--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wybór odpowiedniego silnika

ODPOWIEDZ
MichaelloEs

Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: MichaelloEs » 7 lut 2014, o 15:01

Jak wcześniej zapowiedziałem tak się i stało: szukam odpowiedzi na bardzo ciężkie jak dla mnie pytanie, niestety nie jeździłem ani jedną z wersji Insigni i na pewno dlatego taka sytuacja. Mam nadzieję, że przybliżycie mi konkretne pomysły co do wyboru.
Mam do wydania około 50k złotych, jeżeli będzie coś ciekawego to dorzucę parę "groszy" :) Rocznik najlepiej od 2010 wzwyż no i przebieg nie za duży.
Najbardziej podoba mi się kombi, choć i hatchback-a z uśmiechem kupię;)
Mój przybliżony przebieg miesięczny (bez większych wypadów weekendowych) to około 800-1000km, do samej pracy mam ok. 11km w jedną stronę. Dochodzi do tego wyjazd na zakupy, kino i inne tego typu rzeczy.
No i teraz pytanko: co wybrać:)??
Na początku chciałem wersje 2.0cdti 160km ale po paru komentarzach innych mam ten pomysł jak na razie tylko na uwadze:] Doszło do tego, że spoglądam na benzyniaki choć od razu zaznaczam motor 1,8 140km chyba nie będzie dla mnie najlepszym wyborem (samochód ciężki a lubię mieć zapas mocy no ale oczywiście przy korzystnym spalaniu; zapas mocy ---> tak to jest jak człowiek motocyklem pojeździ a potem myśli co się nie da:P).
Także dochodzą do tego dwa dodatkowe motory 1,6t 180km i 2.0t 220km. Nie ukrywam, że druga opcja bardziej mi się podoba choć czytałem o spalaniu na setkę i trochę mnie to przeraża;)
Nie wiem czy jest kolosalna różnica między tymi dwoma benzyniakami ale w spalaniu chyba mniejszą jednostką trochę zaoszczędzę:] Zaznaczam, że nie zależy mi na 4x4 ani auto skrzyni, więc może przy zakupie dwu litra zyskałbym na spalaniu choć nie wiem czy to błędne myslenie.
Wszelkie podpowiedzi baaaardzo mile widziane!
Jestem świadomy, że kombika bez problemu wyrwię w dieslu, niestety benzynę juz będzie cięzko jedynie hatchback...
Na koniec podpowiedzcie jakie auto najlepiej wybrać (salon PL poleasingowe, sprowadzone z pewnego zródła, z jakim przebiegiem, aby nie dokładać zaraz do napraw).
W niektórych aukcjach na portalach piszą, że można samochód sprawdzać w dowolnym serwisie, jak to oceniacie?

Jeżeli jest ktoś ze śląska (okolice Tychów) a jest człowiekiem uczynnym bardzo chciałbym się umówić na sprawdzenie co dana jednostka potrafi. Oczywiście ja jako pasażer, za paliwo zwrócę i cenne uwagi.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Alex » 7 lut 2014, o 15:11

Jeśli Twój miesięczny przebieg będzie wynosił +/- 1000 km i to w dodatku większość w mieście to polecam 1.6 Turbo. Inne jednostki nie sprawdzają się co do Twoich kryteriów.
1.8 jest strasznie muliste, 2.0T fajnie się odpycha, ale za to spala przeogromne ilości paliwa względem mocy i pojemności. Diesla sobie odpuść bo mija się z celem. W miejskim cyklu potrafi spalić prawie tyle samo co mniejsze benzynowe jednostki, a przy okazji ma problemy z filtrem cząstek stałych.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

MichaelloEs

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: MichaelloEs » 7 lut 2014, o 15:14

Co do 1,6 trzeba spalanie liczyć w granicach 8-10 litrów?
W przypadku 2.0 przedział 10-12 litrów do obejścia:D?

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: peja-1991 » 7 lut 2014, o 15:38

co do 1,6 to są to realne spalania w granicach 8-10 - przy bardzo ostrej jeździe po mieście typu Kraków czy Warszawa trzeba się będzie liczyć, że to górne spalanie będzie większe.
co do 2,0 to raczej 10-15 i tak samo j.w przy ostrej jeździe na pewno wzrośnie

Ja szukałbym auta, które ma jasną historię serwisową - poleasingowe itp. nie bawiłbym się w ściąganie auta z DE - chyba, że znajdziesz coś na prawdę pewnego ale to i cena będzie "pewna".

sedan: http://otomoto.pl/opel-insignia-1-6-t-1 ... 79162.html
hb: http://otomoto.pl/opel-insignia-1-6turb ... 46815.html

pełna historia serwisowa, obydwa auta krajowe a więc jedziesz do ASO i trzepią co i jak się da
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

jaromat

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: jaromat » 7 lut 2014, o 15:49

jak juz wczesniej pisalem.ja tez bede kupowal nastepne mocna benzyne ale zeby sie odpychalo to tzreba siew liczyc ze spalaniem niestety,ja jestem tego swiadomy,a Ty mylisz 2 pojecia,ma byc oszczedne i sie dobrze odpycha,nie pasuje to do siebie,ale powiem tak,napewno sie 2.0 cdti 160 km.odpycha sie lepiej niz benzyna 1.6T 179 km.testowalem obydwa,a dokladnie ta iske http://suchen.mobile.de/auto-inserat/op ... res=EXPORT

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: peja-1991 » 7 lut 2014, o 16:00

Jarek - jakaś kiepska ta benzyna musiała być :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s5IkmYXVY-8[/youtube]
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

jaromat

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: jaromat » 7 lut 2014, o 16:17

Hubercie,ale co z tego filmu wnioskujesz?ja pisze o starcie i o odejsciu,a Ty dajesz link z ktorego nikt nic nie wie bo po turecku,krec diesla wysoko i krec benzyne wysoko jak myslisz gdzie zaoszczedzisz?

bolek

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: bolek » 7 lut 2014, o 16:36

Ja kupiłbym teraz 1.4T i założył LPG i podkręcił go ze 140km na 175km :D 26zł za 100km i 9sek do 100 Idealny kompromis między ekonomią a osiągami. A jak nie to diesel 160km i usunąć filtr cząstek stałych aby uniknąć problemów i spalanie średnie 7l na 100km.A jak kasy dużo na paliwo to bierz 2.0T w czterech butach tylko 15l/100 w dużym mieście trzeba liczyć ;)

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: peja-1991 » 7 lut 2014, o 16:55

jaromat pisze:Hubercie,ale co z tego filmu wnioskujesz?ja pisze o starcie i o odejsciu,a Ty dajesz link z ktorego nikt nic nie wie bo po turecku,krec diesla wysoko i krec benzyne wysoko jak myslisz gdzie zaoszczedzisz?
start 0-100 1,6 T 8,7s http://www.youtube.com/watch?v=ANjW0CjcT4s
start 0-100 2,0 CDTI minimum 10s http://www.youtube.com/watch?v=-GkBblUpJps

więc jeżeli lepiej staruje CDTi to nie mam pytań ;)
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Alex » 7 lut 2014, o 17:06

Nie porównujcie diesla do benzyny pod względem osiągów. Od zawsze wiadomo, że oktany są i będą szybsze. Podstawić dwa auta o takich samych parametrach i wynik jest jednoznaczny. Dwie sekundy różnicy w przyspieszeniu do 100 km/h ? Naprawdę to jest aż tak istotne ? Może się jedynie wydawać, że diesel lepiej się zbiera ze startu zatrzymanego, bo ma po prostu więcej momentu obrotowego.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

jaromat

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: jaromat » 7 lut 2014, o 18:36

Alex pisze:Nie porównujcie diesla do benzyny pod względem osiągów. Od zawsze wiadomo, że oktany są i będą szybsze. Podstawić dwa auta o takich samych parametrach i wynik jest jednoznaczny. Dwie sekundy różnicy w przyspieszeniu do 100 km/h ? Naprawdę to jest aż tak istotne ? Może się jedynie wydawać, że diesel lepiej się zbiera ze startu zatrzymanego, bo ma po prostu więcej momentu obrotowego.
no nie :lol:

kiego

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: kiego » 7 lut 2014, o 19:25

Generalnie przy przebiegach rzędu 12-15 kkm rocznie benzyna jest najlepszym wyjściem,tym bardziej że w kwocie którą dysponujesz można znależć już coś sensownego.Co do diesla to po pierwsze jest bardzo ciężko trafić na dobry egzemplarz,który nie był odcinany od przystanku ,a po drugie nie miał już dwa razy kręconego licznika.Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz przyjemnie jeżdzić,czy oszczędzać,ale już gdybym szedł w benzynę to tylko 2.0 t.
Hubert chciałbym zobaczyć kiedyś Twój petrol vs mój klekot i to w normalnych drogowych warunkach ,a nie na 400m :D

jaromat

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: jaromat » 7 lut 2014, o 21:01

i o to mi chodzi,bo zalozyciel tematu troche blednie do tego podchodzi,albo moc i taknowanie albo oszczednosc,ja wiem ze u mnie bedzie 2.8 i to na bank,chyba ze 2.0Tale ten polifcie 250 ps

-- 7 lut 2014, o 21:01 --

ale to narazie dalsza odleglosc bo z mojego dieselka jestem w 100% zadowolony jeszcze,i jeszcze mi sie nie znudzil

sonnenberg

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: sonnenberg » 7 lut 2014, o 21:03

Bedę sprzedawał moją 2.0T 4x4 manual, polski salon z czerwca 2011, 44k przebiegu
wyposażenie - skóra, fotele sportowe, bixenon afl, grzany przód, klima aut, infinity, navi dvd800, felgi 19, hatchback,opc line

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: peja-1991 » 7 lut 2014, o 22:27

kiego pisze:Generalnie przy przebiegach rzędu 12-15 kkm rocznie benzyna jest najlepszym wyjściem,tym bardziej że w kwocie którą dysponujesz można znależć już coś sensownego.Co do diesla to po pierwsze jest bardzo ciężko trafić na dobry egzemplarz,który nie był odcinany od przystanku ,a po drugie nie miał już dwa razy kręconego licznika.Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz przyjemnie jeżdzić,czy oszczędzać,ale już gdybym szedł w benzynę to tylko 2.0 t.
Hubert chciałbym zobaczyć kiedyś Twój petrol vs mój klekot i to w normalnych drogowych warunkach ,a nie na 400m :D
Też bym chętnie zobaczył ;)
Tylko Ty masz już 200 KM :D ale taki problem to nie problem
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

bolek

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: bolek » 7 lut 2014, o 22:59


MichaelloEs

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: MichaelloEs » 8 lut 2014, o 13:58

Zeby nie było, nie potrzebuje odrzutowca pod maską:)
Wystarczy dobrze zbierający sie Opel:P
Także jeśli diesel-ek zbiera się dość ładnie i przy tym mało pali to miałbym jedną konkretną odpowiedz w tym temacie:) A filtry, cząstki i inne dziadostwa niech się ..... No:)

bolek

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: bolek » 8 lut 2014, o 14:05

Andrzej 1.4T jest tylko wolniejszy od 160km o długość maski do 100km.h ale już po przeprogramowaniu sterownika na 165km jeździ bardzo fajnie i co najważniejsze cichutko i taniej ;) Zależy do czego kolega chce auto,nawet 1.8 jakoś jedzie i chyba się najmnej psuje ;)
Ostatnio zmieniony 8 lut 2014, o 18:33 przez bolek, łącznie zmieniany 1 raz.

sonnenberg

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: sonnenberg » 8 lut 2014, o 18:04

nie jeździłem innym silnikiem w insigni niż 220km. Nie uważam go za demona szybkości ale do sprawnego przemieszczania prawie 2 ton wystarcza. Szału nie robi - przypływ mocy odczuwalnie zaczyna się przy minimum 2,5k obrotów, elastyczność jest zadowalająca.
4x4 w zimie i na śliskim naprawdę robi robotę i gdyby w Polsce było 6 m-cy śniegu to jest to rewelacyjny wybór.
Prędkość maxymalna osiągnięta przeze mnie to chyba 243km/h z flexride na sport auto jedzie jak przyklejone - tutaj duża masa własna jest atutem.
Spalanie to temat rzeka - na motostacie mam obecnie 10L/100 ale wynik to bardziej z mojego zamiłowania do ecodrajwingu :)
Auto mocno gonione w trasie na autostradzie A2 bierze 12-14L/100, miasto z korkami to minimum 11,5-12L.
Czy bym kupił taki silnik ponownie - chyba nie - moc duża na papierze ale masa i 4x4 zabierają dużo z tych koników.
Czekam na zlot aby pojechać na prawym z kimś w dieslu :)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Alex » 8 lut 2014, o 20:54

MichaelloEs pisze:Także jeśli diesel-ek zbiera się dość ładnie i przy tym mało pali to miałbym jedną konkretną odpowiedz w tym temacie:) A filtry, cząstki i inne dziadostwa niech się ..... No:)
Przy Twoich przebiegach mija się to z celem. No ale Twoje pieniądze, Twój wybór ;)
380 Nm szybko Ci się znudzi więc możesz pokusić się o program i wywalenie "ekologicznych" problemów. 2-3 k zł musisz dodatkowo przygotować.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”