:) :) V Zlot Insignia Club Polska - 8-10 czerwca - zapisujemy się

PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

posiadasz inny samochód niż Opel Insignia ? chcesz się poradzić, pokazać swój samochód - to jest temat dla Ciebie
Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 16:44

Cześć.

Mam problem ze swoim drugim autem, tj. Corsa D 1.3 CDTi.
Piszę na tym forum, bo to najaktywniejsze forum i nieraz już uzyskałem tutaj pomoc, więc próbuję i tym razem.

Wracałem ostatnio z pracy i auto zgasło podczas jazdy.
Najpierw wyskoczyła pomarańczowa kontrolka "samochód z kluczykiem", później na czerwono migał akumulator i auto zgasło.
Nie mogłem go później odpalić.
Chełtał, chełtał i nie mógł zaskoczyć.
Zholowałem auto pod dom, bo myślałem że to akumulator (wcześnie 2x się rozładował).

Dzisiaj kupiłem aku, po podłączeniu znowu to samo...
Chełta, chełta i nic...

Podłączyłem op-com'a.
Wyskoczyła "choinka" błędów, m.in. woda w filtrze, problem ze świecami itd.
Skasowałem je, bo wcześniej też miałem sytuację, że dopiero po skasowaniu pokazuje rzeczywiste błędy.
Niestety po skasowaniu nie pokazuje już żadnych błędów, nie zrobiłem zrzutu, a auto nie pali.

Zrobiłem:
- wymiana aku,
- spuszczenie wody z filtra,
- sprawdziłem 4 świece (wszystkie ok).


Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia co dalej.
Przez telefon nikt nie chce wróżyć z fusów i wcale się nie dziwię.
Na warsztat zawsze będę miał czas, ale może coś urodzi się na forum.

Będę wdzięczny za jakikolwiek trop.
Może akurat.


Pozdrawiam,
Łukasz.

spiryt4
Klubowicz
Posty: 542
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: spiryt4 » 12 gru 2016, o 17:05

Po spuszczeniu wody odpowietrzyłeś układ paliwowy?

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 17:06

Tak.
Cały czas w ten sam sposób "chełta".

Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Bodex » 12 gru 2016, o 17:09

To moze wodę ciągnieie z baku , a moze juz takbduzo że do listwy pociągło ? I wtryskiem wodę ?

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 17:11

Jeśli tak było, to jak mam to sprawdzić i co ewentualnie zrobić później?

Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Bodex » 12 gru 2016, o 17:15

Jest taki preparat :
Liqui Moly Diesel Spülung


Użycie w przypadku nagłych problemów z silnikiem: odłączyć zaciski przewodu dopływowego i odpływowego paliwa i wprowadzić je do pojemnika, uruchomić silnik, środek płuczący zasysany jest bezpośrednio przez pompę paliwową, pozwolić silnikowi pracować przy różnych prędkościach obrotowych i wyłączyć przed opróżnieniem puszki.

Zasilający i powrót wężyków wsadź do puszki z płynem i niech ktoś próbuje kręcić , czy zaskoczy , jeśli to problem z paliwem tą próbą eliminujesz , złe paliwo , wodę, czy szłam który mogłeś zatankować oraz paliwo które wytrąciło patafinę jeśli był mróz

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 500ml.html

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 17:23

Jest szansa żebyś pokazał mi na zdjęciach co mam zrobić?

Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk

Awatar użytkownika
profek
Klubowicz
Posty: 774
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Łódź

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: profek » 12 gru 2016, o 17:45

Ja zrobiłbym tak jak mechanicy zazwyczaj robią.Bierzesz Placka ten środek do czyszczenia deski rozdzielczej,zdejmujesz przewód od filtra powietrza najlepiej żeby przepływomierz został choć nie koniecznie.Prosisz kogoś żeby kręcił silnikiem a ty w tym czasie rozpylasz tego placka tak żeby silnik to zassał.To takie lewe paliwo dla silnika,w ten sposób powinien odpalić.Jak silnik zaskoczy to może sterownik odczyta jakieś błędy i będzie można coś dalej działać.Wiem że to bandycko-napadalska metoda ale mechanicy zrobią tak samo.

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 18:14

Profek widzę, że tj. dobra opcja, ale przy zapowietrzeniu układu.

Mój się raczej nie zapowietrzył, bo paliwo było.
Co prawda mógłby się zapowietrzyć po usunięciu wody z filtra, ale to na pewno nie jest główna przyczyna awarii.
Chyba, żeby ten patent miał pomóc w sytuacji o której wspomniał Bodex, tj. zaciągnął wodę z baku, jeśli tam była ?

Nie mam pojęcia, nie znam się, biorę to trochę na logikę.
Jutro za dnia spróbuję z tym plakiem.

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Bodex » 12 gru 2016, o 18:43

U mnie było podobnie gdy żona zalała 20 L benzyny , do domu jeszcze dojechała .
A potem szarpał, stukał dławił się tylko na wolnych pracował i to z trudem .
No benzyna jeszcze sie paliła, a woda nie będzie .

Można odkręcić z listwy wtryskowej rurkę zasilająca i wylać to co jest , potem zalać tym LM , lub ON.

Na tą chwilę gdy zlałeś z filtra wodę i kręciłeś dalej silnikiem to znowu pociągną z dna wodę ?

Jak nie masz LM , weź słoik 1L z ON czystym . Odejmij wężyk podający paliwo do pompy ten od filtra i włóż do tego słoika by silnik zaciągał czyste paliwo .

Kręć tak długo może zaskoczy.

Jeśli to nie pomoże awaria może być poważniejsza.


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 1658
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: W-wa
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Ping » 12 gru 2016, o 19:02

A teraz żadna dziwna kontrolka się nie świeci? Sprawdziles błędy w innych modułach niż tylko w BCM?
Odepnij jakąś wtyczkę, np od przepływomierza i sprawdź błędy jeszcze raz. A tak poza tym to czy wszystkie bezpieczniki ok?


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 19:06

Po przekręceniu zapłonu nie gaśnie czerwona od aku i od oleju.
Błędy sprawdzałem we wszystkich modułach. Za pierwszym razem w samym BCM było 10 błędów.
Bezpieczniki okej.

Jutro jak będzie widno odkręcę tą listwę i niech ciągnie czysty ON. Potem odepnę wtyczkę od przepływomierza.

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Bodex » 12 gru 2016, o 19:23

A soróbuj na noc odpiąć Aku w celu ładowania , jak włączysz wszystko się zresetuje .

Gdy silnik nie kręci altek nie ładuje i pompa nie podaje oleju ,to kontrolki będą świeciły.

Rano spróbój z nowym paliwem

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 19:36

Aku mam zupełnie nowy. Dzisiaj wymieniłem, więc mimochodem dostał twardy reset.

Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk

Awatar użytkownika
profek
Klubowicz
Posty: 774
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Łódź

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: profek » 12 gru 2016, o 20:32

Ja wiem że sposób z plackiem jest do odpowietrzania używany,ale tutaj masz pompę wstępną w zbiorniku i ona za każdym razem tłoczy paliwo do listwy poprzez pompę wysokiego ciśnienia.Więc jest możliwość że ta pompa w zbiorniku padła a jeśli odpali na samostarcie to jest szansa że ułatwi to diagnozę skoro nie ma błędów to może tą drogą trzeba by iść.

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 20:41

Pewnie.
Jak tylko jutro dnia mi starczy, to spróbuję wszystkie opcje.
Dzięki.

Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Bodex » 12 gru 2016, o 21:38

Jeszcze jeden pomysł . Jeśli tankujesz gdzie popadnie , to na stacji stasio mogłeś zaciągnąć odbarwiany opał KwASEM . Pompa padnie potem wtryski .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 12 gru 2016, o 21:41

Insignię i Corse tankuje na tych samych Orlenach.
I to, i to jeździ na Vervie.
W ciągu roku na Corsie miałem 2x komunikat o wodzie, a w Insignii ani razu...
Wszędzie wszystkie filtry Manna.

Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Lokalizacja: DWR

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: Snpp » 13 gru 2016, o 17:32

Nadal nic.

Podłączyłem kompa, nadal nic nie pokazuje. Jak odepnę jakiś czujnik, to pokazuje tylko ten błąd, nic innego.
Metoda z plakiem nic nie dała.
Metoda z obiegiem paliwa na krótko, tj. wężyki do słoika, też nic.
Listwę od wtrysków na chwilę odpiąłem i wlałem zawartość, też nic.

Nadal tylko "chełta" i nie chce wskoczyć na obroty.

Widzę że już chyba wszystkim brakuje pomysłów.
Jutro ciągnę auto do mechanika, nie mam pomysłu...

Sent from my SAMSUNG-SM-N915A using Tapatalk

Awatar użytkownika
profek
Klubowicz
Posty: 774
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Łódź

Re: PROBLEM z 1.3 CDTi - silnik nie pali

Post autor: profek » 13 gru 2016, o 17:41

Na tym placku załapał czy nie? Bo raczej łachy nie robi,ten środek to jest paliwo poza układem wtryskowym.I musi zagadać.Rozrząd sprawdzałeś czy nie przeskoczył?W ogóle był robiony w tym aucie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta różne”