--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Czyszczenie komory spalania preparatem (dodatkiem do paliwa)

...na tematy kwadratowe i podłużne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Czyszczenie komory spalania preparatem (dodatkiem do paliwa)

Post autor: wassermann » 25 sty 2023, o 18:20

W silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem zalecane jest okresowe użycie dodatku do paliwa mającego na celu oczyścić z osadów komorę spalania, co sprzyja zapobieganiu zjawiska spalania detonacyjnego (LSPI). Wlewa się toto do paliwa na pełny zbiornik, można na mniej. Butelka 250 ml bodajże.

Kupiłem to, zamierzam wlać i mam taką zagwozdkę ;)
- Czy wlać na szybką trasę?
- Czy wlać do jazdy wokół komina?
- Czy rezultat oczyszczania zależy tylko od objętości zużytego preparatu (250 ml) czy także od czasu jego oddziaływania?

No bo tak. Zatankuję 50 litrów i wleję preparat. Po tym:
- Jeśli wybiorę się na przelot autostradą, to zużyję 50 litrów paliwa w maksymalnie 2 godziny (przejadę na 50 litrach ok. 300 km trasy, średnia 150+ km/h, spalanie 17/100)
- Jeśli będę jeździł po mieście, to zużyję 50 litrów paliwa w 10 godzin pracy silnika (przejadę na 50 litrach ok. 300 km po mieście, średnia 30 km/h, spalanie 17/100)
- A jeśli zaleję to na jazdę drogami podmiejskimi, to 50 litrów starczy mi na 5 godzin pracy silnika (400 km, średnia 80 km/h, spalanie 12/100)

No to przed jakim spodziewanym profilem jazdy wlać ten preparat na te 50 litrów benzyny? ;D
Przepalę go tyle samo, ale w różnym czasie.

Pomijam fakt, że jak wlewać jakiś szajs, to chyba lepiej gdy jeździ się po mieście - w razie jakby silnik zaprotestował ;) Tyle że ostatnio auto robi regularne dalsze wyjazdy, a po mieście tłukę starego klekota, żeby nie narażać Insi na jakieś zdarzenie - potrzebuję jej na trasy.

M.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Czyszczenie komory spalania preparatem (dodatkiem do paliwa)

Post autor: mazmarcin » 25 sty 2023, o 18:36

Nie jest to odpowiedź ale mam pytanie. Co robisz że to auto tyle pali? @Dokia ma połowę niższe wyniki zawsze nawet niższe niż mój klakier :lol: ;D
Nie używasz wszystkich biegów ;) 8-)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Czyszczenie komory spalania preparatem (dodatkiem do paliwa)

Post autor: wassermann » 25 sty 2023, o 18:46

Wysokie spalanie w mojej drugiej już Insi nie jest żadnym "nihil novi", cytując klasyka z polskiej komedii.

Wracając do meritum...

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Czyszczenie komory spalania preparatem (dodatkiem do paliwa)

Post autor: dokia » 25 sty 2023, o 21:08

mazmarcin pisze:
25 sty 2023, o 18:36
Nie jest to odpowiedź ale mam pytanie. Co robisz że to auto tyle pali? @Dokia ma połowę niższe wyniki zawsze nawet niższe niż mój klakier :lol: ;D
Nie używasz wszystkich biegów ;) 8-)
Teraz mi się zrobiło 10+ ale teraz mam do pracy 700m :) może to to??

@wassermann
Nic nie zapobiegnie LSPI w tych oplowskich kartonowych benzynach, -wiem, bo widziałam, dotykałam :P LSPI jest i będzie, tylko niektórzy rozgrzebią temat i otworzą swój portfel i troszeczkę z niego wysypią a inni będą jeździć dalej :)
Zanim zaczniesz tam chemię lać to sprawdź "naocznie" :) wykręć świecę, spuść kamerę inspekcyjną, jeśli nic nie zobaczysz to znaczy że jest sadza na tłoku, czyli LSPI rządzi :) jak jest sadza, to w podczerwieni nie masz obrazu bo to działa jak czarna dziura/ciało doskonale czarne (pochłania promieniowanie), a sadza tak jakby składa się z węgla więc będzie sobie detonować kiedy tam chce. Cylindry, tj ich powierzchnie będą jak lustro i tak, ale ciemność z kamerą inspekcyjną to sadza/węgiel. Cząsteczki benzyny mają minimum 12 atomów węgla.

edit: ostatnio jak byłam w ASO po tych moich przygodach to pytałam czy warto coś lać do paliwa lub oleju. Powiedzieli mi że nic i nigdzie. Trochę im ufam, bo jednak wpisałam się problematycznie i znają mnie nie tylko z auta i naprawdę odczuć dają że służą pomocą/dobrą radą. Trochę im ufam :P

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Czyszczenie komory spalania preparatem (dodatkiem do paliwa)

Post autor: norbi333 » 25 sty 2023, o 21:41

Do polifta wlewałem po zatankowaniu auta bez względu czy akurat miałem gdzieś dalej jechać czy tylko do domu

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Czyszczenie komory spalania preparatem (dodatkiem do paliwa)

Post autor: P405 » 26 sty 2023, o 07:57

Lej na autostradę, niech czyści za jedynym zamachem przez dłuższy czas. Teoretycznie będzie też wyższa temperatura niż wokół komina.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy różne...”