--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Tak więc poprawiam się:
Naklejki naklejone Wycieraczki wymienione
Turbo uszczelnione
Ramki założone Gotowy na spot'a wiosennego
Naklejki naklejone Wycieraczki wymienione
Turbo uszczelnione
Ramki założone Gotowy na spot'a wiosennego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Takiw oto opcje udało się włączyć dzięki wróblowi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Dziś kolejne nowe części eksploatacyjne
1. Nowy rozrząd wraz z pompą wody INA kit
2. Nowy pasek wielorowkowy wraz z dwoma rolkami prowadzącymi
3. Wymiana płynu chłodniczego
1. Nowy rozrząd wraz z pompą wody INA kit
2. Nowy pasek wielorowkowy wraz z dwoma rolkami prowadzącymi
3. Wymiana płynu chłodniczego
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Ok pytam bo właśnie planuje wymianę płynu i zastanawiam się jak to dobrze zrobić.
- huciap
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Ja tydzień temu sam wymieniłem płyn chłodniczy. Sugerowalem się tym filmikiem z YT https://youtu.be/ZDNkZhIs6u4
Wszystko poszło idealnie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wszystko poszło idealnie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Czyszczenie bagażnika:
A Wy jak spędzacie sobotni wieczór?Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Done today:
- czyszczenie kolektora preparatem LM 5168
- zmiana oleju (petronas 5000xs 5w30) + filtr oleju
- odebranie paczki od kuriera z zestawem tarcz i klocków
W środę zaplanowana operacja instalacji układu hamulcowego 17"+ na przedniej osi
- czyszczenie kolektora preparatem LM 5168
- zmiana oleju (petronas 5000xs 5w30) + filtr oleju
- odebranie paczki od kuriera z zestawem tarcz i klocków
W środę zaplanowana operacja instalacji układu hamulcowego 17"+ na przedniej osi
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Jak efekt po czyszczeniu tym LM? Mocno miałeś brudny kolektor przed czyszczeniem?
- Igorwlkp
- Zapaleniec
- Posty: 1273
- Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Jak tak patrzę na wasze prace to stwierdzam że moja Isia jest zaniedbana.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
@pawel_insignia kolektor był zasyfiony ostro - widziałem gdy czyściłem przepustnicę. Nie wiem jak wygląda teraz bo po całej akcji nie było czasu by przyglądać się wnętrzu. Noszę się z zamiarem czyszczenia rury od EGR'a i może też samego zaworu - wtedy ogarnę pare fotek "po"
Co do efektów poprawy pracy silnika - mam wrażenie, że wpłynęło to pozytywnie na klepotanie w cieplejsze dni. Nie, że znikło, ale występuje rzadziej. I obroty też jakby mniej falują... ale pojeżdżę jeszcze i będę obserwował.
Sama operacja była dla mnie dość stresująca - kolega u którego od lat serwisuje auta nie chciał się podjąć, opowiadając przy tym historię jak kiedyś podczas takiej operacji poszły zawory w aucie... więc pod jego okiem musiałem psikać sam...
@igor to się ino bierz
Co do efektów poprawy pracy silnika - mam wrażenie, że wpłynęło to pozytywnie na klepotanie w cieplejsze dni. Nie, że znikło, ale występuje rzadziej. I obroty też jakby mniej falują... ale pojeżdżę jeszcze i będę obserwował.
Sama operacja była dla mnie dość stresująca - kolega u którego od lat serwisuje auta nie chciał się podjąć, opowiadając przy tym historię jak kiedyś podczas takiej operacji poszły zawory w aucie... więc pod jego okiem musiałem psikać sam...
@igor to się ino bierz
- Igorwlkp
- Zapaleniec
- Posty: 1273
- Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Ile czasu zajęło Ci czyszczenie tego wszystkiego? Dostęp jest prosty czy musiałeś więcej zdemontować?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
po godzince na każdy element (MAP sensor, przepustnica (klapa gasząca), czyszczenie LM'em kolektora - tutaj potrzebne dwie osoby)
Dostęp jest prosty, a wszystko opisane w dziale "zrób to sam"
Dostęp jest prosty, a wszystko opisane w dziale "zrób to sam"
- Igorwlkp
- Zapaleniec
- Posty: 1273
- Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Chyba m7sze tam zajrzeć.
Ale kiedy rzuć wszystko
ps.od czego zacząć żeby była jakaś sensowna kolejność?
To będę musiał chyba jakaś służbę na weekend sobie wziąść
Ale kiedy rzuć wszystko
ps.od czego zacząć żeby była jakaś sensowna kolejność?
To będę musiał chyba jakaś służbę na weekend sobie wziąść
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Kolejność raczej nieważna. U mnie wyszło tak:
1. MAP Sensor
2. Przepustnica
3. Kolektor
Najważniejsze, żeby po akcji z czyszczeniem kolektora tym preparatem wymienić od razu olej
1. MAP Sensor
2. Przepustnica
3. Kolektor
Najważniejsze, żeby po akcji z czyszczeniem kolektora tym preparatem wymienić od razu olej
- Cinek
- Użytkownik
- Posty: 610
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Belgia, czasami Katowice
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
Najlepiej to zdemontowac cały kolektor, i przy okazji wywalić klapy wirowe.Najlepiej to zrobic przy okazji wymiany rozrzadu.
Ja co prawda wywaliłem klapy w silniku 1.9 16 v mjet(cdti)kolektor był cały aluminiowy, potem wprowadzili plastikowy.
Stary kolektor jeszcze siedzi w aucie, ale mam na podmianę i ten był tak brudny, że dobre 3h go moczyłem.
Ja co prawda wywaliłem klapy w silniku 1.9 16 v mjet(cdti)kolektor był cały aluminiowy, potem wprowadzili plastikowy.
Stary kolektor jeszcze siedzi w aucie, ale mam na podmianę i ten był tak brudny, że dobre 3h go moczyłem.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
@Cinek - pełna zgoda. Lecz nie wiem czy starczyłoby mi umiejętności na demontaż i montaż kolektora
- Cinek
- Użytkownik
- Posty: 610
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 06:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Belgia, czasami Katowice
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)
No ja tego preparatu do czyszczenia kolektorów bym nie użył, bo wiem jaki tam syf jest.