--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia dziadziol6

szy'monn

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: szy'monn » 10 wrz 2016, o 17:12

gratulacje i bezawaryjności kolego!

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 4 lis 2016, o 23:36

Jutro w planach czyszczenie map sensora i EGR .Do do egr czy muszę wymieniać uszczelkę na nową czy idzie zastosować starą,z jaką siłą z powrotem dokręcić śruby? Myć mam zamiar benzyną ekstrakcyjną.Na co zwrócić uwagę by czegoś nie pourywać,zepsuć? ;)

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: elfiasty » 5 lis 2016, o 00:15

Uszczelkę możesz zostawić starą, ja śruby przykręcałem na oko bo niestety żeby to przykręcić moim kluczem to jest tam za mało miejsca. Co do map sensora to uważaj na zatrzask chyba u dołu bo łatwo go ułamać przy demontażu, chociaż ja twierdzę że nie da się go wyjąć bez odłamania go. Zajrzyj do tematu o map sensorze tam jest dokładnie opisane to.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: P405 » 5 lis 2016, o 08:41

I uważaj na srubkę od mapsensora żeby nie spadła.

Xperia Z3

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 5 lis 2016, o 14:55

Dzięki za podpowiedzi .Map sensor zdemontowany niestety mimo ostrożności zaczep urwany :D .Sensor zasyfiony włascie go czyszczę i tu pytanie centralnie po srodkuma być cienka blaszka jedna czy jedna po srodku i druga zaraz obok obie się nie stykają ta zewnętrzna jest trochę ruchoma z zaokrąglonym krztałcie u góry.Czy to może tylko nalot?
no i chyba muszą być te dwa preciki w google podejżałem ;) problem z zatrzasnięciem wtyczki od sensora kurde bele :oops:

-- 5 lis 2016, o 16:19 --
szy'monn pisze:gratulacje i bezawaryjności kolego!
Dziękował ;)

Zrobione ;) auto z przebiegiem 137 000 to jak musi być zawalony kolektor???Jutro chyba egr do raportu ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

-- 6 lis 2016, o 22:16 --

Mocne opady deszczu wstrzymały czyszczenie Egr .Kolejne pytanie wymiana oleju silnikowego,auto na gwarancji obecnie wlany GM 5w30 dexo2 Long Live cena 22 euro zprzesyłką 5 litrów.stwierdzili że wymiana po 30 tysiącach co dla mnie jest chyba za dużo ,.Wczesniejsze auta wymieniałem olej między 10-12 tysięcy benzyniaki.Obecnie na Gm mam 12 tysięcy i chcę wymieniać. Zostać przy obecnym czy lać coś bardziej odpowiedniego? U mnie w sklepie jest liqui moly 5w30 top tec 4200 cena 70 euro 5 litrów.Na necie znalazłem ten olej za 48 euroJaki najlepiej wsadzić filtr oleju.Wymieniać chcę sam nie kasująć inspekcji by serwis się nie czepiał ;) Ai czy robić płukankę czym jak w jakiej ilości? ;)

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 11 gru 2016, o 19:59

W końcu zabrałemsię do wymontowania egr i rury egr.Róra zawalona zawór jak na moje oko nie aż tak tragicznie ;)
w chwili obecnej moczenie w benzynie ekstrakcyjnej .Tak wygląda pozdemontowaniu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam pytanie czy egr czyszczę tylko to co dostępne na zewnątrz czy mogę odkręcić te 4 srubkii zdiąć czarną pokrywę plastokową i pod nią jest coś jeszcze do czyszczenia??I zakładanie na tych samych uszczelkach?nałożyć ienką warstwę silikonu wysokotemperaturowego czy wystarczy tylko poskręcac i powinno być dobrze.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: flcn » 11 gru 2016, o 20:49

Możesz rozkręcić bez obaw. Tyle, że tam nie ma za bardzo co czyścić... Jedyne co, to z tego co kojarzę to łatwiej ruszać sobie grzybkiem. Ja składałem na starych uszczelkach, bez silikonu i jest dobrze.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 11 gru 2016, o 22:16

flcn pisze:Możesz rozkręcić bez obaw. Tyle, że tam nie ma za bardzo co czyścić... Jedyne co, to z tego co kojarzę to łatwiej ruszać sobie grzybkiem. Ja składałem na starych uszczelkach, bez silikonu i jest dobrze.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Dzięki eż tak spróbuję.Rura już wyczyszczona jutro egr

Obrazek

Obrazek

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 13 gru 2016, o 22:37

Wszystko pozakładane po odpaleniu obroty wskoczyły na 1000 po chwili się unormowało krótka jazda zaliczona bez jakichkolwiek problemów .Auto jakby lepiej się zbiera a może to tylko takie wrażenie zobaczę jak przejadę się na dłuższej trasie .Ogólnie zadowolony że zrobiłem sam .Na wiosnę i tak trza pomyśleć o kolektorze bo zawalony tak że cz to ogarnąć.Dzięki panowie za pomoc ;)

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 mar 2017, o 00:17

No i czas na wymianę tarcz i klocków z tego co mi się wydaje mam układ hamulcowy J 60 16 "
Z przodu klocki GM 22959105 na podstawie numerów tych klocków wnioskuję że mam akurat ten układ hamulcowy zostało około 5 mm klocka .Lecz według vinu wychodzi że auto wyszło z fabryki tak ..Q56 Felgi aluminiowe 8J x 18, 13 szprych
QKD Opony 245/45 R18 sl 96w czyli jakie tarcze??
Z tyłu klocki nie wiem jakiej firmy i tu proszę o podpowiedz -na klocku numery 973-2013 i pod spodem 16586610 ( co to za klocek? ) zostało go 6-7mm Niestety w tej chwili nie mogę sciągnąć koła by zobaczyć dokładniej jestem na l4
Tarcze przód wizualnie nie są złe ale tylne już do wymiany lewa strona jakby zaciśk nie pracował jak należy.Mam zamiar kupić na przód zestaw Zimermann sport z klockami Zimermann plus Zimermann standard z klockami Zimermann na tył . Ewentualnie przód i tył Zimermann standard z klockami Zimermann.Nie jest to jakaś wyscigówka chyba powinno wystarczyć by bezpiecznie się poruszać i w razie potrzeby szybko zahamować?? Co myślicie o takiej konfiguracji?Wymieniać będę sam. ;)

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: IBZI » 29 mar 2017, o 01:15

Odczytaj rozmiar hamulców z VINu. Jeśli nikt nie robił upgradu, to masz właśnie taki jak zdekodowany. To, że fabrycznie były koła 18'' nie ma nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: lcr » 29 mar 2017, o 06:21

Dokładnie jak IBZI pisze - po VINie dowiesz się jakie masz hamulce. Ja sam jeżdżę na zimmermann sport i jestem póki co zadowolony. Tylko, że ja mam tarcze 17".

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: profek » 29 mar 2017, o 08:10

Łatwo to sprawdzić beż Vinu jak tylna tarcza jest pełna to 16' a jak wentylowana to 17'.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 mar 2017, o 08:55

według vinu wychodzi że auto wyszło z fabryki tak ..Q56 Felgi aluminiowe 8J x 18, 13 szprych
QKD Opony 245/45 R18 sl 96w .Tak też mam w dowodzie rejestracyjnym lecz auto kupiłem na 17" felgach i z tyłu mam
tarcze pełne.Czyli jaki mam układ hamulcowy ? na zaciskach są jakieś numery po których będę miał 100% pewność?Jak są jakieś numery to w którym miejscu? W planach mam zmianę kół na 19 i muszę to rozegrać z głową by nie okazało się że zachwilę będę musiał kupować inne tarcze i klocki by to pasowało :)

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: profek » 29 mar 2017, o 09:15

Ja mam COSMO na 18' felgach a hamulce 16' więc to nie ma reguły.Jak tylna jest pełna a nie wentylowana to na bank 16'.Jeśli nie jesteś całkiem pewny to weź miarkę i zmierz średnicę przedniej tarczy jak będzie 296 mm to będziesz pewny na 100%.

Awatar użytkownika
huciap
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: 10 sty 2017, o 22:54
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: huciap » 29 mar 2017, o 09:27

Ja mam cosmo na 18 i po VINie mam hamulce 17

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 mar 2017, o 10:02

KUrde nie mam jak teraz sprawdzić jak pisałem jestem na l4 a czas zamówić. Mam okazję kupić od gościa nowy zestaw na tył z klockami ORIGINAL ATE CERAMIC tarcze pełne w dobrej cenie .Koleś zle kupił nie zakładane tylko czy jest to coś warte czy kupować jak pisałem komplet przód i tył Zimermann. Nie lubię kupować w ciemno lubię daną część mieć na stole jak zamawiam kto wie kto i co tam w serwisie założył :D Ale czyli rozumiem że nie ma więcej rodzai tarcz pełnych do iśki na tył ,nie ma możliwości zle kupić?? No i ponawiam pytanie czy ktoś może mi zidentyfikować pacjenta po numerach wybitych na klocku? Z tyłu klocki nie wiem jakiej firmy i tu proszę o podpowiedz -na klocku numery 973-2013 i pod spodem 16586610 - co to za klocek?
Tył definitywnie do wymiany i widać na fotach jak łapie tylko dół klocka zacisk szwankuje??Przód nie ma tak tragicznie ale zmienię chyba komplet przód .zdięcie 1,3 i 5 przedstawiają lewy przód .Zdięcia 2,4 i 6 lewy tył
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, o 15:55 przez dziadziol6, łącznie zmieniany 1 raz.

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: R1985 » 29 mar 2017, o 13:01

Klocki tył GM dla układu 16" J60 - 1605221 GM 95515497
Klocki tył GM dla układu 17" J61 - 1605223 GM 95515498

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 29 mar 2017, o 14:11

R1985 pisze:Z tyłu klocki nie wiem jakiej firmy i tu proszę o podpowiedz -na klocku numery 973-2013 i pod spodem 16586610 - co to za klocek
Chodzi mi o podpowiedz jakie w tej chwili mam klocki założone na tyle .Żaden z podanych numerów nie zgadza się z numerami na moich klockach z tyłu .

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: IBZI » 29 mar 2017, o 17:37

Powtórzę jeszcze raz. Odczytaj rozmiar hamulców z VINu. Rozmiar hamulców nie kół!
Skorzystaj np. z http://www.opelvindekoder.pl/
Jeśli masz pozycję "J60 Układ hamulcowy 16 z hamulcami tarczowymi" no to masz 16''. Proste?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”