--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zamulony A18XER 1.8 140KM z LPG

Instalacje gazowe LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kusterek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 cze 2014, o 09:06
Auto: Insignia 1,8 Pb+LPG
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Zamulony A18XER 1.8 140KM z LPG

Post autor: kusterek » 2 lip 2014, o 21:31

Witam serdecznie!
Ostatnimi czasy zakupiłem isie 1,8 w benzynie. Po przesiadce z tdi myślałem że taka mała moc to po prostu wina dużo mniejszego momentu obrotowego.Jednak po poszperaniu po necie stwierdzam, że coś jest jednak nie tak. Auto bardzo ospale reaguje na wciśnięcie gazu ( czasami żeby wyprzedzić muszę ostro zredukować na 3). Sprawdzona na kompie - błędów brak (myślałem że to jak w przypadku yerrego problem z kolektorem). W aucie założyłem gaz i reakcja taka sama na benzynie i na gazie.Dodam że auto ma 22 tys przebiegu ( poprzedni właściciel jeździł głównie w niedziel i to po mieście. Czy macie może jakieś wskazówki co można by sprawdzić i czemu dokładnie się przyglądnąć ? Czy myślicie że środek np liqui moly do przeczyszczenia układu zasilania to dobry pomysł?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zamulony 1,8

Post autor: Alex » 2 lip 2014, o 21:46

Skoro przesiadłeś się z diesla na słabą benzynę, którą trzeba kręcić wysoko bo gdzieś właśnie tam ma max moment obrotowy to się nie dziw, że auto nie jedzie z dołu. Kwestia pewnie przyzwyczajenia.
Silnik benzynowy jest strasznie ciężko czymkolwiek zamulić/zapchać bo nie posiada tych wszystkich "eco problemów" co diesel.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
kusterek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 cze 2014, o 09:06
Auto: Insignia 1,8 Pb+LPG
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zamulony 1,8

Post autor: kusterek » 2 lip 2014, o 21:54

Mam jeszcze vectra b 2,0 benzynę i śmiem twierdzić że przyspiesza dużo dużo lepiej niż insignia stąd też moje rozterki, zapomniałem też dodać że insignia pali około 12 litrów gazu i to przy większości trasy, czy to nie za dużo ?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zamulony 1,8

Post autor: Alex » 2 lip 2014, o 22:24

kusterek pisze:Mam jeszcze vectra b 2,0 benzynę i śmiem twierdzić że przyspiesza dużo dużo lepiej niż insignia
Weź pod uwagę to, że Insignia jest 300-400 kg cięższa niż ta Vectra.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Niedzwiedz

Re: Odp: Zamulony 1,8

Post autor: Niedzwiedz » 2 lip 2014, o 22:40

kusterek pisze:Witam serdecznie!
Ostatnimi czasy zakupiłem isie 1,8 w benzynie. Po przesiadce z tdi myślałem że taka mała moc to po prostu wina dużo mniejszego momentu obrotowego.Jednak po poszperaniu po necie stwierdzam, że coś jest jednak nie tak. Auto bardzo ospale reaguje na wciśnięcie gazu ( czasami żeby wyprzedzić muszę ostro zredukować na 3). Sprawdzona na kompie - błędów brak (myślałem że to jak w przypadku yerrego problem z kolektorem). W aucie założyłem gaz i reakcja taka sama na benzynie i na gazie.Dodam że auto ma 22 tys przebiegu ( poprzedni właściciel jeździł głównie w niedziel i to po mieście. Czy macie może jakieś wskazówki co można by sprawdzić i czemu dokładnie się przyglądnąć ? Czy myślicie że środek np liqui moly do przeczyszczenia układu zasilania to dobry pomysł?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
Mój znajomy się przesiadl z Passata tdi 131 do zafiry 1.8 benzyna nie pamiętam 120albo 140ps i mówi że mu muli pokazał mi i patrze o 1500 obrotów i but? I max 2000 obrotów i zmienia bieg no to jak to ma jechać? Na obroty musi się wkręcić aby poczuć moc jak się nie ma turbo...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zamulony 1,8

Post autor: szogi84 » 3 lip 2014, o 05:55

Dokladnie tak jak koledzy wyżej piszą 1,8 to muł bez turbo ido tego masz gaz który też muli auto lukaj na obroty i pamietaj o masie auta
Przyzwyczaj sie do emeryckiej jazdy albo zmien auto

Awatar użytkownika
kusterek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 cze 2014, o 09:06
Auto: Insignia 1,8 Pb+LPG
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zamulony 1,8

Post autor: kusterek » 3 lip 2014, o 07:57

Może i faktycznie za dużo wymagam od tego silnika, ale z tego że auto benzynowe potrzebuje dużych obrotów doskonale zdaję sobie sprawę. Wydaje mi się jednak że od 3500 coś powinno się już dziać z silnikiem i powinien jakoś jechać a nie zastanawiać się do około 4500 żeby jakoś przyspieszyć. Dzięki wojtassss za pocieszenie :)

tomkod
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: 26 kwie 2013, o 09:08
Auto: Seat Altea
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zamulony 1,8

Post autor: tomkod » 3 lip 2014, o 10:19

kusterek pisze:Mam jeszcze vectra b 2,0 benzynę i śmiem twierdzić że przyspiesza dużo dużo lepiej niż insignia
Nie porównuj tych dwóch aut bo to zupełnie inna bajka. VB 2.0 zapitalala równo i spokojnie objeżdża ta insignie. Inna waga inne kola i w ogóle rozmiary.
Obrazek

Awatar użytkownika
szogi84
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
Auto: Insignia 2.0 benzyna
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Odp: Zamulony 1,8

Post autor: szogi84 » 3 lip 2014, o 20:21

Dziś wpadł mi w ręce auto świat z artykulem o insigni i wyczytalem ze gaz w 1,8 to raczej malo dobre rozwionzanie bo silnik nie jest przystosowany do gazu, nie jest wzmocniony tak jak np. szewrolecie
Tak więc 1,8 plus instalacja slabej jakości moze równać sie nie tylko slabe osiągi ale i klopoty
Oczywiscie życzę bezawaryjnosci i szerokosci;)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Odp: Zamulony 1,8

Post autor: Alex » 4 lip 2014, o 10:04

szogi84 pisze:Dziś wpadł mi w ręce auto świat z artykulem o insigni
Ten miesięcznik jest tyle warty, że szkoda gadać.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
kusterek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 cze 2014, o 09:06
Auto: Insignia 1,8 Pb+LPG
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zamulony 1,8

Post autor: kusterek » 5 sie 2014, o 12:46

A więc do rzeczy :)
Autko z racji tego iż poprzedni właściciel używał go rzadko i na niedługich trasach było totalnie zamulone. Po moich usilnych staraniach ( jazda na obrotach do 4500-5500 obrtów) auto odzyskało swój wigor. Do tego gazownik zrobił mapę do stanu zamulonego więc muliło takze na gazie. Teraz po zrobieniu nowej mapy wtrysków gazu po odmuleniu autko zapindala tak samo na benzynie jak i na gazie. Dzięki wszystkim za porady i sugestie, bo teraz isia jednak może konkurować z moją starą vectrą :)

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Zamulony 1,8

Post autor: yerry » 5 sie 2014, o 14:09

No to super :D
Teraz jeszcze drobny tuning, te 15 kucy więcej i jazda ;)
http://www.chiptuning-giessen.de/de/OPE ... ing-System
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

agent006
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2018, o 06:24
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zamulony A18XER 1.8 140KM z LPG

Post autor: agent006 » 24 paź 2018, o 06:56

Ja miałem też taki problem. 1.8 z LPG. Mimo ze przejechane tylko 100 tyś to nie miał mocy, przy czym 90 tys tylko benzyna. Nie reagował wcale na gaz, no chyba, że wcisnalem go delikatnie. Problem był że zbyt małymi łzami zaworowymi. Po wymianie szklanek koszt 1200 zł odzyskał moc i na gazie i na benzynie. Więc moja rada, sprawdź luzy zaworowe

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG gaz”