Strona 1 z 2
PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 16:44
autor: Snpp
Cześć.
Mam problem ze swoim drugim autem, tj. Corsa D 1.3 CDTi.
Piszę na tym forum, bo to najaktywniejsze forum i nieraz już uzyskałem tutaj pomoc, więc próbuję i tym razem.
Wracałem ostatnio z pracy i auto zgasło podczas jazdy.
Najpierw wyskoczyła pomarańczowa kontrolka "samochód z kluczykiem", później na czerwono migał akumulator i auto zgasło.
Nie mogłem go później odpalić.
Chełtał, chełtał i nie mógł zaskoczyć.
Zholowałem auto pod dom, bo myślałem że to akumulator (wcześnie 2x się rozładował).
Dzisiaj kupiłem aku, po podłączeniu znowu to samo...
Chełta, chełta i nic...
Podłączyłem op-com'a.
Wyskoczyła "choinka" błędów, m.in. woda w filtrze, problem ze świecami itd.
Skasowałem je, bo wcześniej też miałem sytuację, że dopiero po skasowaniu pokazuje rzeczywiste błędy.
Niestety po skasowaniu nie pokazuje już żadnych błędów, nie zrobiłem zrzutu, a auto nie pali.
Zrobiłem:
- wymiana aku,
- spuszczenie wody z filtra,
- sprawdziłem 4 świece (wszystkie ok).
Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia co dalej.
Przez telefon nikt nie chce wróżyć z fusów i wcale się nie dziwię.
Na warsztat zawsze będę miał czas, ale może coś urodzi się na forum.
Będę wdzięczny za jakikolwiek trop.
Może akurat.
Pozdrawiam,
Łukasz.
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 17:05
autor: spiryt4
Po spuszczeniu wody odpowietrzyłeś układ paliwowy?
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 17:06
autor: Snpp
Tak.
Cały czas w ten sam sposób "chełta".
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 17:09
autor: Bodex
To moze wodę ciągnieie z baku , a moze juz takbduzo że do listwy pociągło ? I wtryskiem wodę ?
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 17:11
autor: Snpp
Jeśli tak było, to jak mam to sprawdzić i co ewentualnie zrobić później?
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 17:15
autor: Bodex
Jest taki preparat :
Liqui Moly Diesel Spülung
Użycie w przypadku nagłych problemów z silnikiem: odłączyć zaciski przewodu dopływowego i odpływowego paliwa i wprowadzić je do pojemnika, uruchomić silnik, środek płuczący zasysany jest bezpośrednio przez pompę paliwową, pozwolić silnikowi pracować przy różnych prędkościach obrotowych i wyłączyć przed opróżnieniem puszki.
Zasilający i powrót wężyków wsadź do puszki z płynem i niech ktoś próbuje kręcić , czy zaskoczy , jeśli to problem z paliwem tą próbą eliminujesz , złe paliwo , wodę, czy szłam który mogłeś zatankować oraz paliwo które wytrąciło patafinę jeśli był mróz
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 500ml.html
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 17:23
autor: Snpp
Jest szansa żebyś pokazał mi na zdjęciach co mam zrobić?
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 17:45
autor: profek
Ja zrobiłbym tak jak mechanicy zazwyczaj robią.Bierzesz Placka ten środek do czyszczenia deski rozdzielczej,zdejmujesz przewód od filtra powietrza najlepiej żeby przepływomierz został choć nie koniecznie.Prosisz kogoś żeby kręcił silnikiem a ty w tym czasie rozpylasz tego placka tak żeby silnik to zassał.To takie lewe paliwo dla silnika,w ten sposób powinien odpalić.Jak silnik zaskoczy to może sterownik odczyta jakieś błędy i będzie można coś dalej działać.Wiem że to bandycko-napadalska metoda ale mechanicy zrobią tak samo.
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 18:14
autor: Snpp
Profek widzę, że tj. dobra opcja, ale przy zapowietrzeniu układu.
Mój się raczej nie zapowietrzył, bo paliwo było.
Co prawda mógłby się zapowietrzyć po usunięciu wody z filtra, ale to na pewno nie jest główna przyczyna awarii.
Chyba, żeby ten patent miał pomóc w sytuacji o której wspomniał Bodex, tj. zaciągnął wodę z baku, jeśli tam była ?
Nie mam pojęcia, nie znam się, biorę to trochę na logikę.
Jutro za dnia spróbuję z tym plakiem.
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 18:43
autor: Bodex
U mnie było podobnie gdy żona zalała 20 L benzyny , do domu jeszcze dojechała .
A potem szarpał, stukał dławił się tylko na wolnych pracował i to z trudem .
No benzyna jeszcze sie paliła, a woda nie będzie .
Można odkręcić z listwy wtryskowej rurkę zasilająca i wylać to co jest , potem zalać tym LM , lub ON.
Na tą chwilę gdy zlałeś z filtra wodę i kręciłeś dalej silnikiem to znowu pociągną z dna wodę ?
Jak nie masz LM , weź słoik 1L z ON czystym . Odejmij wężyk podający paliwo do pompy ten od filtra i włóż do tego słoika by silnik zaciągał czyste paliwo .
Kręć tak długo może zaskoczy.
Jeśli to nie pomoże awaria może być poważniejsza.
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 19:02
autor: Ping
A teraz żadna dziwna kontrolka się nie świeci? Sprawdziles błędy w innych modułach niż tylko w BCM?
Odepnij jakąś wtyczkę, np od przepływomierza i sprawdź błędy jeszcze raz. A tak poza tym to czy wszystkie bezpieczniki ok?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 19:06
autor: Snpp
Po przekręceniu zapłonu nie gaśnie czerwona od aku i od oleju.
Błędy sprawdzałem we wszystkich modułach. Za pierwszym razem w samym BCM było 10 błędów.
Bezpieczniki okej.
Jutro jak będzie widno odkręcę tą listwę i niech ciągnie czysty ON. Potem odepnę wtyczkę od przepływomierza.
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 19:23
autor: Bodex
A soróbuj na noc odpiąć Aku w celu ładowania , jak włączysz wszystko się zresetuje .
Gdy silnik nie kręci altek nie ładuje i pompa nie podaje oleju ,to kontrolki będą świeciły.
Rano spróbój z nowym paliwem
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 19:36
autor: Snpp
Aku mam zupełnie nowy. Dzisiaj wymieniłem, więc mimochodem dostał twardy reset.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 20:32
autor: profek
Ja wiem że sposób z plackiem jest do odpowietrzania używany,ale tutaj masz pompę wstępną w zbiorniku i ona za każdym razem tłoczy paliwo do listwy poprzez pompę wysokiego ciśnienia.Więc jest możliwość że ta pompa w zbiorniku padła a jeśli odpali na samostarcie to jest szansa że ułatwi to diagnozę skoro nie ma błędów to może tą drogą trzeba by iść.
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 20:41
autor: Snpp
Pewnie.
Jak tylko jutro dnia mi starczy, to spróbuję wszystkie opcje.
Dzięki.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 21:38
autor: Bodex
Jeszcze jeden pomysł . Jeśli tankujesz gdzie popadnie , to na stacji stasio mogłeś zaciągnąć odbarwiany opał KwASEM . Pompa padnie potem wtryski .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 12 gru 2016, o 21:41
autor: Snpp
Insignię i Corse tankuje na tych samych Orlenach.
I to, i to jeździ na Vervie.
W ciągu roku na Corsie miałem 2x komunikat o wodzie, a w Insignii ani razu...
Wszędzie wszystkie filtry Manna.
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 13 gru 2016, o 17:32
autor: Snpp
Nadal nic.
Podłączyłem kompa, nadal nic nie pokazuje. Jak odepnę jakiś czujnik, to pokazuje tylko ten błąd, nic innego.
Metoda z plakiem nic nie dała.
Metoda z obiegiem paliwa na krótko, tj. wężyki do słoika, też nic.
Listwę od wtrysków na chwilę odpiąłem i wlałem zawartość, też nic.
Nadal tylko "chełta" i nie chce wskoczyć na obroty.
Widzę że już chyba wszystkim brakuje pomysłów.
Jutro ciągnę auto do mechanika, nie mam pomysłu...
Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk
Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali
: 13 gru 2016, o 17:41
autor: profek
Na tym placku załapał czy nie? Bo raczej łachy nie robi,ten środek to jest paliwo poza układem wtryskowym.I musi zagadać.Rozrząd sprawdzałeś czy nie przeskoczył?W ogóle był robiony w tym aucie?