--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia dziadziol6

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 mar 2017, o 18:01

Ibizi z vinu już czytałemi wspomniałem żę mam J60 moje pytanie co do tylnych klocków jakie mam brzmi.Mam klocki o numerach 973-2013 i pod spodem 16586610 - co to za klocek czytaj producent brak na nich widocznego znaku producenta? Ate,brembo trw kraft czy inne ?I co sądzicie o zdięciu nr 6? co jest przyczyną że świeci się tylko dolna część tarczy to jest lewy tył z prawej strony klocek szlifuje równo całą tarczę :?:

Mam zdięcia tarcz i klocków jakie mogę kupić po powiedzmy okazyjnej cenie czy to to czego potrzebuję?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, o 19:57 przez dziadziol6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: profek » 29 mar 2017, o 18:28

ATE Ceramic to dobre klocki w założeniu mają mniej pylić a tak na prawdę chodzi o to że pył z nich nie jest czarny i mniej go widać na felgach.Jeśli chodzi o taki sposób zużycia to moim zdanie stanęło któreś z jarzm jak zdejmiesz zacisk to oba te kołki w które wkręcone są śruby mocujące ten że zacisk muszą "pływać" lekko bez zacięć na całej długości roboczej.Dolny ma taką plastikową tuleję więc trochę ciężej go wyjąć ale da się.oczyścić nasmarować np smarem miedziowym do hamulców i powinno być ok.A skoro i tak masz zamiar zmienić komplet to producent dotychczas zamontowanych części nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: IBZI » 29 mar 2017, o 18:35

Przyczyn może być kilka. Pęknięta gumka przy tłoczku, brud, krzywo ułożony klocek, tarcze i kila innych. Przy wymianie należy wszystko przeczyścić, wymienić gumki (jeśli jest taka potrzeba), ewentualnie tłoczek. Poskładać, posmarować (tutaj są różne szkoły, ja polecam ATE PLASTILUBE). Należy też obejrzeć dokładnie tarcze. Czasem można jeszcze przetoczyć, czasem trzeba wymienić.
Co do oznaczeń klocka. Prawdopodobnie masz jakieś OEMy. Wtedy ten numer nie koniecznie Ci coś powie. Na temat doboru klocków i tarcz masz osobny temat.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 mar 2017, o 20:09

Okey dzięki za podpowiedzi i pomoc .Czy zdięcia które teraz wstawiłem to tarcze i klocki które są dedykowane do mojej Iśki?

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: R1985 » 29 mar 2017, o 20:50


dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 mar 2017, o 22:40

R1985 pisze:http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... y-kpl.html
One są dla tarcz tył 315mm
Czyli koleś proponuje tarcze na tył 292mm z klockami na tył 315mm???? ;)

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: R1985 » 30 mar 2017, o 06:39

Klocki tył GM dla układu 16" J60 - 1605221 GM 95515497
Poniżej dodaje link z zamiennikami tych klocków na oś tylną J60 16" 292mm

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 30 mar 2017, o 11:16

Dzięki sprzedający chciał wprowadzić mnie w błąd .Już złożyłem zapytanie do trzech sprzedających jeden już odpowiedział na pozostałe odpowiedzi czekam .Rozważam Zimmermann,Rotinger,Mikoda nie mam wyscigówki tak że do normalnego bezpiecznego przemieszczania powinno starczyć a wizualnie trochę poprawić wygląd. ;)

Nowe pytanie jakie do Was mam czy ktoś jezdzi jezdził na takim zestawie
Tarcze nacinane i nawiercane, HP wysoko węglowe, wzmacniane Rotinger 4510HP/T5
i Klocki TEXTAR 2441501 zestaw naprzód
i zestaw na tył tarcze Rotinger nacinane i nawiercane 1841/T5 i klocki TEXTAR 2442102

Okey mimo braku odpowiedzi na moje ostatnie pytanie postanowiłem zaryzykować i zakupiłem zestaw jak wyżej .W sobotę wszystko będzie już u mnie ;) .Powiedzcie mi czym smarować? i co smarować?przy zakładaniu tarcz i klocków.Układ hamulcowy j60.Myśle że do soboty coś naszkrobiecie :D
Obrazek

Hamulce opanowane .Stare tarcze zapieczone z dwoma był wielki problem ale po czasie i długim podlewaniu oliwą puściło .Gdyby ktoś kupował klocki Textar niech zwróci uwagę na blaszk izałączone do kompletu.Nowe jakie dostałem do kompletu były dużo większe i nie możliwe do zamontowania.
Obrazek

Wyczyściłem i zamontowałem stare po wyczyszczeniu jak nowe.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrowienia od dziadziolów
Obrazek

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 28 maja 2017, o 22:09

Tarcze spisują się na razie okey klocki aż tak bardzo nie pylą zobaczymy co będzie po paru tysiącach.Wczoraj nie miła niespodzianka podczas powrotu do domu. Komunikat awaria samochody udaj się do serwisu wyrzućić kasę w błoto.Nagły spadek mocy tryb awaryjny .Auto zatrzymałem wzrokowe oględziny pod maską nic nie zauważyłem.15 minut postoju i auto jedzie normalnie .Po 20 kilometrach to samo .Opcom pokazał P0234-11, P0513-00, P068A-00, P003A-00 :oops:

Błędy skasowane map sensor wyczyszczony egr wyczyszczony tym razem nie były jakoś tragicznie zasyfione.Przejazd i przy 130 znów komunikat z kluczem i błędy P0234-5A .Silnik ostygnie i posprawdzam rury turbo już pomału się denerwuję :oops:

Dziś zdemontowana rura turbo po prawej stronie ,rura bez uszkodzeń ,pęknięć czy czegokolwiek niepokojącego .Czujnik -zaworek sterowania turbo zdemontowany poczyszczone styki przedmuchany i założony spowrotem .Błąd skasowany jazda próbna do prędkośći 210 brak błędów i trybu awaryjnego tak przejechane z 20 kilometrów zwolnienienie do 100 redukcja z 5 do trójki gaz do dechy i kluczyk skontaktuj sięz serwisem .Błąd P0234-5A :oops: :oops:

Nic zamawiam nowy zaworek sterowania turbo tak myślę że to winowajca .Oby to był winowajca :oops: :?

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 11 lip 2017, o 22:45

Czekam na zaworek .Wczoraj podpiołem do gruszki dłuższy wężyk i raz dmuchałem raz zasysałem powietrze cięgno gruszki pracowało góra dół.Oby to było tylko to bo mam wyjazd do PL

Zawór dotarł zamontowany jazda próbna zaliczona pierwsze 10 kilometrów normalnej jazdy wszystko okey .Próba druga ostre przyspieszanie na wysokich obrotach i na trójce przeważnie miedzy 3,800-4,200 0brotów klucz i skontaktuj sie z serwisem. na czwartym biegu przy ostrzejszej jezdzie klucz wyskakuje między 3,200-3,500 obrotów .Przy normalnej jezdzie normalny zmienianiu biegów jest okey prędkość do 220 bez błędu . wyskakuje jeden jedyny błąd Błąd P0234-5A :oops:

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Dan » 12 lip 2017, o 08:14

To błąd od czujnika różnicy ciśnień

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 12 lip 2017, o 12:32

Dan pisze:To błąd od czujnika różnicy ciśnień

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Chodzi ci o map sensor? jeśli nie to gdzie go szukać?Jak i i czym robi się adaptację tego czujnika?
Okey chyba o ten Tobie chodzi? http://photobucket.com/gallery/user/tuc ... anBn/?ref=

Ja mam GM 55566186 jak go sprawdzić?może się jakoś czyści .Nie chodzi mi o kasę bo kosztuje 30 euro ale nie chcę kupować wszystkich czujników sztuka po sztuce ;)

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Dan » 12 lip 2017, o 16:51

Nie map sensor, ale troche obok czujnik z gumowym wężykiem zaciśniętym opaską metalową i z żółtym zabezpieczeniem kostki elektycznej.

Po wypalaniu zresetuj go opcomem i bedzie działał :) no chyba że faktycznie walniety będzie to po zresetowaniu nie skasujesz błędu.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 18 lip 2017, o 13:30

ZAworki oba wymienione jak się rozgrzeje wywala już nie P0234-5A tylko P0234-11

Powrót do domu i przy hamowaniu z 210 i ponownym przyspieszeniu znów P0234-5A :oops: :oops:
Dziś zdemontowałem egr rozebrany wyczyszczony grzybek nie chodził płynnie brał nie po całej powierzchni.Jutro zamontuję i zobaczymy ;) Pytanie po wyczyszczeniu smaruje się czymś ten grzybek by płynnie chodził??
Przypuszczam że się nie smaruje ,smar lub inne cuda w połączeniu z sadzą chyba na dobre nie wyjdzie ;)
Jeśli się mylę to podpowiadajcie jutro zamontuję.
Zawór egr przeczyszczony, poskładany, zamontowany.Teraz trzpień chodzi płynnie przejechane z 40 kilometrów troszkę ostrzej auto potraktowane na razie błąd nie wyskoczył .Ale by nie było za spokojnie dziś wsiadam do auta przekręcam kluczyk i komunikat sprawdz system antykradzieżowy kontrolki zgasły i już pojechałem. MIernik pokazał 11,48V a po wymontowaniu z auta 12,41V. Oględziny aku na zewnątrz i z numerów wywnioskowałem 50 tydzień 2008 rok produkcji ?oryginał pierwszy montaż? numery wybite na słupku minusowym 50 08 chyba że się mylę.I tak się zastanawiam czy akumulator nie był przyczyną wyskakujących moich błędów? Chyba cza wydać na aku i co kupić takijak mam obecnie czy cośmocniejszego np
http://www.ebay.de/itm/BOSCH-S5-010-85A ... SwXeJYJdKx

Tylko czy alternator naładuje mi czy ciągle będę miał niedoładowany akumulator?

Stary aku nie zareagował po długim ładowaniu .Kupiłem nowy czekamy na paczuszkę.Wybór padł na EXIDE EA852 PREMIUM CARBON BOOST 85-AH 800-A .Kiedyś miałem akumulator tej firmy i od zakupu do sprzedaży auta nie było z nim problemów oby tak było nadal. ;)

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 lip 2017, o 00:13

Oczekując na kuriera postanowiliśmy z Denym dodać trochę koniów Iśce wyszło prawie OPC +20 Ps:D;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stry 8 letni akumulator zastąpiony nowym teraz zapala jak powinna;)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Alex » 29 lip 2017, o 09:03

Jeśli chodzi o kolor zacisków, zdecydowanie jestem na nie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 lip 2017, o 10:00

Alex pisze:Jeśli chodzi o kolor zacisków, zdecydowanie jestem na nie.
Co do koloru to miał być złoty.Miesiąc temu kupiłem taką farbę na necie .Zabraliśmy się do oczyszczenia odtłuszczania .Wszystko przygotowane otwieram puszke a tu czarny a na puszce złoty :oops: .U mnie w sklepach był tylko czerwony,żółty i niebieski.Tak pomyślałem czerwony jest na prawie każdym aucie żólty jakoś odrzuciłem wybór padł na niebieski i jakoś tak tragicznie na aucie nie wygląda z założonymi kołami . :D Kwestia gustu. :D

Obrazek

Obrazek

Co do akumulatora zamontowany pasuje idealnie zapala od strzału i jak narazie żadnych błędów które wcześniej mi wyskakiwały .Dziś zrobione 220 kilometrów i cisza .Czyżby padnięty akumulator był sprawcą moich problemów i błędów?? ;)

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 9 sie 2017, o 20:48

Do dzisiaj na razie spokój brak błędów oby tak zostało ;)

Awatar użytkownika
rs79
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 19 lis 2015, o 17:05
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2015
Miasto:

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: rs79 » 5 paź 2017, o 07:38

Cześć kolego. Jak tam zestaw hamulcowy Rotinger 4510HP sprawuje się? Ile na nim przejechałeś? Zbliża mi się czas wymiany klocków, ale tarcze są troszkę powykrzywiane (tak mi się wydaje) to ogarnę od razu jedno i drugie. Polecasz klocki o których pisałeś do tych tarcz?

Dzięki i pozdrowionka...

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 11 paź 2017, o 20:02

rs79 pisze:edit
Na zestawie który zakładałem zrobiłem już 8 tys na razie żadnych problemów dobrze sie wszystko ułożyło.Nie smigam w wyscigach do dormalnego poruszania super.Co do klocków też ok nie piszczą lecz trochę pylą ale myjkę mam blisko to nie ma problemu .Ogólnie jestem zadowolony .Każdy ma inne potrzeby mi wszystko gra.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 paź 2017, o 20:50 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”