:) :) V Zlot Insignia Club Polska - 8-10 czerwca - zapisujemy się

Peugeot 508 2018/19

posiadasz inny samochód niż Opel Insignia ? chcesz się poradzić, pokazać swój samochód - to jest temat dla Ciebie
Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Peugeot 508 2018/19

Post autor: wassermann » 7 mar 2018, o 22:23

mazmarcin pisze:Teraz mają opla to i będą mieć 4x4. Kwestia czasu.
Nie. Teraz to Opel przestanie mieć 4x4. Bo to jeszcze GM projektowało nową Insignię i wsadziło do niej Twinstera, a wcześniej Saab XWD do swoich konstrukcji.

W odniesieniu do ceny P508 nie wiem co to znaczy "na full wypasie", ale jak zabieram się do konfigurowania modeli klasy średniej, to do wersji topowej zawsze dorzucę dodatków za kilkadziesiąt tys. zł. A i tak nadal niektóre nie mają (bo się nie da) takich dość banalnych spraw jak wentylacja fotela, grzanie kiery czy elektryka fotela pasażera.

Jestem właśnie po przeklikaniu Passata Variant 280 KM - wyszło katalogowo 240 tys. zł (z pakietami serwisowymi, ale bez kół zimowych). Arteon 260 tys. zł. Superba bez zimowek da się wcisnąć w 200 tys. zł - Laurin&Klement. Superb ma świetną przestronność, ale brakuje mu nowinek - HUDa, LEDów.
Volkswageny też nie mają projekcyjnego HUDa, tylko plastik. Nie mają matryc LED, tylko soczewkowe przysłony. Nie mają aktywnego 4x4, tylko "hamulcową szperę". Jak na te ceny - słabo!
Tymczasem Insignia GSi ma to wszystko i kosztuje równo 200 tys. zł katalogowo (bez kół zimowych i bez przeglądów, a z nimi ok. 210 tys. zł). Nie tak źle na tle konkurencji. Rezygnując z GSi można zejść o 20 tys. zł, czyli do 180-190 tys.

Stąd pytanie co jest w takim P508 za 200 tys. zł, bo jak trzeba doliczyć dodatki, to wypadnie na poziomie Passata albo i Arteona. A to, nie oszukujmy się, jest już przedział cenowy podobnych silnikowo Audi A5 SB i BMW 4 GC, tyle że pozbawionych co bardziej wyszukanych opcji wyposażenia.

Autonomia i aktywne asystenty jazdy do mnie nie przemawiają. Takie sci-fi zamiast kierowcy z jajami. Jestem odporny na takie nowinki i nie cierpię "wynalazków ery tabletów". Super prowadzenie, świetne reflektory, mocne hamulce - o, to mnie interesuje.

Z tych elementów wyposażenia Puga zaciekawił mnie natomiast Night Vision. Jeśli to coś takiego jak ma Audi, to jest akurat świetny pomysł.

M.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2018, o 22:38 przez wassermann, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jurass
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: inny
Lokalizacja: (pod)Stolyca
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Peugeot 508 2018/19

Post autor: jurass » 7 mar 2018, o 22:36

Ja się najbardziej boję rozjechania kogoś na poboczu będąc oślepionym światłami z naprzeciwka. Czy to Night Vision pomaga lepiej uchronić się przed taką sytuacją niż wykrywanie pieszych w Iśce, tzn. bez obserwowania i manipulowania przy ekranie z boku, na panelu środkowym, czyli bez odrywania uwagi od drogi? Czy to raczej służy do podkradania się bez świateł po miejscówkę, którą żona wybrała na zdradę w aucie? ;)

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015

Re: Peugeot 508 2018/19

Post autor: wassermann » 7 mar 2018, o 22:43

Wykrywanie pieszych w Insi dotyczy chyba tylko sytuacji gdy poruszają się prostopadle. I działa do 70 km/h. Piszę z pamięci - do weryfikacji. Na opisany przez Ciebie problem polecam trening - skupienie w takiej sytuacji wzroku wzdłuż prawej krawędzi jezdni. Zwykle ludzie odruchowo próbują wpatrzeć się co ich tak oślepia, co to za marka auta itd. Po takim spojrzeniu w ślepia tygrysa ;) nie da się już niczego dostrzec na poboczu bez uspokojenia wzroku.

M.

Awatar użytkownika
jurass
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: inny
Lokalizacja: (pod)Stolyca
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Peugeot 508 2018/19

Post autor: jurass » 7 mar 2018, o 22:55

Jeżdżę już na tyle długo, że znam teorię i jednocześnie wiem, że nie zawsze pomaga to w praktyce. Do czego służy więc Night Vision? Do oszczędzania żarówek ledowych? :D

Z tymi pieszymi w Iśce, to chyba niekoniecznie jest tak jak mówisz, o ile pamiętam z aktualnej praktyki. Chodzi mi o ruch, zapalało mi się to w różnych sytuacjach, również jak piesi byli z boku, a nie przed maską wyłącznie. Ale nie testowałem specjalnie i nie czytałem o tym w instrukcji na razie.

Awatar użytkownika
jurass
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: inny
Lokalizacja: (pod)Stolyca
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Peugeot 508 2018/19

Post autor: jurass » 11 mar 2018, o 15:31

Alex pisze: - liftback benzyna 225 KM ze skrzynią AT8 na full wypasie 199 k zł brutto
- liftback diesel 180 KM ze skrzynią AT8 na full wypasie 203 k zł brutto
Te ceny to są za specjalną limitowaną wersję first edition, czy jakoś tak, czyli pierwsze dostępne w ogóle egzemplarze, więc może regularne będą trochę tańsze.

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 1932
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 4 razy

Re: Peugeot 508 2018/19

Post autor: Bodex » 11 mar 2018, o 21:08

50 tys euro to nawet dla Niemca sporo

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta różne”