--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zakup Insigni - pytania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: grzegorz13 » 8 lut 2018, o 08:26

Tylko o ile dobrze kojarzę to jest to silnik zrobiony razem z BMW i cierpi on na podobne bolączki jak 2.0 T z Opla.
Może rzadziej dzieje się coś z tłokami lecz rozrząd to ponoć pada co chwilę. To silnik który chwalą za osiągi lecz gdy wczytasz się w usterki to już tak pięknie nie jest

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: norbi333 » 8 lut 2018, o 08:47

as pik pisze: Mimo wszystko Isia to naprawdę wygodne i całkiem szybkie auto. Za tą cenę...
Akurat 2.0 T nie ma powalających osiągów, a i bardzo awaryjne

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 8 lut 2018, o 08:50

2.0T w Lagunie 3 generacji to silnik typowo Renault, występował w Nissanach, z tego co mi wiadomo to niezawodna jednostka, osiągi bardzo podobne.
BMW ma w portofolio 1.6 THP - czyli silnik który notorycznie psuję się w Mini itp

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: grzegorz13 » 8 lut 2018, o 08:54

Ten sam silnik BMW ma Peugeot ! Został on zrobiony przez oba koncerny.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 8 lut 2018, o 09:03

Dokładnie tak.

Najprzyjemniejszy sedan/HB jakim jechałem to Mondeo ST220, 3.0 v6 miód. Gdyby nie fakt że auto miało być do max 10 lat... ;)

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: jesienne
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: jurass » 8 lut 2018, o 10:37

norbi333 pisze:
as pik pisze: Mimo wszystko Isia to naprawdę wygodne i całkiem szybkie auto. Za tą cenę...
Akurat 2.0 T nie ma powalających osiągów, a i bardzo awaryjne
A co masz na myśli mówiąc o osiągach silnika? Dla mnie to głównie moc i moment z litra pojemności. Ile znajdziesz przykładów dwulitrówek o lepszych osiągach? Ani jednego? :roll: Pomińmy silniki specjalne typu AMG, bo to inny segment. Nie mylmy osiagów silnika z osiągami zestawu silnik + skrzynia + buda.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: wassermann » 8 lut 2018, o 10:41

as pik pisze:BMW ma w portofolio 1.6 THP - czyli silnik który notorycznie psuję się w Mini itp
Zobaczcie to:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-d ... -km/wrhhsr
Ten sam rodzaj usterki, co w moim 2.0T, tyle że u mnie nie doszło jeszcze do BUM.

P.S.
VAG ma 2.0T z 280 KM, choć z mniejszym momentem. Nawet 300 KM w Seacie.
Ale Opelek też był 2.0T 280 KM - w Astrze OPC.

M.

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: jesienne
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: jurass » 8 lut 2018, o 10:52

Fakt, zapomniałem o 280-konnym VAGu. Ale te 300 konne, to już takie trochę bardziej specjalne wersje jednak, do specjalnych wersji aut. Nawet premiumy nie mają "normalnych" dwulitrówek o lepszych osiagach, więc mówienie o słabych osiągach jest odrobinę nieuzasadnione.

Co do usterkowości, w kontekście tego co wstawił wassermann, wszystkim się takie rzeczy zdarzają, nawet tym najlepsiejszym. O problemach z silnikiem Focusa RS też zapewne słyszeliście.
Ostatnio zmieniony 8 lut 2018, o 11:15 przez jurass, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 8 lut 2018, o 11:14

wassermann pisze:Zobaczcie to:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-d ... -km/wrhhsr
Ten sam rodzaj usterki, co w moim 2.0T, tyle że u mnie nie doszło jeszcze do BUM.
Amen. Downsizeing nie jest zły... o ile stosowali by materiały na tyle wytrzymałe.

Problem w VAGu polega na tym że uważają się za klasę premium mimo iż silniki TSI i TDi to swego rodzaju bomby... tak wytrzymałościowo jak i "obyczajowo" skandale etc.

Dlatego według mnie Opel ma lepszy stosunek ceny do jakości(albo tego co z niej zostało)

PS. Ford Focus RS ;) poczytajcie o głowicach!

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: norbi333 » 8 lut 2018, o 12:04

jurass pisze:
norbi333 pisze:Nie mylmy osiagów silnika z osiągami zestawu silnik + skrzynia + buda.
Ale co mi z osiągów samego silnika. Interesuje mnie jak jeździ auto z tym silnikiem i konkretną skrzynią

Lock@
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 23 sie 2017, o 17:12
Auto: Insignia ST 4x4 A35
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Częstochowa

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Lock@ » 8 lut 2018, o 15:24

Jak tam czasem czytam te przepychanki i marudzenia to słabo się robi.
Wiadomo, że na forum zagląda się głównie, gdy coś jest nie tak. Do serwisu też się jedzie, kiedy coś się dzieje.

Ja mam niby najgorszy zestaw, bo 2.0T, 4x4, automat, kombi, AFL i na dodatek z 2010. Przejechane 140 tyś i nie wymieniałem nawet przełącznika w klapie.
Rozrząd nie wymieniony, turbina nie wymieniona, olej w skrzyniy nie wymieniony i zero błedów na komputerze.

Owszem, są jakieś dziwne np. przypadkowe zmiany ustawień komfortu, zamarzające lusterka, czy ostatnio czujnik poziomowania świateł. Ale po tylu latach to naprawdę nie jest źle.
Miałem Zafire 2.2 benzyna i też mnie straszono, jaką to skarbonkę kupiłem. Lałem benzynę, wymieniałem oleje i tylko raz zawiodła pompa paliwa a drugi sterownik cewek zapłonowych.
Pali bardzo dużo, ale jak się dwie tony rozpędza do 100km/h w kilka sekund, to trochę trzeba dołożyć do pieca i tyle.
Znajdźcie bezawaryjny samochód o tych parametrach i za tą cenę a chętnie kupię.

animaes

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: animaes » 8 lut 2018, o 18:03

Otrzymałam historię pojazdu od właściciela. Czy takie przebiegi wpisane w serwisie są równoznaczne z cofniętym licznikiem czy istnieje możliwość, że to jakaś literówka? Styczeń 2013 ma przebieg niższy niż grudzień 2012.

Czy w ASO będą w stanie sprawdzić autentyczny przebieg? Wg pana z obługi klienta - nie ma takiej możliwości.
Obrazek

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: norbi333 » 8 lut 2018, o 18:09

Wygląda na przebiegi roczne 50-60 tyś km. I gdzie lata 2014-2017?
Ostatnio zmieniony 8 lut 2018, o 18:56 przez norbi333, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
UTK2011
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: UTK2011 » 8 lut 2018, o 18:12

norbi333 pisze:
jurass pisze:
norbi333 pisze:Nie mylmy osiagów silnika z osiągami zestawu silnik + skrzynia + buda.
Ale co mi z osiągów samego silnika. Interesuje mnie jak jeździ auto z tym silnikiem i konkretną skrzynią
No właśnie znajdź silnik z taką skrzynią i takim komfortem jazdy jak w tym aucie, a także wyposażeniem za około 200-250 tyś zł i co powiem nie ma auto wybieram świadomie i jeździłem: Mazdą, Skodą, Audi, Lexusem, Alfą, Fordem, Volkswagenem

Większość odpada z tragicznym Lexusem IS na czele (dla mnie ilość miejsca w środku nie akceptowalna w tym segmencie) Praktycznie moją uwagę przykuły oprócz Opla tylko 3 marki:

- Volkswagen Arteon - trzeba liczyć drożej, ale auto bardzo ciekawe jak ktoś nie zwraca uwagi na koszta
- Alfa Romeo Gulia - tutaj mnie zaskoczyli sporym rabatem, auto bardzo przyjemne
- Skoda Superb - auto poprawne we wszystkich aspektach, ale z wyglądu mi się nie podoba

Dla mnie 6.4 sek 0-100 jest w zupełności wystarczające nie mam parcia na 0.5-0.8 sek szybciej, do tego jedno z niższych spalań w tym segmencie, a co do reszty silników nie widzę dużych różnic w porównaniu do innych marek tyle tylko że konkurencja ma te 20KM więcej w silnikach.

Każde z tych aut ma jakieś mniejsze bądź większe wady łącznie z Insignią ale: silnik, zawieszenie i automat to jest w tym aucie pierwsza klasa.

Najpierw polecam pojeździć każdym z aut w segmencie i wtedy miarodajnie porównać.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: norbi333 » 8 lut 2018, o 18:46

Masz pewnie rację,ale ja mówię o przed czy polifcie,a nie B :D
Inna rzecz to nie chodzi o jakieś parcie,a po prostu porównanie osiągów z innymi markami,a podobnych parametrach.Kwestię wyglądu czy gustu pomijam

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: grzegorz13 » 8 lut 2018, o 18:53

Koleżanko trudno ci odpowiedzieć nie mając więcej danych, podaj jaki silnik, rocznik, pochodzenie ilu właścicieli.
Wtedy będzie można coś doradzić na podstawie wcześniejszych doświadczeń !
Co do historii serwisowej to można by uwierzyć w literówkę raz ! lecz tam są trzy razy takie różnice.
Jak dla mnie to coś nie tak, ponieważ każdy właściciel by na to im zwrócił uwagę i by musieli poprawić i zrobić stosowna adnotację o zmianie ! Jak by było wiadomo co to za auto i skąd to można by coś więcej powiedzieć.
Dla mnie to jakiś wałek i cofanie licznika

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: jesienne
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: jurass » 8 lut 2018, o 20:01

Nie znam się na metodologii cofania liczników, ale cofać licznik przy takim przebiegu i o 13 tyś. :?:

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: grzegorz13 » 8 lut 2018, o 20:46

Masz po części rację ponieważ 13 tyś wynika ze stanów licznika plus to co jeszcze przejechał ! czyli gdzieś drugie tyle a ile razy cofnięty jak nie wyszło to się już nie dowiesz ! Drugi raz masz marcem a czerwcem 2012 gdzie licznik cofnął się o 1850 km a przecież przez te 3 miesiące też coś musiał zrobić !
To co w historii to wyszło przez powiedzmy niedopatrzenie i nadgorliwość lub brak pamięci ile było ! może cofał co kwartał o 15 tyś :D i dwa razy wyszło !
Nie wiemy co to za auto i skąd pochodzi więc to tylko gdybanie lecz jak dla mnie to coś tu śmierdzi

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: peja-1991 » 8 lut 2018, o 21:18

To nie jest cofnięcie licznika tylko lenistwo doradcy serwisowego, który podczytał przebieg z poprzedniej wizyty serwisowej.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: grzegorz13 » 8 lut 2018, o 22:15

To nie tłumaczy dlaczego przebieg jest mniejszy od poprzedniego choć jest możliwe :(
Trzy razy tak zrobić i właściciel nie zareagował to dziwne !
Co zastanawia i przemawia za moją wersją iż każdy niższy stan jest odnotowany przy pracach awaryjnych jak
-wymiana tulei i za drugim razem wyjęciem skrzyni biegów (74 tyś i się posypała ?)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”