--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Poszukiwania odpowiedniej Insignii

ODPOWIEDZ
janek

Poszukiwania odpowiedniej Insignii

Post autor: janek » 2 lip 2014, o 12:46

Jako, że moja VB 100 Edition ma już parę lat na karku przyszedł czas na poszukiwania godnej następczyni.
Tym razem wybór padł na Iśkę :D

Pora na zbieranie informacji i zawracanie głowy innym. W związku z tym mam do Was użytkowników tych aut kilka pytań.
Zacznę od początku. Moje roczne przebiegi to uwaga 6-8tys km. Niewiele więc nie wiem czy jest sens się pchać w Diesla. Więc jeśl benzyna to 1,6 albo 2,0 i tutaj mam małe dylematy.

Sprawa nr 1. Czy wszystkie silniki 2,0 miały AWD? Czy może były też ze zwykłym napędem na jedną ośkę?
Szczerze przyznam, że trochę mnie ten napęd odpycha.

2. Jak wygląda eksploatacja tego napędu? Częstotliwość wymian oleju, koszty...

3. Naczytałem się wczoraj o pękających tłokach w 1,6. Czy to jest jakaś materiałowa wada fabryczna czy może skutek nieodpowiedniej eksploatacji?

4. Jak wygląda spawa modyfikacji silnika 2,0 220KM? Chodzi mi o zmianę IC na wydajniejszy, grubszy DownPipe, strojenie? Może ktoś ma linki do jakiegoś fajnego projektu z tym silnikiem?

Na razie tyle pytań ale pewnie coś mi się jeszcze przypomni :)
Z góry dzięki za każdą pomoc i informację.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: peja-1991 » 2 lip 2014, o 12:56

Jeżeli przebiegi 6-8 tyś to tylko i wyłącznie benzyna.

1. były z FWD na początku produkcji a później AWD - co do napędu jedni mają problemy inni nie dotykają się go wcale więc kwestia dobrego egzemplarza

3. Ciężko stwierdzić - są różne opinie na ten temat. Ja uważam, że jak się dba tak się ma.

4. spokojnie idzie go kręcić do ponad 280 KM - tylko czy to bezpieczne pozostawiam do Twojej opinii
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: szogi84 » 2 lip 2014, o 13:01

1. Ja mam 2,0 i jest jedna oska napedzana
2. Wymiana jak dobrze pamietam co 30 tysięcy ja wymieniał bende co 15 dopiero lece na wymiane w nastepnym tyg
3. Tu niemam info
4. Mi narazie wystarcza ale moze cos dlubne napewno na 250 to spoko mozna robic
Ja mam swoja od marca nalatalem już ok 5 tysięcy i nic sie nie dzieje polecam
Spalanie od 8,5 do 10,5 polecam fotele sport sa mega wygodne tylko zeby mialy regulacje

janek

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: janek » 2 lip 2014, o 13:15

Hmm 2,0 z napędem na ośkę to byłoby to ;)

A propos wersji Sport. Czy miała zmienione zawieszenie jak np. w przypadku VB Sport czy też VC GTS?
Chodzi mi o obniżenie i lepsze amortyzatory.
To seryjne zawieszenie słabo mi się podoba bo Isia stoi jak na szczudłach i już myślałem o włożeniu sprężyn Eibacha celem obniżenia ale wtedy będą potrzebne sztywniejsze amorki :idea:

tomkod
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: 26 kwie 2013, o 09:08
Auto: Seat Altea
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: tomkod » 2 lip 2014, o 13:30

Wersja SPORT ma inne zawieszenie do tego automatycznie regulowane (Tryb Sport, Tour i Standard). Przy sporcie jest naprawdę twardo ale za to prowadzenie dużo lepsze i trzyma sie jak przyklejony na zakrętach mimo ze krowa ~2 tony.
A co do wysokości to nie wiem - teoretycznie jest już niżej niż normalna wersja ale jak dla mnie to i tak wysoko stoi
Obrazek

jaromat

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: jaromat » 2 lip 2014, o 13:51

w 2013 tez sa iski na przedni naped z 2.0T

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Odp: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: szogi84 » 2 lip 2014, o 16:44

Jeśli weźmiesz wersje sport to prowadzenie jest jak po sznurku w trybie sport i felga 20" kapeć 255albo245 i jest miodzio i wygląd na standardowym zawiasie jest ok jesli chcesz mieć jeszcze ładniej to tylko do dołu 2-3 cm i dystans i bedzie jak dtm

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: Alex » 2 lip 2014, o 16:50

janek pisze:myślałem o włożeniu sprężyn Eibacha celem obniżenia ale wtedy będą potrzebne sztywniejsze amorki :idea:
Ogólnie przy springach do -30/40 mm seryjny amortyzator daje sobie radę. Poniżej tych wartości jest już wskazana wymiana na mocniejsze/sztywniejsze.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

janek

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: janek » 2 lip 2014, o 16:58

Na razie moja wizja wygląda następująco:
- 2,0T lekko dłubnięte,
- napęd przedni,
- zawiecha lekko w dół,
- opona max 245.

Jeszcze jestem ciekaw jak to jest hamulcami bo masa spora. Czy Sporty mają poprawione hamulce? Czy może trzeba przekładać hamulce od np. 2,8?

kicaj
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:25
Auto: I
Rok produkcji: 2015
Miasto: B/DE
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Odp: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: kicaj » 2 lip 2014, o 17:01

A da się tym jechać po polskich drogach?

Sent from mobile.

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Odp: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: szogi84 » 2 lip 2014, o 17:18

kicaj pisze:A da się tym jechać po polskich drogach?

Sent from mobile.
Tak da się i to calkiem wygodnie


A oponki to raczej napewno jak zjade te albo na zamianke z mala doplata to bedzie 255 to i rant w feli bedzie wiekszy a hamulce z 2,8 ktos chyba przekladal i podobno niema rewelki wiec zostaje tansza opcja zimmermann sport i dobre klocki i bedzie spoko

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: peja-1991 » 2 lip 2014, o 18:52

Kali przełożył hamulce i pisał, że nie ma takiej różnicy jak przekładka od VC OPC
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: norbi333 » 2 lip 2014, o 20:49

1.4x4 bardzo fajna sprawa zwłaszcza juz w 2.0 T
2. Jak padnie to koszt naprawy 2 tyś w ASO.ASO twierdzi,ze oleju nie wymienia się,a sprawdza się tylko poziom i robi minimalne dolewki.Jak są spore dolewki to trzeba naprawiać
3.Co do 1.6 to nie mam pojęcia.Swego czasu sprawdzałem natomiast 3 sztuki 2.0 T i każda miała jakieś problemy z silnikiem.
4.Zmodyfikować można każde auto.Ale osobiście tylko widziałem 2.0 T po programie
Osobiście wybrałbym 2.0 T z tych dwóch

janek

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: janek » 3 lip 2014, o 12:23

Kurcze jakoś to 4x4 do mnie nie przemawia
- większa masa,
- większe opory toczenia,
- gorsze przyspieszenie na suchej nawierzchni (zimą szybkie odejście ze świateł mi nie potrzebne, wolę żeby auto się dobrze zbierało przy wyprzedzaniu, 3-4 bieg)

Gawara

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: Gawara » 3 lip 2014, o 13:07

Jak takie małe przebiegi to może warto pomyśleć o 2,8 v6 ]:-> ;)

Jak już jechać to konkretnie :)

janek

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: janek » 3 lip 2014, o 18:41

No pewnie, że pomyśleć warto. To przecież nic nie kosztuje :D

Niestety Isia V6 już wykracza poza budżet :cry:

-- 3 lip 2014, o 19:41 --

Panowie a powiedzcie mi, do Niemiec po auta to jeździcie sami czy może jest człowiek, któremu możnaby zlecić przyprowadzenie konkretnego auta?

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: peja-1991 » 3 lip 2014, o 18:49

Janek - ja byłem w De po 2 auta ostatnio.
Są ludzie na przykład na forum vectraklub.pl którzy jeżdżą od kilku czy kilkunastu aut i mają bardzo dobrą opinię.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

jaromat

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: jaromat » 3 lip 2014, o 18:58

janek pisze:No pewnie, że pomyśleć warto. To przecież nic nie kosztuje :D

Niestety Isia V6 już wykracza poza budżet :cry:

-- 3 lip 2014, o 19:41 --

Panowie a powiedzcie mi, do Niemiec po auta to jeździcie sami czy może jest człowiek, któremu możnaby zlecić przyprowadzenie konkretnego auta?
co i za ile

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: norbi333 » 3 lip 2014, o 21:26

janek pisze:Kurcze jakoś to 4x4 do mnie nie przemawia
- większa masa,
- większe opory toczenia,
- gorsze przyspieszenie na suchej nawierzchni (zimą szybkie odejście ze świateł mi nie potrzebne, wolę żeby auto się dobrze zbierało przy wyprzedzaniu, 3-4 bieg)
Masa owszem większa,ale skąd większe opory toczenia? Start będzie również lepszy w 4x4.Do zbierania się na wyższych biegach 4x4 nie ma nic do rzeczy,bo auto normalnie jest przednionapędówką z dołączanym tyłem .
Osobiście następne auto również będę starał się kupić 4x4

janek

Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi

Post autor: janek » 4 lip 2014, o 14:33

Chodzi mi o to, że nawet jak sprzęgło odłączy tylny napęd to mechanizm różnicowy i tak pracuje bo jest napędzany od toczących się kół tylnych.

A druga sprawa: przegląd samochodu i test hamulców powinno się chyba przeprowadzać na rolkach przystosowanych do obsługi aut AWD żeby nie spalić sprzęgła, a w mojej mieścinie chyba takowych nie ma.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”