--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: ronuch » 23 maja 2021, o 09:31

Mógł terkotać łańcuszek - bo serwis twierdzi że się go nie wymienia.

IwanSG
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 lip 2021, o 07:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Gliwice

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: IwanSG » 14 lip 2021, o 15:32

Cześć;
Planuje zakup Opla Insygni z 2015 roku, silnik B20dth, 170KM, 400Nm, automat.
Auto z rodziny, regularnie serwisowane w ASO. Przebieg 65tys - serio autentyczny :-)
Dzwoniłem do ASO (to nie oznacza, że będę serwisował w ASO) z pytaniem jakich serwisów należało by dokonać - tak, żeby ocenić ile będzie mnie kosztować to autko na starcie.
Dostałem informację, że po 6 latach lub 120 tys należy wymienić rozrząd. Ewentualnie można wymienić olej w skrzyni biegów (automat), nie wymagane, ale zalecane.
Przy okazji rozrządu nie wymieniają pompy wody ponieważ nie jest na pasku rozrządu tylko na pasku osprzętu - sprawdzają tylko wizualnie pompę - czy coś nie cieknie.
Wymieniają pasek, rolki i napinacz. Sprawdzają czy po drugiej stronie silnika łańcuszek napędzający wałki jest do wymiany czy nie.
Jeżeli chodzi o rozrząd to cena cześć 1800zł, ewentualnie ten łańcuszek i zębatki 360zl. Robocizna 900zł.
Olej w skrzyni 750zł zwykła wymiana, 1500zł wymiana dynamiczna. Wydaje mi się, że zarówno za serwis rozrządu jak i za wymianę oleju w skrzyni życzą sobie mega dużo....
Będę wdzięczny za odpowiedź na poniższe pytania:
1) Czy coś przy takim przebiegu i roczniku będzie mnie jeszcze czekać? - wiadomo płyny, serwis olejowy, filtry, tarcze z przodu oraz klocki. Coś jeszcze z Waszych doświadczeń?
2) Jak jest z tą pompą wody? - wymieniać, nie wymieniać? Zawsze wymieniałem pompę wody przy okazji rozrządu.
3) Czy przy okazji wymiany rozrządu wymieniać ten łańcuch i zębatki napędzające wałki?

Z góry dziękuje za Waszą pomoc. Jeżeli coś będzie wymagało wyjaśnienia dajcie proszę znać.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
wojto
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: podlaskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: wojto » 14 lip 2021, o 17:02

Silnik jest na adblue. I z tego co wiem, sporo ludzi wymienia czujniki nox przedni i tylny przy ok 100 tys. Km. Czujniki tanie nie są

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Marek0 » 14 lip 2021, o 17:39

Wtrące tyko zdanie bo diesle to nie moje🙂. Piszesz 65tys przebiegu i tarcze przód chcesz wymieniać , nieźle kto tym jeździł 🤔. No chyba ,że zwyczajna pomyłka Twoja 😉🖐

IwanSG
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 lip 2021, o 07:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Gliwice

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: IwanSG » 14 lip 2021, o 19:50

Ok dziękuje za podpowiedź odnośnie czujników NOX.

Z tarczami z przodu to troszkę ja zakręciłem. Na tę chwilę auto hamuje idealnie. Natomiast tarcze noszą już ślady delikatnego zużycia (pojawił się 2mm rant), myślę, że rok jeszcze spokojnie wytrzymają. Autko jest ciężkie i chyba to powoduje szybkie zużywanie tych elementów (szybkie w porównaniu do innych aut).

Piotrek2727
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 5 kwie 2022, o 08:31
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2016
Miasto: ŻARKI

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Piotrek2727 » 15 kwie 2022, o 17:08

jarross pisze:
10 maja 2019, o 12:35
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie rozrządu. W ASO dostałem info, że w tym silniku jest łańcuch i jest niewymienny. Możecie podzielić się wiedzą na ten temat?
w tym silniku jest owszem pasek rozrządu ale jest też i łańcuch po przeciwnej stronie silnika który spina wałki rozrządu

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Mateo » 15 kwie 2022, o 17:32

Niewymienny az do awarii. Przy rozrządzie warto dołożyć te "parę" złotówek i wymienić. Może wytrzymać do kolejnej wymiany a może dawać o sobie znać po 5000km od opuszczenia warsztatu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Citek » 16 kwie 2022, o 09:47

Mam od roku auto z tym silnikiem. Mam obecnie 183 tyś km. Z historii serwisowej wynika, że rozrząd miał robiony przy 150 k km a problemy z adblue były w okolicy 100 k przebiegu. Ja problemów z tym silnikiem przez rok czasu nie miałem żadnych. Poza jedną przypadłością. Spalanie. Myślałem, że to trochę mniej pali. Mam średnio wyposażone kombi a spalanie jest na poziomie 8 litrów na tych samych dystansach na których mój Signum 1.9CDTI palił półtora litra mniej.

Awatar użytkownika
Gacek_Moto69
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2 kwie 2024, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: F20DVH
Rok produkcji: 2020
Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=10078
Miasto: Radzionków (śląskie)
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Gacek_Moto69 » 12 kwie 2024, o 16:16

IwanSG pisze:
14 lip 2021, o 15:32
3) Czy przy okazji wymiany rozrządu wymieniać ten łańcuch i zębatki napędzające wałki?
300 zł poskąpić na łańcuszek a wydać 20 tys na remont silnika to się chyba nie kalkuluje,
IwanSG pisze:
14 lip 2021, o 15:32
wymieniać ?
KONIECZNIE :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”