Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
-
Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Post
autor: Pro » 10 paź 2021, o 09:08
Rooff_ pisze:Pro pisze:Apropo ładowania, to powinno pokazywać ile chce ECU. Jeśli jest mniej lub więcej, to sterownik sam zaczyna sterować wychyleniem sztangi/sztang w sprzężeniu zwrotnym i powstaja falbanki na wykresie. Ale to raczej w okolicy 2000 obrotów, gdy jest pełen boost.
Niestety, jeśli nie ma parametrów, to tak jak pisałem wyżej.
W BiTurbo nie ma zmiennej geometrii i regulacji ile daje turbo. To jest oparte na dwóch zaworach upustowych działających na dobrą sprawę zero-jedynkowo - albo zamknięty albo otwarty. Czas przełączania to szybkość zadziałania odpowiedniej gruszki podciśnienia.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Masz rację, trochę spłycilem temat. Dzięki za wyjaśnienie. Niemniej sterowanie ma na celu to samo - zmianę ciśnienia.
Pzdr!
-
Żwirek
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 paź 2021, o 08:22
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
Post
autor: Żwirek » 3 gru 2021, o 09:27
Cześć wszystkim
Mam pytanie jako nowicjusz.
Kupiłem pol roku temu Insignie z 2010r 160ps, parę dni temu oddałem ja do wgrania chipa... i tu się problem zaczął gdyż oddzwonili do mnie i powiedzieli ze auto nie trzyma serii , ma około 138km
Zero błędów , elektronicznie oki
Czy może ktoś podpowie co może być przyczyną skoro błędami nie sypie?
Z góry dziękuję
-
alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: alehandro` » 12 gru 2021, o 10:57
Tu powodów może być conajmniej kilka i nie każdy musi sypać błędami.
Słaba seria to:
zmęczone turbo
niewydolny układ wtryskowy
problemy na dolocie
czy na przypchanym układzie wydechowym
Trzeba by się było pokusić o lepszą diagnostykę.
-
DarkElf
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 mar 2023, o 08:57
- Auto: INSIGNIA A Lift
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Katowice
Post
autor: DarkElf » 27 mar 2023, o 21:28
Witam.
Temat trochę stary już, ale stałem się szczęśliwym posiadaczem Insigni 2.0 163KM z automatem i oczywiście szykuje się do chipa w Kato, ale nurtuje mnie pytanie jak sprawuje się nie koniecznie owiana złą sławą AF40 zwana TSC-80 przy pracy na granicy swoich możliwości czyli 450Nm. Miałem Volvo z tą skrzynią i nie sprawiała żadnych problemów ale tam bałem się chipa bo na forum Volvo większość osób nie miała dobrych doświadczeń.
-
mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Post
autor: mazmarcin » 27 mar 2023, o 21:43
Te możliwości zweryfikuje stan ekranu przy hamowaniu. Te 450 to raczej sfera marzeń
-
darekk
- Użytkownik
- Posty: 327
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
- Auto: ST OPC Line 195PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Post
autor: darekk » 27 mar 2023, o 23:06
U mnie niewiele brakło. Wyszło 442.
-
kubiak2007
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: kubiak2007 » 11 kwie 2023, o 23:42
450Nm nie jest wcale granicą możliwości AF-40 - sporo jest tutaj insignii na forum z momentem 550Nm+ i AF40, nikt nie narzekał
-
alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: alehandro` » 12 kwie 2023, o 16:48
Wiekszym problemem jest sama skrzynia (sprawnośc jej działania) i pedał gazu, który płata figle.
"...everything is important..."
-
Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Post
autor: Mateo » 12 kwie 2023, o 21:28
Z pedałem można poradzić sobie we własnym zakresie - jestem tego jednym z przykładów od wczoraj- Natomiast owszem czasem skrzynia - a bardziej zużyte sprzęgło może nieco prędzej wykazywać "ślizgnięcia" (manual)
-
mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Post
autor: mazmarcin » 12 kwie 2023, o 21:30
Za mało ciśniesz do fula gaz i masz błąd
-
alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: alehandro` » 14 kwie 2023, o 15:29
"...everything is important..."
-
ZicO
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
- Auto: Insignia Biturbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Postawił piwo: 1 raz
Post
autor: ZicO » 15 lut 2024, o 11:29
Cześć
Robił ktoś z Was program do B20DTR - 210koni diesel
Pytanie ile wychodziła seria i jakie wyniki po programie ? zastanawiam się czy gra warta świeczki ?
Czy zmiana jest odczuwalna i auto zbiera się wyraźnie lepiej ?
W przyszłym tygodniu oddaje auto na filtry, oleje, kompletny rozrząd i olej w skrzyni, na początku marca odbieram nowe koła w Krakowie i zastanawiam się czy po drodze nie odwiedzić Grzegorza - Heko.
-
mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Post
autor: mazmarcin » 15 lut 2024, o 20:32
Zajefajne
W każdym silniku z turbo czipsik jest wskazany, nie chodzi tylko o poprawienie mocy i momentu ale jego użytecznego przebiegu w prędkości obrotowej silnika.
-
alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Post
autor: alehandro` » 20 lut 2024, o 15:01
Potwierdzam słowa przedmówcy. Mam 4 auto po chipie w domu i nigdy żadnego problemu wynikającego z takiej modyfikacji, a w trasie gdzie najczęściej użytkuje auto dodatkowe KM i Nm dają komfort jazdy przy poruszaniu się z prędkościami eSek czy autostrad. DTR musi naprawdę ładnie jeździć skoro chips na okolice 210 w DTH dla nielekkiej IB daje spokój.
"...everything is important..."