------------------------------------------ :) :) Spot na Śląsku - 2 września dołącz

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 18 sty 2018, o 19:13

Ponad 10 postów napisane więc myślę, że nadszedł czas by przedstawić swoją Izę :)

Urodzona w kwietniu 2010 roku. Wyposażona w silnik 2.0 CDTi 131KM A20DTJ sprzężony z automatyczną skrzynią.
Wyposażenie nie za bogate, ale ubogie też nie – dla mnie póki co wystarczające.
- klimatronik – jednostrefowy,
- skóra
- navi 800tka
- czujnik deszczu i zmierzchu
- czujniki parkowania
- podgrzewane siedzenie
- gniazdko 230V
- tempomat
- felgi 18”

Auto w czasie zakupu (to jest parę dni przed świętami Bożego Narodzenia) miało nakulane na liczniku 256kkm. Aktualnie dochodzimy do 259kkm.
Oczywiście, ktoś pomyśli – szaleniec – trupa kupił. Nie bójcie się. Auto sprawdzone w 3 punktach.
1. ASO
2. Stacja Kontroli Pojazdów
3. A zaraz po kupnie u znajomego mechanika.
Wszystkie 3 punkty kontroli stwierdziły, że auto jest bezwypadkowe – co było dla mnie najważniejsze.

Przed zakupem w ASO wyszło parę usterek tj. wyciek z czujnika oleju, wyciek z przewodów od skrzyni biegów, dziura w intercoolerze oraz śmierć tylnych amorów. Ważne było dla mnie też to żeby ten duży przebieg był autentyczny i podobno jest (chociaż pojawiły się wątpliwości, że jednak jest skręcony o ok 30kkm.)
Wcześniej jeździłem 3ema Alfami (156, 147 i 156 SW). Wszystkie wyposażone w 1.9JTD o mocach kolejno 105, 115 i 140KM. Wiem, że te silniki nie boją się dużych przebiegów i mam nadzieję, że OPEL za dużo nie zepsuł :).
Auto posiada 3 elementy blacharskie do poprawy
- przerysowany przedni zderzak
- mała wgniotka w przednich drzwiach pasażera
- pęknięty tylny zderzak
Będą robione na wiosnę :)

Środek bardzo zadbany jak na ten przebieg i rocznik. Posiada tylko mankament w postaci białej kreski na monitorze od NAVI.

Cóż. „Perełka” to, to nie jest. Jak dla mnie normalnie użytkowane auto. Cena była adekwatna do stanu więc nie mam co narzekać.

Rzeczy zrobione zaraz po zakupie:
- wymiana wszystkich filtrów
- wymiana oringu w czujniku oleju
- wymiana uszczelki smoka
- wymiana oleju w silniku (ja zalałem 5w30 PETRONAS)
- wymiana węży od skrzyni biegów
- wymiana oleju w skrzyni biegów (statyczna, zleciało 4 litry. Dolałem Liqui Moly)
- wymiana intercoolera
- wymiana tylnych amortyzatorów

rzeczy zrobione w tym tygodniu:
- kupno ELM’a ICAR2 i instalacja apek Ping’a na telefonie :)
- wymiana słynnego zaworu sterowania geometrią turbiny, bo pierdział.

Zdjęcie na razie ubogie – robione do dokumentacji autocasco. Jak będzie ładniejsza pogoda to zrobię jej ładniejszą sesję :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 1487
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mazmarcin » 18 sty 2018, o 19:41

Taka antracytowa trochę :D
Trochę wkładu po zakupie dostała to posłuży.

pawel_insignia
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: pawel_insignia » 18 sty 2018, o 21:47

No i fajnie!
Oby służyła!
Ile za ten zawór zapłaciłeś do sterowania turbo? Czy oprócz tego że "pierdział" to coś jeszcze innego zauważyłeś? Jakieś od czasu do czasu utraty mocy? Jakaś niestabilność przy przyspieszaniu?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 18 sty 2018, o 22:02

pawel_insignia pisze:Ile za ten zawór zapłaciłeś do sterowania turbo? Czy oprócz tego że "pierdział" to coś jeszcze innego zauważyłeś? Jakieś od czasu do czasu utraty mocy? Jakaś niestabilność przy przyspieszaniu?
Kupiłem na szybko na allegro 130 PLN uzywka z 6 mc gwarancja.

Poza pierdzeniem ok 2-3 sekund zaraz po odpaleniu innych objawów nie stwierdzono. ;)

pawel_insignia
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: pawel_insignia » 18 sty 2018, o 22:06

Zastosuj ten myk z filterkiem albo jakąś małą "puszką powietrza" to już więcej nie zdarzy się, że będzie pierdział.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 18 sty 2018, o 22:27

pawel_insignia pisze:Zastosuj ten myk z filterkiem
Tak tak :) jak tylko będę miał chwilkę, to będę to ogarniał.

Czytałem o tym patencie i o puszce z ASO. Ale jakoś nie mogę pojąć dlaczego przez jakiś czas jest ok a potem trzeba puszkę :?:

Tego starego nie wyrzucałem. W wolnej chcę go rozebrać i spróbować przeczyścić i będzie "na zapas"

P405
Zapaleniec
Posty: 2385
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: P405 » 19 sty 2018, o 07:20

Za mało jest powietrza wykładzie, możesz dać przewody o większej średnicy jak nie chcesz filterka.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 19 sty 2018, o 20:22

P405 pisze: edit
To wiem :)

Pytanie - dlaczego przez około 6 miesięcy (bo średnio na tyle pomagała sama wymiana zaworka wg informacji na jakimś innym forum) jest dobrze a potem za mało powietrza i pierdzi :) ?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2018, o 00:02 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

P405
Zapaleniec
Posty: 2385
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: P405 » 19 sty 2018, o 21:32

Później zaczyna ciężej chodzić, łapie jakiś syf. Można go przeczyścić WD 40 i powinno być lepiej.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 22 sty 2018, o 13:07

kolejna inwestycja:

iOttie viewtopic.php?f=40&t=2406 do trzymania telefonu. Super sprawa - polecam niezdecydowanym :!:

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 25 lut 2018, o 18:58

Zapomniałem wcześniej dodać - zdjątko ze spotu w Poznaniu :) (made by Igorwlkp)
Obrazek

BTW - czym czyścicie kokpit w isach? Ja chciałem przeczyścić plakiem (matowym) i zaczęły się robić siwe smugi :/

Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 537
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: dare50 » 25 lut 2018, o 19:08

Ja czyszczę mleczkiem do kokpitu i wychodzi super , https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... gKYPvD_BwE

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Klubowicz
Posty: 904
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Igorwlkp » 25 lut 2018, o 19:21

plak ale od razu ściereczka frote i jechane

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 12 mar 2018, o 08:50

Korzystając z uprzejmości kolegi Igorwlkp, wczoraj na spocie wjechał nowy motyw :))
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
cz@rny
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: cz@rny » 13 mar 2018, o 22:41

Super furka i są mody.
Widzę, że POZnań się spotyka :)
Szerokości

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 14 mar 2018, o 08:42

Takie mody to nie mody :) ale jak patrzę na Twoje fele opc i czytam tematy o virusach to zaczynam w głowie układać sobie kolejność ewentualnych grubszych modów ;D
Ale najpierw muszę ogarnąć rozrząd, blacharsko lakiernicze niedociągnięcia no i falowanie obrotów :cry:

A Poznań się spotyka z klasą :D zapraszamy na najbliższego spota ;)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 15 mar 2018, o 15:51

Pierwsza część na sobotnią zabawę doszła ;D

- wycieraczki
- zestaw do uszczelnienia dolotu przy turbo gdyż delikatnie się poci

Druga część - akcesoria klubowe - w drodze ;D ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Klubowicz
Posty: 904
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Igorwlkp » 19 mar 2018, o 22:00


Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: mcrace » 20 mar 2018, o 11:06

poprawię się do końca dnia :oops:

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Klubowicz
Posty: 904
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Poznań
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia 2.0 CDTi 131KM (mcrace)

Post autor: Igorwlkp » 20 mar 2018, o 11:16

No
Ja właśnie czekam na naklejki i ramkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”