Cześć,
Chciałem Wam zaprezentować swoją Astrę J-kę ST, którą jeżdżę już ponad rok. Zarejestrowałem się na tym forum zaraz po zakupie auta i wyniosłem stąd więcej niż z forum Astry dlatego też ten post wrzucam tutaj.
Astra jest z 2011 r. z silnikiem A20DTH wersja COSMO, więc silnik i wiele bebechów mamy wspólnych z Insignią. Obecnie ma przebieg 180 tys. i rośnie. Przebieg potwierdzony i realny
A teraz trochę o aucie.
Silnik + zawieszenie:
- 2.0 A20DTH
- skrzynia F40
- zawieszenie XJ2
- felgi 18" + opony 235/45
Wygląd zewnętrzny:
- pakiet OPC Line
- fabrycznie przyciemnione szyby
- antena płetwa rekina
- biksenon AFL
Wnętrze + bajery:
- pomocnik parkowania przód/tył
- czujniki: wilgotności, deszczu, zmierzchu, automatyczne światła drogowe
- podgrzewana kierownica - tak na marginesie to chyba mój ulubiony gadżet
- grzane fotele przednie
- fotele półskórzane (regulacja tylko przód/tył, góra/dół, oparcie przód/tył, (niestety brak regulacji lędźwi)
- klima dwustrefowa
- Quick Heat
- dodatkowe oświetlenie wnętrza - takie czerwone doświetlenie w drzwiach i przy biegach
- CD500 + 7 głośników premium
- tempomat
- elektryczny ręczny + wspomaganie ruszania pod górę
- 4 elektrzyczne szyby
Jak kupiłem auto to już było po wymianie rozrządu i po wymianie uszczelki smoka. A co ja zrobiłem? :
- nowe hamulce przód, tarcze Ate 300mm + klocki Ate (wymiana samodzielnie)
- nowe klocki tył ATE (wymiana samodzielnie)
- wymiana linek hamulca ręcznego (wymiana w ASO, bo mieli najkorzystniejszą cenę)
- tuleje (tylne) wahacza przedniego (wymiana samodzielna)
- nowy pasek wielorowkowy (wymiana samodzielna)
- nowe sprzęgło alternatora (warsztat)
- nowy akumulator, ori GM padł w lipcu... a w moich poprzednich dwóch Mondeo ori akumulatory wytrzymały odpowiednio 12 i 11 lat
- nie wspominam o regularnych wymianach filtrów i oleju (filtry robie samodzielnie, olej w ASO).
- zamontowałem rejestrator jazdy po lusterkiem wstecznym
- zamontowałem diodę wypalania DPF
- wymieniłem mikrostyk otwierania klapy bagażnika (wymiana samodzielna bez kosztów, bo znalazłem w domu jakiś stary przełącznik, który pasował)
- wgrałem mapę Polski do navi (dzięki uprzejmości kolegów z forum )
- zmieniłem motyw navi
A co planuję zrobić:
- naprawić grzanie fotela kierowcy, przerwany obwód w siedzisku (w środku zimy padło )
- wymienić olej w skrzyni biegów ? przy dużych upałach jak i przy mrozach ciężko wchodzi jedynka
- wyczyścić EGR + MAP sensor
- rozszerzyć kompa o dodatkowe opcje
Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu, aczkolwiek po roku da się zauważyć kilka mankamentów/niedociągnięć samochodu. Auto daje frajdę z jazdy dzięki zawieszeniu, szerokim oponom i mocy i oby tak dalej
W czerwcu ubiegłego roku miałem niemiłą sytuację, gdy pewna pani nie ustąpiła mi pierwszeństwa na skrzyżowaniu, niestety skończyło się na obtartym zderzaku, złamanym spryskiwaczu i obtartej lampie. Autko trafiło do ASO Dixi Car i po tygodniu nie było już najmniejszego śladu po zdarzeniu
No cóż, to chyba tyle. A teraz kilka fotek:
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
J-ka A20DTH OPC line
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: J-ka A20DTH OPC line
Witaj Kolego! Ładna sztuka!
Jeśli chodzi o ciężko wchodząca jedynkę to na początek zrób regulację linek wybieraka. Na forum jest jak to zrobić. Olej w skrzyni też oczywiście zmień jeśli jeszcze nie był. Ja zmieniłem przy 150tys (też mam F40) i zmiana o niebo na lepsze! Bez awaryjności i Pozdrawiam.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Jeśli chodzi o ciężko wchodząca jedynkę to na początek zrób regulację linek wybieraka. Na forum jest jak to zrobić. Olej w skrzyni też oczywiście zmień jeśli jeszcze nie był. Ja zmieniłem przy 150tys (też mam F40) i zmiana o niebo na lepsze! Bez awaryjności i Pozdrawiam.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 paź 2016, o 19:44
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: J-ka A20DTH OPC line
Dzięki koledzy
A co do skrzyni, linki regulowałem już jakiś czas temu, ciężko powiedzieć czy coś pomogło. Ale za 3,5 tys km jade zmieniać olej silnikowy, to i w skrzyni od razu wymienię.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
A co do skrzyni, linki regulowałem już jakiś czas temu, ciężko powiedzieć czy coś pomogło. Ale za 3,5 tys km jade zmieniać olej silnikowy, to i w skrzyni od razu wymienię.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: J-ka A20DTH OPC line
Dzisiaj wyeliminowałem stuki zacisków hamulcowych przednich (podobno taka wada fabryczna Astr J). Górne prowadnice są z gumkami i mają za duży luz. Wywaliłem je i teraz w zaciskach mam tylko takie prowadnice:
Na pierwszy rzut ucha, jest o niebo lepiej. Ale trzeba będzie sprawdzić za kilkaset kilometrów czy zacisk pracuje prawidłowo i się nie zacina.
Poza tym udało się rozszerzyć wczoraj wyświetlacz między zegarami co prawda nie da się dołożyć zakładek, ale takie opcje jak temperatura płynu, ładowanie aku, osiągi, graficzny czujnik parkowania są bardzo pomocne
Na pierwszy rzut ucha, jest o niebo lepiej. Ale trzeba będzie sprawdzić za kilkaset kilometrów czy zacisk pracuje prawidłowo i się nie zacina.
Poza tym udało się rozszerzyć wczoraj wyświetlacz między zegarami co prawda nie da się dołożyć zakładek, ale takie opcje jak temperatura płynu, ładowanie aku, osiągi, graficzny czujnik parkowania są bardzo pomocne