--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia dziadziol6
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Ibizi z vinu już czytałemi wspomniałem żę mam J60 moje pytanie co do tylnych klocków jakie mam brzmi.Mam klocki o numerach 973-2013 i pod spodem 16586610 - co to za klocek czytaj producent brak na nich widocznego znaku producenta? Ate,brembo trw kraft czy inne ?I co sądzicie o zdięciu nr 6? co jest przyczyną że świeci się tylko dolna część tarczy to jest lewy tył z prawej strony klocek szlifuje równo całą tarczę
Mam zdięcia tarcz i klocków jakie mogę kupić po powiedzmy okazyjnej cenie czy to to czego potrzebuję?
Mam zdięcia tarcz i klocków jakie mogę kupić po powiedzmy okazyjnej cenie czy to to czego potrzebuję?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, o 19:57 przez dziadziol6, łącznie zmieniany 1 raz.
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Insignia dziadziol6
ATE Ceramic to dobre klocki w założeniu mają mniej pylić a tak na prawdę chodzi o to że pył z nich nie jest czarny i mniej go widać na felgach.Jeśli chodzi o taki sposób zużycia to moim zdanie stanęło któreś z jarzm jak zdejmiesz zacisk to oba te kołki w które wkręcone są śruby mocujące ten że zacisk muszą "pływać" lekko bez zacięć na całej długości roboczej.Dolny ma taką plastikową tuleję więc trochę ciężej go wyjąć ale da się.oczyścić nasmarować np smarem miedziowym do hamulców i powinno być ok.A skoro i tak masz zamiar zmienić komplet to producent dotychczas zamontowanych części nie ma znaczenia.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Insignia dziadziol6
Przyczyn może być kilka. Pęknięta gumka przy tłoczku, brud, krzywo ułożony klocek, tarcze i kila innych. Przy wymianie należy wszystko przeczyścić, wymienić gumki (jeśli jest taka potrzeba), ewentualnie tłoczek. Poskładać, posmarować (tutaj są różne szkoły, ja polecam ATE PLASTILUBE). Należy też obejrzeć dokładnie tarcze. Czasem można jeszcze przetoczyć, czasem trzeba wymienić.
Co do oznaczeń klocka. Prawdopodobnie masz jakieś OEMy. Wtedy ten numer nie koniecznie Ci coś powie. Na temat doboru klocków i tarcz masz osobny temat.
Co do oznaczeń klocka. Prawdopodobnie masz jakieś OEMy. Wtedy ten numer nie koniecznie Ci coś powie. Na temat doboru klocków i tarcz masz osobny temat.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Okey dzięki za podpowiedzi i pomoc .Czy zdięcia które teraz wstawiłem to tarcze i klocki które są dedykowane do mojej Iśki?
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia dziadziol6
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... y-kpl.html
One są dla tarcz tył 315mm
One są dla tarcz tył 315mm
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Czyli koleś proponuje tarcze na tył 292mm z klockami na tył 315mm????R1985 pisze:http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... y-kpl.html
One są dla tarcz tył 315mm
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia dziadziol6
Klocki tył GM dla układu 16" J60 - 1605221 GM 95515497
Poniżej dodaje link z zamiennikami tych klocków na oś tylną J60 16" 292mm
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/
Poniżej dodaje link z zamiennikami tych klocków na oś tylną J60 16" 292mm
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Dzięki sprzedający chciał wprowadzić mnie w błąd .Już złożyłem zapytanie do trzech sprzedających jeden już odpowiedział na pozostałe odpowiedzi czekam .Rozważam Zimmermann,Rotinger,Mikoda nie mam wyscigówki tak że do normalnego bezpiecznego przemieszczania powinno starczyć a wizualnie trochę poprawić wygląd.
Nowe pytanie jakie do Was mam czy ktoś jezdzi jezdził na takim zestawie
Tarcze nacinane i nawiercane, HP wysoko węglowe, wzmacniane Rotinger 4510HP/T5
i Klocki TEXTAR 2441501 zestaw naprzód
i zestaw na tył tarcze Rotinger nacinane i nawiercane 1841/T5 i klocki TEXTAR 2442102
Okey mimo braku odpowiedzi na moje ostatnie pytanie postanowiłem zaryzykować i zakupiłem zestaw jak wyżej .W sobotę wszystko będzie już u mnie .Powiedzcie mi czym smarować? i co smarować?przy zakładaniu tarcz i klocków.Układ hamulcowy j60.Myśle że do soboty coś naszkrobiecie
Hamulce opanowane .Stare tarcze zapieczone z dwoma był wielki problem ale po czasie i długim podlewaniu oliwą puściło .Gdyby ktoś kupował klocki Textar niech zwróci uwagę na blaszk izałączone do kompletu.Nowe jakie dostałem do kompletu były dużo większe i nie możliwe do zamontowania.
Wyczyściłem i zamontowałem stare po wyczyszczeniu jak nowe.
Pozdrowienia od dziadziolów
Nowe pytanie jakie do Was mam czy ktoś jezdzi jezdził na takim zestawie
Tarcze nacinane i nawiercane, HP wysoko węglowe, wzmacniane Rotinger 4510HP/T5
i Klocki TEXTAR 2441501 zestaw naprzód
i zestaw na tył tarcze Rotinger nacinane i nawiercane 1841/T5 i klocki TEXTAR 2442102
Okey mimo braku odpowiedzi na moje ostatnie pytanie postanowiłem zaryzykować i zakupiłem zestaw jak wyżej .W sobotę wszystko będzie już u mnie .Powiedzcie mi czym smarować? i co smarować?przy zakładaniu tarcz i klocków.Układ hamulcowy j60.Myśle że do soboty coś naszkrobiecie
Hamulce opanowane .Stare tarcze zapieczone z dwoma był wielki problem ale po czasie i długim podlewaniu oliwą puściło .Gdyby ktoś kupował klocki Textar niech zwróci uwagę na blaszk izałączone do kompletu.Nowe jakie dostałem do kompletu były dużo większe i nie możliwe do zamontowania.
Wyczyściłem i zamontowałem stare po wyczyszczeniu jak nowe.
Pozdrowienia od dziadziolów
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Tarcze spisują się na razie okey klocki aż tak bardzo nie pylą zobaczymy co będzie po paru tysiącach.Wczoraj nie miła niespodzianka podczas powrotu do domu. Komunikat awaria samochody udaj się do serwisu wyrzućić kasę w błoto.Nagły spadek mocy tryb awaryjny .Auto zatrzymałem wzrokowe oględziny pod maską nic nie zauważyłem.15 minut postoju i auto jedzie normalnie .Po 20 kilometrach to samo .Opcom pokazał P0234-11, P0513-00, P068A-00, P003A-00
Błędy skasowane map sensor wyczyszczony egr wyczyszczony tym razem nie były jakoś tragicznie zasyfione.Przejazd i przy 130 znów komunikat z kluczem i błędy P0234-5A .Silnik ostygnie i posprawdzam rury turbo już pomału się denerwuję
Dziś zdemontowana rura turbo po prawej stronie ,rura bez uszkodzeń ,pęknięć czy czegokolwiek niepokojącego .Czujnik -zaworek sterowania turbo zdemontowany poczyszczone styki przedmuchany i założony spowrotem .Błąd skasowany jazda próbna do prędkośći 210 brak błędów i trybu awaryjnego tak przejechane z 20 kilometrów zwolnienienie do 100 redukcja z 5 do trójki gaz do dechy i kluczyk skontaktuj sięz serwisem .Błąd P0234-5A
Nic zamawiam nowy zaworek sterowania turbo tak myślę że to winowajca .Oby to był winowajca
Błędy skasowane map sensor wyczyszczony egr wyczyszczony tym razem nie były jakoś tragicznie zasyfione.Przejazd i przy 130 znów komunikat z kluczem i błędy P0234-5A .Silnik ostygnie i posprawdzam rury turbo już pomału się denerwuję
Dziś zdemontowana rura turbo po prawej stronie ,rura bez uszkodzeń ,pęknięć czy czegokolwiek niepokojącego .Czujnik -zaworek sterowania turbo zdemontowany poczyszczone styki przedmuchany i założony spowrotem .Błąd skasowany jazda próbna do prędkośći 210 brak błędów i trybu awaryjnego tak przejechane z 20 kilometrów zwolnienienie do 100 redukcja z 5 do trójki gaz do dechy i kluczyk skontaktuj sięz serwisem .Błąd P0234-5A
Nic zamawiam nowy zaworek sterowania turbo tak myślę że to winowajca .Oby to był winowajca
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Czekam na zaworek .Wczoraj podpiołem do gruszki dłuższy wężyk i raz dmuchałem raz zasysałem powietrze cięgno gruszki pracowało góra dół.Oby to było tylko to bo mam wyjazd do PL
Zawór dotarł zamontowany jazda próbna zaliczona pierwsze 10 kilometrów normalnej jazdy wszystko okey .Próba druga ostre przyspieszanie na wysokich obrotach i na trójce przeważnie miedzy 3,800-4,200 0brotów klucz i skontaktuj sie z serwisem. na czwartym biegu przy ostrzejszej jezdzie klucz wyskakuje między 3,200-3,500 obrotów .Przy normalnej jezdzie normalny zmienianiu biegów jest okey prędkość do 220 bez błędu . wyskakuje jeden jedyny błąd Błąd P0234-5A
Zawór dotarł zamontowany jazda próbna zaliczona pierwsze 10 kilometrów normalnej jazdy wszystko okey .Próba druga ostre przyspieszanie na wysokich obrotach i na trójce przeważnie miedzy 3,800-4,200 0brotów klucz i skontaktuj sie z serwisem. na czwartym biegu przy ostrzejszej jezdzie klucz wyskakuje między 3,200-3,500 obrotów .Przy normalnej jezdzie normalny zmienianiu biegów jest okey prędkość do 220 bez błędu . wyskakuje jeden jedyny błąd Błąd P0234-5A
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia dziadziol6
To błąd od czujnika różnicy ciśnień
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Chodzi ci o map sensor? jeśli nie to gdzie go szukać?Jak i i czym robi się adaptację tego czujnika?Dan pisze:To błąd od czujnika różnicy ciśnień
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Okey chyba o ten Tobie chodzi? http://photobucket.com/gallery/user/tuc ... anBn/?ref=
Ja mam GM 55566186 jak go sprawdzić?może się jakoś czyści .Nie chodzi mi o kasę bo kosztuje 30 euro ale nie chcę kupować wszystkich czujników sztuka po sztuce
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia dziadziol6
Nie map sensor, ale troche obok czujnik z gumowym wężykiem zaciśniętym opaską metalową i z żółtym zabezpieczeniem kostki elektycznej.
Po wypalaniu zresetuj go opcomem i bedzie działał no chyba że faktycznie walniety będzie to po zresetowaniu nie skasujesz błędu.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Po wypalaniu zresetuj go opcomem i bedzie działał no chyba że faktycznie walniety będzie to po zresetowaniu nie skasujesz błędu.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
ZAworki oba wymienione jak się rozgrzeje wywala już nie P0234-5A tylko P0234-11
Powrót do domu i przy hamowaniu z 210 i ponownym przyspieszeniu znów P0234-5A
Dziś zdemontowałem egr rozebrany wyczyszczony grzybek nie chodził płynnie brał nie po całej powierzchni.Jutro zamontuję i zobaczymy Pytanie po wyczyszczeniu smaruje się czymś ten grzybek by płynnie chodził??
Przypuszczam że się nie smaruje ,smar lub inne cuda w połączeniu z sadzą chyba na dobre nie wyjdzie
Jeśli się mylę to podpowiadajcie jutro zamontuję.
Zawór egr przeczyszczony, poskładany, zamontowany.Teraz trzpień chodzi płynnie przejechane z 40 kilometrów troszkę ostrzej auto potraktowane na razie błąd nie wyskoczył .Ale by nie było za spokojnie dziś wsiadam do auta przekręcam kluczyk i komunikat sprawdz system antykradzieżowy kontrolki zgasły i już pojechałem. MIernik pokazał 11,48V a po wymontowaniu z auta 12,41V. Oględziny aku na zewnątrz i z numerów wywnioskowałem 50 tydzień 2008 rok produkcji ?oryginał pierwszy montaż? numery wybite na słupku minusowym 50 08 chyba że się mylę.I tak się zastanawiam czy akumulator nie był przyczyną wyskakujących moich błędów? Chyba cza wydać na aku i co kupić takijak mam obecnie czy cośmocniejszego np
http://www.ebay.de/itm/BOSCH-S5-010-85A ... SwXeJYJdKx
Tylko czy alternator naładuje mi czy ciągle będę miał niedoładowany akumulator?
Stary aku nie zareagował po długim ładowaniu .Kupiłem nowy czekamy na paczuszkę.Wybór padł na EXIDE EA852 PREMIUM CARBON BOOST 85-AH 800-A .Kiedyś miałem akumulator tej firmy i od zakupu do sprzedaży auta nie było z nim problemów oby tak było nadal.
Powrót do domu i przy hamowaniu z 210 i ponownym przyspieszeniu znów P0234-5A
Dziś zdemontowałem egr rozebrany wyczyszczony grzybek nie chodził płynnie brał nie po całej powierzchni.Jutro zamontuję i zobaczymy Pytanie po wyczyszczeniu smaruje się czymś ten grzybek by płynnie chodził??
Przypuszczam że się nie smaruje ,smar lub inne cuda w połączeniu z sadzą chyba na dobre nie wyjdzie
Jeśli się mylę to podpowiadajcie jutro zamontuję.
Zawór egr przeczyszczony, poskładany, zamontowany.Teraz trzpień chodzi płynnie przejechane z 40 kilometrów troszkę ostrzej auto potraktowane na razie błąd nie wyskoczył .Ale by nie było za spokojnie dziś wsiadam do auta przekręcam kluczyk i komunikat sprawdz system antykradzieżowy kontrolki zgasły i już pojechałem. MIernik pokazał 11,48V a po wymontowaniu z auta 12,41V. Oględziny aku na zewnątrz i z numerów wywnioskowałem 50 tydzień 2008 rok produkcji ?oryginał pierwszy montaż? numery wybite na słupku minusowym 50 08 chyba że się mylę.I tak się zastanawiam czy akumulator nie był przyczyną wyskakujących moich błędów? Chyba cza wydać na aku i co kupić takijak mam obecnie czy cośmocniejszego np
http://www.ebay.de/itm/BOSCH-S5-010-85A ... SwXeJYJdKx
Tylko czy alternator naładuje mi czy ciągle będę miał niedoładowany akumulator?
Stary aku nie zareagował po długim ładowaniu .Kupiłem nowy czekamy na paczuszkę.Wybór padł na EXIDE EA852 PREMIUM CARBON BOOST 85-AH 800-A .Kiedyś miałem akumulator tej firmy i od zakupu do sprzedaży auta nie było z nim problemów oby tak było nadal.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Oczekując na kuriera postanowiliśmy z Denym dodać trochę koniów Iśce wyszło prawie OPC +20 Ps:D;)
Stry 8 letni akumulator zastąpiony nowym teraz zapala jak powinna;)
Stry 8 letni akumulator zastąpiony nowym teraz zapala jak powinna;)
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Insignia dziadziol6
Jeśli chodzi o kolor zacisków, zdecydowanie jestem na nie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Co do koloru to miał być złoty.Miesiąc temu kupiłem taką farbę na necie .Zabraliśmy się do oczyszczenia odtłuszczania .Wszystko przygotowane otwieram puszke a tu czarny a na puszce złoty .U mnie w sklepach był tylko czerwony,żółty i niebieski.Tak pomyślałem czerwony jest na prawie każdym aucie żólty jakoś odrzuciłem wybór padł na niebieski i jakoś tak tragicznie na aucie nie wygląda z założonymi kołami . Kwestia gustu.Alex pisze:Jeśli chodzi o kolor zacisków, zdecydowanie jestem na nie.
Co do akumulatora zamontowany pasuje idealnie zapala od strzału i jak narazie żadnych błędów które wcześniej mi wyskakiwały .Dziś zrobione 220 kilometrów i cisza .Czyżby padnięty akumulator był sprawcą moich problemów i błędów??
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- rs79
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lis 2015, o 17:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Insignia dziadziol6
Cześć kolego. Jak tam zestaw hamulcowy Rotinger 4510HP sprawuje się? Ile na nim przejechałeś? Zbliża mi się czas wymiany klocków, ale tarcze są troszkę powykrzywiane (tak mi się wydaje) to ogarnę od razu jedno i drugie. Polecasz klocki o których pisałeś do tych tarcz?
Dzięki i pozdrowionka...
Dzięki i pozdrowionka...
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Na zestawie który zakładałem zrobiłem już 8 tys na razie żadnych problemów dobrze sie wszystko ułożyło.Nie smigam w wyscigach do dormalnego poruszania super.Co do klocków też ok nie piszczą lecz trochę pylą ale myjkę mam blisko to nie ma problemu .Ogólnie jestem zadowolony .Każdy ma inne potrzeby mi wszystko gra.Pozdrawiamrs79 pisze:edit
Ostatnio zmieniony 13 paź 2017, o 20:50 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum