Nie. Teraz to Opel przestanie mieć 4x4. Bo to jeszcze GM projektowało nową Insignię i wsadziło do niej Twinstera, a wcześniej Saab XWD do swoich konstrukcji.mazmarcin pisze:Teraz mają opla to i będą mieć 4x4. Kwestia czasu.
W odniesieniu do ceny P508 nie wiem co to znaczy "na full wypasie", ale jak zabieram się do konfigurowania modeli klasy średniej, to do wersji topowej zawsze dorzucę dodatków za kilkadziesiąt tys. zł. A i tak nadal niektóre nie mają (bo się nie da) takich dość banalnych spraw jak wentylacja fotela, grzanie kiery czy elektryka fotela pasażera.
Jestem właśnie po przeklikaniu Passata Variant 280 KM - wyszło katalogowo 240 tys. zł (z pakietami serwisowymi, ale bez kół zimowych). Arteon 260 tys. zł. Superba bez zimowek da się wcisnąć w 200 tys. zł - Laurin&Klement. Superb ma świetną przestronność, ale brakuje mu nowinek - HUDa, LEDów.
Volkswageny też nie mają projekcyjnego HUDa, tylko plastik. Nie mają matryc LED, tylko soczewkowe przysłony. Nie mają aktywnego 4x4, tylko "hamulcową szperę". Jak na te ceny - słabo!
Tymczasem Insignia GSi ma to wszystko i kosztuje równo 200 tys. zł katalogowo (bez kół zimowych i bez przeglądów, a z nimi ok. 210 tys. zł). Nie tak źle na tle konkurencji. Rezygnując z GSi można zejść o 20 tys. zł, czyli do 180-190 tys.
Stąd pytanie co jest w takim P508 za 200 tys. zł, bo jak trzeba doliczyć dodatki, to wypadnie na poziomie Passata albo i Arteona. A to, nie oszukujmy się, jest już przedział cenowy podobnych silnikowo Audi A5 SB i BMW 4 GC, tyle że pozbawionych co bardziej wyszukanych opcji wyposażenia.
Autonomia i aktywne asystenty jazdy do mnie nie przemawiają. Takie sci-fi zamiast kierowcy z jajami. Jestem odporny na takie nowinki i nie cierpię "wynalazków ery tabletów". Super prowadzenie, świetne reflektory, mocne hamulce - o, to mnie interesuje.
Z tych elementów wyposażenia Puga zaciekawił mnie natomiast Night Vision. Jeśli to coś takiego jak ma Audi, to jest akurat świetny pomysł.
M.