--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 20 mar 2018, o 19:35

Tak więc poprawiam się:

Naklejki naklejone
20180320_182126-619x464.jpg
Wycieraczki wymienione
Turbo uszczelnione

Ramki założone
20180317_225710-743x557.jpg
Gotowy na spot'a wiosennego ;D ;D ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 12 kwie 2018, o 18:36

Takiw oto opcje udało się włączyć dzięki wróblowi ;D ;D ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 13 kwie 2018, o 17:10

Dziś kolejne nowe części eksploatacyjne
1. Nowy rozrząd wraz z pompą wody INA kit
2. Nowy pasek wielorowkowy wraz z dwoma rolkami prowadzącymi
3. Wymiana płynu chłodniczego

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: elfiasty » 14 kwie 2018, o 08:23

Sam robiłeś?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 14 kwie 2018, o 09:05

Nie... aż taki spec ze mnie nie jest :) w zaufanym warsztacie

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: elfiasty » 14 kwie 2018, o 09:26

Ok pytam bo właśnie planuje wymianę płynu i zastanawiam się jak to dobrze zrobić.

Awatar użytkownika
huciap
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: 10 sty 2017, o 22:54
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: huciap » 14 kwie 2018, o 09:32

Ja tydzień temu sam wymieniłem płyn chłodniczy. Sugerowalem się tym filmikiem z YT https://youtu.be/ZDNkZhIs6u4
Wszystko poszło idealnie.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 14 kwie 2018, o 10:21

U mnie wymiana ze względu na nową pompę wody :)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 21 kwie 2018, o 20:05

Czyszczenie bagażnika: ;D
20180421_205110-464x619.jpg
A Wy jak spędzacie sobotni wieczór?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 4 maja 2018, o 15:38

Done today:
- czyszczenie kolektora preparatem LM 5168
- zmiana oleju (petronas 5000xs 5w30) + filtr oleju
- odebranie paczki od kuriera z zestawem tarcz i klocków ;D

W środę zaplanowana operacja instalacji układu hamulcowego 17"+ na przedniej osi 8-)

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: pawel_insignia » 5 maja 2018, o 08:25

Jak efekt po czyszczeniu tym LM? Mocno miałeś brudny kolektor przed czyszczeniem?

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Igorwlkp » 5 maja 2018, o 11:50

Jak tak patrzę na wasze prace to stwierdzam że moja Isia jest zaniedbana.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 5 maja 2018, o 12:58

@pawel_insignia kolektor był zasyfiony ostro - widziałem gdy czyściłem przepustnicę. Nie wiem jak wygląda teraz bo po całej akcji nie było czasu by przyglądać się wnętrzu. Noszę się z zamiarem czyszczenia rury od EGR'a i może też samego zaworu - wtedy ogarnę pare fotek "po"
Co do efektów poprawy pracy silnika - mam wrażenie, że wpłynęło to pozytywnie na klepotanie w cieplejsze dni. Nie, że znikło, ale występuje rzadziej. I obroty też jakby mniej falują... ale pojeżdżę jeszcze i będę obserwował.
Sama operacja była dla mnie dość stresująca - kolega u którego od lat serwisuje auta nie chciał się podjąć, opowiadając przy tym historię jak kiedyś podczas takiej operacji poszły zawory w aucie... więc pod jego okiem musiałem psikać sam...

@igor to się ino bierz ;D

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Igorwlkp » 5 maja 2018, o 14:04

Ile czasu zajęło Ci czyszczenie tego wszystkiego? Dostęp jest prosty czy musiałeś więcej zdemontować?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 5 maja 2018, o 15:27

po godzince na każdy element (MAP sensor, przepustnica (klapa gasząca), czyszczenie LM'em kolektora - tutaj potrzebne dwie osoby)
Dostęp jest prosty, a wszystko opisane w dziale "zrób to sam" :)

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Igorwlkp » 5 maja 2018, o 15:42

Chyba m7sze tam zajrzeć.
Ale kiedy rzuć wszystko
ps.od czego zacząć żeby była jakaś sensowna kolejność?
To będę musiał chyba jakaś służbę na weekend sobie wziąść

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 5 maja 2018, o 16:13

Kolejność raczej nieważna. U mnie wyszło tak:

1. MAP Sensor
2. Przepustnica
3. Kolektor

Najważniejsze, żeby po akcji z czyszczeniem kolektora tym preparatem wymienić od razu olej ;)

Awatar użytkownika
Cinek
Użytkownik
Posty: 610
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Belgia, czasami Katowice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Cinek » 5 maja 2018, o 16:48

Najlepiej to zdemontowac cały kolektor, i przy okazji wywalić klapy wirowe.Najlepiej to zrobic przy okazji wymiany rozrzadu.
Ja co prawda wywaliłem klapy w silniku 1.9 16 v mjet(cdti)kolektor był cały aluminiowy, potem wprowadzili plastikowy.
Stary kolektor jeszcze siedzi w aucie, ale mam na podmianę i ten był tak brudny, że dobre 3h go moczyłem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 5 maja 2018, o 18:11

@Cinek - pełna zgoda. Lecz nie wiem czy starczyłoby mi umiejętności na demontaż i montaż kolektora :)

Awatar użytkownika
Cinek
Użytkownik
Posty: 610
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Belgia, czasami Katowice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Cinek » 5 maja 2018, o 18:34

No ja tego preparatu do czyszczenia kolektorów bym nie użył, bo wiem jaki tam syf jest.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”