--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 lip 2021, o 07:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
Cześć;
Planuje zakup Opla Insygni z 2015 roku, silnik B20dth, 170KM, 400Nm, automat.
Auto z rodziny, regularnie serwisowane w ASO. Przebieg 65tys - serio autentyczny
Dzwoniłem do ASO (to nie oznacza, że będę serwisował w ASO) z pytaniem jakich serwisów należało by dokonać - tak, żeby ocenić ile będzie mnie kosztować to autko na starcie.
Dostałem informację, że po 6 latach lub 120 tys należy wymienić rozrząd. Ewentualnie można wymienić olej w skrzyni biegów (automat), nie wymagane, ale zalecane.
Przy okazji rozrządu nie wymieniają pompy wody ponieważ nie jest na pasku rozrządu tylko na pasku osprzętu - sprawdzają tylko wizualnie pompę - czy coś nie cieknie.
Wymieniają pasek, rolki i napinacz. Sprawdzają czy po drugiej stronie silnika łańcuszek napędzający wałki jest do wymiany czy nie.
Jeżeli chodzi o rozrząd to cena cześć 1800zł, ewentualnie ten łańcuszek i zębatki 360zl. Robocizna 900zł.
Olej w skrzyni 750zł zwykła wymiana, 1500zł wymiana dynamiczna. Wydaje mi się, że zarówno za serwis rozrządu jak i za wymianę oleju w skrzyni życzą sobie mega dużo....
Będę wdzięczny za odpowiedź na poniższe pytania:
1) Czy coś przy takim przebiegu i roczniku będzie mnie jeszcze czekać? - wiadomo płyny, serwis olejowy, filtry, tarcze z przodu oraz klocki. Coś jeszcze z Waszych doświadczeń?
2) Jak jest z tą pompą wody? - wymieniać, nie wymieniać? Zawsze wymieniałem pompę wody przy okazji rozrządu.
3) Czy przy okazji wymiany rozrządu wymieniać ten łańcuch i zębatki napędzające wałki?
Z góry dziękuje za Waszą pomoc. Jeżeli coś będzie wymagało wyjaśnienia dajcie proszę znać.
Pozdrawiam,
Maciej
Planuje zakup Opla Insygni z 2015 roku, silnik B20dth, 170KM, 400Nm, automat.
Auto z rodziny, regularnie serwisowane w ASO. Przebieg 65tys - serio autentyczny
Dzwoniłem do ASO (to nie oznacza, że będę serwisował w ASO) z pytaniem jakich serwisów należało by dokonać - tak, żeby ocenić ile będzie mnie kosztować to autko na starcie.
Dostałem informację, że po 6 latach lub 120 tys należy wymienić rozrząd. Ewentualnie można wymienić olej w skrzyni biegów (automat), nie wymagane, ale zalecane.
Przy okazji rozrządu nie wymieniają pompy wody ponieważ nie jest na pasku rozrządu tylko na pasku osprzętu - sprawdzają tylko wizualnie pompę - czy coś nie cieknie.
Wymieniają pasek, rolki i napinacz. Sprawdzają czy po drugiej stronie silnika łańcuszek napędzający wałki jest do wymiany czy nie.
Jeżeli chodzi o rozrząd to cena cześć 1800zł, ewentualnie ten łańcuszek i zębatki 360zl. Robocizna 900zł.
Olej w skrzyni 750zł zwykła wymiana, 1500zł wymiana dynamiczna. Wydaje mi się, że zarówno za serwis rozrządu jak i za wymianę oleju w skrzyni życzą sobie mega dużo....
Będę wdzięczny za odpowiedź na poniższe pytania:
1) Czy coś przy takim przebiegu i roczniku będzie mnie jeszcze czekać? - wiadomo płyny, serwis olejowy, filtry, tarcze z przodu oraz klocki. Coś jeszcze z Waszych doświadczeń?
2) Jak jest z tą pompą wody? - wymieniać, nie wymieniać? Zawsze wymieniałem pompę wody przy okazji rozrządu.
3) Czy przy okazji wymiany rozrządu wymieniać ten łańcuch i zębatki napędzające wałki?
Z góry dziękuje za Waszą pomoc. Jeżeli coś będzie wymagało wyjaśnienia dajcie proszę znać.
Pozdrawiam,
Maciej
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
Silnik jest na adblue. I z tego co wiem, sporo ludzi wymienia czujniki nox przedni i tylny przy ok 100 tys. Km. Czujniki tanie nie są
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
Wtrące tyko zdanie bo diesle to nie moje. Piszesz 65tys przebiegu i tarcze przód chcesz wymieniać , nieźle kto tym jeździł . No chyba ,że zwyczajna pomyłka Twoja 🖐
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 lip 2021, o 07:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
Ok dziękuje za podpowiedź odnośnie czujników NOX.
Z tarczami z przodu to troszkę ja zakręciłem. Na tę chwilę auto hamuje idealnie. Natomiast tarcze noszą już ślady delikatnego zużycia (pojawił się 2mm rant), myślę, że rok jeszcze spokojnie wytrzymają. Autko jest ciężkie i chyba to powoduje szybkie zużywanie tych elementów (szybkie w porównaniu do innych aut).
Z tarczami z przodu to troszkę ja zakręciłem. Na tę chwilę auto hamuje idealnie. Natomiast tarcze noszą już ślady delikatnego zużycia (pojawił się 2mm rant), myślę, że rok jeszcze spokojnie wytrzymają. Autko jest ciężkie i chyba to powoduje szybkie zużywanie tych elementów (szybkie w porównaniu do innych aut).
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 5 kwie 2022, o 08:31
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: ŻARKI
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
w tym silniku jest owszem pasek rozrządu ale jest też i łańcuch po przeciwnej stronie silnika który spina wałki rozrządu
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
Niewymienny az do awarii. Przy rozrządzie warto dołożyć te "parę" złotówek i wymienić. Może wytrzymać do kolejnej wymiany a może dawać o sobie znać po 5000km od opuszczenia warsztatu.
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
Mam od roku auto z tym silnikiem. Mam obecnie 183 tyś km. Z historii serwisowej wynika, że rozrząd miał robiony przy 150 k km a problemy z adblue były w okolicy 100 k przebiegu. Ja problemów z tym silnikiem przez rok czasu nie miałem żadnych. Poza jedną przypadłością. Spalanie. Myślałem, że to trochę mniej pali. Mam średnio wyposażone kombi a spalanie jest na poziomie 8 litrów na tych samych dystansach na których mój Signum 1.9CDTI palił półtora litra mniej.
- Gacek_Moto69
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2 kwie 2024, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: F20DVH
- Rok produkcji: 2020
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=10078
- Miasto: Radzionków (śląskie)
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM
300 zł poskąpić na łańcuszek a wydać 20 tys na remont silnika to się chyba nie kalkuluje,
KONIECZNIE