--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia by ble

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Insignia by ble

Post autor: ble » 27 wrz 2016, o 12:26

Witam,
jestem nowy na forum i chciałbym przedstawić swoje auto ;)
Przed Insignią były dwie Vectry, b - 1.8 i c gts 3.2
Wybór padł na Insignię, na razie nie żałuję,
Auto z polskiego salonu ja jestem 2 właścicielem, 100k przebiegu, wszędzie oryginalny lakier, produkcja 2010 rejestracja 2011.

Rozkodowany VIN:
Spoiler:


Z wymienionych rzeczy:
- wymiana oleju motul + filtr
- wkładka filtra powietrza pipercross
- klocki i tarcze przód
- wymiana oleju w skrzyni,
- podświetlenie led wnętrze + tablica




W najbliższym czasie:
- wymiana olejów w moscie+haldex
- zamontowanie dokładki przód opc line i zderzaka tył opc line
- Zwiększenie mocy
- albo kupić nowe opony 18" na lato albo większa felga, marzy mi się po cichu 20"
ale zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

Z pierwszych awarii to awaria turbo :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Recover_87
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
Auto: COSMO '20 FULL
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Polsze
Kontakt:

Re: Insignia by ble

Post autor: Recover_87 » 27 wrz 2016, o 23:02

Zamontowanie dokładek przód, tył OPC line masz na myśli "body kit" czy całe, komlpetne zderzaki?

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia by ble

Post autor: mxw » 27 wrz 2016, o 23:21

O, jaka ładna Iśka, miło powitać kolejną osobę z normalnym silnikiem, gratulacje! ;-)

(bo ciągłe czytanie o tych awariach dpf, uszczelki smoka czy jakiejś rury turbo zaczyna być już trochę uciążliwe na tym forum) Obrazek

PS.
IMHO Opc line to Opc line, czyli dokładki do obecnych zderzaków.

pozdro.,
mxw.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Insignia by ble

Post autor: ble » 28 wrz 2016, o 07:40

Recover_87 pisze:Zamontowanie dokładek przód, tył OPC line masz na myśli "body kit" czy całe, komlpetne zderzaki?
tył leży już w domu pomalowany, stary jest pęknięty więc przy okazji wleci opc line, z przodu dokładka opc line.
Jeżeli chodzi o progi to jak znajdę w fajnej cenie to kupię.
mxw pisze:O, jaka ładna Iśka, miło powitać kolejną osobę z normalnym silnikiem, gratulacje! ;-)

(bo ciągłe czytanie o tych awariach dpf, uszczelki smoka czy jakiejś rury turbo zaczyna być już trochę uciążliwe na tym forum) Obrazek
;)

Awatar użytkownika
mariuszmarysia
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
Auto: Insignia ST 2.0 T
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia by ble

Post autor: mariuszmarysia » 28 wrz 2016, o 07:50

Widzę ze tradycja trwa. VB VC teraz Insignia. U mnie było tak samo. :lol: Fajne auto,czekamy na mody.Silnik 2.0t ? 220 czy 250? a20nht ?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia by ble

Post autor: kuba89 » 28 wrz 2016, o 07:54

Ja tez szukam dokładek. Tył kupie cały zderzak bo moj po "stłuczce" trzeba wymienić :p przód się kupi z alledrogo a progi to chyba nowe bo używki to ciezkoooo :(
Czy na tym wykresie seria to 226km?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Recover_87
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
Auto: COSMO '20 FULL
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Polsze
Kontakt:

Re: Insignia by ble

Post autor: Recover_87 » 28 wrz 2016, o 07:56

A jak u Ciebie z tymi dokładkami? Wszystko spasowane, czy były delikatne przeróbki?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia by ble

Post autor: wassermann » 28 wrz 2016, o 08:25

Pamiętaj, że po dołożeniu nakładek na progi nie obsłużysz już auta podnośnikiem z zestawu fabrycznego.

Wykres z hamowni kompletnie dziwny. Najpierw sporo za dużo Nm jak na ten silnik (nie wierzę w bonusy), potem mocno spada. Mierzone przed wymianą turbo czy po? Turbo nowe czy regenerowane? Silnik z chipem czy fabryka?
No i dużo za wcześnie te maksymalne Nm się pojawiają, przy zaskakująco niskich obrotach. Tam jest 400 Nm zanim pojawi się 2000 rpm. To nie TDI. Potem 450 Nm tuż po 2000 rpm. Niestety, nie wygląda to wiarygodnie. Powinno być bez modów ok. 350 Nm przy ok. 3000 rpm.
A może hamownia nie ogarnia samochodu z 4x4?

M.

Awatar użytkownika
Recover_87
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
Auto: COSMO '20 FULL
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Polsze
Kontakt:

Re: Insignia by ble

Post autor: Recover_87 » 28 wrz 2016, o 08:43

Właśnie trafne spostrzeżenie :!: auto 4x4 jest (powinno być) zupełnie inaczej hamowane... może tu jest diabeł ]:->

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia by ble

Post autor: norbi333 » 28 wrz 2016, o 09:14

Czyli jak inaczej?

Awatar użytkownika
Recover_87
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
Auto: COSMO '20 FULL
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Polsze
Kontakt:

Re: Insignia by ble

Post autor: Recover_87 » 28 wrz 2016, o 09:41

Auta z napędem na przód hamuje się na hamowni jednoosiowej, a z napędem 4x4 na dwuosiowych - taki szczegół.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia by ble

Post autor: norbi333 » 28 wrz 2016, o 09:52

To w jaki sposób mogli zmierzyć insignię na hamowni jednoosiowej?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia by ble

Post autor: kuba89 » 28 wrz 2016, o 09:57

Tylna oś na lewarku


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Insignia by ble

Post autor: flcn » 28 wrz 2016, o 10:04

Dokładnie tak mnie hamowali

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia by ble

Post autor: kuba89 » 28 wrz 2016, o 10:14

Naprawdę??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Insignia by ble

Post autor: ble » 28 wrz 2016, o 10:22

mariuszmarysia pisze:Widzę ze tradycja trwa. VB VC teraz Insignia. U mnie było tak samo. :lol: Fajne auto,czekamy na mody.Silnik 2.0t ? 220 czy 250? a20nht ?
fakt głupi błąd nht 220km :)
kuba89 pisze:Ja tez szukam dokładek. Tył kupie cały zderzak bo moj po "stłuczce" trzeba wymienić :p przód się kupi z alledrogo a progi to chyba nowe bo używki to ciezkoooo :(
Czy na tym wykresie seria to 226km?
no właśnie poprzedni właściciel w mojej też w coś przywalił więc zderzak trzeba było wymienić to od razu opc line wpadł. Tak 226km wyszło ale nie wiem na ile ten pomiar jest wiarygodny.

Recover_87 - jeszcze nie zamontowane, zderzak leży w domu a dziś albo jutro odbieram dokładkę i pewnie przez weekend będziemy montować, zrobię zdjećia i wrzucę.

wassermann - dzięki za uwagę, temat progów tak jak pisałem może kiedyś wpadną jeżeli znajdę w dobrej cenie, a że jest mało używek to pewnie cena będzie zbyt wysoka ;)

Odnośnie wykresu to dodałem bo akurat miałem, więc mówię pokażę.
Auto na pewno nie ma tych 468nm czy ile tam wyszło i na pewno nie tak wcześnie :)
Hamowany po wymianie turbo, turbo regenerowane w TurboTec w Jaworznie, w sumie wymienili wszystko tylko gruszka została. A silnik seria.
Gość z hamowni twierdził że to przez skrzynie która w niższych obrotach nie sprzęgla na 100% (czy jakoś tak), i stąd taki wykres...
norbi333 pisze:To w jaki sposób mogli zmierzyć insignię na hamowni jednoosiowej?
kuba89 pisze:Tylna oś na lewarku ObrazekObrazekObrazek
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
:lol:

Hamownia 4x4 dynamite w Katowicach jakoś tak,
Hamowany był normalnie tylko wydaje mi się że gość nie ogarnął
W przyszłym miesiącu będę się umawiał z GCS w Krakowie w celu podniesienia mocy, ale najpierw muszę IC przełożyć przed chłodnicę klimatyzacji albo kupić większy - chociaż z kilku żródeł (min. od GCS) że seria jest wystarczająco wydajna tylko "źle" zamontowana ;)

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Insignia by ble

Post autor: flcn » 28 wrz 2016, o 10:32

kuba89 pisze:Naprawdę?? Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No... Dupa na lewarkach + kostka na haldexie odpięta. Tylne koła się nie kręciły...

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Insignia by ble

Post autor: ble » 28 wrz 2016, o 10:37

Edit
jaki wyszedł wynik?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2016, o 12:30 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Insignia by ble

Post autor: flcn » 28 wrz 2016, o 11:01

Z tego co kojarzę to 189 (ja mam serię 160 KM w dieslu). Ogólnie to dali ciała z tym programem, bo nie zmierzyli serii. Nie chciało mi się dalej z nimi walczyć... Od ponad roku tak jeżdżę i jest w miarę ok

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Insignia by ble

Post autor: ble » 1 paź 2016, o 10:32

Dokładka zamontowana,
zderzak jeszcze nie do końca bo jakims cudem nie zauważyłem że nie ma otworów na czujniki cofania, przy zakupie byłem przekonany na 100% że ma....
Dziś będziemy wiercić i pewnie montować:)
Oprócz progów co brakuje do pełnego opc line? Felgi pewnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”