--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Luźne pogaduchy

...na tematy kwadratowe i podłużne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: grzegorz13 » 30 sty 2018, o 23:16

Pewnie że każdy może się reklamować gdzie chce
tylko tak mnie zastanowiło dlaczego nagle tyle pisze się o VW aż nie zobaczyłem iż znowu o nich afera
tak masz racje testuje się wiele rzeczy na ludziach i zwierzętach lecz tu truli ich spalinami przez kilka godzin a tym trochę się komuś narazili
notowania VW znowu polecą dlatego też muszą nadrobić sprzedaż reklama i niższymi cenami a to już dobre dla konsumentów którzy lubują się w VW
nie mówię iż VW gorsze czy złe i miałem okazję przejechać się pasatem cc w 2.0turbo benzyna w full wypasie i nawet byłem pozytywnie zaskoczony do czasu gdy usłyszałem iż to ponad dwukrotnie droższe od insigni

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: Kub@ » 31 sty 2018, o 20:49

Grzegorz13, przepraszam ale możesz pisać z użyciem znaków przestankowych - kropka, przecinek, itp. oraz dużych liter.
To co piszesz, zapewne ma treść, ale ważny w niej jest też i wygląd.

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: darek0808 » 31 sty 2018, o 21:00

@grzegorz13 Już bez przesady, CC nie było dwa razy droższe, podobnie jak Arteon nie jest dwa razy droższy. CC i Arteon, są pozycjonowane wyżej niż passat, insignia czy superb. Więc paska można porównać z insignią, czy mondeo, a nie patrzeć na cenę CC. Można porównać co oferuje superb, czy passat w porównianiu do Insigni. Jakie prszyspieszenie, ilość miejsca, wykonanie, rabaty na nowy wóz. Naprawdę jest to mocna konkurencja do Insigni, i Opel wygrywa głównie ceną i designem z zewnątrz, bo wewnątrz w porównaniu do paska, dupy nie urywa. Ale to kwestia gustu... A wykonanie, czy ilość miejsca jest namacalna, i tu wyżej stoi passat czy superb, a różnice w cenie już nie są tak duże, a raczej znikome, przy aucie za ponad 100k papiera...

@norbi, co do naszej dyskusji, diesel czy benzyna i Twojej argumentacji "kup automat", dzisiaj wróciłem z trasy octavią 2.0 tdi 150km dsg nówka sztuka, i niestety co z tego że mamy automat, jak diesel "puchnie" na wyższych obrotach, moment spada i co z tego że obroty są jak auto przestaje jechać. W PB moment jest dostępny w szerszym zakresie i jest bardziej rówomiernie rozłożony, co daje przewagę wersji PB...
Generalnie Octavia głośna, nie kupuj :) Czuć, że to nie ta półka...

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: norbi333 » 31 sty 2018, o 21:30

Ale co to znaczy,ze puchnie przy wyższych obrotach?
Oczywiście,że jeśli chodzi o benzynę to jest dużo bardziej elastyczna.Co do kupna to od myśli do zakupu bardzo daleka jeszcze droga. Najbardziej optymalne to 2,8 T benzyna w automacie lub coś podobnego :D

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: darek0808 » 31 sty 2018, o 21:34

:) to co napisałem, moc jest, a moment spada i samochód nie przyspiesza tak jak na niższych obrotach, tak określa się ten efekt...
To 2.8 optymalne, ale koszt użytkowania wysoki... :(

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: norbi333 » 31 sty 2018, o 21:38

Niestety coś za coś. U siebie jakoś w biturbo nie zauważyłem tego zbytnio.

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: darek0808 » 31 sty 2018, o 21:39

Może przez biturbo :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8985
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: mazmarcin » 31 sty 2018, o 21:40

No bo w BiTurbo jest moment i moc w szerszym zakresie obrotów

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: norbi333 » 31 sty 2018, o 21:51

Być może.160 konną ostatni raz jeździłem jak miałem 2,8 T,więc nijakie porównanie.
Ale kiedyś tak w trasie się próbowałem z braciszkiem swoim biturbo z jego 160 przednionapędowym po programie i do pewnego powolutku,ale doganiał do mnie. :D . Gdzie znowu kiedyś na kresce od 0 km /h moja astra jeszcze w serii szła ciut lepiej od jego insigni już po programie

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8985
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: mazmarcin » 31 sty 2018, o 21:55

No to już była kwestia wagi ;)

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: norbi333 » 31 sty 2018, o 22:10

Pewnie tak.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: hubertus » 1 lut 2018, o 07:56

@darek0808 jakie to były te wyższe obroty od których auto przestawało ciągnąć? Jechałeś w trybie manual czy auto?

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: darek0808 » 1 lut 2018, o 08:35

Nie pamietam, wciskasz gaz, dsg redukuje i jest buuuu, pociągnie trochę na tych wysokich obrotach i wrzuca wyższy bieg. Wtedy ciągnie przez dłuższą chwilę jak jeszcze jest moment i znowu zaczyna buczeć. Oczywiście trochę ubarwiam, ale czuć na tych obrotach chyba powyzej 4000 ze to juz jest na siłę. Ale nie łap mnie za słówka :) bo nie pamietam dokładnie jakie to obroty.
Tryb sport automat. Tryb normal to porażka, auto jezdzi na obrotach 1200 -2200, wczoraj 5 bieg chcę dodac gazu a auto na obrotach 1300.
Tsi na sporcie ładniej jeździ.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: hubertus » 1 lut 2018, o 09:02

Jaki sens kręcić do 4 tys i powyżej silnik, który ma moc maksymalną na poziomie 3,5 tys obr a moment max kończy się przy 3 tys? Doprawdy nie rozumiem twojego zdziwienia. Jak zwykle wyłazi u ciebie brak wiedzy związanej z poruszanym tematem. Bo gdybyś się choć trochę orientował to wiedział byś, że po przekroczeniu obrotów mocy maksymalnej każdy silnik diesel benzyna już nie będzie przyspieszał. Co widać zresztą doskonale na wykresach z hamowni.
Po prostu brak ci podstawowej wiedzy. Piszesz śmieszne rzeczy. A teraz zaczniesz się awanturować. Bo to skomentowałem.
Jeśli ktoś szuka jakichś sportowych doznań w aucie, które służy przede wszystkim do ekonomicznego przemieszczania się to oczywiście lepiej kupić benzynę. Aczkolwiek jeśli weźmiemy w octavii mocowy odpowiednik tego 2,0 tdi. To w benzynie 1,5 obroty mocy max to 5 tys. Dzisiaj autach służących do przemieszczania się z silnikami turbo w benzynie czy dieslu nikomu obroty nie są do niczego potrzebne. Bo to nastawione jest na ekonomię i ekologię. Resztę załatwia skrzynia biegów. gdzie jeśli ich więcej to lepiej.

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: darek0808 » 1 lut 2018, o 09:10

To nie moje zdziwienie tylko stwierdzenie tego że benzyna ciągnie dłużej, a jeżeli nie rozumiesz to cóż, Ty wielu rzeczy nie rozumiesz bo zatrzymałeś się najwyrazniej na Craftrze i insigni w dieslu oraz uprawianiu ekojazdy w mieście. Chodziło o to, że nawet dsg niewiele zmienia w charakterystyce diesla, oprócz tego, że nie trzeba ręcznie zmieniać biegów.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: hubertus » 1 lut 2018, o 09:18

No pewnie, że dsg nie wiele zmienia jeśli kierowca nie mający podstawowego pojęcia o charakterystyce silnika i oddawaniu mocy kręci ten silnik do obrotów znacznie powyżej mocy maksymalnej. Kto się zna to jest w stanie to przewidzieć. A kto się nie zna to pisze rzeczy oczywiste wyrażając swoje zdziwienie czy tam krytykując coś co dla jak pisałem ludzi świadomych jest oczywiste. Oczywiście możesz sobie pisać, że ja wielu rzeczy nie rozumiem. Tylko paradoksalnie to ty pokazujesz jak bardzo wielu rzeczy nie rozumiesz.
A craftera i insignię to sobie daruj. Bo wycieczki osobiste są zwykle wyrazem bezradności i słabości. Co jak zwykle pokazujesz wysyłając mnie do lekarza czy pisząc, że nie wiem co to szacunek. Tylko to ci pozostaje. Ale mnie to nie rusza. Wybaczam. Wszak fora są po to by się uczyć. I jeśli następnym razem wsiądziesz do tej octavii nówki to już będziesz wiedział dlaczego tak jest, że jak ją dusisz do 4 tys i ponad to ona ciągnąc nie chce.

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: darek0808 » 1 lut 2018, o 09:31

Taaa

Odpowiadając na twe trollowanie bo akurat byłem w pracy :) Dyskutujemy sobie o przewagach benzyny nad dieslem, a Ty musisz uczepić się obrotów, bo popatrzyłeś na wykres i WOW, nie wstrzelił się z tymi obrotami to go dojadę... ŚMIESZNE I ŻAŁOSNE ....
Kiedy napisałem Ci że jeździłem automatem w trybie sport, on sam zmienia biegi, gdybyś tego nie wiedział :lol: :lol: :lol: wciskasz gaz i jedziesz, tak to mniej wiecej wygląda :) jedź na jazdę testową to się dowiesz... jest też opcja manualniej zmiany specjalnie dla Ciebie, żebys nie dusił samochodu :)

Właśnie o to się rozchodziło w dyskusji z Norbim, że automat załatwia sprawę wąskiego zakresu obrotów, a niestety nie załatwia.

A gdy pojeździsz benzyną również w dsg i zobaczysz nie tylko z wykresu, w jakim zakresie obrotów auto fajnie lata, to sobie może wtedy podyskutujemy, jeżeli zechcę...
Ale nie na zasadzie, jeżdżę ekonomicznie, tylko korzystam z mocy i momentu... bo to jakieś dyrdymały - ekonomiczne poruszanie się i ekologia....
O i jeszcz porównianie 1.4 do 2.0 gdzie może moc taka sama ale moment inny i inaczej rozwijany to takie lekkie niedopatrzenie na wykresy, ale wybaczam, nie musisz tego wiedzieć.... wszak oglądasz tylko wykresy

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8985
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: mazmarcin » 2 lut 2018, o 21:41

Qdre że Wam się tak chce :D

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: norbi333 » 2 lut 2018, o 23:06

darek0808 pisze:Tryb normal to porażka, auto jezdzi na obrotach 1200 -2200, wczoraj 5 bieg chcę dodac gazu a auto na obrotach 1300.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Insignia diesel w automacie tak samo jeździ. Gdyby miała dwumasę to spokojnie by ją wykończyła

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Luźne pogaduchy

Post autor: hubertus » 4 lut 2018, o 20:05

darek0808 pisze:Taaa

Odpowiadając na twe trollowanie bo akurat byłem w pracy :) Dyskutujemy sobie o przewagach benzyny nad dieslem, a Ty musisz uczepić się obrotów, bo popatrzyłeś na wykres i WOW, nie wstrzelił się z tymi obrotami to go dojadę... ŚMIESZNE I ŻAŁOSNE ....
Kiedy napisałem Ci że jeździłem automatem w trybie sport, on sam zmienia biegi, gdybyś tego nie wiedział :lol: :lol: :lol: wciskasz gaz i jedziesz, tak to mniej wiecej wygląda :) jedź na jazdę testową to się dowiesz... jest też opcja manualniej zmiany specjalnie dla Ciebie, żebys nie dusił samochodu :)

Właśnie o to się rozchodziło w dyskusji z Norbim, że automat załatwia sprawę wąskiego zakresu obrotów, a niestety nie załatwia.

A gdy pojeździsz benzyną również w dsg i zobaczysz nie tylko z wykresu, w jakim zakresie obrotów auto fajnie lata, to sobie może wtedy podyskutujemy, jeżeli zechcę...
Ale nie na zasadzie, jeżdżę ekonomicznie, tylko korzystam z mocy i momentu... bo to jakieś dyrdymały - ekonomiczne poruszanie się i ekologia....
O i jeszcz porównianie 1.4 do 2.0 gdzie może moc taka sama ale moment inny i inaczej rozwijany to takie lekkie niedopatrzenie na wykresy, ale wybaczam, nie musisz tego wiedzieć.... wszak oglądasz tylko wykresy
Jaki sens z tobą dyskutować skoro za każdym razem gdy choć słowem napiszę coś nie po twojej myśli to od razu reagujesz emocjonalnie i posuwasz się do wycieczek osobistych? Wyraziłeś swoje zdziwienie czy tam krytykę, że silnik 2,0 tdi 150 KM nie ciągnie powyżej 4 tys obrotów to ci napisałem, dlaczego, że moc max jest przy 3,5 tys. Dla twojej wiadomości wykresu tego silnika nie widziałem. Dla mnie obroty mocy max mówią wszystko. Dzisiaj coraz więcej benzyn z turbo ma moc max przy 5 tys. Tak to więcej niż 3,5 czy 4 w dieslu. Ale jak przekręcisz po wyżej tych 5 tys to tez już tak przyspieszał nie będzie.
Słowa o dojechaniu pokazują jak traktujesz te dyskusje. Ty masz mieć rację a jak ktoś chce poprawić czy napisać coś czego nie wiesz to traktujesz to jak pojedynek i to, że ktoś chce cię dojechać. Pisz sobie co chcesz. Twoją wiedzę a raczej częsty jej brak każdy widzi, kto twoje teksty czyta. Wystarczyło tylko spojrzeć przy jakich obrotach dany silnik ma moc. I jeśli człowiek się trochę orientuje to głupot nie będzie pisał. A tym bardziej nie będzie się rzucał gdy mu ktoś błąd pokaże.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy różne...”