--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Gdzie chip-tuning silnika ?

ODPOWIEDZ
Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Luk » 16 sty 2014, o 14:59

kiego pisze: a dlaczego auto bez dpf-u ma nie przejsc przegladu?
Jeżeli dpf będzie "chamsko" wycięty i wstawiona w jego miejsce zwykła rura to na 100% w PL przeglądu nie powinien przejść, to samo dotyczy katalizatora. Ale jeżeli jest to zrobione profesjonalnie i pucha po dpf jest a sam się nie przyznasz że go nie masz to ryzyko jest bardzo małe. Generalnie SKP jest mnóstwo i do nowszych samochodów podchodzą łagodniej do przeglądów, takie jest przynajmniej moje doświadczenie.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Alex » 16 sty 2014, o 15:16

W Polsce nie ma, ani nie będzie czegoś takiego, że "nie da się, nie umiem, nie chce". Jeśli driftowozy bez wnętrza, z klatką bezpieczeństwa, dwoma fotelami, tow hook'ami, zapinkami maski, szybami z laminatu, ze szperą, kołami wystającymi 10 cm poza obrys i ustawionymi na negatyw oraz wymienionymi silnikami na wiele większe pojemnościowo niż jest w dowodzie przechodzą przegląd, to takie auto z lub bez DPF'u to pryszcz ;)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

bolek

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: bolek » 16 sty 2014, o 15:32

U nas na stacjach kontroli pojazdu średniowiecze :D Dzisiaj byłem małżonki trzystasiedem hadei na przeglądzie na Okręgowej Stacji Pojazdów czyli tam gdzie tak naprawde muszą porządnie sprawdzić furacza przed wbiciem pieczęci do księgi pojazdu.Jadąc na OSP słyszałem jakieś stuki z zawieszenia przedniego i tylnego oraz żona się żaliła na słaby ręczny ,więc wcześniej zajechałem jeszcze do mechesa aby facet sprawdził co kuleje co bym 100zł nie był w plecy. Facet wybadał lekki luz na sworzniach z przodu i do wymiany tuleje belki tylnej oraz linki hamulca ręcznego,czyli jakieś 1500zł do dokładki a że syfa za dwa miesiące chcemy pchnąć do żyda pojechałem na farta ;D Diagnosta nawet nie włożył analizatora bo po co ,przecież to 11 letnie Hadei ,zawias sprawdzał 5 minut trzepał na prawo lewo i gada że ok hamulec ręczny w normie ale za to doczepił się do zżółknietych ze starości lampek oświetlenia tablicy ;D Panowie u nas normalnie to będzie ale za 30 lat a wtedy będziemy mieć auta na prąd ;D

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: peja-1991 » 16 sty 2014, o 15:37

Ja Leonem byłem na nowej stacji diagnostycznej w mojej mieścinie i powiem szczerze super. Wszystko dokładnie posprawdzane - płyn do spryskiwaczy gratis ;) aż miło
Tata pojechał też Miśkiem a przyciemniłem lampy z tyłu - zastanawialiśmy się czy się gość zorientuje ale popatrzył pooglądał i tyle ;)
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

kiego

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: kiego » 16 sty 2014, o 15:46

No to u nas nie ma takiego eldorado,sprawdzame jest wszystko i rowniez wszystko jest ogolnie dostepne w necie.Kazda wykryta usterka czy ostrzezenie sa dostepne na stronie DVLA(fajna sprawa przy zakupie uzywanego auta),ale dobrze(profesjonalnie ) usuniety DPF przechodzi bez problemu...
Btw Bolek diagnosta tez czlowiek,jesc cos musi...

yarek82

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: yarek82 » 16 sty 2014, o 16:03

wojtas ale przesadzać tez nie mogą, u nas była zadyma na jednej stacji i kilku gości dostało zawiasy itp.
jak to mówią wszystko z głową trzeba robic ;)

Awatar użytkownika
Radek_TRN
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 15 sty 2014, o 19:35
Auto: BMW F10
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Radek_TRN » 23 sty 2014, o 14:00

Panowie robił już ktoś softa w aucie z automatyczna skrzynią?? Bo to, że wał i most wytrzyma jestem prawie spokojny. Planowana moc to 195KM.

Wysłane z mojego SM-N9005

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Alex » 23 sty 2014, o 14:09

Ludzie modzą automaty i problemów nie ma żadnych.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
Radek_TRN
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 15 sty 2014, o 19:35
Auto: BMW F10
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Radek_TRN » 23 sty 2014, o 14:13

Jasne tylko skrzynia skrzyni nie jest równa.

Wysłane z mojego SM-N9005

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Alex » 23 sty 2014, o 14:28

Tak jak ze wszystkim, zawsze istnieje jakieś ryzyko. Najważniejsze aby podzespoły były sprawne. Czterołapy Opla to niezbyt udana konstrukcja więc radziłbym nie przesadzać z momentem obrotowym.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
Radek_TRN
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 15 sty 2014, o 19:35
Auto: BMW F10
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Radek_TRN » 23 sty 2014, o 16:50

Zawsze trzeba miec umiar. Czy jest na forum ktoś kto chipował podobną wersje 4x4-CDTI-automat ??

Dobra, wstepnie umówiłem sie do Mastersa na poniedziałek. Zobaczymy co i jak.

Wysłane z mojego SM-N9005

SAFIK
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: SAFIK » 29 sty 2014, o 13:28

Witam
Dziś rozmawiałem tel. z 2 firmami odnośnie chipa do mojej 130 konnej Insigni MY 2010.
Jeden jak i drugi twierdzili że cena uzależniona jest od tego jaki mam sterownik:
EBC -17 koszt chipa 1000 zł
EBC -16 koszt chipa 750 - 800 zł
W 1 jak i w 2 przypadku podniesienie do 160 KM i ok. 360 Nm
Panowie co sądzicie o takich cenach chipa?
I jak samemu odczytać czy mam EBC -17 czy EBC -16

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Alex » 29 sty 2014, o 14:30

Nie "EBC", tylko "EDC - Engine Diesel Control". No i wszystkie Insignie mają sterownik EDC17C19 chyba Siemensa. Wszystkie marki samochodów od 2009 roku, albo i nawet wcześniej, posiadają najnowsze sterowniki EDC17, ale co do tego nie jestem do końca pewien.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
Radek_TRN
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 15 sty 2014, o 19:35
Auto: BMW F10
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Toruń

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Radek_TRN » 29 sty 2014, o 14:44

Alex ale nie wszystkie EDC17 daje się łatwo zrobić. Wg Mastersa (do którego finalnie nie dojechałem) są i takie, których nie da się rozgryźć, nie wiem tylko dlaczego.
Mój czarodziej twierdzi, że każdy się da, tylko niektóre wymagają wymontowania i grubszej dłubanki.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Alex » 29 sty 2014, o 15:01

Każdy EDC17 powinno się wyjąć z auta i pracować z nim na stole. Nie ma innej możliwości aby go przeprogramować. Niektóre "17tki", a może i już nawet większość, posiadają zabezpieczenie ATP.
Radek_TRN pisze:są i takie, których nie da się rozgryźć, nie wiem tylko dlaczego
Na wszystko potrzeba czasu. Te urządzenia skonstruował człowiek, więc są do przejścia ;)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

SAFIK
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: SAFIK » 29 sty 2014, o 22:44

Witam
Panowie na jaką moc mogę bezpiecznie podciągnąć moje 130 KM/ mam skrzynię F40
Zastanawiałem się ze zwiększeniem max. do 170 KM/360-380Nm
Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Alex » 29 sty 2014, o 22:48

Masz założony "kaganiec" softowy, który ogranicza moc ze 160 KM do 130 KM. Bez problemu możesz podciągnąć do 200 KM/450 Nm.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

SAFIK
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: SAFIK » 30 sty 2014, o 09:42

200 KM jak dla mnie przesada (szkoda silnika) ale 170 ok.

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: P405 » 30 sty 2014, o 10:18

Jeżeli masz silnik 160 KM ograniczony do 130 to bez sensu do 170, na pewno będziesz zadowolony, ale za jakiś czas będziesz myślał żeby jednak zrobić to 200 KM.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Gdzie chip-tuning silnika ?

Post autor: Alex » 30 sty 2014, o 12:06

SAFIK pisze:200 KM jak dla mnie przesada (szkoda silnika) ale 170 ok.
Jeżeli teoretycznie seryjnie masz 160 KM to jaki jest sens podciągania o 10 KM więcej ? Żaden.
190-200 KM to bezpieczna dla silnika wartość ze skrzynią F40. Oczywiście mówimy o podstawie 160konnej, którą właśnie posiadasz. Przy okazji, gdzie wyczytałeś, że posiadasz skrzynię F40 ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”