Wolna to owszem jest gdy,chcesz szybko coś wyprzedzić.Biegi zmienia również bardzo nisko.Przynajmniej w 2.8TTJung pisze: Wolna, zbyt wysoko zmienia biegi
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Automat czy manual
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Automat czy manual 2.0 cdti
Re: Automat czy manual 2.0 cdti
Witam zamierzam kupić Insignie z roku 2012 czy w tych latach już automaty wychodziły " lepsze" jakiś lifcik już był robiony ?
zakup insigni- laik
Witam , na początku zaznaczę, że jestem nowym użytkownikiem tego forum , także prosze o troche wyrozumiałości
Mam pare pytań , a mianowicie , wcześniej użytkowałem audi a6c6 3.0 automat quatro 2005 , teraz wybór padł na opelka - ale sie zastanawiam manual czy automat - generalnie jestem przyzwyczajony juz do automatu i z tego co widzę w oplu nikt chyba nie narzeka na ta skrzynie ??? Troche poczytałem i widzę ze zdarza sie ze skrzynia szarpie przy ruszaniu badz zmianie biegów z reguły z 4 na 5 ? wiem ze przy zakupie musze na to zwrócić uwagę , ale fajnie bylby by zeby wypowiedziały sie osoby które taka skrzynie maja u siebie. Druga sprawa która nie daje mi spokoju - czy brac opla z trybem sport tour czy bez ;/ nie ukrywam , że boję sie kosztów naprawy takiego zawieszenia , a za wiele informacji nie ma w internecie na ten temat ;/ Generalnie jest to fajny bajer, pytanie czy wart tych pieniędzy ??? czy nie pociągnie ,mnie na dno ??? jak to wyglada u osob które użytkują insignie z takim wyposażeniem . Większosc ofert w internecie z tym zawieszeniem ma przebieg w granicach 180-250 tys km - teoretycznie
Z tego co przeglądałem w internecie dużo jest aut własnie z trybem sport toru i do tego maja bardzo fajne wyposażenie , powiedziałbym nawet , że na wypasie. zaznaczę, że szukam auta z silnikiem 2.0 160 koni diesel tak 2010 r.
Macie jakies porady dla mnie ??? Czy warto sie w to pchać ??? czy jednak zostac przy zwykłym zawieszeniu i nie kombinowac ???
Z góry Dzieki Wielkiem Wszystkim Forumowiczom za odpowiedz i okazałą wyrozumiałość
Mam pare pytań , a mianowicie , wcześniej użytkowałem audi a6c6 3.0 automat quatro 2005 , teraz wybór padł na opelka - ale sie zastanawiam manual czy automat - generalnie jestem przyzwyczajony juz do automatu i z tego co widzę w oplu nikt chyba nie narzeka na ta skrzynie ??? Troche poczytałem i widzę ze zdarza sie ze skrzynia szarpie przy ruszaniu badz zmianie biegów z reguły z 4 na 5 ? wiem ze przy zakupie musze na to zwrócić uwagę , ale fajnie bylby by zeby wypowiedziały sie osoby które taka skrzynie maja u siebie. Druga sprawa która nie daje mi spokoju - czy brac opla z trybem sport tour czy bez ;/ nie ukrywam , że boję sie kosztów naprawy takiego zawieszenia , a za wiele informacji nie ma w internecie na ten temat ;/ Generalnie jest to fajny bajer, pytanie czy wart tych pieniędzy ??? czy nie pociągnie ,mnie na dno ??? jak to wyglada u osob które użytkują insignie z takim wyposażeniem . Większosc ofert w internecie z tym zawieszeniem ma przebieg w granicach 180-250 tys km - teoretycznie
Z tego co przeglądałem w internecie dużo jest aut własnie z trybem sport toru i do tego maja bardzo fajne wyposażenie , powiedziałbym nawet , że na wypasie. zaznaczę, że szukam auta z silnikiem 2.0 160 koni diesel tak 2010 r.
Macie jakies porady dla mnie ??? Czy warto sie w to pchać ??? czy jednak zostac przy zwykłym zawieszeniu i nie kombinowac ???
Z góry Dzieki Wielkiem Wszystkim Forumowiczom za odpowiedz i okazałą wyrozumiałość
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: zakup inigni- laik
Co do automatu to mam i sobie chwalę.150 tyś przebiegu i zero problemów. Jedynie zmieniałem olej dla świętego spokoju. Tryb sport to fajny bajer. amorki sporo kosztują. Wytrzymują 200 tyś km i pewnie więcej. Czy bajer przydatne? Chyba nie koniecznie. Osobiście rzadko używam
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: zakup insigni- laik
Mam automat i na razie nie mogę narzekać.Gdy kupowałem auto byłem kompletnym laikiem jeśli chodzi o automaty,nigdy nawet nie jeździłem autem z taką skrzynią.Dopiero później okazało się że to klasyczny automat hydrokinetyczny,co jest sporą zaletą według mnie.Nie ma koła dwu-masowego tak jak ma to miejsce w dwu-sprzęgłówkach.Dobrze znoszą czipowanie tutaj koledzy chwalą się że i 200 koni dają radę.Adaptacyjne zawieszenie fajny ale zbędny bajer to auto prowadzi się fajnie i bez tego.
Re: zakup insigni- laik
no własnie , sercem chyba dalej jestem za automatem i raczej tylko z taka skrzynia bede szukał auta , gorzej bo nie wiem co z tym zawieszeniem zrobic , czy jest sens sie bawic w to adaptacyjne zawieszenie, nie wiem dlaczego ale jest sporo ofert w internecie z tym zawieszeniem i porównując je cenowo auta z z tym zawieszeniem sa tańsze niz bez niego . Czyżby ludzie się jego bali ??? hm..... generalnie autko chyba fajnie sie prowadzi ??? co prawda insignia bedzie lżejsza od mojej poprzedniej audicy ale i mniej koni będzie miala wiec myślę ze az takiej różnicy nie odczuje. Na pewno na paliwie sie zaoszczędzi
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: zakup insigni- laik
Będzie zawieszenie ze sport to dobrze.Nie będzie też nie będzie problemu.Dobre sprężyny obniżające i lepiej auto wygląda i się prowadzi. Ważniejszy ogólny stan auta i silnika
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Automat czy manual
Zawieszenie flex to nie tylko bajer do zabawy, to że się nie zmienia ręcznie trybów pracy nie znaczy że się nie korzysta z jego dobrodziejstw szczególnie w krytycznych sytuacjach. Co do trwałości, u mnie 240 tysięcy i na diagnostyce amorki mają po 80% z przodu i 75%z tyłu, a w octavi 45tysięcy przejechane i zwylkłe amorki wyszły po 65% więc z tym oplowskim drogim zawieszeniu wcale nie jest tak źle.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Automat czy manual
Nie można porównywać wyników badania amortyzatorów różnych samochodów, w dodatku zapewne na różnych maszynach. Czasami wychodzą bzdury, zwłaszcza z tyłu. Dla odmiany w mojej od nowości Skodzie amory po 115 tys km miały po 70%, a w Vectrze, którą kupiłem 3-letnią /120 tys. km amortyzatory tylne były już do wymiany - bo pierwszy użytkownik jeździł na ogół z mocno załadowanym bagażnikiem.
Tak więc nie ma reguły poza tym, że ogólne opinie na temat trwałości amortyzatorów FlexRide są pozytywne. No ale gdzieś koło tych 200 tys. km jest granica, a jeśli auto latało tylko po Autobahnach, to pewnie trochę wyżej, no ale jest duże prawdopodobieństwo, że lada moment trzeba będzie wymienić.
Jeśli chodzi o FlexRide, to ja na ogół jeżdżę tylko w SPORT - wyłączam jedynie w korkach i na nierównych jezdniach. Mimo 19" opon nie jest wcale za twardo. Bardzo pasuje mi ten Sport, szczególnie na autostradzie (wbrew obiegowej opinii, że na autostradę najlepiej włączyć Tour). Wspomaganie na Sporcie daje lepsze czucie. No i reakcja na gaz jest normalna. Bez Sportu nie czuję tych 250KM, jakiś zamulony wówczas jest jakby ze 100 koni ubyło (dopiero gaz do dechy zachowuje się normalnie, ale położenia pośrednie - kiepsko). Chociaż jakbym nie miał 4x4, na które Sport też wpływa, i gdybym miał kupić auto "z historią", to nie wiem czy bym się zdecydował na FlexRide - z rozsądku pewnie nie.
M.
Tak więc nie ma reguły poza tym, że ogólne opinie na temat trwałości amortyzatorów FlexRide są pozytywne. No ale gdzieś koło tych 200 tys. km jest granica, a jeśli auto latało tylko po Autobahnach, to pewnie trochę wyżej, no ale jest duże prawdopodobieństwo, że lada moment trzeba będzie wymienić.
Jeśli chodzi o FlexRide, to ja na ogół jeżdżę tylko w SPORT - wyłączam jedynie w korkach i na nierównych jezdniach. Mimo 19" opon nie jest wcale za twardo. Bardzo pasuje mi ten Sport, szczególnie na autostradzie (wbrew obiegowej opinii, że na autostradę najlepiej włączyć Tour). Wspomaganie na Sporcie daje lepsze czucie. No i reakcja na gaz jest normalna. Bez Sportu nie czuję tych 250KM, jakiś zamulony wówczas jest jakby ze 100 koni ubyło (dopiero gaz do dechy zachowuje się normalnie, ale położenia pośrednie - kiepsko). Chociaż jakbym nie miał 4x4, na które Sport też wpływa, i gdybym miał kupić auto "z historią", to nie wiem czy bym się zdecydował na FlexRide - z rozsądku pewnie nie.
M.
Re: Automat czy manual
ja mam w swojej automat+łopatki jestem bardzo zadowolony ale od początku chciałem automat. Z łopatek praktycznie nie korzystam szkoda katować skrzynie ....
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 cze 2015, o 22:08
- Auto: Insignia 1.6 TURBO
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Automat czy manual
Jak dla mnie to tylko automat. Odkąd się przesiadłem to już bym do manuala nie wrócił.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Automat czy manual
Mam manuala, takiego szukałem. Potem znajomy dał się przejechać automatem... Żałuję, że nie mam... ;P następnym razem będę szukał w automacie:)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Automat czy manual
Mam manuala i automat.Automat niby wygodniejszy,ale w sumie bez większego znaczenia dla mnie czy jadę automatem czy manualem.Manualem na pewno fajniej można się pobawić
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Automat czy manual
Zawsze miałem manual. Jeździłem automatami i nigdy nie doznałem olśnienia, że nigdy więcej manuala. Automat jak najbardziej wygodny w zatłoczonym mieście. Będę miał automat, bo niestety nie ma innej opcji z tym silnikiem, inaczej byłby manual.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Automat czy manual
Automat - chciałem, szukałem, kupiłem i mam.
Nie zamienię na manualną, chociaż zabawy na śniegu w manualu lepiej wychodzą.
Nie zamienię na manualną, chociaż zabawy na śniegu w manualu lepiej wychodzą.
Insignia MY2012
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Automat czy manual
Automatem jeżdżę od 3 lat. Po tym czasie wyrobiłem sobie opinię, że dla 95% kierowców automat, to tak naprawdę najlepsze rozwiązanie. Kupowałem drugie auto - dziadek, 2001 r. i na blacie ponad 300 tys. (ile w rzeczywistości??), też automat. Ostatnio chodziła mi po głowie myśl, żeby Aśkę zamienić na Imprezę WRX - tutaj manual jak najbardzie wskazany Ale to miałoby być do zabawy
- grzegorzsto
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 6 gru 2017, o 19:34
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Automat czy manual
Miałem wcześniej auto z automatem, ale w Isii naprawdę fajnie chodzi ten automat, to wszystko zależy od Twojego sposobu jazdy. lub czy jesteś gotowy na automat, ja musiałem trochę do tego dojrzeć
mam tez Flexa no i czy jest potrzebny czy nie ? nie wiem tak do końca sprawdza się Sport bo lepiej działa wszystko i rzeczywiście nie zamula na standardzie , myślę że tak ,jeśli będzie to bierz, jeśli nie będzie to nie stracisz za dużo, a co do kosztów, no cóż na razie nic się nie popsuło ,czy to zawieszenie czy skrzynia więc nie ma strachu, co do automatu to masz ręczne wrzucanie biegów (polecam) i bawisz się jak ręczną skrzynią
mam tez Flexa no i czy jest potrzebny czy nie ? nie wiem tak do końca sprawdza się Sport bo lepiej działa wszystko i rzeczywiście nie zamula na standardzie , myślę że tak ,jeśli będzie to bierz, jeśli nie będzie to nie stracisz za dużo, a co do kosztów, no cóż na razie nic się nie popsuło ,czy to zawieszenie czy skrzynia więc nie ma strachu, co do automatu to masz ręczne wrzucanie biegów (polecam) i bawisz się jak ręczną skrzynią
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 cze 2015, o 22:08
- Auto: Insignia 1.6 TURBO
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Automat czy manual
Przejechałem w życiu ponad 500k km z czego 450k km manualami i więcej nie chce. Automat rozpieszcza. Dobrowolnie nie wrócę do gmerania patykiem miedzy siedzeniami
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Automat czy manual
Generalnie jest coś takiego, że jak już raz będziesz miał automat to już nigdy nie zechcesz mieć manuala. To opinia moich znajomych (kilku osób). Czy jest to ktoś w stanie potwierdzić ?