:) :) V Zlot Insignia Club Polska - 8-10 czerwca - zapisujemy się

Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

posiadasz inny samochód niż Opel Insignia ? chcesz się poradzić, pokazać swój samochód - to jest temat dla Ciebie
Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: Bodex » 28 lis 2016, o 13:25

Postęp w wielu poziomach konstrukcyjnych , pompa oleju ze zmienna objętością , zimny EGR itd...
http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierow ... o/304.html

Bardzo obiecujące e nowym Sceniku.

A ciekawe co Opel poprawił w dla,swoich klientów ?

P.s. osobom którym nie pasują moje posty proszę omijać i nie czytać i nie wytykać , ja tego wam nie robię o oczekuję tego samego od innych .


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: KaMYk » 28 lis 2016, o 16:53

Opel nie musi nic poprawiać, bo albo się go kocha, albo się go nie ma.
A jak się kocha, to się nie marudzi.

Jak się czasem psuje, to jest okazja pod maskę zajrzeć, pogrzebać w śrubkach i nakrętkach, sama radość.

Awatar użytkownika
profek
Klubowicz
Posty: 774
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: profek » 28 lis 2016, o 17:43

Rozwój silników Diesla powoli się zatrzymuje,bo tak naprawdę co tam można jeszcze poprawić.Jedynie jakość,a z tym jest różnie i to niezależnie od producenta.A jak komuś nie pasi klekot to niech kupi benzynę.I z głowy oprócz zamarzającej odmy albo rozciągającego się łańcucha rozrządu,zacierających się napinaczy i jeszcze kilku mniejszych i większych atrakcji.

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: Bodex » 28 lis 2016, o 18:46

@ KaMyK

Mogą poprawić :
1. HAMULCEEEEE !!!!!
2. Pękające rury
3. Zaworki turbo
4. Kolektor i klapy
5. Opracować lepszy EGR.
6. USZCZELKA smoka !

Jest co robić , prawda ?

Plusem Opla jest że opracował ciszej pracujący klekot.

Może nie Opel , a Fiat / Alfa .


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 3652
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: 777
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: peja-1991 » 28 lis 2016, o 18:50

Kup wreszcie tego Francuza i zobaczymy za rok jaki będziesz zadowolony.
Nie trzeba pracować w motoryzacji i znać się na branży aby wiedzieć że to marketing.
Auta bezawaryjne przeminęły wraz ze schyłkiem modelu W124

Eot - poprawili silnik a co z zawieszeniami? Komplet po 40 tys?
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: Bodex » 28 lis 2016, o 19:42

W espace iv swożnie przy 160 tys.km i końcówki , ale gumy nie ruszane , a 200 bylo jak sprzedałem ! I tarcze hamulcowe były ORI !!! Od nowości .
Zjadę na święta to pooglądać mogę , jeszcze Rav4 muszę jazdę odbyć.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
profek
Klubowicz
Posty: 774
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: profek » 28 lis 2016, o 19:54

Czytam twoje posty od dawna i nie wiem czy celowo chcesz obrzydzić innym markę Opel?Odnoszę wrażenie że w twojej opinii każda inna marka będzie lepsza od opla.Obyś się nie pomylił,pewnie że auto posiada mankamenty ale z drugiej strony które tego niem ma?Kiedyś się mówiło żadnego auta na "F" .

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: Bodex » 28 lis 2016, o 20:17

Widzisz , jestem zawiedziony tym autem , wydałem kasę na niby porządne auto , a tu sie okazuje bubel.
Hamulce po 40 tyś żeby się kończyły ? I w serwisie plują nam w twarz szmirą że w kałużę wjechałem , ja czy Ty , czy inni ? Co oni nas mają za idiotów ?

Nie lubię jak ktoś z uśmiechem ze mnie wariata robi .

A auto to puszka Pandory , jadę na delegację do Niemiec i pod strachem czy w niedziele w nocy w polach nie stanę .

Nie obrzydzam , tylko prawdę pisze , a ona w oczy kole .

Z perspektywy czasu widzę że zakup tego auta był błędem .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
flcn
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: LDZ

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: flcn » 28 lis 2016, o 20:31

Wiecie... Niby każdy swoje chwali... Ale nie ma co przesadzać. Ja się bardziej chylę ku opinii Bodex a. Wydaje mi się, że nie powinno tyle tego być (niedociągnięć)...

A może przesadzamy i zbyt wiele wymagamy od tych aut. Jest jeszcze kwestia niejednorodności tych samochodów. Przecież moja Żona jeździła HB i nic się nie działo. Tyle że ona robi 5-7 kkm rocznie. Sprzedaliśmy wiosną, nowy właściciel zrobił już 10 kkm i mówi mi, że lepszego auta nie miał.

Także ile aut, tyle pewnie opinii. Myślę, że Bodex nikomu nie chce nic obrzydzać. Dobrze, że część z nas jest za, a część przeciw. Weselej przynajmniej. Jakby wszyscy zachwalali, to by forum umarło.

Życzę Bodex owi nowego auta z F lub ravki, sam raczej wyląduję w VAG u i mam nadzieję, że za kilka lat będziemy mogli tu wejść i powiedzieć kilka zdań porównania z oplami z punktu widzenia użytkownika tego i tego.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
profek
Klubowicz
Posty: 774
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: profek » 28 lis 2016, o 20:36

I ja nie lubię takiego podejścia,niestety ASO ma swoje "procedury" i próżno szukać tam zrozumienia.Obawiam się tylko że żadne ASO nie spełni twoich oczekiwań.To prawda że auto ma kilka mankamentów których i ja nie spodziewałbym się po aucie za taką kasę.Ale tak jak napisał kolega Kamyk:albo się go kocha albo się go nie ma.Są pośród nas koledzy którzy kupili kolejną iskę,co znaczy że jednak można i da się tym autem jeździć.

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: Bodex » 28 lis 2016, o 21:10

Pomijając tę puszkę i mimo to że wygodnie i szybko jeździ to...
Jednak , wolę wyżej siedzieć .
2 poprzednie vany przyzwyczaił mnie by mieć przestrzeń i żeby wszyscy wygodnie siedzieli .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

P405
Zapaleniec
Posty: 2216
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: P405 » 28 lis 2016, o 21:15

Miałem VC GTS przez 5 lat, teraz już 7 lat znajomi mają vw, ford, Renault, Bmw i każdy ląduje z jakimś problemami w serwisie. W insigni jest to w miarę przewidywalne. Jest zestaw, który pada i koniec. Jak dla mnie najważniejsze, że wąż od turbo pęka pod domem, a nie na wakacjach. Serwisy są różne, mój jest ok. I pod tym względem raczej następny też będzie opel. Nie mam zamiaru płacić w vw za głupią wymianę oleju 800 zł i słyszeć, że jak już mnie stać na takie auto to muszę je serwisować za kupę kasy. Inna sprawa, czy ktoś ma auto od nowośći czy kupił używane.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 3 razy

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: Bodex » 28 lis 2016, o 21:33

U mnie wąż pękł pod Inglostadt około 150 km od hotelu o 21 szek w Niedzielę, zero możliwości , dojazd do Hotelu zatkał całkiem Dpf .
Ludzie w 21 wieku węże nie pękają ! Ot tak co ze szmaty jest ? . Za Vw płacisz bo jestem teraz w Wolfsburg i widzę jak bogato tu jest . Nie biorę panzerwagena nawet pod uwagę , twardy , nie wygodny i nudny do bólu , a jedno co ma świetne to przednie lampy Led .
O model CC .
Musze zmienić na Suva, Vana .

A czytaliście chociaż z tego linka listę zmian w silniku i innowacji ?
Ktoś wcześniej napisał , że w dieslu już nic nie da się poprawić.


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: KaMYk » 29 lis 2016, o 07:33

Bodex pisze:Musze zmienić na Suva, Vana
- to na co czekasz? Nowych w salonach do wyboru do koloru, używanych w komisach jeszcze więcej. Gdyby mnie tak drażnił Opel jak Ciebie, dawno bym go nie miał.

Generalnie, nie ma aut, które się nie psują. Statystyka nie kłamie. Co prawda jedne mniej, inne częściej. Mam blisko siebie warsztat samochodowy, który założyło i prowadzi dwóch mechaników - diagnostów, którzy odeszli z ASO Mercedesa. Czasem też u nich coś robię, jak jest potrzeba. Mają sprzęt do diagnostyki Mercesdesa, grupy VAG, BMW, Audi i innych, wisi tych interfejsów na stanowisku ze 20, albo lepiej. Co jakiś czas, jak z nimi rozmawiam, to dokupują kolejne marki, bo obłożenie mają spore, średnio 2 tygodnie trzeba czekać na wolny termin u nich.
Dobrzy są w diagnostyce skomputeryzowanych aut i głównie takie u nich stoją na warsztacie, czyli auta tak mniej więcej do 10 lat. Pełny przekrój współczesnej motoryzacji.

Co do mankamentów Opla:
Mogą poprawić :
1. HAMULCEEEEE !!!!! - insignia jest ciężka i tu fakt, że tarcza 300mm to porażka, ale można zakupić wersję z tarczą 337 i dwutłoczkowym zaciskiem - kwestia kasy przy zakupie, jak się chce tanio, to tak się ma. U siebie zmieniłem na hamulce z Astry OPC i nie narzekam.
2. Pękające rury - tu trzeba by mieć dane statystyczne ile % tych rur peka. na Forum każdy pisze, jak mu pęknie, ale są tysiące użytkowników, którym nie pękają i nic nie piszą. U mnie nie pękła.
3. Zaworki turbo - poprawili dając rezerwuar podciśnienia.
4. Kolektor i klapy - cóż, jaki kolektor by nie był, to spaliny po EGR zawalą nagarem wszystko.
5. Opracować lepszy EGR. - opracowali inna chłodniczkę, która już nie pęka
6. USZCZELKA smoka ! - tu się zgodzę, jednakże wymiana raz na 150 tys. nie jest znowu tragedią.

P405
Zapaleniec
Posty: 2216
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: P405 » 29 lis 2016, o 08:44

Silnik fajny, tak samo fajne silniki w Hondzie. Jedyne co mnie nie przekonuje to pojemność. Jak zaczną to wszystko stosować w silnikach 2l, a najlepiej 2,2l to

Xperia Z3

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: KaMYk » 29 lis 2016, o 08:56

Opel też ma teraz fajny diesel 1,6 136KM a w wersji Biturbo 160KM.
Zupełnie nowa konstrukcja z nowościami jak w DCi.
http://gmauthority.com/blog/2013/04/gm- ... rformance/

norbi333
Zapaleniec
Posty: 2964
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: 2x Biturbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Suwałki

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: norbi333 » 29 lis 2016, o 15:58

Bodex pisze: Nie obrzydzam , tylko prawdę pisze , a ona w oczy kole .

Z perspektywy czasu widzę że zakup tego auta był błędem .
Na swoim przykładzie.
Kupiłem niby porządne auto ,bo Insignia V6. Pech i łańcuch rozrządu się rozciągnął. Naprawa kilka dobrych tyś zł.Przeklinałem Opla i powiedziałem nigdy więcej.Temat zgłębiłem i okazało się ,że wiele innych marek ma również takie problemy.Złość na Opla przeszła.Przejeździłem v6 około 50 tyś km i hamulce się nie skończyły. W sumie przez ten okres to tylko rozrząd ,jakaś pompka za 300 zł i zbiorniczek. Reszta to oleje i fitry.Hamulce z tyłu zrobione ,ale to eksploatacja.Także jak na ponad 3 lata spoko.Potem doszła Astra 1.6 T .Zero problemów i przejechane około 15 tyś km i sprzedana.Chłopak nadal nie ma z nią żadnych problemów.Sprzedana ,bo chciałem coś większego.Z kolejnego Opla byłem na tyle zadowolony ,że zamiast Astry druga Insignia.Przejechane 4 tyś km i nadal bez problemów.Także uważam ,Że bardzo udane zakupy i wcale mnie nie zdziwi kolejny zakup Insigni.Ba moja zona jest tak zadowolona z v6 ,że nie chce innego auta

-- 29 lis 2016, o 16:00 --
KaMYk pisze: Co do mankamentów Opla:
Mogą poprawić :
1. HAMULCEEEEE !!!!! - insignia jest ciężka i tu fakt, że tarcza 300mm to porażka, ale można zakupić wersję z tarczą 337 i dwutłoczkowym zaciskiem - kwestia kasy przy zakupie, jak się chce tanio, to tak się ma. U siebie zmieniłem na hamulce z Astry OPC i nie narzekam.
.
U mnie są chyba 321 czy jakoś tak i nie narzekam na hamowanie

KaMYk pisze: 4. Kolektor i klapy - cóż, jaki kolektor by nie był, to spaliny po EGR zawalą nagarem wszystko.
.
Z tego co czytałem to ponoć BMW i inne marki również mają z tym problem
KaMYk pisze: 6. USZCZELKA smoka ! - tu się zgodzę, jednakże wymiana raz na 150 tys. nie jest znowu tragedią.
Dokładnie

sezam
Nowicjusz
Posty: 83
Rejestracja: 20 kwie 2015, o 18:58
Auto: Insinia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: sezam » 29 lis 2016, o 17:09

Nie wierzę w silniki o małych pojemnościach które dzięki turbo dają powyżej 120KM.
To wszystko będzie jeździć maks do 100000km a później będzie trzeba wymieniać silniki.

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Płock

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: KaMYk » 29 lis 2016, o 17:14

Znam fordowskie 1.0 150KM z przebiegiem ponad 100kkm. Nic im nie jest.

ibalance
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: MP

Re: Silnik konkurencji 1,6 Dci od 3 lat niemal bezawaryjny

Post autor: ibalance » 30 lis 2016, o 12:25

Co to jest uszczelka smoka i jak to sprawdzić czy jest dobra?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta różne”