--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Witaj,
Ja mialem odwrotna sytuacje- przesiadlem sie z XC90 do Insignii:)
Czy to zla zmiana? zalezy co kto lubi - kazde z tych aut ma swoje zalety i wady.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Ja mialem odwrotna sytuacje- przesiadlem sie z XC90 do Insignii:)
Czy to zla zmiana? zalezy co kto lubi - kazde z tych aut ma swoje zalety i wady.
Powodzenia w poszukiwaniach.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Pewnie, nie ma jednego auta do wszystkiego, zawsze jest jakiś kompromis.
Ja sobie obiecałem, że jak nie Disco3, to jakaś mocna benzyna.
I tak po wielu latach "zdradziłem" Opla...Ale to nie moja wina, że Skoda ma w ofercie Superba 3.6 V6
Ja sobie obiecałem, że jak nie Disco3, to jakaś mocna benzyna.
I tak po wielu latach "zdradziłem" Opla...Ale to nie moja wina, że Skoda ma w ofercie Superba 3.6 V6
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Ja po wielu latach rozstalem sie z marka Volvo. Chociaz szukalem s80 usilnie, niestety nic sensownego nie znalazlem. Przypadkiem trafilem na insignie biturbo prawie z full opcja, ktora w volvo jest praktycznie nieosiagalna. Wiec wybor padl na insignie.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Niestety... Miała Zamienili go na karmiony olejem 2.0 R4 (280 KM).Sizon pisze:Ale to nie moja wina, że Skoda ma w ofercie Superba 3.6 V6
M.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Dziś miałem okazję zobaczyć Insignię, ech ładnie się prezentuje
Fotele chętnie bym przeszczepił Trudno czymś przebić wentylowane AGRy w skórze.
Kolega bardzo zadowolony, nabija kilometry tylko, jedyne wydatki ma przy dystrybutorze, ale twierdzi, że spalanie go bardzo pozytywnie zaskakuje.
Fotele chętnie bym przeszczepił Trudno czymś przebić wentylowane AGRy w skórze.
Kolega bardzo zadowolony, nabija kilometry tylko, jedyne wydatki ma przy dystrybutorze, ale twierdzi, że spalanie go bardzo pozytywnie zaskakuje.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Cholera... Na co ja narzekałem??? Taki fajny wóz...
Jak tam się Passatem z kurą na masce jeździ?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Jak tam się Passatem z kurą na masce jeździ?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Sam widzisz, ludzie chwalą furę, czyli jednak taka felerna nie jest
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, silnik to strzał w 10, pierwszy w życiu automat też robi na mnie wrażenie. Dziwię się, że niby ten sam haldex nie sprawia problemów w Skodzie.
200kg różnicy faktycznie czuć (Skoda wydaję mi się być zwrotniejsza, czulsza na manewry), tak samo jak ilość miejsca, krótsze auto, a tyle miejsca - bez porównania.
Insignia jest twardsza (pewnie kwestia IDSa), co mi akurat nie przeszkadzało.
Wspomniana skrzynia/przeniesienie napędu - lubię Ople, VC czy Insignia to świetne auta, ale kurcze, to jest jednak inna liga. Nawet większa moc w Oplu jest po prostu zmarnowana przez np. te F40/AF40 (swoją drogą pancerne skrzynie) no i nadmiar masy.
Tak jak pisałem, fotele Insignii są super, bixy zbliżone, ale doświetlanie zakrętów wolę w Oplu, tak samo jak wyświetlacz, który jest umieszczony na idealnej wysokości i ma fajne menu, za to w Skodzie można oglądać filmy dvd.
Skoda jest wg mnie lepiej wykonana, nie ma tego trzeszczenia plastików.
No i dokładanie gratów jest dużo prostsze Ale akurat w tym aspekcie to raczej się już nie wykażę
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, silnik to strzał w 10, pierwszy w życiu automat też robi na mnie wrażenie. Dziwię się, że niby ten sam haldex nie sprawia problemów w Skodzie.
200kg różnicy faktycznie czuć (Skoda wydaję mi się być zwrotniejsza, czulsza na manewry), tak samo jak ilość miejsca, krótsze auto, a tyle miejsca - bez porównania.
Insignia jest twardsza (pewnie kwestia IDSa), co mi akurat nie przeszkadzało.
Wspomniana skrzynia/przeniesienie napędu - lubię Ople, VC czy Insignia to świetne auta, ale kurcze, to jest jednak inna liga. Nawet większa moc w Oplu jest po prostu zmarnowana przez np. te F40/AF40 (swoją drogą pancerne skrzynie) no i nadmiar masy.
Tak jak pisałem, fotele Insignii są super, bixy zbliżone, ale doświetlanie zakrętów wolę w Oplu, tak samo jak wyświetlacz, który jest umieszczony na idealnej wysokości i ma fajne menu, za to w Skodzie można oglądać filmy dvd.
Skoda jest wg mnie lepiej wykonana, nie ma tego trzeszczenia plastików.
No i dokładanie gratów jest dużo prostsze Ale akurat w tym aspekcie to raczej się już nie wykażę
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Nie sprawia, bo poza tym że to "Gen. 4", to jednak inny układ.Sizon pisze:Dziwię się, że niby ten sam haldex nie sprawia problemów w Skodzie.
W Skodzie jest jedno sprzęgło wielopłytkowe - po prostu Haldex, przeniesienie przód-tył.
W Insignii są dwa sprzęgła wielopłytkowe - Haldex jak w Skodzie oraz tzw. eLSD przy dyferencjale, które odpowiada za rozdzielanie momentu na lewe/prawe tylne koło. Czyli układ w Insignii jest rozbudowany o możliwość niezależnego i wymuszonego rozdzielania napędu na konkretne koła. Problemy wiążą się przede wszystkim z mieszaniem olejów (różnych), w których pracują te dwa sprzęgła, z powodu wypracowanej uszczelki. Częściej psuje się eLSD, ale kolokwialnie dla nieznającego szczegółów "zepsuł się Haldex".
M.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Ok, ale w Skodzie też jest el. szpera, XDS.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
XDS, jeśli jest także przy tylnej osi, to nic innego jak użycie hamulca do przyhamowania koła, które:
- przy ruszaniu stoi na śliskiej nawierzchni i zaczyna buksować (standardowo)
- podczas ciasnego zakrętu jest po jego wewnętrznej stronie, wówczas to koło jest hamowane, a mechanizm różnicowy w naturalny sposób przenosi więcej napędu na koło zewnętrzne co pomaga zwalczyć podsterowność - ale za cenę HAMOWANIA koła i, oczywiście, zależnie od stanu jakości hamulców. Ta funkcjonalność wymaga inteligentnego układu kontroli jazdy, który będzie wiedział kiedy aplikować hamulec na wewnętrznym kole. W obecnych VW tak jest przy 4MOTION, ale nie wiem czy Superb II też tak miał.
Jak widzisz - XDS a eLSD to zupełnie różne konstrukcyjnie rozwiązania, choć powołane w tym samym celu. W XDS nie ma co się zepsuć poza czujnikami. Natomiast eLSD to "drugi Haldex" i problemy z tym związane. W Audi eLSD nazywa się Sportdifferenzial i jest oferowane do mocnych wersji. Słabsze Audi 4x4 używają XDS.
Tu jest to fajnie opisane:
https://www.caranddriver.com/features/w ... st-feature
M.
- przy ruszaniu stoi na śliskiej nawierzchni i zaczyna buksować (standardowo)
- podczas ciasnego zakrętu jest po jego wewnętrznej stronie, wówczas to koło jest hamowane, a mechanizm różnicowy w naturalny sposób przenosi więcej napędu na koło zewnętrzne co pomaga zwalczyć podsterowność - ale za cenę HAMOWANIA koła i, oczywiście, zależnie od stanu jakości hamulców. Ta funkcjonalność wymaga inteligentnego układu kontroli jazdy, który będzie wiedział kiedy aplikować hamulec na wewnętrznym kole. W obecnych VW tak jest przy 4MOTION, ale nie wiem czy Superb II też tak miał.
Jak widzisz - XDS a eLSD to zupełnie różne konstrukcyjnie rozwiązania, choć powołane w tym samym celu. W XDS nie ma co się zepsuć poza czujnikami. Natomiast eLSD to "drugi Haldex" i problemy z tym związane. W Audi eLSD nazywa się Sportdifferenzial i jest oferowane do mocnych wersji. Słabsze Audi 4x4 używają XDS.
Tu jest to fajnie opisane:
https://www.caranddriver.com/features/w ... st-feature
M.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentyla
Bardzo dziękuję za wyjaśnienia, nie zgłębiałem wcześniej tego tematu, założyłem (błędnie), że napędy są takie same.
A jest dokładnie tak jak piszesz, tutaj krótki opis XDS: http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ystems/xds
Teraz już wiem, skąd się wzięła dobra opinia 4x4 w Skodzie.
A jest dokładnie tak jak piszesz, tutaj krótki opis XDS: http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ystems/xds
Teraz już wiem, skąd się wzięła dobra opinia 4x4 w Skodzie.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Auto nie w moich rękach, ale na bieżąco jestem informowany co i jak. I niestety niezbyt dobre wieści do mnie dotarły, auto przechodziło w tryb awaryjny = turbo się praktycznie skończyło (miało bardzo duże luzy). Teoretycznie po przebiegu ok. 75 tys. km, niezbyt imponujący wynik. Kupiona używka z dobrego źródła na gwarancji 800zł, przy okazji wleciał nowy czujnik turbo, bo taki błąd wywalało też, ale to chyba profilaktyka tylko i ponad 200zł w plecy, skoro turbo było w takim stanie.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Taka ciekawostka, po wymianie turbo auto nie puszcza już w ogóle bąków, tak że od początku musiało być wadliwe, ewentualnie przebieg (coś koło 10tys. km) był mocno naciągany.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Trochę lipa, ale haldex się wysypał...
Na 1,2 i 3 biegu zaczął hałasować na prostej drodze, po łuku jeszcze bardziej.
Kolega już się umówił na naprawę w polecanym serwisie, wstępna diagnoza wyceniona na 2500-4000zł. A co wyjdzie, to podajże za tydzień się okaże.
Tak że Insignia nie daje o sobie zapomnieć.
Na 1,2 i 3 biegu zaczął hałasować na prostej drodze, po łuku jeszcze bardziej.
Kolega już się umówił na naprawę w polecanym serwisie, wstępna diagnoza wyceniona na 2500-4000zł. A co wyjdzie, to podajże za tydzień się okaże.
Tak że Insignia nie daje o sobie zapomnieć.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Przy jakim przebiegu? Czy kiedykolwiek układ był serwisowany (oleje, filtr)?
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Przebiegu dokładnego nie pamiętam, ale tak 160-170K km.
Oleje i filtr ostatnio były wymieniane jakieś 40K km temu.
Ok. pół roku temu byłem w serwisie, bo ze 2 razy wywaliło błąd napędu i jak dla mnie odłączyło tył, ale wszystko było tip top, oleju tylko jakąś minimalną dolewkę zrobili. Poza tym wszędzie było sucho, wtyczki ok, zero błędów, hałasów, haldex zapinał się prawidłowo.
Oleje i filtr ostatnio były wymieniane jakieś 40K km temu.
Ok. pół roku temu byłem w serwisie, bo ze 2 razy wywaliło błąd napędu i jak dla mnie odłączyło tył, ale wszystko było tip top, oleju tylko jakąś minimalną dolewkę zrobili. Poza tym wszędzie było sucho, wtyczki ok, zero błędów, hałasów, haldex zapinał się prawidłowo.
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Taka sytuacja...
Niezbyt duża prędkość, ale coś tam się pogięło, coś połamało, poduchy wystrzeliły, ale kolega nawet niedraśnięty, a to najważniejsze.
A ja w przypływie szaleństwa odkupiłem moją ex w takim stanie
Teraz trzeba ogarnąć graty i doprowadzić ją do ładu.
A wracając do haldexu, to finalnie został naprawiony przez fachowców z W-wy, koszt 2800zł.
Niezbyt duża prędkość, ale coś tam się pogięło, coś połamało, poduchy wystrzeliły, ale kolega nawet niedraśnięty, a to najważniejsze.
A ja w przypływie szaleństwa odkupiłem moją ex w takim stanie
Teraz trzeba ogarnąć graty i doprowadzić ją do ładu.
A wracając do haldexu, to finalnie został naprawiony przez fachowców z W-wy, koszt 2800zł.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Wow! Paweł, to naprawdę przypływ szaleństwa Na szczęście uszkodzenia rzeczywiście nieduże. Szkoda tylko, że jaśki strzeliły...
Ps. A jak tam Baśka? Masz jeszcze? Zadowolony?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ps. A jak tam Baśka? Masz jeszcze? Zadowolony?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sizon + Mahoniowa ST Sport CDTI 4x4 2xAGR Pamięć Wentylacja
Kwota zakupu była rozsądna, uszkodzenia umiarkowane, a że auto znam, to się skusiłem. Jakby nie te okoliczności, to bym się nie zdecydował. Pomysłów jest kilka, może zastąpi Grande Punto, może kolega ją weźmie, zresztą jest też kolejny chętny na taki stan
Jaśki wywaliło, belka wgnieciona, dlatego delikatnie pociągnęło podłużnicę do wewnątrz, zakładam, że wszystkie chłodnice dostały, lampa stłuczona, zderzak do wymiany, szyba od poduchy strzeliła (nadal mam starą szybę w garażu). Pasy, poduchy, napinacze, dociągacze trzeba wymienić, no i deskę. Z karoserii to widać - maska i zderzak.
Jeżeli Baśka = Superb, to tak, mam i jestem wybitnie zadowolony A Ty nadal pomykasz kurą?
Jaśki wywaliło, belka wgnieciona, dlatego delikatnie pociągnęło podłużnicę do wewnątrz, zakładam, że wszystkie chłodnice dostały, lampa stłuczona, zderzak do wymiany, szyba od poduchy strzeliła (nadal mam starą szybę w garażu). Pasy, poduchy, napinacze, dociągacze trzeba wymienić, no i deskę. Z karoserii to widać - maska i zderzak.
Jeżeli Baśka = Superb, to tak, mam i jestem wybitnie zadowolony A Ty nadal pomykasz kurą?