Dzień dobry Panowie!!! Pochwalę się montażem radia CB w Insignii 2014 po liftingu.
Wybór padł na lafayette venus,małe radyjko,obsługa w gruszce,wydajność przy 1.2 swr to 4 waty.
Radyjko zamontowałem w schowku: , po lewo otwór 16 mm do przeprowadzenia dyskretnie całego kablowania: ,
zasilanie wprowadzone prosto od akumulatora: , Gruszka powieszona na uchwycie plastikowym przyklejona na taśmę dwustronną : , , , Antenka do zestawu Sirio 1000 ok 115 cm,na magnesie 15 cm pl: , z cienkim przewodem 3,5 mm,co umożliwia przeprowadzenie przewodu przez klapę bagażnika: , grubszy bardzo się kleszczy i zmienia wielkość po przyciśnięciu,wpływa to na swr!!!.Głośnik oczywiście dodatkowy,osadzony w sufitówce,głośnik zakupiłem kpo okrągły: , ,interesował mnie tylko głośniczek,wyjąłem z obudowy.Otwór w podświetleniu nawierciłem otwornicą,maskownica 1' cal zakupiona u przyjaciół z Azi na aliexpress: , , Całość po zestwieniu swr 1.2 i 4 waty nadawania.POZDRAWIAM WSZYSTKICH
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Lafayette Venus
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 6 maja 2014, o 20:56
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: LAFAYETTE VENUS
Jedno pytanko. Gdzie chowasz gruszkę jak zostawiasz samochód w miejscu niestrzeżonym?
Rozważałem instalację radia w schowku. Jednak za radą jednego ze sprzedawcy sprzętu CB zainstalowałem radio (również ze sterowaniem w gruszce- CRT Mike) w bagażniku (Insignia HB), a konkretnie w wystającym wzmocnieniu w podłodze bagażnika. W skośnym wzmocnieniu w podłodze bagażnika, po uniesieniu wygłuszenia widoczne są na bokach (przy nadkolach) prostokątne otwory umożliwiające włożenie radia. Zasilanie pociągnąłem z gniazda zapalniczki w tunelu środkowym. Do tunelu środkowego poprowadziłem też przewód gruszki (wykorzystując przedłużacz 2m). Sam mikrofon (gruszka) schowana jest w tunelu środkowym, w miejscu na kubki, pod zasuwaną żaluzją. Instalacja nie wymagała dziurawienia plastików, bo miejsca na kubki mają blokady na sprężynach i obok jednej z blokad przeprowadziłem kabel od gruszki. Jedyna "strata", to zapinki siedziska kanapy tylnej (jednorazowe, koszt oplowskich ok. 130 zł za dwie sztuki), ale okazało się, że zapinki pasują od Audi i kosztują ok. 10 zł za sztukę.
Takie rozwiązanie uprościło przeprowadzenie kabla antenowego (nie musiałem go ciągnąć przez cały samochód). Poza tym po zasunięciu żaluzji schowka na kubki instalacja jest całkowicie dyskretna (poza anteną magnetyczną President Virginia, którą zostawiam na dachu).
Rozważałem instalację radia w schowku. Jednak za radą jednego ze sprzedawcy sprzętu CB zainstalowałem radio (również ze sterowaniem w gruszce- CRT Mike) w bagażniku (Insignia HB), a konkretnie w wystającym wzmocnieniu w podłodze bagażnika. W skośnym wzmocnieniu w podłodze bagażnika, po uniesieniu wygłuszenia widoczne są na bokach (przy nadkolach) prostokątne otwory umożliwiające włożenie radia. Zasilanie pociągnąłem z gniazda zapalniczki w tunelu środkowym. Do tunelu środkowego poprowadziłem też przewód gruszki (wykorzystując przedłużacz 2m). Sam mikrofon (gruszka) schowana jest w tunelu środkowym, w miejscu na kubki, pod zasuwaną żaluzją. Instalacja nie wymagała dziurawienia plastików, bo miejsca na kubki mają blokady na sprężynach i obok jednej z blokad przeprowadziłem kabel od gruszki. Jedyna "strata", to zapinki siedziska kanapy tylnej (jednorazowe, koszt oplowskich ok. 130 zł za dwie sztuki), ale okazało się, że zapinki pasują od Audi i kosztują ok. 10 zł za sztukę.
Takie rozwiązanie uprościło przeprowadzenie kabla antenowego (nie musiałem go ciągnąć przez cały samochód). Poza tym po zasunięciu żaluzji schowka na kubki instalacja jest całkowicie dyskretna (poza anteną magnetyczną President Virginia, którą zostawiam na dachu).