--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 12 lis 2015, o 10:46

No to automat to ani Fiat, ani Opel, tylko AISIN Made in Japan.
Serwis zawsze powie nie wymieniać, bo nie mają tego w wykazie czynności serwisowych - tak oficjalnie.

Autor tematu zadał właśnie pytanie o wymianę gratów, aby docelowo otrzymać większą moc niż uzyskiwana poprzez sam program. Nie ma takiego sensu z tym automatem, ale to już w całym temacie zostało napisane chyba kilka razy.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 16 gru 2015, o 22:11

Ze sporą przerwą w rozmyślaniach przyznaję rację kolegom i auto dostaje tylko wirusa. Dzięki za dokładne rozjaśnienie za i przeciw. Macie rację zamiast wymieniać wszystkiego lepiej zaopatrzyć się w lepszą bazę do modów.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 23 mar 2016, o 18:02

Zobaczcie, co w Płocku zrobili z 2.0 CDTI w insigni :)

https://www.facebook.com/Dieselsoft/pho ... =3&theater

można? można :)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 23 mar 2016, o 18:19

Tylko, że w tym przypadku jest nowe turbo (Garrett GTB2260VK, które montowane jest seryjnie w VAG'ach 3.0 TDI), doładowanie na poziomie 2.0 barów, IC wraz z dolotem i przelot 3" na całej długości. Nie wspominając już o wywalonym EGR'rze i DPF'ie. A wykres ustawiony chyba pod "ćwiartkę" żeby nie gubić trakcji na starcie :)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 23 mar 2016, o 19:05

No ja wiem, co oni zrobili, w sumie jest opisane.
Wiadomo, że programem tego nie zrobili, ale można :)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 23 mar 2016, o 19:27

No wiadomo, że wszystko można zrobić. Kwestia wiedzy i grubości portfela.
Sam znam człowieka, który z Ibizy 1.9 TDI wycisnął 385 KM/730 Nm i jeździ tym nawet czasem po mieście :)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Engine » 23 mar 2016, o 19:50

Ciekawe jaki koszt takiego tjuna ;)

Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 23 mar 2016, o 19:50

Gdybym nie miał automatu to kto wie :)

Nie wiem, ale pewnie w 8 tys. by się zmieścił.

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Engine » 23 mar 2016, o 19:56

Kurcze a już myślałem że będę inwestował :D ale automat mam więc trzeba doliczyć skrzynie od opc :D

Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4200
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: IBZI » 23 mar 2016, o 20:54

Według mnie to taka sztuka dla sztuki. Na co dzień raczej nikomu nie potrzebne. Choć nie powiem, robi wrażenie. Szkoda, że nie napisali ile to kosztowało.

TuneFORCE

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: TuneFORCE » 25 mar 2016, o 23:00

Można zrobic odrobine mniej ale bardziej "cywilnie" ;)

Awatar użytkownika
morfeo11
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: morfeo11 » 26 kwie 2016, o 13:59

U mnie po podniesieniu mocy, przy mocnym depnięciu wyskakuje błąd p0087 ( za niskie ciśnienie paliwa). Filtr paliwa wymieniony. Teraz pytanie czy najpierw sprawdzać wtryski czy pompę wysokiego ciśnienia? Przebieg 105tyś. Jak wyjdzie że pompa to chyba wrócę do serii :D

-- 27 kwi 2016, o 13:15 --

Decyzja zapadła - powrót do serii. Test wtrysków - min. 400zł, test pompy min. 400zł :(

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 27 kwie 2016, o 20:43

W moim przypadku decyzja zapadła.
Wymiana IC plus wywalenie EGR i DPF oraz wirus.

Taka decyzja ponieważ postanowiliśmy kupić drugą Isię i teraz wiem że to będzie tylko i wyłącznie OPC :)
Tą oddam żonie :)

Awatar użytkownika
morfeo11
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: morfeo11 » 27 kwie 2016, o 21:13

Może Wy coś wymyślicie w mojej sprawie. Dziś podpiąłem OPcoma i takie są logi. Jak pisałem wyżej po wirusie u heko wyskakuje błąd p0087-51 "za niskie ciśnienie paliwa". NA hamowni nic nie wyskoczyło, na testach dopiero jak już wracałem do warsztatu wyskoczył błąd ( wcześniej go piłowałem i nic). Ale jak widać auto dostaje żądane ciśnienie paliwa za jednym razem (na 160MPa dostało 160MPa) a za następnym na żądane 142MPa dostaje 103MPa i przechodzi w tryb awaryjny. Przed czipem nic takiego się nie działo. Wymieniłem wkład filtra paliwa. Zero poprawy. Podmieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie na inny - zero poprawy. Grzegorz też nie ma pomysłu co może być nie tak. W piątek jestem umówiony na wgranie serii.

Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 25 lis 2015, o 20:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: kozak » 28 kwie 2016, o 21:56

morfeo11 pisze:U mnie po podniesieniu mocy, przy mocnym depnięciu wyskakuje błąd p0087 ( za niskie ciśnienie paliwa). Filtr paliwa wymieniony. Teraz pytanie czy najpierw sprawdzać wtryski czy pompę wysokiego ciśnienia? Przebieg 105tyś. Jak wyjdzie że pompa to chyba wrócę do serii :D

-- 27 kwi 2016, o 13:15 --

Decyzja zapadła - powrót do serii. Test wtrysków - min. 400zł, test pompy min. 400zł :(
miałem podobnie w poprzednim aucie, z tym, że miałem podniesione ciśnienie na listwie CR. Walnięty był czujnik w pompie wysokiego ciśnienia...

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 1 maja 2016, o 16:48

morfeo11 pisze:W piątek jestem umówiony na wgranie serii.
Jaki wynik piątkowej wizyty?

Awatar użytkownika
morfeo11
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: morfeo11 » 1 maja 2016, o 17:04

Seria :( heko próbował różnych ustawień i cały czas odcinało turbo przy 2-2,5tyś na trójce jak szedłem od 1tyś obrotów. Jak robiłem redukcję z czwórki i miałem na trójce 2,5-3tyś to szło do czerwonego pola. Na biegach 4-6 chodziło super ( nie próbowałem od 1tys obrotów bo dwumasy nie chciałem katować). Bieg 1 i 2 mogłem do 5 tys ciągnąc. Powrót do serii i auto chodzi normalnie. Musze przyznać że heko zachował się fair i dogadaliśmy się co do zwrotu kasy.

Bodex

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Bodex » 2 maja 2016, o 07:00

Engine pisze:Kurcze a już myślałem że będę inwestował :D ale automat mam więc trzeba doliczyć skrzynie od opc :D

Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk
A nie lepiej "dobrze sprzedać" i kupić OPC ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Muminek

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Muminek » 23 sie 2016, o 13:38

Witajcie:)
Mam zawirusowany silniczek A20DTH, a dokładnie 200km i porawie 498 Nm według hamowni (na szkrzyni manualnej). Rezultat ten osiągnąłem przy wywaleniu EGR i DPF no i klap wirowych na programie. Teraz zastanawiam się nad dalszymi modyfikacjami np. downpipe?? Co sądzicie o tym rozwiązaniu lub też co proponujecie jeszcze dla tego silnika:)

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Engine » 23 sie 2016, o 16:06

Bodex pisze:
A nie lepiej "dobrze sprzedać" i kupić OPC ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
No niestety, u mnie tylko diesel Obrazek

Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”