--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Astra J, było 165KM - jest 200KM
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Astra J, było 165KM - jest 200KM
Auto sprowadzone z Niemiec, po lekkich naprawach blacharskich, ale przyjemnie się jeździ.
Przebieg 2000 km, auto poekspozycyjne, opony wielosezonowe Goodyear.
Radio Navi 900, tapicerka skóra + materiał, koła 225/50R17.
Silnik A20DTH, skrzynia AF40-6.
Z ciekawostek to podgrzewana kierownica
Fotele obydwa z przodu mają pełną regulację łącznie z odcinkiem za plecami + podgrzewanie.
Światła biksenony z AFL, muszę przyznać, że nawet ładnie się zmieniają z długich na mijania w automacie.
Dla mnie największą przyjemnością jest automat a na drugim miejscu silnik. W połączeniu daje przyjemność z jazdy. Przy wyprzedzaniu odchodzi jak strzała
Przebieg 2000 km, auto poekspozycyjne, opony wielosezonowe Goodyear.
Radio Navi 900, tapicerka skóra + materiał, koła 225/50R17.
Silnik A20DTH, skrzynia AF40-6.
Z ciekawostek to podgrzewana kierownica
Fotele obydwa z przodu mają pełną regulację łącznie z odcinkiem za plecami + podgrzewanie.
Światła biksenony z AFL, muszę przyznać, że nawet ładnie się zmieniają z długich na mijania w automacie.
Dla mnie największą przyjemnością jest automat a na drugim miejscu silnik. W połączeniu daje przyjemność z jazdy. Przy wyprzedzaniu odchodzi jak strzała
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, o 21:57 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Astra J 165KM
ładna asterka - bardzo mi się ten kolor podoba
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- alex_k
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 09:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bielsko-Biała
- Otrzymał piwo: 1 raz
Astra J 165KM
Ale o co chodzi? Kupiłeś czy widziałeś i sie podoba?
Ogólnie ładne i wyposażone autko, tylko o felgi 18 stki aż sie prosi
Silnika zazdrzoszczę. Tez jeżdzę teraz taką astrą służbowo ale ma tylko 110 KM. Taki muł.....
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Ogólnie ładne i wyposażone autko, tylko o felgi 18 stki aż sie prosi
Silnika zazdrzoszczę. Tez jeżdzę teraz taką astrą służbowo ale ma tylko 110 KM. Taki muł.....
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Krzysztof Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca LIPIEC
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca LIPIEC
- osa
- Klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 19 gru 2013, o 13:32
- Auto: Insignia HB 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Astra J 165KM
Mi też się podoba nowa astra. Pierwotnie chciałem taką kupić, ale jak usiadłem do środka insigni, to od razu zmieniłem zdanie. Trochę mnie środek astry "przytłaczał". Za blisko było wszystko dla mnie i za dużo tych przycisków na konsoli środkowej.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Astra J 165KM
Ja się nawet przymierzałem do insigni i nie wiele brakowało bym kupił z 2010 w wersji sedan Cosmo też 160 KM, A20DTH, tylko z ręczną skrzynią, za to w jasno beżowej skórze z ciemno brązowym kokpitem. Tylko mnie handlarz z komisu w ciu.a zrobił, bo sprzedał w czasie jak pojechałem do domu po kasę innemu gościowi przez bank na kredyt. Później się dowiedziałem, że handlarze mają procent od każdego kredytu, co dało mu około 2000 zł więcej niż u mnie za gotówkę. A później się trafiła ta Astra i żonie przypadła do gustu, mnie też. W sumie stwierdziłem, że z tym silnikiem ta w Astrze będzie dynamiczniej, w sumie 200 kg mniej do pchania.
-- 15 gru 2014, o 21:41 --
Asia dostała wyposażenie do bagażnika:
a w garażu już czekają buciki na wiosnę, 235/45x18, Continental Conti Sport, felusie GM
I ostatnio zrobiłem w końcu kilka lepszych zdjęć:
-- 13 lut 2015, o 10:06 --
Mała przymiarka do wiosny, nowe koła 18"
I sprawa dystansów, (przeniosę to do mojego tematu, w temacie tuningu jednak dotyczy dyskusja Insigni)
tak wygląda pomiar na letnich kołach:
Jakie dystanse byście radzili, 15 mm czy 20 mm na stronę?
-- 15 gru 2014, o 21:41 --
Asia dostała wyposażenie do bagażnika:
a w garażu już czekają buciki na wiosnę, 235/45x18, Continental Conti Sport, felusie GM
I ostatnio zrobiłem w końcu kilka lepszych zdjęć:
-- 13 lut 2015, o 10:06 --
Mała przymiarka do wiosny, nowe koła 18"
I sprawa dystansów, (przeniosę to do mojego tematu, w temacie tuningu jednak dotyczy dyskusja Insigni)
tak wygląda pomiar na letnich kołach:
Jakie dystanse byście radzili, 15 mm czy 20 mm na stronę?
Re: Astra J 165KM
co do dystansów ja się bałem, że jak wezmę takie aby guma byłą w linii błotnika to po załadowaniu auta będę obcierał. Więc wziąłem mniejsze dystanse.
Najprościej to chyba zrobić tak: zaprosić 3 kumpli, zapakować ich na tylną kanapę, wrzucić ile się da do bagażnika i wtedy zmierzyć jak wygląda przerwa błotnik-guma. No chyba, że nigdy nie jeździsz załadowany na 5 osób
Najprościej to chyba zrobić tak: zaprosić 3 kumpli, zapakować ich na tylną kanapę, wrzucić ile się da do bagażnika i wtedy zmierzyć jak wygląda przerwa błotnik-guma. No chyba, że nigdy nie jeździsz załadowany na 5 osób
- Popek_Insignia
- Użytkownik
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 lis 2014, o 02:40
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Birmingham/Gdynia
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Astra J 165KM
@wojtassss, masz rację, ale chciałem zamówić w jednej przesyłce. Dostawa idzie z DE i za każdą paczkę liczą 85 zł, zamawiając razem miałbym jeden koszt dostawy. Mam trochę czasu do przemyślę.
Dzięki za porady.
@7ups, mnie też, dobrze, że się taki trafił, zasadniczo dla AJ to albo Mahogany albo właśnie ten mój.
Dzięki za porady.
@7ups, mnie też, dobrze, że się taki trafił, zasadniczo dla AJ to albo Mahogany albo właśnie ten mój.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Astra J 165KM
Nie wierzę, że w PL nie ma takich dystansów do kupienia albo nawet zrobienia, że aż trzeba je ciągnąc z DE. A co do gwintu, to jak jak Wojtas prawi - najpierw go załóż, skręć, zrób geometrię i dopiero wtedy wyjdzie co tak naprawdę potrzeba.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Astra J 165KM
To tak zrobię, najpierw gwint, później dystanse.
A co do ich dostępności, no nie mają na magazynie w PL. Piszę tu o oryginalnych dystansach H&R.
To nie problem coś włożyć, tylko, żeby było zgodnie z prawem, żeby nie stracić dowodu na trasie.
Zestawy dystansów H&R zawierają dokument ABE umożliwiający legalne użytkowanie na terenie, np. Niemiec i UE bez potrzeby przechodzenia inspekcji TUV. Takie komplety dopuszczone są wyłącznie do oryginalnych kół.
W przypadku zastosowania dystansów które posiadają atest ABE z potwierdzeniem zgodności wymiarów i bezpieczeństwa zastosowania wynikający z testów dokonanych na danym modelu auta, nie traci się homologacji.
Analogicznie z zawieszeniem. Zestaw zawieszenia gwintowanego H&R zawiera dokument homologacyjny TÜV, czyli wybrany komplet testowany był fizycznie na danym modelu auta. Samochód można legalnie użytkować, bez dodatkowych badań technicznych.
A że mają różne wymiary i rozstawy śrub, to każdego na magazynie w PL nie ma.
Dodam jeszcze, że w przypadku kolizji ubezpieczyciel może nie wypłacić odszkodowania, a dobry prawnik, nawet jeśli to nie Twoja wina, może takie auto obarczyć cała odpowiedzialnością za wypadek, jeśli stwierdzi ktoś, że są włożone dystanse z warsztatu Pana Józia.
A co do ich dostępności, no nie mają na magazynie w PL. Piszę tu o oryginalnych dystansach H&R.
To nie problem coś włożyć, tylko, żeby było zgodnie z prawem, żeby nie stracić dowodu na trasie.
Zestawy dystansów H&R zawierają dokument ABE umożliwiający legalne użytkowanie na terenie, np. Niemiec i UE bez potrzeby przechodzenia inspekcji TUV. Takie komplety dopuszczone są wyłącznie do oryginalnych kół.
W przypadku zastosowania dystansów które posiadają atest ABE z potwierdzeniem zgodności wymiarów i bezpieczeństwa zastosowania wynikający z testów dokonanych na danym modelu auta, nie traci się homologacji.
Analogicznie z zawieszeniem. Zestaw zawieszenia gwintowanego H&R zawiera dokument homologacyjny TÜV, czyli wybrany komplet testowany był fizycznie na danym modelu auta. Samochód można legalnie użytkować, bez dodatkowych badań technicznych.
A że mają różne wymiary i rozstawy śrub, to każdego na magazynie w PL nie ma.
Dodam jeszcze, że w przypadku kolizji ubezpieczyciel może nie wypłacić odszkodowania, a dobry prawnik, nawet jeśli to nie Twoja wina, może takie auto obarczyć cała odpowiedzialnością za wypadek, jeśli stwierdzi ktoś, że są włożone dystanse z warsztatu Pana Józia.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Astra J 165KM
Tu akurat TUV, bo to niemieckie produkty i tam homologowane.
Gdyby w Polsce ktoś to produkował i miał polską homologację, też by mogła być, tyle, że nie znalazłem polskiego producenta dystansów czy zawieszeń.
Sam też masz dystanse H&R.
Jak by nie było, to mocowanie koła i zawieszenie to jedne z najważniejszych elementów auta, które wpływają na bezpieczeństwo jazdy. Tu nie może być kompromisów, albo oryginał, albo zamiennik ale zgodny z prawem.
Takie moje zdanie.
Decyzja zapadła, poszło zamówienie na zawieszenie H&R, dystanse po montażu zawieszenia.
Gdyby w Polsce ktoś to produkował i miał polską homologację, też by mogła być, tyle, że nie znalazłem polskiego producenta dystansów czy zawieszeń.
Sam też masz dystanse H&R.
Jak by nie było, to mocowanie koła i zawieszenie to jedne z najważniejszych elementów auta, które wpływają na bezpieczeństwo jazdy. Tu nie może być kompromisów, albo oryginał, albo zamiennik ale zgodny z prawem.
Takie moje zdanie.
Decyzja zapadła, poszło zamówienie na zawieszenie H&R, dystanse po montażu zawieszenia.
- Raddemenes
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 00:09
- Auto: Country Tourer 4x4
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica
Re: Astra J 165KM
Mam taką w stajence jako autko żony tylko sedan i motor 140 KM. Ale kolorek dokładnie ten sam
Fajne autko
Fajne autko
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Astra J 165KM
Przyszły w końcu zamówione H&R, kompletne zawieszenie gwintowane:
Może dziś uda mi się rozpakować, to jutro dam zdjęcie rozpakowanych.
Chciałem jeszcze podsumować wczorajszą dyskusję na czacie dotyczącą chiptuningu w TuneForce w Poznaniu.
Niektórzy wyrażali swoje współczucie i troskę - dziękuję bardzo. Niektóre wpisy były trochę wyśmiewacze i szydercze, a nawet wulgaryzm się znalazł - tego nie skomentuję, nie ma czego.
Chipowanie Opli produkowanych do 2012 roku (do MY2012) robi każdy tuner w Polsce. Jest to opracowane i zajmuje do 3 godzin z hamownią, a są i tacy garażowi co bez hamowni robią.
Ople do 2012 to nie to samo co Ople od 2012 (od MY2013).
Nie można odnosić doświadczeń jednych do drugich. Popytajcie swoich tunerów, który z nich to robi?
TuneForce jako pierwsza firma w Polsce podjęła się zrobić tuning takiego Opla, czyli mojego.
Problem polega na tym, że komputer silnika jest zablokowany hasłami i aby była możliwość jakiejkolwiek ingerencji trzeba go odblokować.
Dość dużo info na ten temat jest tu:
http://opel-insignia.com.pl/viewtopic.php?f=17&t=13590
Dlaczego nie zaczęli wczoraj od hamowni serii? Ano dlatego, że byłaby to próżna robota, jeśli nie zdołaliby odblokować komputera. Zatem kolejność taka:
-odczytanie programu ze sterownika
-odblokowanie programu (wyciągnięcie haseł z programu)
-wgranie odblokowanego programu do sterownika, ale bez modyfikacji
-dopiero teraz jesteśmy w punkcie startowym tak, jak w autach sprzed 2012 roku
-hamowni serii na odblokowanych programie
-strojenie programu i hamownia do uzyskania satysfakcjonujących wyników
Wczoraj, jak wyjeżdżałem po 17:00 z Poznania mieli odczytany program i był w trakcie dekodowania haseł.
po 20:00 dostałem info, że program jest zgrany i dziś będą testować, czyli postęp jest
Także nie było najmniejszego sensu wracać moim Oplem do domu, aby dziś rano znów jechać. Wolałem samochód zostawić a wrócić zastępczym.
No i podsumowanie. Od początku Pan Grzegorz z tuneForce mnie uprzedzał, że nie wie ile czasu to zajmie, że jest to pierwszy Opel z MY2013, że może także się nie udać. Może ktoś zapytać to po co Ci to, robić ze swojego samochodu królika doświadczalnego?
Opowiem tak, bo lubię wyzwania, lubię eksperymentować, w przy okazji mam też spory rabat na usługę, choć to nie najważniejsze.
To jak w pokerze, TuneForce położył na stole swoją reputację ogłaszając publicznie, że robią już te Ople.
Słabi gracze powiedzą pass, ja wyrównuje stawkę i mówię sprawdzam.
A teraz trzeba dać im czas niech potwierdzą swoje karty.
Może dziś uda mi się rozpakować, to jutro dam zdjęcie rozpakowanych.
Chciałem jeszcze podsumować wczorajszą dyskusję na czacie dotyczącą chiptuningu w TuneForce w Poznaniu.
Niektórzy wyrażali swoje współczucie i troskę - dziękuję bardzo. Niektóre wpisy były trochę wyśmiewacze i szydercze, a nawet wulgaryzm się znalazł - tego nie skomentuję, nie ma czego.
Chipowanie Opli produkowanych do 2012 roku (do MY2012) robi każdy tuner w Polsce. Jest to opracowane i zajmuje do 3 godzin z hamownią, a są i tacy garażowi co bez hamowni robią.
Ople do 2012 to nie to samo co Ople od 2012 (od MY2013).
Nie można odnosić doświadczeń jednych do drugich. Popytajcie swoich tunerów, który z nich to robi?
TuneForce jako pierwsza firma w Polsce podjęła się zrobić tuning takiego Opla, czyli mojego.
Problem polega na tym, że komputer silnika jest zablokowany hasłami i aby była możliwość jakiejkolwiek ingerencji trzeba go odblokować.
Dość dużo info na ten temat jest tu:
http://opel-insignia.com.pl/viewtopic.php?f=17&t=13590
Dlaczego nie zaczęli wczoraj od hamowni serii? Ano dlatego, że byłaby to próżna robota, jeśli nie zdołaliby odblokować komputera. Zatem kolejność taka:
-odczytanie programu ze sterownika
-odblokowanie programu (wyciągnięcie haseł z programu)
-wgranie odblokowanego programu do sterownika, ale bez modyfikacji
-dopiero teraz jesteśmy w punkcie startowym tak, jak w autach sprzed 2012 roku
-hamowni serii na odblokowanych programie
-strojenie programu i hamownia do uzyskania satysfakcjonujących wyników
Wczoraj, jak wyjeżdżałem po 17:00 z Poznania mieli odczytany program i był w trakcie dekodowania haseł.
po 20:00 dostałem info, że program jest zgrany i dziś będą testować, czyli postęp jest
Także nie było najmniejszego sensu wracać moim Oplem do domu, aby dziś rano znów jechać. Wolałem samochód zostawić a wrócić zastępczym.
No i podsumowanie. Od początku Pan Grzegorz z tuneForce mnie uprzedzał, że nie wie ile czasu to zajmie, że jest to pierwszy Opel z MY2013, że może także się nie udać. Może ktoś zapytać to po co Ci to, robić ze swojego samochodu królika doświadczalnego?
Opowiem tak, bo lubię wyzwania, lubię eksperymentować, w przy okazji mam też spory rabat na usługę, choć to nie najważniejsze.
To jak w pokerze, TuneForce położył na stole swoją reputację ogłaszając publicznie, że robią już te Ople.
Słabi gracze powiedzą pass, ja wyrównuje stawkę i mówię sprawdzam.
A teraz trzeba dać im czas niech potwierdzą swoje karty.
Re: Astra J 165KM
Nie martw sie to forum zawsze znajda sie hejty jak i pochwały
Każdy robi swoje auto pod siebie jednym sie podoba innym nie
Co do TF jestem ciekaw co oni wykombinują o ile dadzą rady
Każdy robi swoje auto pod siebie jednym sie podoba innym nie
Co do TF jestem ciekaw co oni wykombinują o ile dadzą rady
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Astra J 165KM
@7ups, ja się nie zamartwiam. Za stary na to jestem. Wielu forumowiczów wiekowo, to następne pokolenie.
Niektórzy może młodsi od mojej córki. Pierwszy raz na forum zarejestrowałem się jakieś 15 lat temu.
Do wielu spraw też podchodzę inaczej. Tak naprawdę liczą się tylko rzeczy niedwracalne. Problem ma mój kolega i sąsiad, któremu umiera na raka 41 letnia żona. To są prawdziwe problemy naszego życia.
Natomiast sprawy materialne, samochód itp. to są zabawki. Dlatego cieszmy się każdym dniem i róbmy sobie rzeczy, które nas cieszą.
A wracając do tuneForce, pewnie, że chciałbym też mieć sprawę jasną już wczoraj, ale w końcu to fachowcy, robią to na co dzień, trzeba poczekać, to się poczeka. Oby tylko efekt był.
Niektórzy może młodsi od mojej córki. Pierwszy raz na forum zarejestrowałem się jakieś 15 lat temu.
Do wielu spraw też podchodzę inaczej. Tak naprawdę liczą się tylko rzeczy niedwracalne. Problem ma mój kolega i sąsiad, któremu umiera na raka 41 letnia żona. To są prawdziwe problemy naszego życia.
Natomiast sprawy materialne, samochód itp. to są zabawki. Dlatego cieszmy się każdym dniem i róbmy sobie rzeczy, które nas cieszą.
A wracając do tuneForce, pewnie, że chciałbym też mieć sprawę jasną już wczoraj, ale w końcu to fachowcy, robią to na co dzień, trzeba poczekać, to się poczeka. Oby tylko efekt był.
Re: Astra J 165KM
ja robiłem u nich VC przejściówkę i też nie obyło się bez problemów. Wszystko miało iść gładko i po 3h miałem wracać do domu a spraw się przeciągnęła do 9h. DPF to był pikuś ale niestety komputer nie chciał się dać zchipować
Kilka godzin trwały kombinacje i pisanie programu pod moje auto ale w końcu się udało.
Dlatego jak będę cos robił to na bank u nich
Kilka godzin trwały kombinacje i pisanie programu pod moje auto ale w końcu się udało.
Dlatego jak będę cos robił to na bank u nich
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Astra J 165KM
Zawieszenie z bliska:
-- 27 lut 2015, o 22:51 --
Już wszystko stało się jasne, było:
Jest:
Komentarz tunera:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... tif_t=like
Bardzo przyjemnie się wracało
EGR poszedł w zapomnienie, DPF na razie jest, za nowy, przebieg na dziś to 6500 km.
-- 27 lut 2015, o 22:51 --
Już wszystko stało się jasne, było:
Jest:
Komentarz tunera:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... tif_t=like
Bardzo przyjemnie się wracało
EGR poszedł w zapomnienie, DPF na razie jest, za nowy, przebieg na dziś to 6500 km.