--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8441
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Jest cudna... kiedy kończysz na niej leasing??
Radio 357 :)
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Dokładnie. Piękne auto. Niech się sprawuje i daj znać kiedy przez Suwałki będziesz jechał
- mattk
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 mar 2018, o 11:15
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Fajowa. Gratuluję i witam w klubie GSi...
Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
A propos naszej wcześniejszej dyskusji nt kółek zimowych - narodził się u mnie szalony pomysł pozostawienia felg 20" także na zimę i zakupu porządnych oponek w tymże rozmiarze. Co ty na to?
Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
A propos naszej wcześniejszej dyskusji nt kółek zimowych - narodził się u mnie szalony pomysł pozostawienia felg 20" także na zimę i zakupu porządnych oponek w tymże rozmiarze. Co ty na to?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Zimówki to mój nawiększy zgryz. Nie widzę idealnego wyjścia z sytuacji.
Przede wszystkim niewiadomą są parametry piasty w GSi - trzeba będzie zmierzyć.
Po drugie, felgi do GSi są odchudzone, chwalili się, że -1.5 kg na koło. Przemyśleli te felgi, więc zakładanie byle czego średnio mi pasuje.
Po trzecie, Brembo - żeby się nie oparło o ramiona - a jak nie założysz, to się nie przekonasz.
Po czwarte, w felgach "producentów trzecich" otwór centralny ma raczej na pewno większą średnicę i trzeba będzie jakieś pierścienie stosować - nie mam doświadczenia z tym.
Po piąte, 18" dedykowane do GSi są do d... Nie będę robił z auta pokraki w gumofilcach.
Po szóste - chcę uniknąć zdejmowania opon z felg 20" - ułatwić wymiany, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia felgi lub opony. W tym aucie nastawiłem się na dwa komplety kół.
M.
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
A przez Suwałki jechałem raz w życiu (ściśle to 2x - tam i z powrotem )... Nie po drodze zupełnie! Chyba że Iron Maiden znowu zagra na Litwie, to się machnę tak jak w 2016!
M.
Przede wszystkim niewiadomą są parametry piasty w GSi - trzeba będzie zmierzyć.
Po drugie, felgi do GSi są odchudzone, chwalili się, że -1.5 kg na koło. Przemyśleli te felgi, więc zakładanie byle czego średnio mi pasuje.
Po trzecie, Brembo - żeby się nie oparło o ramiona - a jak nie założysz, to się nie przekonasz.
Po czwarte, w felgach "producentów trzecich" otwór centralny ma raczej na pewno większą średnicę i trzeba będzie jakieś pierścienie stosować - nie mam doświadczenia z tym.
Po piąte, 18" dedykowane do GSi są do d... Nie będę robił z auta pokraki w gumofilcach.
Po szóste - chcę uniknąć zdejmowania opon z felg 20" - ułatwić wymiany, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia felgi lub opony. W tym aucie nastawiłem się na dwa komplety kół.
M.
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
Dzięki
A przez Suwałki jechałem raz w życiu (ściśle to 2x - tam i z powrotem )... Nie po drodze zupełnie! Chyba że Iron Maiden znowu zagra na Litwie, to się machnę tak jak w 2016!
M.
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Zimówki ... nie tylko twój, teraz też i mój
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- mattk
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 mar 2018, o 11:15
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Nie mówię tutaj o zakładaniu byle czego, tylko czegoś porządnego na oryginalne felgi i nie będzie zgryzu z rozmiarami itd. W trybie Tour całkiem łagodnie pokonuje miejskie nierówności... Przy okazji zmian opon będzie przyczynek do ponownego wyważenia kółek bo jak pamiętam przy 2ch kompletach to nie zawsze się chciało to robić, chyba że ewidentnie coś biło... Poza tym leasing i średnio mi się chce wywalać 8-10 tysi na felgi z oponami... jest pełne AC jakby co, w przypadku uszkodzenia felgi nie będzie większego problemu...wassermann pisze: ↑3 wrz 2018, o 15:52Zimówki to mój nawiększy zgryz. Nie widzę idealnego wyjścia z sytuacji.
Przede wszystkim niewiadomą są parametry piasty w GSi - trzeba będzie zmierzyć.
Po drugie, felgi do GSi są odchudzone, chwalili się, że -1.5 kg na koło. Przemyśleli te felgi, więc zakładanie byle czego średnio mi pasuje.
Po trzecie, Brembo - żeby się nie oparło o ramiona - a jak nie założysz, to się nie przekonasz.
Po czwarte, w felgach "producentów trzecich" otwór centralny ma raczej na pewno większą średnicę i trzeba będzie jakieś pierścienie stosować - nie mam doświadczenia z tym.
Po piąte, 18" dedykowane do GSi są do d... Nie będę robił z auta pokraki w gumofilcach.
Po szóste - chcę uniknąć zdejmowania opon z felg 20" - ułatwić wymiany, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia felgi lub opony. W tym aucie nastawiłem się na dwa komplety kół.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Dylemat to ja mam dopiero.wassermann pisze: ↑3 wrz 2018, o 15:52Zimówki to mój nawiększy zgryz. Nie widzę idealnego wyjścia z sytuacji.
Przede wszystkim niewiadomą są parametry piasty w GSi - trzeba będzie zmierzyć.
Po drugie, felgi do GSi są odchudzone, chwalili się, że -1.5 kg na koło. Przemyśleli te felgi, więc zakładanie byle czego średnio mi pasuje.
Po trzecie, Brembo - żeby się nie oparło o ramiona - a jak nie założysz, to się nie przekonasz.
Po czwarte, w felgach "producentów trzecich" otwór centralny ma raczej na pewno większą średnicę i trzeba będzie jakieś pierścienie stosować - nie mam doświadczenia z tym.
Po piąte, 18" dedykowane do GSi są do d... Nie będę robił z auta pokraki w gumofilcach.
Po szóste - chcę uniknąć zdejmowania opon z felg 20" - ułatwić wymiany, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia felgi lub opony. W tym aucie nastawiłem się na dwa komplety kół.
M.
Leżą nowe zimówki R18 Dunlop i brak felg.
Dostałem opony zimowe, ale po 4 sezonie jakieś vredestein R20, ale i mam drugie felgi R20.
I pytanie szukać felg R18 i zakładać nowe opony czy jeździć na R20 i średnich oponach
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
@norbi333, opony po 4 sezonach nie mają przed sobą wielkich perspektyw, to zaraz będzie szmelc. Jeśli planujesz dłużej niż 1 sezon, to raczej powinieneś o nich zapomnieć, bo i tak będzie Cię czekał zakup nowych opon zimowych 20". To taki sam koszt jak komplet 18" alu, o ile nawet nie wyższy w przypadku opon premium.
Trudno znaleźć kompromis. Te moje potencjalne 18" GSi raz że mi wizualnie nie leżą, ale przede wszystkim obawiam się zachowania samochodu na mniej sztywnych gumach zimowych z profilem 45.
Poprzedniczka jeździła lato i zimę na 245/40 R19, no i była znacząca różnica na minus dla zimowek podczas szybszej jazdy. Po prostu mniej stabilności, bardziej "gumowato". Do zaakceptowania, ale już na granicy.
Oczywiście jak pomyślę o wyglądzie asfaltu na miejskich ulicach w zimie i tuż po niej, gdy z dnia na dzień w jezdniach pojawiają się wyrwy, to nawet 19" wydaje się ryzykowne. Ale jakoś się udawało. Z tym że naleśniki 245/35 R20 już nie przejdą, a na pewno nie na tych felgach, które pewnie słono kosztują.
@mattk, czy AC obejmuje uszkodzenia felg? Nigdy o tym nie myślałem. U mnie jest nieco inaczej, koła zimowe ugadałem w cenie samochodu i mam na to budżet do wykorzystania. Miały być 18" GSi, ale po czasie zacząłem kręcić nosem i w końcu muszę podjąć decyzję.
M.
Trudno znaleźć kompromis. Te moje potencjalne 18" GSi raz że mi wizualnie nie leżą, ale przede wszystkim obawiam się zachowania samochodu na mniej sztywnych gumach zimowych z profilem 45.
Poprzedniczka jeździła lato i zimę na 245/40 R19, no i była znacząca różnica na minus dla zimowek podczas szybszej jazdy. Po prostu mniej stabilności, bardziej "gumowato". Do zaakceptowania, ale już na granicy.
Oczywiście jak pomyślę o wyglądzie asfaltu na miejskich ulicach w zimie i tuż po niej, gdy z dnia na dzień w jezdniach pojawiają się wyrwy, to nawet 19" wydaje się ryzykowne. Ale jakoś się udawało. Z tym że naleśniki 245/35 R20 już nie przejdą, a na pewno nie na tych felgach, które pewnie słono kosztują.
@mattk, czy AC obejmuje uszkodzenia felg? Nigdy o tym nie myślałem. U mnie jest nieco inaczej, koła zimowe ugadałem w cenie samochodu i mam na to budżet do wykorzystania. Miały być 18" GSi, ale po czasie zacząłem kręcić nosem i w końcu muszę podjąć decyzję.
M.
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Zamonntuj 18 i opony XL i już nie pływają
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Bardziej chodzi mi już o ten sezon.R20 w sumie mam komplet,a do r18 muszę felgi kupić,a na razie nie ma nic w dobrej ceniewassermann pisze: ↑4 wrz 2018, o 02:02@norbi333, opony po 4 sezonach nie mają przed sobą wielkich perspektyw, to zaraz będzie szmelc. Jeśli planujesz dłużej niż 1 sezon, to raczej powinieneś o nich zapomnieć, bo i tak będzie Cię czekał zakup nowych opon zimowych 20". To taki sam koszt jak komplet 18" alu, o ile nawet nie wyższy w przypadku opon premium.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
@Bodex
Ten trick nie działa w Insignii. Miałem zimowe 245/40 R19 98V XL - zresztą do Insignii wymagane są XL, z tego co kojarzę. Mimo tego, jej masa swoje robiła i np. przy hamowaniu z większej prędkości potrafiło zabujać.
Opony XL dałem na zimę w swojej Octavii - zamiast 91 dałem 95 XL - opony są sztywne jak trzeba, a nawet za sztywne.
@norbi333
Patrz długofalowo. Chyba że Insignię, której temat dotyczy, planujesz trzymać jeszcze przez tę 1 zimę.
M.
Ten trick nie działa w Insignii. Miałem zimowe 245/40 R19 98V XL - zresztą do Insignii wymagane są XL, z tego co kojarzę. Mimo tego, jej masa swoje robiła i np. przy hamowaniu z większej prędkości potrafiło zabujać.
Opony XL dałem na zimę w swojej Octavii - zamiast 91 dałem 95 XL - opony są sztywne jak trzeba, a nawet za sztywne.
@norbi333
Patrz długofalowo. Chyba że Insignię, której temat dotyczy, planujesz trzymać jeszcze przez tę 1 zimę.
M.
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Moja nawet w łuku nie zabujała, na mocnym heblu, a gdy sie pojawiło myszkowanie przy podmuchach to winny był drążek wewnetrzny . Przy ruchach kierownicą byl wyczuwalny stuk na kole , a na szarpakach nic.
Tylko ja mialem te cudownie wredne
Czasem te na,najlepsze nie są aż takie dobre.
Zimą jeździ sie wolniej nie ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Tylko ja mialem te cudownie wredne
Czasem te na,najlepsze nie są aż takie dobre.
Zimą jeździ sie wolniej nie ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Planuję 4 lata. Pomysł jest taki,że tą zimę przelatam na R20,a potem sprzedam i kupię R18 ,a nowe opony przeleżą tą zimę w garażuwassermann pisze: ↑4 wrz 2018, o 09:37@Bodex
Ten trick nie działa w Insignii. Miałem zimowe 245/40 R19 98V XL - zresztą do Insignii wymagane są XL, z tego co kojarzę. Mimo tego, jej masa swoje robiła i np. przy hamowaniu z większej prędkości potrafiło zabujać.
Opony XL dałem na zimę w swojej Octavii - zamiast 91 dałem 95 XL - opony są sztywne jak trzeba, a nawet za sztywne.
@norbi333
Patrz długofalowo. Chyba że Insignię, której temat dotyczy, planujesz trzymać jeszcze przez tę 1 zimę.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
U mnie auto od nowości, więc zawieszenie git.Bodex pisze: ↑4 wrz 2018, o 10:55Moja nawet w łuku nie zabujała, na mocnym heblu, a gdy sie pojawiło myszkowanie przy podmuchach to winny był drążek wewnetrzny . Przy ruchach kierownicą byl wyczuwalny stuk na kole , a na szarpakach nic.
Tylko ja mialem te cudownie wredne
Czasem te na,najlepsze nie są aż takie dobre.
Zimą jeździ sie wolniej nie ?
Odpowiedź na pytanie ostatnie: NIE !
Takie zimy jak u mnie, nie zasługują na nazywanie ich zimami. Większość czasu suchy asfalt, zero opadu.
M.
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Z reguły rozważnie i z zapasem dobierasz cześci / ooony , ale nie w tym wypadku.
Duże i drogo nie znaczy dobrze .
Wspominasz , że chcesz mieć kontrole w zakrętach , żeby nie pływały i masz rację, zapominasz jednak , że w okresie zimowym występuje oblodzenie, śnieg ,błoto pośniegowe, a to po nocy jest zamarznięte i tworzą sie chrupy i pasy coś jak koleiny, nawet ubity śnieg nie jest idealnie płaski.
Do czego zmierzam ? Naleśniki 20" Nie uginają się, a szerokie laćki są płaskie i bedziesz w tych koleinach jeździł tylko małym procentem styku bieżnika przyczepność będzie gorsza niż na letnich.
Opona zimowa ma się kleić, układać bieżnikiem do śliskiej nawierzchni i wtedy zapewni parametry .
Więc jeśli stawiasz na bezpieczeństwo to powinieneś pójść na kompromis i odejść od 20" , a zamontować 18" .
Zrobisz jak bedziesz uważał.
Miłego dnia.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Duże i drogo nie znaczy dobrze .
Wspominasz , że chcesz mieć kontrole w zakrętach , żeby nie pływały i masz rację, zapominasz jednak , że w okresie zimowym występuje oblodzenie, śnieg ,błoto pośniegowe, a to po nocy jest zamarznięte i tworzą sie chrupy i pasy coś jak koleiny, nawet ubity śnieg nie jest idealnie płaski.
Do czego zmierzam ? Naleśniki 20" Nie uginają się, a szerokie laćki są płaskie i bedziesz w tych koleinach jeździł tylko małym procentem styku bieżnika przyczepność będzie gorsza niż na letnich.
Opona zimowa ma się kleić, układać bieżnikiem do śliskiej nawierzchni i wtedy zapewni parametry .
Więc jeśli stawiasz na bezpieczeństwo to powinieneś pójść na kompromis i odejść od 20" , a zamontować 18" .
Zrobisz jak bedziesz uważał.
Miłego dnia.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Jeździłem na 245/40 R19 i podczas ostatnich "zim" (bo Zimą nazwać tego nie sposób, choć czasem jakiś śnieg spadł i wówczas pośmigałem dla funu), opony sprawowały się doskonale.
Jest jeszcze jedna poważna sprawa - homologacja. A ściśle - ewentualne problemy z ubezpieczalnią. W takim razie do GSi wyboru nie ma... Tylko dwie felgi Albo rozmiar letni, albo 235/45 R18 na dedykowanych felgach. Te przynajmniej mają spasowany otwór centralny i odpowiednie ET. Powoli zaczynam się łamać, ale czynnik pt. żona ma jeszcze coś do powiedzenia.
M.
Jest jeszcze jedna poważna sprawa - homologacja. A ściśle - ewentualne problemy z ubezpieczalnią. W takim razie do GSi wyboru nie ma... Tylko dwie felgi Albo rozmiar letni, albo 235/45 R18 na dedykowanych felgach. Te przynajmniej mają spasowany otwór centralny i odpowiednie ET. Powoli zaczynam się łamać, ale czynnik pt. żona ma jeszcze coś do powiedzenia.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Kobieta będzie Toba rządzić... bój się Bogawassermann pisze: ↑5 wrz 2018, o 14:51....
Jest jeszcze jedna poważna sprawa - homologacja. A ściśle - ewentualne problemy z ubezpieczalnią. W takim razie do GSi wyboru nie ma... Tylko dwie felgi Albo rozmiar letni, albo 235/45 R18 na dedykowanych felgach. Te przynajmniej mają spasowany otwór centralny i odpowiednie ET. Powoli zaczynam się łamać, ale czynnik pt. żona ma jeszcze coś do powiedzenia.
M.
Sorry za OT
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Kobieta jeździ, kobieta szanuje auto, kobieta na nie pracuje. Zna się świetnie, czuje każdy niuans, słyszy każdy szmer. Jeździ jak szatan. Jej głos jest ważny, no!
M.
M.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi 2.0T - Silberblitz by Wassermann
Wiesz, Kuba, chodzi o to, że ona nie chce 18", bo za słaby wygląd i prowadzi się gorzej. Już o zimowych 19" się nasłuchałem, że czucie za słabe. Ja też widzę różnice, ale jestem bardziej praktyczny. Zresztą, koniec OT, dość o oponach! Poza tym, że po tych Pilotach Sport 4S faktycznie przesiadka na zimowe będzie przykra.
M.
M.