--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Opel Insignia - OEM+

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Dan » 5 mar 2016, o 01:33

Ja też maskę wygłuszyłem, narazie samą matą i efekt jaki uzyskałem jest symboliczny bo 1db mniej niż przed wygłuszeniem (mierzyłem przed i po nad gałką zmiany biegów). Trzeba będzie pomyśleć nad czymś bardziej porowatym no i o ścianie grodziowej chyba też.

Wysłane przez tapatalk

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: hubertus » 5 mar 2016, o 12:32

Ścianę grodziową może być ciężko ze względu na kształt i liczbę przewodów. Względem niektórych aut vag a zauważyłem w insigni brak uszczelki na rancie drzwi tylnych na styku z przednimi. Niby nic ale może coś tam daje skoro vag stosuje. Tak samo jak na płycie silnika vag wygłusza swoje samochody taką wygłuszką złożoną z większych i mniejszych kostek. W oplu goły plastik. Oczywiście chodzi o osłonę pod silnikiem.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: flcn » 5 mar 2016, o 13:03

Zgadzam się, że ściana grodziowa jest przerąbana do wyciszenia jakimikolwiek matami typu butyl czy pianka. Ja dlatego kupiłem oryginalną używaną matę i położyłem jedną na drugą. Trzeba ją leciutko przyciąć w okolicy serwa i przeciąć "oczko" na rury od kilmy, tak żeby nie trzeba rur odkręcać. Około pół godziny do 45 minut roboty i bez problemu się ją upycha. U mnie pomogło.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: hubertus » 5 mar 2016, o 13:19

To jest jakiś pomysł. Kleiłeś jakoś jedną do drugiej?

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: flcn » 5 mar 2016, o 20:56

Nie kleiłem. Od góry są takie 3-4 plastikowe nakrętki z szerokim kołnierzem. Tylko nimi przymocowałem. Od dołu trzymają różne rurki (np. przewody hamulcowe). Mam tak już ze 2 miesiące i jest git.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Dan » 6 mar 2016, o 18:59

Etap2, dołożyłem mate filcową taką porowatą ( jak w bagażniku przy nadkolach mamy ) i efekt pomiaru to kolejne 3db mniej. Niby niewiele ale dla ucha różnica odczuwalna.

Wysłane przez tapatalk

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Alex » 8 mar 2016, o 16:56

Ostatni etap wygłuszania. Zalegała mi w garażu pianka wygłuszająca GMS-01A o grubości 3 mm więc postanowiłem ją użyć.

Obrazek

Na szczęście starczyło jej na pokrycie całej powierzchni, którą wcześniej wygłuszyłem matą butylową.

Obrazek

Obrazek
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: nika84-24 » 8 mar 2016, o 20:53

jak efekt?

Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Luk » 8 mar 2016, o 21:19

Po za tym że Alex się napracował efektu nie ma, bo niby jaki ma być. Bez wygłuszenia ściany grodziowej, błotników, podłogi będzie tak samo.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Alex » 8 mar 2016, o 22:29

Cicho tam, najważniejsze że przy aucie coś pogrzebałem :D
Stojąc na zewnątrz auta nie słyszę żadnych zmian. Natomiast we wnętrzu, jakby trochę ciszej. Ale myślę, że to bardziej efekt placebo, bo tak jak wyżej, należy jeszcze wygłuszyć ścianę grodziową oraz błotniki.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: nika84-24 » 9 mar 2016, o 14:56

A powiedzcie jak atakujecie błotniki? Chodzi o nadkola? Czym kleicie lub co polecacie? Wykleic tez plastikowe nadkola od środka czy sama blachę blotnika? I od wewnątrz czy zewnatrz? Poszycie błotnika też wykleić czymś od wewnątrz?
A podłogę to bardziej butylem czy pianka akustyczna? Cała podłogę czy tylko płaskie miejsca pod nogami?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Alex » 9 mar 2016, o 15:12

Zdejmujesz plastikowe nadkole i wyklejasz nadkole samochodu, czyli metalową powierzchnię. To samo z błotnikami, zdejmujesz i wyklejasz. Wszystkie te elementy wyklejasz butylem. Plastikowe nadkole wystarczy wykleić pianką akustyczną. Całą podłogę również wystarczy podkleić butylem. Częściowe wyklejenie, np. tylko pod nogami, nie przyniesie efektu.
Mata - http://www.bitmat.pl/Maty-wygluszajace/ ... a-alubutyl
Pianka - http://www.bitmat.pl/pl/p/GMS-01A-3mm-P ... DPORNA/179

Poprzeglądaj zdjęcia w necie jak dokładnie wygląda takie wygłuszanie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Gizd

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Gizd » 9 mar 2016, o 16:03

Kiedyś wygłuszałem Vectre B. Maska, ściana, błotniki, nadkola, podłoga, drzwi, w sumie wszystko i na koniec dach. A efektu zero! :lol: Przynajmniej w V B. Stopien wygłuszenia to chyba sie już przy projektowaniu planuje a później to już wszelkie zabiegi mało dają.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Alex » 9 mar 2016, o 18:17

Wszystko zależy od tego jakich materiałów używa się do wygłuszania. Gdyby maty gumowe butylowe z aluminium nic nie dawały, to ludzie by nie wygłuszali.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Engine » 26 mar 2016, o 20:05

@Alex popraw sobie w liście modyfikacji na pierwszej stronie punkt dot. montażu sprężyn, bo masz chyba H&R a nie Eibach ;)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Alex » 27 mar 2016, o 07:47

A to ciekawe... :D
Dzięki ! Nawet nie wiem co mam w aucie :lol:
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Bodex

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Bodex » 27 mar 2016, o 08:45

Mario pisze:To podziel się - co takiego ten specjalista powiedział, że nawiercane wybrałeś?


Wysłane z iPhone 5
Coś wiedział, ale nie wiedział dlaczego ..
Otwory , nacięcia mają na celu odprowadzenie gazów , które powstają miedzy tarczą , a okładziną , gazy te tworzą poduszkę .

Wyobraźcie sobie żelazko na jakąś płytę i kilka kropli wody , robi prrr i podskakuje .
To tak mniej wiecej jest .

Mam Zimemran sport już 40 tyś zrobiłem może więcej o jest git.

Hamowanie z 220 km/h do 90 km/h i jest cały czas jednakową siła hamowania .

Zwykłe hamulce pod koniec etapu hamowania były spalone i już nie było czym wyhamować .

Raz najadłem się strachu i od razu zmieniłem w krakowie .


Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: mxw » 27 mar 2016, o 09:44

Pytanie jeszcze jakim płynem zalany jest układ hamulcowy?

pozdro.,
mxw.

Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: Alex » 31 mar 2016, o 17:13

Seryjny to ori GM DOT4+, także bez szaleństwa. Przy najbliższym przeglądzie zaleję chyba Motul'a RBF600.

-- 31 mar 2016, o 18:11 --

Po wielu tygodniach poszukiwań w końcu trafiły się używane klamki bez chromów w stanie prawie, że perfekcyjnym. I to w dodatku w kolorze :D Nie lubię gdy jest zbyt dużo chromu na aucie, a te klamki miały go właśnie nadmiar, stąd pomysł na ich wymianę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, o 19:12 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Opel Insignia - OEM+

Post autor: KaMYk » 31 mar 2016, o 17:59

Ja akurat lubię chrom, ale też nie na klamkach, także zmiana na plus :)

carvertical VIN check
Zablokowany

Wróć do „Auta forumowiczów”