:) :) V Zlot Insignia Club Polska - 8-10 czerwca - zapisujemy się

Instalacja gazowa w 2.8T A28NET

Instalacje gazowe LPG
MlodyISI
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 1 wrz 2017, o 21:44
Auto: Insignia 2.8 V6 4x4
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG w A28NET

Post autor: MlodyISI » 30 paź 2017, o 14:36

norbi333 akurat jeśli chodzi o lpg to chodzi o redukcje kosztów na paliwie, a nie wysokie spalanie ;) Nie lubię przepłacać jeśli wiem, że nie muszę. I taka jazda Vką jest porównywalna do kosztów 2.0cdti, a przyjemność znacznie większa ;)

Awatar użytkownika
maly2sa8210
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT

LPG w A28NET

Post autor: maly2sa8210 » 31 paź 2017, o 17:54

Powiem szczerze ze mi tyle nie pali co piszesz... trasa Ok 10-12 miasto 14-17 , wszystko zależy od stylu jazdy ale ona pięknie z dołu ciągnie wiec tez przeciągać nue trzeba jak 2.0,
Chociaż przyznam ze jakiś czas temu leciałem do Wrocławia i na baku pełnym gazu zrobiłem 190 km , ale nie oszukujmy się czasami zwalnialem do 220


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

darry
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2017, o 18:53
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014

Re: LPG w A28NET

Post autor: darry » 17 lis 2017, o 09:20

Hello,

i installed to my car STAG QMAX PLUS with fuel pressure emulator, but i get P069E fault code. Engine is able to work normally also under this fault code but this code on dashboard is disturbing. Is any chance to use different fuel pressure emulator, which will cover this problem, or? Thanks a lot for help guys

wojtas69
Forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Leszno

Re: LPG w A28NET

Post autor: wojtas69 » 17 lis 2017, o 09:51

Emulator is good. You need to calibrate pressure emulator and check wiring. The fault code appears only on lpg or on gasoline too?

darry
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2017, o 18:53
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014

Re: LPG w A28NET

Post autor: darry » 17 lis 2017, o 09:59

I tried to calibrate this emulator 3 times. In fact i do not know in which moment this problem happened, but this problem i can see only on LPG. Car is able to work normally but strange is, that if i start the engine and delete this fault code it will not show up again until i switch of the engine, switch on and run on gas.

-- 17 Nov 2017, o 20:05 --

Here are pictures from my installation :)

Stag Qmax Plus
KME Extreme
Hana Blue
69L zbiornik 680*240

https://photos.app.goo.gl/YGkcQewueQiWAjX23

-- 20 Nov 2017, o 14:45 --

Do you have connected also in installation lambda probe?

-- 21 Nov 2017, o 10:54 --

Hello Guys,

any help here please?

Awatar użytkownika
maly2sa8210
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT

Re: LPG w A28NET

Post autor: maly2sa8210 » 7 gru 2017, o 19:30

Pisałem o tym wcześniej , miałem ten sam błąd, trzeba zmienić emulator na zewnętrzny a nie stag-wski i będzie git


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wojtas69
Forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Leszno

Re: LPG w A28NET

Post autor: wojtas69 » 8 gru 2017, o 06:28

Emulator Staga jest w porządku. Należy porządnie wykonać wiązke a następnie adaptacje i oczywiście wgrać najnowsze oprogramowanie. Instalację mam od ponad 1,5 roku i błędy związane z modułem pompy paliwowej były tylko wtedy gdy na przebiegu wiązki była kiepska złączka. Gdy ją wywaliłem i polutowałem kable błędy się już nie pojawiły.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 406
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 5 sty 2018, o 16:32

Czy któryś z kolegów zadowolonych z lpg czyli instalacji założonej poprawnie może polecić warsztat
miałem staga w VC wiec preferował bym tu także staga

wojtas69
Forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Leszno

Re: LPG w A28NET

Post autor: wojtas69 » 5 sty 2018, o 17:56

Ja byś chciał wykonać instalacje na wzór mojej to zacznij od ściągnięcia kolektora i jego przeróbki według mojego pomysłu ale w warsztacie ślusarskim a nie lpg. Tam wykonają perfekcyjnie odwierty i zamontują prawidłowo króćce, nawiercą kolektor, wytoczą tuleje oraz je zamontują. Resztę montażu już ciężko zepsuć. Mnie dorobione części wraz z materiałem kosztowały około 250 zł. Najlepiej znaleźć warsztat który posiada oprócz frezarek tokarki cnc. W razie zainteresowania mogę podesłać gotowe projekty dorobionych elementów.
Wszystkie problemy są związane głównie z nieprawidłowym montażem króćców od wtryskiwaczy lpg ze względu na budowę kolektora i brak miejsca.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 406
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 5 sty 2018, o 20:54

Przejrzałem zdjęcia i jestem pod wrażeniem i już wiem że chcę tak samo ! więc jak możesz podeślij projekty dorobionych elementów. Podaj też dokładnie komponenty swojej instalacji. Gdzie zakładałeś instalację ? oczywiście poza tym co zrobiłeś sam. Jak z strojeniem instalacji są problemy ?
Ile zrobiłeś już na swojej instalacji i jak z spalaniem

wojtas69
Forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Leszno

Re: LPG w A28NET

Post autor: wojtas69 » 10 sty 2018, o 22:57

Na instalacji zrobiłem 30 tyś, dzięki zamontowaniu na stałe Stag AFR (wykręciłem oryginalną sondę i zamontowałem od Staga, emulacja sondy wąskopasmowej działa prawidłowo) na bieżąco mogę kontrolować i stroić instalację w pełnym zakresie obciążeń i obrotów, nie tylko w pętli zamkniętej czyli gdzieś do 3500 obrotów i średnich obciążeń. Auto pali 16-17 L gazu, zaznaczam, że mam ciężką nogę, nie po to kupiłem 2,8 żeby uprawiać eco driving :D Nie ma różnicy w pracy auta na gazie i benzynie w pełnym zakresie obrotów i obciążeń, żadnych poszarpywań, niedomagań lub problemów z odpalaniem. Lista komponentów instalacji:
- Sterownik Stag Q- max
- Wtryskiwacze Barracuda 130-stka
- Reduktor Kme Tur Twin
- Elektrozawór OMB
- Dwa filtry fazy lotnej Ultra360 Alex
- Wielozawór Extra fi8
- Butla 650/230, zmieści się śmiało 680/240
- Faro 8mm do elektrozaworu potem dwa po 6mm do reduktora
- Podciśnienie z Tekalanu, z kolektora 6, trójnik i po 4 do każdego z dwóch króćców reduktora
- Króćce wkręcone w kolektor na gwint 6mm i średnicą światła 3mm (rozwierciłem do 3,5, takie światło mają króćce wtryskiwaczy)

Kolektor pod wkrętki należy nawiercić w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, najlepiej zrobić to na frezarce, wiertłem jest bardzo ciężko a frezarka zrobi to idealnie. Króćce należy wkleić na klej do śrub. Górną część kolektora (puszkę) należy nawiercić wiertłem 16 na wylot w dwóch miejscach (widać na zdjęciach) w celu poprowadzenia dwóch węży od wtryskiwaczy do króćców. W odwiertach montujemy tuleje wraz z uszczelkami i zabezpieczamy je pierścieniami Segera Z 16. Wszystkie przewody zabezpieczyłem jeszcze rękawami termoizolacyjnymi. W narożnikach puszkę kolektora nawierciłem i nagwintowałem pod blaszki mocujące listwę wtryskową (do śrub zastosowałem klej w celu uszczelnienia).
IMG_20160203_184932.jpg
kolektorODW.jpg
Puszka.jpg
Tuleja-1.jpg
Do złożenia całej listwy mocującej wtryskiwacze jest potrzebne jedno mocowanie i dwie listwy zasilające oraz dwa króćce do węża LPG 12mm z gwintem 12/1 oraz dwa kolanka pod wąż 12 mm z gwintem 12/1, które montujemy w listwach za pomocą kleju do gwintów. Listwę po zamocowaniu wtryskiwaczy skręcamy 4 śrubami M6. Węże na króćcach i wtryskiwaczach zabezpieczyłem obejmami zaciskowymi (duży wybór obejm i opasek ma MIRIMPEX). Na wszystkie pozostałe węże zastosowałem obejmy samozaciskowe.
LISTWA-1.jpg
Mocowanie-1.jpg
Instalację zakładałem samemu.
Przy montażu pamiętaj żeby wszystkie łączenia kabli były lutowane i obowiązkowo były zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi z klejem a nie taśmą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 406
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 11 sty 2018, o 00:02

Dzięki wielkie :D
zrobię tak jak radzisz tym bardziej iż podoba mi się to co zrobiłeś
Jak na razie to pytałem w jednym zakładzie w Wrocławiu i wycenili na 4100 sterownik stag 300 Qmax, dwa AC250 r01wtryskiwacz AC w03 pytałem też u siebie znajomego lecz on tylko robi na brc a jakoś nie mam dobrego zdania o brc a na stagu premium w VC zrobiłem 250 tyś
Na pewno kolektor zrobię twoim sposobem a co do reszty to jeszcze się zastanawiam co włożyć

Awatar użytkownika
maly2sa8210
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT

Re: LPG w A28NET

Post autor: maly2sa8210 » 29 sty 2018, o 13:27

U mnie tez wszystko działa jak należy właśnie na stagu, wiec tez polecam staga


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
altru
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
Auto: Insignia 4x4 V6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: LPG w A28NET

Post autor: altru » 31 sty 2018, o 19:42

Ostatni post jest z grudnia 2015r czy coś do dzisiaj zmieniło się w instalowaniu LPG w 2.8?
Koszt montażu spadł?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 406
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 1 lut 2018, o 10:18

Źle patrzysz są posty z tego roku
Mi wycenili na 4100 zł dwa posty wyżej pisałem o tym
Na razie ze względu na kontuzję kolana musiałem się wstrzymać lecz insignia pójdzie do zagazowania.
Włożę staga z małymi zmianami do tych co mi zaproponowali przy wycenie.
Po wszystkim oczywiście napiszę w tym temacie

Awatar użytkownika
maly2sa8210
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT

Re: LPG w A28NET

Post autor: maly2sa8210 » 1 lut 2018, o 13:21

Trzeba liczyć koło 4 tys minimum za instalacje do v6...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
altru
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
Auto: Insignia 4x4 V6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: LPG w A28NET

Post autor: altru » 2 lut 2018, o 15:07

Dostałem taką ofertę:

Kod: Zaznacz cały

Z reduktorem na 330 ps instalacja STAG Q-MAX OBD   KOSZT 4400 zł .
Dobra oferta?

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 406
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 2 lut 2018, o 18:18

Mi wycenili na tym samym sterowniku dwóch reduktorach i wtryskiwaczach ac w03 choć zamienię je na barakudę, ponieważ są mniejsze a jakoś podobna i bez problemu schowają się pod pokrywą w Wrocławiu za 4100 zł
Napisz co jeszcze ci zaproponowali

Awatar użytkownika
grzegorz13
Forumowicz
Posty: 406
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Lokalizacja: Lubin

Re: LPG w A28NET

Post autor: grzegorz13 » 16 mar 2018, o 22:38

Dokonało się :D
Stag QMAX PLUS, reduktor KME GOLD GTX wtryskiwacze BARACUDA 130, zbiornik 68l. zawór tankowania pod klapką wlewu, centralka sterująca w popielniczce zamiast gniazda zapalniczki które zasila rejestrator jazdy.
Pierwsze 250 km i jak na razie bez uwag
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Szyszka
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2018, o 05:56
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2014

Re: LPG w A28NET

Post autor: Szyszka » 18 mar 2018, o 22:34

Witam,
grzegorz13 jak tam pierwsze doznania i spostrzeżenia po przystosowaniu jednostki napędowej do spalania "gazoliny"? ;)
Mógłbyś podać namiary na warsztat w którym montowałeś, nawet na pw, żeby nie było krypto reklamy;)

Jestem zainteresowany, ponieważ poważnie myślę o redukcji kosztów spalania - z przebiegami które osiągam to w przeciągu 7 miesięcy instalacja powinna się zwrócić;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG gaz”