale i mam drugie felgi R20.
I pytanie szukać felg R18 i zakładać nowe opony czy jeździć na R20 i średnich oponach

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: wassermann » 4 wrz 2018, o 02:02

@norbi333, opony po 4 sezonach nie mają przed sobą wielkich perspektyw, to zaraz będzie szmelc. Jeśli planujesz dłużej niż 1 sezon, to raczej powinieneś o nich zapomnieć, bo i tak będzie Cię czekał zakup nowych opon zimowych 20". To taki sam koszt jak komplet 18" alu, o ile nawet nie wyższy w przypadku opon premium.

Trudno znaleźć kompromis. Te moje potencjalne 18" GSi raz że mi wizualnie nie leżą, ale przede wszystkim obawiam się zachowania samochodu na mniej sztywnych gumach zimowych z profilem 45.
Poprzedniczka jeździła lato i zimę na 245/40 R19, no i była znacząca różnica na minus dla zimowek podczas szybszej jazdy. Po prostu mniej stabilności, bardziej "gumowato". Do zaakceptowania, ale już na granicy.
Oczywiście jak pomyślę o wyglądzie asfaltu na miejskich ulicach w zimie i tuż po niej, gdy z dnia na dzień w jezdniach pojawiają się wyrwy, to nawet 19" wydaje się ryzykowne. Ale jakoś się udawało. Z tym że naleśniki 245/35 R20 już nie przejdą, a na pewno nie na tych felgach, które pewnie słono kosztują.

@mattk, czy AC obejmuje uszkodzenia felg? Nigdy o tym nie myślałem. U mnie jest nieco inaczej, koła zimowe ugadałem w cenie samochodu i mam na to budżet do wykorzystania. Miały być 18" GSi, ale po czasie zacząłem kręcić nosem i w końcu muszę podjąć decyzję.

M.

Bodex

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: Bodex » 4 wrz 2018, o 05:39

Zamonntuj 18 i opony XL i już nie pływają

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: norbi333 » 4 wrz 2018, o 09:12

wassermann pisze:
4 wrz 2018, o 02:02
@norbi333, opony po 4 sezonach nie mają przed sobą wielkich perspektyw, to zaraz będzie szmelc. Jeśli planujesz dłużej niż 1 sezon, to raczej powinieneś o nich zapomnieć, bo i tak będzie Cię czekał zakup nowych opon zimowych 20". To taki sam koszt jak komplet 18" alu, o ile nawet nie wyższy w przypadku opon premium.
Bardziej chodzi mi już o ten sezon.R20 w sumie mam komplet,a do r18 muszę felgi kupić,a na razie nie ma nic w dobrej cenie

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: wassermann » 4 wrz 2018, o 09:37

@Bodex
Ten trick nie działa w Insignii. Miałem zimowe 245/40 R19 98V XL - zresztą do Insignii wymagane są XL, z tego co kojarzę. Mimo tego, jej masa swoje robiła i np. przy hamowaniu z większej prędkości potrafiło zabujać.
Opony XL dałem na zimę w swojej Octavii - zamiast 91 dałem 95 XL - opony są sztywne jak trzeba, a nawet za sztywne.

@norbi333
Patrz długofalowo. Chyba że Insignię, której temat dotyczy, planujesz trzymać jeszcze przez tę 1 zimę.

M.

Bodex

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: Bodex » 4 wrz 2018, o 10:55

Moja nawet w łuku nie zabujała, na mocnym heblu, a gdy sie pojawiło myszkowanie przy podmuchach to winny był drążek wewnetrzny . Przy ruchach kierownicą byl wyczuwalny stuk na kole , a na szarpakach nic.
Tylko ja mialem te cudownie wredne
Czasem te na,najlepsze nie są aż takie dobre.
Zimą jeździ sie wolniej nie ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: norbi333 » 4 wrz 2018, o 12:09

wassermann pisze:
4 wrz 2018, o 09:37
@Bodex
Ten trick nie działa w Insignii. Miałem zimowe 245/40 R19 98V XL - zresztą do Insignii wymagane są XL, z tego co kojarzę. Mimo tego, jej masa swoje robiła i np. przy hamowaniu z większej prędkości potrafiło zabujać.
Opony XL dałem na zimę w swojej Octavii - zamiast 91 dałem 95 XL - opony są sztywne jak trzeba, a nawet za sztywne.

@norbi333
Patrz długofalowo. Chyba że Insignię, której temat dotyczy, planujesz trzymać jeszcze przez tę 1 zimę.

M.
Planuję 4 lata. Pomysł jest taki,że tą zimę przelatam na R20,a potem sprzedam i kupię R18 ,a nowe opony przeleżą tą zimę w garażu

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: wassermann » 4 wrz 2018, o 12:47

Bodex pisze:
4 wrz 2018, o 10:55
Moja nawet w łuku nie zabujała, na mocnym heblu, a gdy sie pojawiło myszkowanie przy podmuchach to winny był drążek wewnetrzny . Przy ruchach kierownicą byl wyczuwalny stuk na kole , a na szarpakach nic.
Tylko ja mialem te cudownie wredne Obrazek
Czasem te na,najlepsze nie są aż takie dobre.
Zimą jeździ sie wolniej nie ?
U mnie auto od nowości, więc zawieszenie git.
Odpowiedź na pytanie ostatnie: NIE ! :D
Takie zimy jak u mnie, nie zasługują na nazywanie ich zimami. Większość czasu suchy asfalt, zero opadu.

M.

Bodex

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: Bodex » 5 wrz 2018, o 11:52

Z reguły rozważnie i z zapasem dobierasz cześci / ooony , ale nie w tym wypadku.

Duże i drogo nie znaczy dobrze .

Wspominasz , że chcesz mieć kontrole w zakrętach , żeby nie pływały i masz rację, zapominasz jednak , że w okresie zimowym występuje oblodzenie, śnieg ,błoto pośniegowe, a to po nocy jest zamarznięte i tworzą sie chrupy i pasy coś jak koleiny, nawet ubity śnieg nie jest idealnie płaski.

Do czego zmierzam ? Naleśniki 20" Nie uginają się, a szerokie laćki są płaskie i bedziesz w tych koleinach jeździł tylko małym procentem styku bieżnika przyczepność będzie gorsza niż na letnich.
Opona zimowa ma się kleić, układać bieżnikiem do śliskiej nawierzchni i wtedy zapewni parametry .

Więc jeśli stawiasz na bezpieczeństwo to powinieneś pójść na kompromis i odejść od 20" , a zamontować 18" .

Zrobisz jak bedziesz uważał.
Miłego dnia.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: wassermann » 5 wrz 2018, o 14:51

Jeździłem na 245/40 R19 i podczas ostatnich "zim" (bo Zimą nazwać tego nie sposób, choć czasem jakiś śnieg spadł i wówczas pośmigałem dla funu), opony sprawowały się doskonale.

Jest jeszcze jedna poważna sprawa - homologacja. A ściśle - ewentualne problemy z ubezpieczalnią. W takim razie do GSi wyboru nie ma... Tylko dwie felgi :( Albo rozmiar letni, albo 235/45 R18 na dedykowanych felgach. Te przynajmniej mają spasowany otwór centralny i odpowiednie ET. Powoli zaczynam się łamać, ale czynnik pt. żona ma jeszcze coś do powiedzenia.

M.

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: Kub@ » 5 wrz 2018, o 19:33

wassermann pisze:
5 wrz 2018, o 14:51
....

Jest jeszcze jedna poważna sprawa - homologacja. A ściśle - ewentualne problemy z ubezpieczalnią. W takim razie do GSi wyboru nie ma... Tylko dwie felgi :( Albo rozmiar letni, albo 235/45 R18 na dedykowanych felgach. Te przynajmniej mają spasowany otwór centralny i odpowiednie ET. Powoli zaczynam się łamać, ale czynnik pt. żona ma jeszcze coś do powiedzenia.

M.
Kobieta będzie Toba rządzić... o:o bój się Boga :D
Sorry za OT ;)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: wassermann » 5 wrz 2018, o 20:48

Kobieta jeździ, kobieta szanuje auto, kobieta na nie pracuje. Zna się świetnie, czuje każdy niuans, słyszy każdy szmer. Jeździ jak szatan. Jej głos jest ważny, no!

M.

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: Kub@ » 5 wrz 2018, o 20:57

Cóż... szacun :roll:

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann

Post autor: wassermann » 5 wrz 2018, o 22:01

Wiesz, Kuba, chodzi o to, że ona nie chce 18", bo za słaby wygląd i prowadzi się gorzej. Już o zimowych 19" się nasłuchałem, że czucie za słabe. Ja też widzę różnice, ale jestem bardziej praktyczny. Zresztą, koniec OT, dość o oponach! Poza tym, że po tych Pilotach Sport 4S faktycznie przesiadka na zimowe będzie przykra.

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”