Witam wszystkich,
piszę z dwoma problemami. Proszę o jakieś porady, propozycję co to może być i jak to naprawić. Dodam na wstępie, że nie bardzo się znam na samochodach, ale końcu trzeba się nauczyć.
1. Przy jeździe, gdy chcę gdzieś skrecić i skrecam koła maksymalnie w lewo lub w prawo, słychać charakterystyczny pisk, który jak już odkręce koła przestaje piszczeć. Tak jakby pasek klinowy czy coś w ten deseń. Czym to może być spowodowane i jak to naprawić bo nie będę ukrywać, auto wygląda i jeździ się dobrze, a jest to lekko irytujące.
2. Przy odpaleniu samochodu pojawia się komunikat "Awaria oświetlenia tablicy rejestracyjnej", który świeci 2-3 sekundy i gaśnie. Oświetlenie tablicy rejestracyjnej świeci zdaje się prawidłowo, wszystko raczej jak należy. Czym to może być spowodowane? Jak usunąć ten błąd co zrobić?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opel Insignia A 1.8 2009 - komunikat awarii i pisk przy skręcaniu
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 wrz 2023, o 17:00
- Auto: OPEL Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Tarnów
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Opel Insignia A 1.8 2009 - komunikat awarii i pisk przy skręcaniu
Co do piszczenia sprawdził bym łożysko na alternatorze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 wrz 2023, o 17:00
- Auto: OPEL Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Tarnów
Re: Opel Insignia A 1.8 2009 - komunikat awarii i pisk przy skręcaniu
Jak się okazuje najprawdopodobniej tyczy się to poziomu oleju wspomagania kierownicy. Jest on na niskim poziomie. I teraz pytanie - jaki kolor i jak mam go dobrać, aby go dolać do obecnego? Jak to wszystko zrobić, tak żeby było dobrze. Stary jest w kolorze żółtym, a w sumie to chyba powinien być czerwony. Jaki olej do wspomagania jest wskazany do mojego modelu samochodu? Czy coś się stanie jak wleje coś innego? Obecnie mam w garażu czerwony płyn ATF II D Dexron, mogę go bez problemu dolać?