--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Filmiki z autami z Youtube
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Całkiem przyzwoite, akceptowalne spalanie silnika 2.5 benzyna z automatyczną skrzynią biegów w Mazdzie CX 5. Wydaje mi się, że przy tej wersji silnikowej napęd 4x4 zwiększający spalanie jest w standardzie, a tymczasem:
Dla porównania silnik diesla 2.2, który pali niewiele mniej:
Dla porównania napiszę, że moja Insignia 1.8 przy 140km/h, zapakowana i z włączoną klimą pali 8-8,5 l/100km, a tutaj mamy kawał żagla w przypadku tej Mazdy.
Dla porównania silnik diesla 2.2, który pali niewiele mniej:
Dla porównania napiszę, że moja Insignia 1.8 przy 140km/h, zapakowana i z włączoną klimą pali 8-8,5 l/100km, a tutaj mamy kawał żagla w przypadku tej Mazdy.
Re: Filmiki z autami z Youtube
Tegoroczne Rally Legend, tak do kawy w niedzielę
Koniecznie w TV, nie w telefonie
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Coś dla osób, które robią różne przekładki, upgrade itp. Warto jest mieć na to papiery
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Podobno miał te same problemy z autem co polski klient, którego dotyczy ta sprawa:
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Lecisz autostradą 140 km/h, a z parkingu, 150 km/h wyjeżdża Stelvio włączając się do ruchu.
2:15
2:15
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Stelvio z silnikiem 2.0 turbo 280 KM. Przyzwoicie się to odpycha. Posiada napęd na tylną oś z dołączanym przodem. Waga poniżej 1700 kg.
Re: Filmiki z autami z Youtube
Czy ja dobrze widzę, że przy 100 km/h wrzuca już 4 bieg?
Aż wierzyć się nie chce , jak krótko zestopniowane są te dzisiejsze skrzynie.
Aż wierzyć się nie chce , jak krótko zestopniowane są te dzisiejsze skrzynie.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3078
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Mój kot też ma taką skrzynie ale 40 kucy mniej bo diesel. Test z rolkami świetnie wyszedł.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Nisko następują zmiany biegów - przy 5500, 5700 rpm.
Przełożenia II, III i IV skrzynia ZF ma faktycznie krótsze od tej, jaka siedzi w Insignii B.
bieg -- ZF 8HP50 -- Aisin AF50-8
I. -- 5.000 -- 5.250
II. -- 3.200 -- 3.029
III. -- 2.143 -- 1.950
IV. -- 1.720 -- 1.457
V. -- 1.314 -- 1.221
VI. -- 1.000 -- 1.000
VII. -- 0.822 -- 0.809
VIII. -- 0.640 -- 0.673
I powiem Wam, że to się czuje. U mnie start z miejsca do końca drugiego biegu (80-85 km/h) przebiega naprawdę szybko, ale po przejściu na III. bieg Insignia odczuwalnie traci parę. I potem na tej wydłużonej trójce idzie gdzieś do 130 km/h, a widać jak ZF zmienia przy 100 na IV. Do tego tunerzy odkryli w Insignii, że max moment obrotowy (przynajmniej w 2.0T) jest podawany na skrzynię tylko na biegach II, V i VI. O ile na jedynce jest tak wysokie przełożenie, że ograniczenie momentu jest zrozumiałe, to na dwójce ciągnie pełną piersią, a potem po zmianie na trójkę następuje stosunkowo niskie przełożenie (1.95) i do tego obcięty moment obrotowy. I to się czuje, że od 85 do 100 nieco się dłuży, choć do 80 jest szast-prast, gaz i natychmiastowy odjazd jak należy.
M.
Przełożenia II, III i IV skrzynia ZF ma faktycznie krótsze od tej, jaka siedzi w Insignii B.
bieg -- ZF 8HP50 -- Aisin AF50-8
I. -- 5.000 -- 5.250
II. -- 3.200 -- 3.029
III. -- 2.143 -- 1.950
IV. -- 1.720 -- 1.457
V. -- 1.314 -- 1.221
VI. -- 1.000 -- 1.000
VII. -- 0.822 -- 0.809
VIII. -- 0.640 -- 0.673
I powiem Wam, że to się czuje. U mnie start z miejsca do końca drugiego biegu (80-85 km/h) przebiega naprawdę szybko, ale po przejściu na III. bieg Insignia odczuwalnie traci parę. I potem na tej wydłużonej trójce idzie gdzieś do 130 km/h, a widać jak ZF zmienia przy 100 na IV. Do tego tunerzy odkryli w Insignii, że max moment obrotowy (przynajmniej w 2.0T) jest podawany na skrzynię tylko na biegach II, V i VI. O ile na jedynce jest tak wysokie przełożenie, że ograniczenie momentu jest zrozumiałe, to na dwójce ciągnie pełną piersią, a potem po zmianie na trójkę następuje stosunkowo niskie przełożenie (1.95) i do tego obcięty moment obrotowy. I to się czuje, że od 85 do 100 nieco się dłuży, choć do 80 jest szast-prast, gaz i natychmiastowy odjazd jak należy.
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Podobno skrzynia jest pancerna. Stosowana jest w Jaguarach, BMW, Alfach, a różnica tkwi w sterowaniu, nawet między modelami AR.
Powyżej zamieściłem również Stelvio Quadrifoglio z tą samą skrzynią i czwarty bieg włącza przy 140 km/h... jak u mnie w 1.8
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3078
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Z głową robią w/w test na rolkach, pozwalając rzeczywiście wykazać się napędowi.
Jeśli napęd jest skuteczny to wyciągnie auto nawet jednym kołem.
Gazowanie do odcinki, powodujące przesuwanie się rolek po asfalcie i wybijanie rolkami dziury w podwoziu przy zjeździe z rolek wg mnie jest przynajmniej nierozsądne i mało miarodajne.
Jeśli napęd jest skuteczny to wyciągnie auto nawet jednym kołem.
Gazowanie do odcinki, powodujące przesuwanie się rolek po asfalcie i wybijanie rolkami dziury w podwoziu przy zjeździe z rolek wg mnie jest przynajmniej nierozsądne i mało miarodajne.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2020, o 16:47 przez Bartol, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3078
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy