--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Octavia 3 FL by FLCN

posiadasz inny samochód niż Opel Insignia ? chcesz się poradzić, pokazać swój samochód - to jest temat dla Ciebie
Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: coolmobil » 18 mar 2017, o 19:52

Bodex pisze:@Flcn
Bagażnik we moim HB jest większy od kombi i nie mniejszy niż octawi .
Ja nigdy nie przesiădę się na Skodę i nigdy nie kupię Niemca.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Oj to się rozpędziłeś octavia ma zdecydowanie większy bagażnik.
I jeździsz Niemcem...

I nie pisze jako fan octavii tylko obiektywnie bo sam bym nie kupił prędzej superba.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bodex

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: Bodex » 18 mar 2017, o 20:42

Ja mam z głęboką podłoga i do półki jest olbrzymi
Wg danych 530 .
Octavia II sedan ma 560 .
Insignia gdy zdejmuje półkę i ładuje po szybę będzie więcej .
Ale to nie dla bagażnika auto się kupuje nie ilość tylko funkcjonalność bo w Octavię II sedan ma wąską,dziurę ,a u nas idzie cała klapa .
Jeżdżę Niemcem i dlatego następne będzie Japońskie .
Lekkie auto będzie zawsze zwinne.

Chętnie poobserwuje i poczytam jak się potoczy użytkowanie Skody przez kolegę @Flcn , kiedy opadnie kurz po eufori z jazdy nowym autem.

Jestem sceptycznie nastawiony do skody i fauveja .
Dla mnie to panzervageny bez duszy i urody .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: wassermann » 18 mar 2017, o 20:57

Na serio ja też nic do Skody nie mam, bo swoją lubię, choć ostatnio woła mnie do serwisu. Jednak po przekroczeniu 100,000 km w każdym aucie zaczynają się usterki i inwestycje w grubsze wymiany, tego się nie uniknie.

Co do Insi, to jak najbardziej zgadzam się co do fatalnej ilości miejsca z tyłu (jak na ten segment) i słabego bagażnika. Nie wiem czy w Octavii jest więcej miejsca z tyłu - czy to tylko złudzenie - to trzeba by zmierzyć (nie na oko, bo liczy się również długość siedziska i kąt oparcia). Bagażnik - wiadomo... Skoda rules.

Masa... Będę uparty i po raz 100. powtórzę się - to nie masa jest głównym problemem w Oplu, lecz przeniesienie napędu generujące straty. Tzn. kiepska "transmisja" przez którą moc/moment ucieka zanim trafi na koła. Masa przynajmniej daje stabilność, a także nadzieję, że nie poskąpiono materiałów, szczególnie tam, gdzie oko nie sięga. Jak weszła Octavia 3, to OCP-ki (forumowicze OCP) narzekali, że głośna w porównaniu do poprzedniej generacji, bo szyby ma cienkie... Tak się dziś odchudza samochody.

Niech się dobrze sprawuje - przez pierwsze parę lat na pewno będzie. Potem to loteria, jak w każdej marce.

Jak będzie dostępna Octavia RS benzyna 4x4 z manualem, to może sam za 1.5 roku zamienię Insię na Octę, choć na pewno tęskniłbym za kilkoma sprawami, np. fotelami AGR i tym uczuciem "krążownika szos", które towarzyszy jeździe Insignią gdy już się rozpędzi.

Moim zdaniem - Octavia - użytek ogólny z naciskiem na kręcenie się to tu, to tam. Zaś Insignia z dodatkami (Flex Ride, 4x4, lepsze fotele) - długie trasy i autostrady. Bardzo różne samochody.

Co do "Skody i fauweja" - jak dla mnie wzorowa ergonomia. W Oplu (Vectra, teraz Insia) zawsze coś się znajdzie, co mi nie leży. A w Skodzie trafiam w ciemno. Choć podobno w tej najnowszej nie ma już gałki ściszania radia, i jak się nie ma tego w kierownicy, to zostaje tylko touch screen... W salonie siedziałem w O3 i w nowym Superbie - czułem się od razu jak w dobrze znoszonych, znajomych jeansach.
O ergonomii w japońcach się nie wypowiem. Ja jestem wielki biały człowiek i nie leżą mi autka dla kurdupli z pokrętnym charakterkiem :P

M.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: coolmobil » 18 mar 2017, o 21:46

Bodex pisze:Ja mam z głęboką podłoga i do półki jest olbrzymi
Wg danych 530 .
Octavia II sedan ma 560 .
Insignia gdy zdejmuje półkę i ładuje po szybę będzie więcej .
Ale to nie dla bagażnika auto się kupuje nie ilość tylko funkcjonalność bo w Octavię II sedan ma wąską,dziurę ,a u nas idzie cała klapa .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
W octavii jest tez wersja liftback czyli idzie cała szyba do góry... octavia 3 ma 590l bagażnik w liftback. Niestety jak wszyscy wiemy isia choć piękne auto nie grzeszy ilością miejsca w środku czy bagażniku. I tak bym nie zamienił na octavię 2 (taka odpowiada rocznikowo mojej isi)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: darek0808 » 18 mar 2017, o 23:40

Octavia to fajny wóz, ale nie segment Insignii. obecny model jest juz na platformie MQB. To nie jest płyta golfa, octa jest od niego większa. To taki kompromis, prawie segment Insignii, jednak jeszcze nie to. Głośnej niż w Insignii przy dużych prędkościach, za to lekko i przy silniku 180ps to auto prawie fruwa ;) Niestety opel daje tyłka na całej linii z ilością miejsca w środku. Zobaczymy co zaprezentuje nowa Iśka, ale bagażnik nie wróży niczego pozytywnego, obym się mylił. Wasserman dobrze to porównał. Na trasy Opel, ale w koło komina i czasami trasa Octavia jest spoko. Wszysyko zależy od gotówki, taka prawda. Za Octę w dobrym wypasie dajemy około 80 kpln, za Insignię itp. powyżej 100kpln. Nowy przód Octy totalnie mi nie leży :( Ale całokształt Ok, za te pieniądze super. Jeździmy w firmie III przed liftem i z Dsg fajnie zapitala. Jeszcze co do wrażeń ze środka, Insignia jakością tyłka nie urywa, wręcz tandeta na każdym kroku. Co z designu jak to jest słabo wykonane. Octa czy superb szału z designem nie robią, ale wykonanie jest lepsze.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: wassermann » 19 mar 2017, o 00:06

Octavia w dobrym wypasie za 80k zł :?: Kiedy zaglądałeś ostatnio do cennika Skoda Auto? Czasy taniej Skody już się skończyły. To także polityka koncernu mająca napędzać sprzedaż VW poprzez eliminację znaczących różnic cenowych.
Tym bardziej gdyby ktoś zechciał TDI. W dodatku na Skody są mniejsze rabaty niż na Ople (przynajmniej taka panuje opinia).
W kwestii jakości wnętrza Insi - do poliftowej nie mam żadnych zastrzeżeń. Wręcz jestem pozytywnie zaskoczony. Solidne, "masywne", estetyczne, z detalami (podświetlenia klamek, lewarka biegów). W opcji z fajnymi fotelami i z czarną podsufitką - życzyłbym sobie zawsze siedzieć w takim wnętrzu - więcej mi nie trzeba. Po Vectrze FL (Cosmo) zmiana na duży plus dla Insignii. Nie wiem jak przedliftowe, nigdy nie jechałem. Ale wsiadając do mojej zawsze mam uczucie satysfakcji, wiem - głupio to brzmi - ale tak jest. Lubię zajmować w niej miejsce :) Tak samo za kierownicą jak i na miejscu pasażera (z przodu, rzecz jasna). Lubię sobie nawet popatrzeć do niej gdy stoi w garażu, zwłaszcza gdy jest ciemno i działają podświetlenia (jak jest ciepło to urządzamy imprezy garażowe, samochód służy do odtwarzania muzyki i odstawiania butelek/szkła). Powiedziałbym, że w środku podoba mi się bardziej niż z zewnątrz. Jeszcze kiedyś będę za nią tęsknił. Hmm... No dobra, to tylko samochód, w dodatku narowisty. Ma być bezpieczny, to najważniejsze. Reszta to detale.

M.

Bodex

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: Bodex » 19 mar 2017, o 03:39

Kiedyś to na forum pisałem , że tylna kanapa to porażka , w tej karoserii wielkości passata powinno być tyle miejsca co w passacie i osoby z długimi nogami nie narzkały by na brak miesca , przód wg mnie jest ok. a mały nie jestem.
Uważam że niemieckie marki tylko tym sie wyróżniają że panuje w nich ornung , ale czy tylko tego oczekuje się od samochodu ?

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Bodex

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: Bodex » 19 mar 2017, o 03:51

@Wassermann : kiepska transmisja - przecież skrzynia AF40 jest made in Japan ???
Prędzej czepiłbym sie o przełożenia . Automaty maja to że rozmywajá moment obr. Ale dzieki temu nie pada nam Dwumasa bo jej nie ma :)
Nie mam porównania , bo to pierwszy automat , ale jest ok.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: darek0808 » 19 mar 2017, o 07:33

Rzeczywiście dawno nie zaglądałem do cennika octy. Może kolega pochawali sie ile kosztowała jego Octa, nie dokładnie, wystarczy przybliżona wartość po rabatach. Z rabatami jest tak, że dużo zależy od tego czy nowy czy stary model, oraz czy salon musi na siłę robić plany. Dlatego ostatnio niektórzy sięgają po Passata , bo tam większe rabaty niż na Superba dają. Opel cennikowo też do tanich nie należy. Jak porównywałem Corse i Fabię, bardziej opłacalna w zakupie wydawała się fabianka, już po wszystkich rabatach.
Bodex, w Vw różnica w sprincie do 100 to 0,1 sek na korzyść manuala. W praktyce niezauważalna. Jesteś pewnien, że nie ma dwymasy w automacie? Ona tłumi drgania silnika, więc w automacie też powinna być.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: flcn » 19 mar 2017, o 08:32

No tak, najtańsza skoda to już nie jest. Ale obawiam się, że nadal sporo tańsza od insigni. Wypas mojej macie na początku. Cena końcowa 90 z małym haczykiem. Około 8,5 % rabatu.

Wykończeniem na pewno przebija momentami insignię. Sporo miłych smaczków się pojawia - też są podświetlane klamki, listwy Led w boczkach drzwi w kolorach, które sobie można zmieniać, delikatnie podświetlana konsola środkowa, android auto, mirror link, klimatyzowany schowek...

Z drugiej strony, nie ma problemu z poleceniem z cennikiem do poziomu 150 kpln. A to już wg mnie przesada. To jest cały czas skoda...

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: Bodex » 19 mar 2017, o 08:39

Dwumasa w skrzyni hydraulicznej nie występuje , wogule jako sprzęgło nie istnieje , skrzynia posiada wewnętrzne sprzęgło hydrokinetyczne . Dlatego do diesla warto brać automat bo spokój z kosztami wymiany dwumasy , nie wspomnę o wygodzie. Sa nowsze skrzyni CTV bezbiegowe ale tam silnik pracuje jak w kosiarce .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: P405 » 19 mar 2017, o 09:31

DSG już ma dwumase i generalnie starcza do 150 tysięcy.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: Bodex » 19 mar 2017, o 09:45

A ile razy trzeba jeździć na serwis i robić adaptacje bo sie wybiera i szarpie

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: marcin.1987 » 19 mar 2017, o 10:02

Kolega w firmie ma Passata B7 z DSG i 300 tysięcy nalotu. Nie ma najdrobniejszych wibracji czy szarpnięć przy zmianie biegów.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: P405 » 19 mar 2017, o 11:14

To jak z wszystkim, kwestia użytkowania i jak się trafi. Ostatnio czytałem parę testów długodystansowych i ok tego przebiegu zaczynały się problemy. Mam znajomych z tą skrzynią i rzeczywiście między 150-200 tys zaczęły się problemy. Oczywiście jak ktoś robi trasy to skrzynia ma się lepiej.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sizon
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
Auto: Superb 3.6
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: WWL
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Octavia 3 FL by FLCN

Post autor: Sizon » 22 mar 2017, o 11:16

Co tu dyskutować, miło by było, gdyby każdy miał nówkę sztukę furę, myślę że wielu przeciwników Skody by się nie obraziło na takie auto :D
Choć oczywiście marka i wygląd to kwestia gustu, z samych zdjęć Octavka mnie nie powala, ale jak pisałem, nowe to nowe :)
Teraz już Marcin nie będziesz mógł zwalić ewentualnych napraw (których OCZYWIŚCIE nie życzę!) na poprzedniego właściciela :P
Przyjemnego i bezawaryjnego użytkowania Skodzinki!
Bodex pisze:Jedno trzeba Tobie przyznać , że trafiła się Insignia Świnia , ktoś sprzedał , czy podłożył świnie , z mocno skręconym lub podmionym silnikiem , albo miałeś sabotaż w aso i tak robili zeby mieć stałe klienta. .
Tylko nie skręconym! Kilometraż się zgadza :)
W moich rękach 3 miesiące i tylko ON wlewam.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta różne”