--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Mam sprawę do każdego kto się zna - PROSZĘ o:
- schemat instalacji czujników ciśnienia w oponach
- schemat aktywnego tempomatu
A dokładniej gdzie są niezbędne moduły?
Chcę to uruchomić tylko pytanie co składa się na te instalacje konkretnie.
Potrzebuję bardzo konkretnych schematów - informacji.
Z góry dzięki
- schemat instalacji czujników ciśnienia w oponach
- schemat aktywnego tempomatu
A dokładniej gdzie są niezbędne moduły?
Chcę to uruchomić tylko pytanie co składa się na te instalacje konkretnie.
Potrzebuję bardzo konkretnych schematów - informacji.
Z góry dzięki
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Będzie ciężko z tymi czujnikami. Kiedyś kolega z forum udostępnił na krótką chwilę schemat instalacji czynników ciśnienia ale szybko go usunął i do tej pory nikt takiego schematu nie ma (a bynajmniej nie chce się podzielić :p).
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Moduł czujników ciśnienia montowany jest pod tylnym zderzakiem, dochodzą do niego 3 przewody.
Zasilanie z tylnej skrzynki bezpieczników, masa i jeden przewód do BCM, też już widziałem ten schemat.
Jak znajdę to dam.
Zasilanie z tylnej skrzynki bezpieczników, masa i jeden przewód do BCM, też już widziałem ten schemat.
Jak znajdę to dam.
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Nie masz czujników ? Myślałem, że od 2014 roku to już każde auto w UE jest wyposażone w czujniki !
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia - dlaczemu nie masz lopatek do zmiany biegow skoro masz kiere opc ??
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia - dlaczemu nie masz lopatek do zmiany biegow skoro masz kiere opc ??
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Też chętnie skorzystamkmy pisze:Moduł czujników ciśnienia montowany jest pod tylnym zderzakiem, dochodzą do niego 3 przewody.
Zasilanie z tylnej skrzynki bezpieczników, masa i jeden przewód do BCM, też już widziałem ten schemat.
Jak znajdę to dam.
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Kolego Fenins mam oczywiście łopatki do zmiany biegów przy kierownicyFenins pisze:Nie masz czujników ? Myślałem, że od 2014 roku to już każde auto w UE jest wyposażone w czujniki !
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia - dlaczemu nie masz lopatek do zmiany biegow skoro masz kiere opc ??
Samochód jest ze stycznia 2014 dlatego nie ma układu czujników ciśnienia w oponach ot cały sekret. A samochody z UE mają obowiązek posiadania układu monitorowania ciśnienia w oponach od połowy 2014
-- 2 maja 2016, o 20:15 --
Dzisiaj odebrałem graty, które niedługo zamontuję.
Kierownica OPC grzana - stan jak nowa z 2015 roku - pełna opcja + nić + skóra premium Brandy ( wersja pod tempomat, więc jak będzie chęć montażu aktywnego tempomatu to kierownica już jest pod to ) Panel klimatronic pełny z wszystkimi przyciskami ( oprócz Eco - całe szczęście ja nie mam tego ) Grill OPC - nowy Kratka w zderzak pod grillem a'la OPC, by pasowała do Plastra miodu bocznych kratek halogenów i grilla. Wiązka kabli do podłączenia grzanej kierownicy. W piątek montujemy
-- 3 maja 2016, o 09:17 --
TMPS. Tak jak pisał kolega "kmy" znajduje się za tylnym zderzakiem za belką zamontowany moduł TMPS.
Zdjęcie poglądowe jak to wygląda: Kamerka też czeka na montaż
Moduł TMPS + 3 kabelki podłączenie + programowanie ( zasilanie, masa i BCM ) i zadziała układ monitorowania ciśnienia w oponach.
Ja już moduł zdobyłem. Kwestia montażu i programowania pozostaje.
Chętnie bym zamontował aktywny tempomat, ale może i na niego przyjdzie czas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
O co chodzi huki1 ?edit
Zawsze opisuje mody i trochę się zawsze dzieje z moim autkiem.
Jak jutro zrobię kierownicę i kamerkę to oczywiście opiszę co i jak
Lubię zrobić auto pod siebie
Tak samo opisywałem moją VC w klubie VKP.
Ostatnio zmieniony 6 maja 2016, o 10:37 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Chodzi o to, że jak piszesz swoje posty jeden pod drugim, to są one zcalane.
Potem inni użytkownicy jak wchodzą na forum i wchodzą tylko w posty nieprzeczytane (myślę, że sporo osób tak robi), to nie widzą takich zcalonych postów jako nieprzeczytane.
W efekcie sporo osób może przegapić to, że w ogóle w temacie swojego auta coś robisz.
Mój post był po to, aby Twój wątek oznaczył się jako "nieprzeczytany", bo po prostu uważam, że szkoda aby się zagubił
...to trochę zagmatwane, ale nie potrafię inaczej wytłumaczyć...
Pisałem już o tym dziwactwie tutaj:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 360#p62300
, ale na razie bez odzewu...
Kolega @kmy ma na to zachowanie silnika forum ciekawą metodę - często jak dłubnie coś przy swoim aucie i chce się tym podzielić, to oprócz opisania w swoim wątku dodaje jeszcze wpis w stylu "zrobiłem to i to, więcej szczegółów w moim wątku", w temacie http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... +dzi%C5%9B.
Potem inni użytkownicy jak wchodzą na forum i wchodzą tylko w posty nieprzeczytane (myślę, że sporo osób tak robi), to nie widzą takich zcalonych postów jako nieprzeczytane.
W efekcie sporo osób może przegapić to, że w ogóle w temacie swojego auta coś robisz.
Mój post był po to, aby Twój wątek oznaczył się jako "nieprzeczytany", bo po prostu uważam, że szkoda aby się zagubił
...to trochę zagmatwane, ale nie potrafię inaczej wytłumaczyć...
Pisałem już o tym dziwactwie tutaj:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 360#p62300
, ale na razie bez odzewu...
Kolega @kmy ma na to zachowanie silnika forum ciekawą metodę - często jak dłubnie coś przy swoim aucie i chce się tym podzielić, to oprócz opisania w swoim wątku dodaje jeszcze wpis w stylu "zrobiłem to i to, więcej szczegółów w moim wątku", w temacie http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... +dzi%C5%9B.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Kolega @huki1 ma rację. Właśnie dzięki jego wpisowi zajrzałem do tego tematu. Dzięki
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Dzięki za uwagi.
Odnośnie modów:
1. Kamera zaprogramowana, okablowanie i programowanie zrobione. Działa jak fabryka przykazała.
Zostało mi jedynie wycięcie otworu w zderzaku na kamerkę.
Do instalacji kamerki potrzebne:
- kamerka ( kamerka musi być do kombi albo do sedana - są dwa rodzaje kamer)
- okablowanie 6 przewodów ( 3 przewody idą przez całe auto w sensie - od wyświetlacza sygnałowe 3 + 3 z tylnej centralki w bagażniku
- programowanie
- kostka do kamerki ( w poniedziałek załatwiam oryginalną kostkę w ASO od wiązki do kamery)
Po zamontowaniu kamerki okazuje się, że są różne dla kombi, sedan/hatchback.
Ja muszę wymienić kamerkę na kamerkę do sedana/hatchbacka, ponieważ trafiła mi się kamerka od kombi i ma inny kąt pokazywania obrazu. Kamerka w ASO kosztuje około 800zł.
Kamerka do sedana/hb jest nie do dostania na allegro, dlatego ja kupuję kompletny zderzak od sedana wraz z kamerką, czujnikami cofania, wiązką, radarami odległości - martwego pola) - ogólnie masakra - nie spodziewałem się takich dużych kosztów. Także dodatkowo mając radary od martwego pola pewnie kupię lusterka od jego sygnalizacji.
Lista się modyfikacji się wydłuża.
2. Kierownica grzana zamontowana, panel klimatronica wymieniony i wszystko podłączone.
Jednak jedną rzecz będę musiał poprawić z kierownicą, bo wg. mnie źle jest zasilanie podłączone - w sensie - trzeba zmienić źródło zasilania grzania kierownicy, by była po zapłonie dopiero możliwa opcja grzania do uruchomienia. Będę musiał jeszcze raz wybrać się do Auto Flash na poprawkę. Poprawka zamie pewnie z 15 minut, a dla mnie 4-5 godzin z życia wyjęte w sensie czasu, by tam podjechać.
Zmiana by kierownica grzała:
- wymiana na kierownicę grzaną wraz z modułem grzania
- wymiana taśmy w kolumnie kierowniczej, która ma kostkę do podłaczenia pod kostkę od grzania w kierownicy
- dołożenie 2 kabelków z kostce climatronica
- dołożenie 2 kabelków pod przycisk w climatronicu
- dołożenie 2 kabelków do zasilania ( i to właśnie trzeba wg. mnie inaczej podłączyć u mnie)
3. Tempomat aktywny u mnie okazało się, że wymagałby następujących modyfikacji:
- wymiana pompy ABS - jest inna dla Aktywnego tempomatu
- programowanie
- okablowanie
- moduł Aktywnego Tempomatu
- Grill pod aktywny tempomat
4. Instalacja TMPS odwleczona w czasie ze względu na to, że człowiek od części miał moduł, ale nie miał kostki, a bez kostki nie da rady, więc czekam na komplet do zainstalowania.
Dla innych informacji co potrzebne do TMPS:
- moduł TMPS
- kostka do modułu TMPS
- programowanie
- podłączenie 3 kabelków
5. Zaciski BREMBO - sprawdzone pompa hamulcowa jest taka sama jak w Insigni OPC, więc bezproblemowo można montować. Czekam na zestaw i za miesiąc pewnie zamontuję.
6. Rozważam zmianę foteli z tych które mam na fotele ze skórą Premium Indian, a mam możliwość zamiany za dopłatą Różnica jakości ogromna. Plus moje auto ma ok. 86 000 km przejechane, a dawca ok. 20 000 km Także to też jest duży plus.
W poniedziałek umawiam się z ASO na lakierowanie przedniego i tylnego zderzaka, a próg plastikowy od strony kierowcy muszę zgłosić na Autocasco, ponieważ okazuje się, że jest pęknięty, więc jest do wymiany.
Grill OPC - jeszcze nie wiem czy wymieniać... chętnie zamontowałbym aktywny tempomat.
Jak na razie końca nie widać, ale myślę za 2 miesiące będę miał wszystko zrobione co tak najbardziej chciałem
Z nowości sprzedam moje aktualne koła - kupiłem właśnie 20 cali OPC kute i je właśnie będę miał na lato.
Zapraszam do zakupu - stan IDEALNY - nie ma śladów użytkowania - jak nowe:
http://allegro.pl/kola-felgi-insignia-k ... 98885.html
CENA ostateczna: 5000 + koszty wysyłki.
Odnośnie modów:
1. Kamera zaprogramowana, okablowanie i programowanie zrobione. Działa jak fabryka przykazała.
Zostało mi jedynie wycięcie otworu w zderzaku na kamerkę.
Do instalacji kamerki potrzebne:
- kamerka ( kamerka musi być do kombi albo do sedana - są dwa rodzaje kamer)
- okablowanie 6 przewodów ( 3 przewody idą przez całe auto w sensie - od wyświetlacza sygnałowe 3 + 3 z tylnej centralki w bagażniku
- programowanie
- kostka do kamerki ( w poniedziałek załatwiam oryginalną kostkę w ASO od wiązki do kamery)
Po zamontowaniu kamerki okazuje się, że są różne dla kombi, sedan/hatchback.
Ja muszę wymienić kamerkę na kamerkę do sedana/hatchbacka, ponieważ trafiła mi się kamerka od kombi i ma inny kąt pokazywania obrazu. Kamerka w ASO kosztuje około 800zł.
Kamerka do sedana/hb jest nie do dostania na allegro, dlatego ja kupuję kompletny zderzak od sedana wraz z kamerką, czujnikami cofania, wiązką, radarami odległości - martwego pola) - ogólnie masakra - nie spodziewałem się takich dużych kosztów. Także dodatkowo mając radary od martwego pola pewnie kupię lusterka od jego sygnalizacji.
Lista się modyfikacji się wydłuża.
2. Kierownica grzana zamontowana, panel klimatronica wymieniony i wszystko podłączone.
Jednak jedną rzecz będę musiał poprawić z kierownicą, bo wg. mnie źle jest zasilanie podłączone - w sensie - trzeba zmienić źródło zasilania grzania kierownicy, by była po zapłonie dopiero możliwa opcja grzania do uruchomienia. Będę musiał jeszcze raz wybrać się do Auto Flash na poprawkę. Poprawka zamie pewnie z 15 minut, a dla mnie 4-5 godzin z życia wyjęte w sensie czasu, by tam podjechać.
Zmiana by kierownica grzała:
- wymiana na kierownicę grzaną wraz z modułem grzania
- wymiana taśmy w kolumnie kierowniczej, która ma kostkę do podłaczenia pod kostkę od grzania w kierownicy
- dołożenie 2 kabelków z kostce climatronica
- dołożenie 2 kabelków pod przycisk w climatronicu
- dołożenie 2 kabelków do zasilania ( i to właśnie trzeba wg. mnie inaczej podłączyć u mnie)
3. Tempomat aktywny u mnie okazało się, że wymagałby następujących modyfikacji:
- wymiana pompy ABS - jest inna dla Aktywnego tempomatu
- programowanie
- okablowanie
- moduł Aktywnego Tempomatu
- Grill pod aktywny tempomat
4. Instalacja TMPS odwleczona w czasie ze względu na to, że człowiek od części miał moduł, ale nie miał kostki, a bez kostki nie da rady, więc czekam na komplet do zainstalowania.
Dla innych informacji co potrzebne do TMPS:
- moduł TMPS
- kostka do modułu TMPS
- programowanie
- podłączenie 3 kabelków
5. Zaciski BREMBO - sprawdzone pompa hamulcowa jest taka sama jak w Insigni OPC, więc bezproblemowo można montować. Czekam na zestaw i za miesiąc pewnie zamontuję.
6. Rozważam zmianę foteli z tych które mam na fotele ze skórą Premium Indian, a mam możliwość zamiany za dopłatą Różnica jakości ogromna. Plus moje auto ma ok. 86 000 km przejechane, a dawca ok. 20 000 km Także to też jest duży plus.
W poniedziałek umawiam się z ASO na lakierowanie przedniego i tylnego zderzaka, a próg plastikowy od strony kierowcy muszę zgłosić na Autocasco, ponieważ okazuje się, że jest pęknięty, więc jest do wymiany.
Grill OPC - jeszcze nie wiem czy wymieniać... chętnie zamontowałbym aktywny tempomat.
Jak na razie końca nie widać, ale myślę za 2 miesiące będę miał wszystko zrobione co tak najbardziej chciałem
Z nowości sprzedam moje aktualne koła - kupiłem właśnie 20 cali OPC kute i je właśnie będę miał na lato.
Zapraszam do zakupu - stan IDEALNY - nie ma śladów użytkowania - jak nowe:
http://allegro.pl/kola-felgi-insignia-k ... 98885.html
CENA ostateczna: 5000 + koszty wysyłki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2016, o 13:47 przez mkrzymi, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Mocno masz ściachane siedzenie kierowcy jak na ok. 90 tyś km.! Tak ściachane na moje oko mają z 200 tyś. km. Jedynie jak ktoś 10 razy dziennie wsiada i wysiada z auta i ma wagę 100 ++ kg.
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Pierwszy właściciel auta ma ok. 2 m wysokości, a ile waży nie mam pojęcia... tak wysiedział... a auto ma przebieg sprawdzony i oryginalny.edit /Engine.
Auto z Polskiego salonu i od pierwszego właściciela serwisowane w jednym salonie ASO w Poznaniu, więc proszę mi tu nie snuć głupot na temat przebiegu mojego auta na podstawie wygniecenia fotela. Dodatkowo kolego i tak jak na dwu letni samochód przebieg ponad 80 tysięcy km. to całkiem sporo. Przynajmniej auto jest rzetelne od pierwszego właściciela i bez ściemy, a fotele oryginalne, a nie przełożone podpicowane przez handlarza. Skóra różnie się układa i różni ludzie też różnie użytkują samochody. Ja też do zdjęcia nie picowałem auta, a tym bardziej foteli.
Dodatkowo mam też Insignię przed liftową i mogę rzetelnie powiedzieć, że skóra w przed i po lifcie różni się jakościowo. Są to dwa różne materiały. Skóra w przed lifcie tak się nie wygniecie szybko, a skóra w po lifcie zdecydowanie szybiej.
Moja druga insignia jest z 2012 roku i ma 120 tyś. przebiegu, a fotel kierowcy wygląda prawie jak nowy.
Nawet lepiej jak na aukcji poniżej, którą daję Ci do przykładu.
Na allegro są fotele z Insigni Testowej polifta po przebiegu ok. 1000 km i też fotel - siedzisko kierowcy już jest delikatnie wygniecone.
Proszę możesz zobaczyć na własne oczy:
http://allegro.pl/fotele-komplet-skora- ... 87040.html
Zdjęcie siedziska Insigni z aukcji po przebiegu: 952 km. ( wstawiam, by nie zginęło, jak aukcja się skończy):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2016, o 04:34 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin!
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 18:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Miałem przyjemność spotkać się z kolegą i jego isią - muszę przyznać rewelacja
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Dzięki,
Bardzo mi miło. Mam nadzieje, że kierownica będzie dobrze się trzymać i będzie cieszyła ze zmiany biegów manetkami
Odnośnie modyfikacji dot. kamery cofania dla zainteresowanych:
- kamerka do sedana/hb ma numer 1717037 do końca 2014 roku
- kamerka do kombi ma numer 1717038
- kamerka do sedana/hb od roku 2015 ma numer 1717054
Ważna sprawa, by kamera dobrze wyświetlała obraz.
Ja miałem z allegro 1717038 i nie wyświetla dobrze obrazu, bo jak napisałem wyżej okazała się do kombi, teraz zamówiłem nową kamerkę w ASO 1717037 do sedana - koszt po rabacie 750 zł. ( do kombi na allegro są za 200zł, a do sedana na allegro kamerek brak).
To jest cena, którą trzeba zapłacić za posiadanie sedana
Co poradzić - można się tylko uśmiechnąć
-- 13 maja 2016, o 10:55 --
Jakby ktoś chciał dokładać w sedanie kamerkę, czujniki cofania albo radary martwego pola to wiązka pod tzw. pełną opcję kosztuje 300 zł brutto w serwisie przed rabatem, więc nie ma co się martwić brakiem kostek i wiązki
-- 13 maja 2016, o 22:30 --
Dzisiaj dostałem moduł TPMS wraz z kostką, więc za 2 tygodnie montaż odbiornika czujników ciśnienia w oponach
Bardzo mi miło. Mam nadzieje, że kierownica będzie dobrze się trzymać i będzie cieszyła ze zmiany biegów manetkami
Odnośnie modyfikacji dot. kamery cofania dla zainteresowanych:
- kamerka do sedana/hb ma numer 1717037 do końca 2014 roku
- kamerka do kombi ma numer 1717038
- kamerka do sedana/hb od roku 2015 ma numer 1717054
Ważna sprawa, by kamera dobrze wyświetlała obraz.
Ja miałem z allegro 1717038 i nie wyświetla dobrze obrazu, bo jak napisałem wyżej okazała się do kombi, teraz zamówiłem nową kamerkę w ASO 1717037 do sedana - koszt po rabacie 750 zł. ( do kombi na allegro są za 200zł, a do sedana na allegro kamerek brak).
To jest cena, którą trzeba zapłacić za posiadanie sedana
Co poradzić - można się tylko uśmiechnąć
-- 13 maja 2016, o 10:55 --
Jakby ktoś chciał dokładać w sedanie kamerkę, czujniki cofania albo radary martwego pola to wiązka pod tzw. pełną opcję kosztuje 300 zł brutto w serwisie przed rabatem, więc nie ma co się martwić brakiem kostek i wiązki
-- 13 maja 2016, o 22:30 --
Dzisiaj dostałem moduł TPMS wraz z kostką, więc za 2 tygodnie montaż odbiornika czujników ciśnienia w oponach
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Hej.
Przeglądam Twój temat i modyfikacje i bardzo mi się one podobają, ale nie mogę zrozumieć dlaczego pchasz się w TMPS. Oczywiście ludzie są różni, i na ten sam temat potrafią mieć dwie diametralnie różne opinie. Ja uważam, że jest to nikomu niepotrzebny bajer, utrudniający po prostu życie ( w Insigni poliftowej mniej, bo przy drugim osobnym komplecie kół na zimę programowanie odbywa się automatycznie ), ale już w drugim moim aucie, nowej Astrze, co zmiana kół to muszę w ASO je programować, no cholery idzie dostać za takie uszczęśliwianie na siłę. Do tej pory tego badziewia nie było i jakoś miliony aut jeździły, wiem co to za system, do czego służy , jaki cel przyświecał autorom tego pomysłu, ale do mnie to nie przemawia.
Przeglądam Twój temat i modyfikacje i bardzo mi się one podobają, ale nie mogę zrozumieć dlaczego pchasz się w TMPS. Oczywiście ludzie są różni, i na ten sam temat potrafią mieć dwie diametralnie różne opinie. Ja uważam, że jest to nikomu niepotrzebny bajer, utrudniający po prostu życie ( w Insigni poliftowej mniej, bo przy drugim osobnym komplecie kół na zimę programowanie odbywa się automatycznie ), ale już w drugim moim aucie, nowej Astrze, co zmiana kół to muszę w ASO je programować, no cholery idzie dostać za takie uszczęśliwianie na siłę. Do tej pory tego badziewia nie było i jakoś miliony aut jeździły, wiem co to za system, do czego służy , jaki cel przyświecał autorom tego pomysłu, ale do mnie to nie przemawia.
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Dzięki,
Czujniki miałem w VC.
W poprzedniej Insigni nie miałem, ale jak już mam możliwość dołożenia to dołożę.
Dodatkowo na lato mam mieć 20 cali koła i wole wiedzieć jakie mam ciśnienie w oponach.
Szkoda mi porysować ładne 20 cali, a jadąc z prędkościami ponad 200km/h wolę wiedzieć, że mam dobre ciśnienie i nie ucieka mi z któregoś z kół.
Taki cel mi przyświeca
Dla bajeru tego nie robię tylko dla własnego bezpieczeństwa. Tylko i wyłącznie.
Dzięki za informację, że nie trzeba tego kalibrować specjalnie, bo rzeczywiście byłoby to uciążliwe
Zdjęcie moich nowych 20stek Na razie mam dwie - dwóch szukam -- 16 maja 2016, o 11:37 --
Chętnie bym Recaro przerobił na wentylowane - może się kiedyś skuszę... zastanawiam się Recaro czy skóra Premium Indian Night. Recaro kusi mnie super wyglądem, a przeszkadza mi brak wentylacji... co dla mnie jest super opcją.
Czujniki miałem w VC.
W poprzedniej Insigni nie miałem, ale jak już mam możliwość dołożenia to dołożę.
Dodatkowo na lato mam mieć 20 cali koła i wole wiedzieć jakie mam ciśnienie w oponach.
Szkoda mi porysować ładne 20 cali, a jadąc z prędkościami ponad 200km/h wolę wiedzieć, że mam dobre ciśnienie i nie ucieka mi z któregoś z kół.
Taki cel mi przyświeca
Dla bajeru tego nie robię tylko dla własnego bezpieczeństwa. Tylko i wyłącznie.
Dzięki za informację, że nie trzeba tego kalibrować specjalnie, bo rzeczywiście byłoby to uciążliwe
Zdjęcie moich nowych 20stek Na razie mam dwie - dwóch szukam -- 16 maja 2016, o 11:37 --
Chętnie bym Recaro przerobił na wentylowane - może się kiedyś skuszę... zastanawiam się Recaro czy skóra Premium Indian Night. Recaro kusi mnie super wyglądem, a przeszkadza mi brak wentylacji... co dla mnie jest super opcją.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Bardzo zacne założenie, też z takiego wychodzę, ale praktyka nie jest taka różowa... Właśnie przy jeździe ponad 200 km/h mają miejsce fałszywe alarmy. I zastanawiasz się wówczas czy zjechać na najbliższy parking czy pruć dalej... Po iluś takich sytuacjach przestajesz zwracać na to uwagę, ale niesmak pozostaje. To zjawisko opisałem tu:mkrzymi pisze:Dodatkowo na lato mam mieć 20 cali koła i wole wiedzieć jakie mam ciśnienie w oponach.
Szkoda mi porysować ładne 20 cali, a jadąc z prędkościami ponad 200km/h wolę wiedzieć, że mam dobre ciśnienie i nie ucieka mi z którego z kół.
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=22&t=3092
W opisanej sytuacji ważne jest to, że przynajmniej brak jest odczytu w ogóle (wyświetla "--"). To potencjalnie inna sytuacja niż alarm z powodu obniżającego się ciśnienia (niższy odczyt, zaznaczony czerwoną czcionką). Dotyczy wyłącznie koła prawego-tylnego i ma miejsce podczas stałej jazdy z wysoką prędkością.
M.
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
To jaki z tego wniosek? Dokładać TMPS czy odradzacie?
Bo koszt dołożenia - 200zł moduł z kostką i 500zł programowanie.
Bo koszt dołożenia - 200zł moduł z kostką i 500zł programowanie.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Mkrzymi ---> Insignia 2.0 Biturbo 195KM OPC-line
Mimo wyżej opisanego zjawiska, ja bym dołożył. Na co dzień działa to bardzo dobrze, pozwala utrzymać idealne ciśnienie w kołach.
Niedawno bardzo przydał mi się ten system, gdy na urlopie obserwowałem lekki spadek ciśnienia w jednym z kół, jeszcze nie było alarmu, ale nie podobało mi się to. Dopompowałem na stacji, a następnego dnia znowu ubytek po nocy. Po 3 dniach od zauważenia, a przed trasą powrotną, pojechałem do wulkanizacji w przekonaniu, że jednak coś jest nie halo - no i okazało się, że w oponie miałem wbity metalowy wkręt. Słaba opcja jak na szybką jazdę... I przynajmniej uniknąłem zaskoczenia przy powrocie, w nocy, na autostradzie, w dodatku z Sb na Nd, gdy wszystko nieczynne (a ja nie mam zapasu - jeszcze nie mam), nie mówiąc o tym, że ta opona mogła ulec zniszczeniu... Podkreślę, że wizualnie na pewno w ciągu tych 3 dni nie dostrzegłbym jeszcze, że coś jest nie tak.
Od lat, przed jazdą, rzucam okiem na opony czy wizualnie jest OK. Dzięki TPMS mam precyzyjną kontrolę nad ważną dla mnie sprawą bezpieczeństwa. A że głupieje przy >200 km/h, to... I tak lepiej mieć niż nie mieć, IMHO.
M.
Niedawno bardzo przydał mi się ten system, gdy na urlopie obserwowałem lekki spadek ciśnienia w jednym z kół, jeszcze nie było alarmu, ale nie podobało mi się to. Dopompowałem na stacji, a następnego dnia znowu ubytek po nocy. Po 3 dniach od zauważenia, a przed trasą powrotną, pojechałem do wulkanizacji w przekonaniu, że jednak coś jest nie halo - no i okazało się, że w oponie miałem wbity metalowy wkręt. Słaba opcja jak na szybką jazdę... I przynajmniej uniknąłem zaskoczenia przy powrocie, w nocy, na autostradzie, w dodatku z Sb na Nd, gdy wszystko nieczynne (a ja nie mam zapasu - jeszcze nie mam), nie mówiąc o tym, że ta opona mogła ulec zniszczeniu... Podkreślę, że wizualnie na pewno w ciągu tych 3 dni nie dostrzegłbym jeszcze, że coś jest nie tak.
Od lat, przed jazdą, rzucam okiem na opony czy wizualnie jest OK. Dzięki TPMS mam precyzyjną kontrolę nad ważną dla mnie sprawą bezpieczeństwa. A że głupieje przy >200 km/h, to... I tak lepiej mieć niż nie mieć, IMHO.
M.