--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Znalazłem pewne zestawienie .
Tekst : nowoczesne, ciasno spasowane „japończyki” pod SAE 0w20
Źrudełko : https://www.google.pl/amp/motormag.pl/2 ... 0404a9.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Tekst : nowoczesne, ciasno spasowane „japończyki” pod SAE 0w20
Źrudełko : https://www.google.pl/amp/motormag.pl/2 ... 0404a9.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
@Bodex, Ty zatrzyj na oleju GM silniki jeszcze w trzech insigniach to ktoś może uwierzy, bo Twoje zatarcie jest zupełnie niemiarodajne, no bo to tak, jakbyś chciał oplowi udowodnić że na ich oleju Twój silnik wziął i się zbiesił i strzelił panewkami..
Są tacy kierowcy co żadnego nie zatrą. U mnie Kadett się zatarł ale po przejechaniu 12tu równików ziemskich tylko u mnie, więc to chyba normalne, ale miał już minimum ze 2 równiki zrobione wcześniej. Ale jakie to spektakularne musiało być, bo w drodze ze Świecka do domu na 100km trzeba było wlewać 2 litry oleju, na posesję wjeżdżał w chmurze czarnego dymu, a po zgaszeniu silnika na posesji nawet na gorąco już nie odpalił, na zimno też, ale po szlifie zrobił jeszcze jeden równik, więc kiedyś to opel miał te auta . A co to równik ziemski to nie będę pisać, każdy chyba zna jego długość.
Ja jutro wlewam nowy do mojej Lalki, ciekawa jestem jaki mi wleją- ten stary dexos2 czy ten dla turbin nowy.
Radio 357 :)
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
ale co tu porównywać jak ci silnik padł to w oleju będa bardzo podwyższone wartości z rozjechanych panewek.
ubolewam tylko że silnik padł
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
tomek,
Czy AR9200v2 działa również skutecznie z redukcją tarcia podczas odpalania i w jezdzie miejskiej? Nie wiem co wybrac do FullSapsa 9100 vs 9200, nie potrzebuje redukcji temp oleju bo tylko po miescie jezdzi, ma glownie obnizyc tarcie na niedogrzanym silniku
Czy AR9200v2 działa również skutecznie z redukcją tarcia podczas odpalania i w jezdzie miejskiej? Nie wiem co wybrac do FullSapsa 9100 vs 9200, nie potrzebuje redukcji temp oleju bo tylko po miescie jezdzi, ma glownie obnizyc tarcie na niedogrzanym silniku
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Tylko linki nie działają i jest mowa o 0W30,a nie 5W30
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
0W20 to lepkość oleju i w tym wypadku mamy niska lepkość w niskich temperaturach (generalnie to dobrze) ale też niską lepkość w wysokich temperaturach. Nie oznacza to jednak, że ochrona silnika musi być przy tej lepkości niska. Po pierwsze oleje o niskich lepkościach maja nieco inną "konstrukcję" zwykle z nieco innym pakietem dodatków oraz przede wszystkim baza olejowa zwykle jest dużo lepsza i w wysokim stopniu oparta na PAO aby olej był wytrzymały i stabilny nawet w momencie, w którym jego lepkość będzie bardzo niska. Film olejowy jest wprawdzie dużo cieńszy za to mocniejszy. Kolejna sprawa to oleje o niskich lepkościach mają bardzo dobry tzw. potocznie flow czyli zdolność szybkiego przepływu przez silnik. Dzięki temu po pierwsze są w stanie zapewnić odpowiednie chłodzenie a po drugie są krócej narażone na wysokie temperatury w newralgicznych miejscach silnika. Stosowanie oleju o tak niskiej lepkosći jak 0W20 ma sens jeśli konstrukcyjnie olej jest do tego przystosowany.
Shell helix ultra 0W20 to z tego co się orientuje średnia półka w tej lepkości ale nie jest to zły olej. Na zimę moim zdaniem ok ale na lato zastosowałbym jednak 0W30 lub 5W30. Dużo zależy też od sposobu użytkowania. Przy tak niskich lepkosciach trzeba pamiętać, ze jak olej zdegraduje i lepkość spadnie to praktycznie nie ma z czego spadać i zrobi się niebezpiecznie. Dotyczy to zwłaszcza nowoczesnych wysilonych konstrukcji, którym w przypadku zaniedbań serwisowych nie wróżę długiego żywota.
Shell helix ultra 0W20 to z tego co się orientuje średnia półka w tej lepkości ale nie jest to zły olej. Na zimę moim zdaniem ok ale na lato zastosowałbym jednak 0W30 lub 5W30. Dużo zależy też od sposobu użytkowania. Przy tak niskich lepkosciach trzeba pamiętać, ze jak olej zdegraduje i lepkość spadnie to praktycznie nie ma z czego spadać i zrobi się niebezpiecznie. Dotyczy to zwłaszcza nowoczesnych wysilonych konstrukcji, którym w przypadku zaniedbań serwisowych nie wróżę długiego żywota.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Cały czas pisze o Eurol Synthence FS 0W30. Wcale nie musi być 5W30. Ten olej sprawdza się w wielu silnikach, w tym w 2.0 cdti i 2.0 jtd.
Wchodzisz na stronę forum Octavia Club Polska ( http://forum.octaviaclub.pl/forum) szukasz działu "Motoryzacyjne- Ogólne" a następnie klikasz w "Ogólne porady eksploatacyjne" i szukasz "Analizy chemiczne- samochodowe oleje silnikowe (UOA i VOA). Jest tam bardzo kompletna analiza kosztująca kupę kasy. Chyba żaden olej w PL nie został tak gruntownie przebadany.
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
AR9200V2 redukuje tarcie również podczas tzw. suchych startów i działa generalnie przez cały czas. AR9200V2 jest bardzo silnym modyfikatorem tarcia. Moim zdaniem AR9100 w przypadku silników diesla jest bardziej odpowiedni a jeśli chodzi o redukcję tarcia wystarczający (mniej więcej dwukrotnie niższe zużycie) choć sam obecnie mam silniku ... AR9200V2.pawelus668 pisze: ↑6 sie 2018, o 21:51tomek,
Czy AR9200v2 działa również skutecznie z redukcją tarcia podczas odpalania i w jezdzie miejskiej? Nie wiem co wybrac do FullSapsa 9100 vs 9200, nie potrzebuje redukcji temp oleju bo tylko po miescie jezdzi, ma glownie obnizyc tarcie na niedogrzanym silniku
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Właśnie porównałem je z danymi GM tymi z badania, które sam wkleiłeś oraz z danymi oleju GM-a, które ponoć podaje producent a które udało mi się kiedyś znaleść w necie. Chyba to nie problem wejść na stronę z testem oleju Eurola. Dałem instrukcje przed chwilą jak to zrobić jeśli link nie działa. Czemu Eurol? Bo to świetny gruntownie przebadany olej, który mogę śmiało polecić do większości nowoczesnych silników diesla i który sam stosuje. W dodatku olej w całkiem przystępnej cenie biorąc pod uwagę jego jakość. Sprzedaje oleje różnych marek i nie wiem czemu czasami przypisuje mi się szczególne lobbowanie na rzecz Millersa. Owszem oleje Millersa uważam za bardzo dobre i również mogę je polecić. Podobnie jak Penrite czy Amsoil i wiele innych olejów różnych marek.grzegorz13 pisze: ↑6 sie 2018, o 20:26Tomek czegoś tu nie rozumiem albo mi umknęło ? O ile pamiętam to twierdziłeś że milers jest lepszy od GM a teraz porównujesz go do Eurola ! O co w tym chodzi ?
Twierdzisz iż cytowałeś dane producenta to porównaj je z danymi GM i wtedy już tak pięknie to nie wygląda !
Co chcesz udowodnić może się określisz który olej porównujesz z GM i wklej jego badanie jak ja GM a nie link do strony ogólnej ! Zdecyduj się i wklej sam test
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Trochę tutaj jest pomieszanych norm. Producenci aut Japońskich mają ta "zaletę" że rzadko kiedy wymyślają sobie specjalne normy tylko najczęściej opierają się na klasie jakości oleju wg. ACEA, API lub ILSAC oraz zalecanej lepkości. Bardzo dobrym olejem w klasie lepkosći 0W20 jest Penrite Enviro+0W20 a takze... Polski Specol Gold 0W20 (ok. 50% bazy PAO).Bodex pisze: ↑6 sie 2018, o 21:07Znalazłem pewne zestawienie .
Tekst : nowoczesne, ciasno spasowane „japończyki” pod SAE 0w20
Źrudełko : https://www.google.pl/amp/motormag.pl/2 ... 0404a9.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
W klasie lepkosći 0W20 chyba najlepszym wyborem jest olej stworzony na potrzeby najnowszej normy VW 508/509. Oleje posiadające oficjalna aprobatę VW dla tej normy muszą być naprawdę dobre bo wymagania stawiane przez tą normę sa ogromne. Norma wymusza stosowanie bardzo bogatych baz syntetycznych opartych na PAO i odpowiednich nowoczesnych pakietów dodatków. Eurol ma coś takiego :
http://www.eurol.com/pl/1012-products/7 ... 0w-20.html
Jedna uwaga. Eurol stosuje inną metodologię pomiaru temperatury zapłonu dlatego jest tylko 197 stopni a w tradycyjnej metodzie pewnie będzie ok 240 stopni tak jak w przypadku FS-a.
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
@Dokia nie ma problemu , daj mi 3 insignie i co miesiąc masz jedną zatartą .
Sam w to nie wierzę, ale fakty mówią za siebie, zatarł sir na GM.
Do przebiegu 185 tys jeździł na GM , w styczniu 2016 był komunikat ( 170 tys około ) potem zmieniłem uszczelke i olej na LM 5w30 Dexos2, ze 2 wymiany , a następnie 3 wymiany na Milleres 5w40 i na tym najlepiej się silnik zachowywał, tak pod względem kultury pracy jak i chęci do odpychania się, ostatni był dla celów testów GM i na nim padł.
Wracając pamięcią wstecz i teraz kojarzę , że przytarcie panewki w zimie było zaraz po komunikacie . Komunikat był przy -17 st C, a kilka dni później przy -10 stC zaraz po uruchomieniu było wycie jakiegoś metalowego elementu przez 10 sekund , bez komunikatu, .
Ale czy było to przytarcie panewki , czy przymarzniecie bendixa, który się nie cofną i zęby po wieńcu jęczały ? Trudno określić .
Fakt jest taki, że padł na GM w upał 32 st C przy 170 km h .
Wcześniej z 200 km było pełne wypalanie DPF, tak myśle może wtryski lały ? Bo poziom oleju był dziwnie wysoki. Może ON mocno rozrzedził olej.
Jeśli wtryski lały to by tłumaczyło czarny olej , sadza powstała w wyniku nie pełnego spalania ,z drugiej strony spalanie w trasie miał 6,7 L na autobahnie , więc nie wskazuje na uszkodzenie wtryskiwaczy.
Zobaczymy co pokaże analiza z labolarorium.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Niestety @Bodex, nie posiadam trzech insigni do Twoich testów, a zwłaszcza diesli, bo benzyny chyba tak nie strzelają panewkami. Tak więc nie dam Ci takiej możliwości zabawy zacierania kolejnych opli. Ja należę do tych ludzi, którzy nie kupili nigdy diesla z uwagi nie na fakt , że tam relatywnie tańsze paliwo w stosunku do benzyn ale że koszty napraw zdecydowanie większe, bo nawet jak czytam Was to potwierdza to moją decyzję zakupową. Ale bardzo ciekawa Twoja powyższa analiza.
No i jestem ciekawa co mi dziś do mojej naleją, tj jaki olej zaproponują.
No i jestem ciekawa co mi dziś do mojej naleją, tj jaki olej zaproponują.
Radio 357 :)
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Fakt jest taki że silnik się zatarł i moim zdaniem bardziej z winy ON w oleju co wyszło przy szybkiej jeździe i wysokiej temperaturze gdzie on pewnie wypłukał cały filtr olejowy i w takim przypadku silnik padnie na KAŻDYM oleju ! Tak podpowiada zdrowy rozsądek. Uszczelka smoka pada głownie przez rozpuszczenie ją ON zawartym w oleju ! Moim zdaniem silniki diesla padają przez dpf i jego wypalanie ON który dostaje się oleju !Bodex pisze: ↑7 sie 2018, o 04:10@Dokia nie ma problemu , daj mi 3 insignie i co miesiąc masz jedną zatartą .
Sam w to nie wierzę, ale fakty mówią za siebie, zatarł sir na GM.
Do przebiegu 185 tys jeździł na GM , w styczniu 2016 był komunikat ( 170 tys około ) potem zmieniłem uszczelke i olej na LM 5w30 Dexos2, ze 2 wymiany , a następnie 3 wymiany na Milleres 5w40 i na tym najlepiej się silnik zachowywał, tak pod względem kultury pracy jak i chęci do odpychania się, ostatni był dla celów testów GM i na nim padł.
Wracając pamięcią wstecz i teraz kojarzę , że przytarcie panewki w zimie było zaraz po komunikacie . Komunikat był przy -17 st C, a kilka dni później przy -10 stC zaraz po uruchomieniu było wycie jakiegoś metalowego elementu przez 10 sekund , bez komunikatu, .
Ale czy było to przytarcie panewki , czy przymarzniecie bendixa, który się nie cofną i zęby po wieńcu jęczały ? Trudno określić .
Fakt jest taki, że padł na GM w upał 32 st C przy 170 km h .
Wcześniej z 200 km było pełne wypalanie DPF, tak myśle może wtryski lały ? Bo poziom oleju był dziwnie wysoki. Może ON mocno rozrzedził olej.
Jeśli wtryski lały to by tłumaczyło czarny olej , sadza powstała w wyniku nie pełnego spalania ,z drugiej strony spalanie w trasie miał 6,7 L na autobahnie , więc nie wskazuje na uszkodzenie wtryskiwaczy.
Zobaczymy co pokaże analiza z labolarorium.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Jest tu ktoś na forum komu zatarł się silnik który ma wycięty dpf ?
Wcześniej pisałem iż spotkałem się z opinią że żywotność dpf jest na poziomie 150 000 tyś km i po tym przebiegu należy go wyjąć wyczyścić poza autem ze względu na popiół który w nim zalega ! To zawartość popiołu skraca czas między kolejnymi wypaleniami dpfa czyli im go więcej tym szybciej wypala się dpf !
Panowie silniki benzynowe na tym oleju nie padają więc dlaczego diesle ? Moim zdaniem z powodów podanych wyżej !
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
To jaki problem wrzucić te porównanie?
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
@Grzegorz tu się z tobą zgadzam, inni producenci stosują 5 ty wtryskiwacz do wypalania DPF np BMW jest poza kolelekorem wydechowym , a przed DPF i takie cyrki się nie zdażają.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Czyli jednak dobrze, że nie mam diesla, zajmuję się tylko turbiną i elektrozaworami, oraz sporo wydaje na paliwo, a olej leje w aso i pilnuje aby wpisali mi to w książkę serwisową.
Ja bym bardzo się bała wypalania dpf że mi coś się grzeje tak mocno lub czasem dymi jak tu ktoś gdzieś napisał, ja bym z auta uciekła byłabym się pilnowania uszczelki smoka, wycinek dpf, zaślepiania egr, czy może wymiany całej pompy, to za dużo dla kobiety która zdana jest tylko na siebie z obsługą i serwisowaniem własnego auta. Właśnie z racji tej budowy silnika wysokoprężnego ja sie nigdy osobiście nie zdecydowałam na diesla, przerażają mnie ciśnienia i temperatury panujące nawet nad tłokiem tuż przed samozapłonem czyli przed podaniem ON. Jedyny diesel jaki u mnie stał to był dostawczak ale to tż lub pracownik tym jeździli a ja 7 metrów do przodu i do tyłu jak kosiłam pod nim trawę i przyznam szczerze, ja nigdy nie siedziałam za kierownicą osobowego diesla, to aż taki stres u mnie, haha
Ja bym bardzo się bała wypalania dpf że mi coś się grzeje tak mocno lub czasem dymi jak tu ktoś gdzieś napisał, ja bym z auta uciekła byłabym się pilnowania uszczelki smoka, wycinek dpf, zaślepiania egr, czy może wymiany całej pompy, to za dużo dla kobiety która zdana jest tylko na siebie z obsługą i serwisowaniem własnego auta. Właśnie z racji tej budowy silnika wysokoprężnego ja sie nigdy osobiście nie zdecydowałam na diesla, przerażają mnie ciśnienia i temperatury panujące nawet nad tłokiem tuż przed samozapłonem czyli przed podaniem ON. Jedyny diesel jaki u mnie stał to był dostawczak ale to tż lub pracownik tym jeździli a ja 7 metrów do przodu i do tyłu jak kosiłam pod nim trawę i przyznam szczerze, ja nigdy nie siedziałam za kierownicą osobowego diesla, to aż taki stres u mnie, haha
Radio 357 :)
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
W żadnym dieslu przy wypalaniu nie dymiło,nie pilnowałem uszczelki,wszystkie miały dpf i egr.Wszystkie jeżdziły i jeżżą bez najmniejszych problemów.Zdarzały się nawet przerywane wypalania
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Gzregorz akurat silniki benzynowe na tym oleju padają i GM zmienił zalecenia i należy w większości przypadków stosować olej z normą Dexos 1 gen 2. Było o tym wiele pisane u nas na forum, choć moderator wyciął większość. To co piszesz to są Twoje domysły. Masz takie podejście, ze jak coś wpływa na kondycje oleju i on po prostu przestaje spełniać swoje funkcje to jest nie wina oleju tylko np. DPF-a. Ale weź pod uwagę, że różne środki smarne mogą radzić sobie z rozrzedzeniem oleju w różnym stopniu i nie jest tak jak piszesz, że zatrze się na każdym. Po pierwsze każdy przypadek jest inny i tego nie możesz wiedzieć a po drugie olej (olej z dodatkiem) ma tutaj finalnie decydujący wpływ czy silnik się zatrze czy nie. Analiza powinna wykazać właśnie w jakim stopniu olej radził sobie z rozrzedzeniem paliwem. Millers wypadł pod tym względem naprawdę dobrze (przy 100 stopniach spadek lepkości z 14,1 na 11,6 przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji należy uznać za naprawdę dobry wynik). Zobaczymy jak będzie w przypadku GM-a.grzegorz13 pisze: ↑7 sie 2018, o 08:15Fakt jest taki że silnik się zatarł i moim zdaniem bardziej z winy ON w oleju co wyszło przy szybkiej jeździe i wysokiej temperaturze gdzie on pewnie wypłukał cały filtr olejowy i w takim przypadku silnik padnie na KAŻDYM oleju ! Tak podpowiada zdrowy rozsądek. Uszczelka smoka pada głownie przez rozpuszczenie ją ON zawartym w oleju ! Moim zdaniem silniki diesla padają przez dpf i jego wypalanie ON który dostaje się oleju !Bodex pisze: ↑7 sie 2018, o 04:10@Dokia nie ma problemu , daj mi 3 insignie i co miesiąc masz jedną zatartą .dokia pisze: @Bodex, Ty zatrzyj na oleju GM silniki jeszcze w trzech insigniach to ktoś może uwierzy.
Sam w to nie wierzę, ale fakty mówią za siebie, zatarł sir na GM.
Do przebiegu 185 tys jeździł na GM , w styczniu 2016 był komunikat ( 170 tys około ) potem zmieniłem uszczelke i olej na LM 5w30 Dexos2, ze 2 wymiany , a następnie 3 wymiany na Milleres 5w40 i na tym najlepiej się silnik zachowywał, tak pod względem kultury pracy jak i chęci do odpychania się, ostatni był dla celów testów GM i na nim padł.
Wracając pamięcią wstecz i teraz kojarzę , że przytarcie panewki w zimie było zaraz po komunikacie . Komunikat był przy -17 st C, a kilka dni później przy -10 stC zaraz po uruchomieniu było wycie jakiegoś metalowego elementu przez 10 sekund , bez komunikatu, .
Ale czy było to przytarcie panewki , czy przymarzniecie bendixa, który się nie cofną i zęby po wieńcu jęczały ? Trudno określić .
Fakt jest taki, że padł na GM w upał 32 st C przy 170 km h .
Wcześniej z 200 km było pełne wypalanie DPF, tak myśle może wtryski lały ? Bo poziom oleju był dziwnie wysoki. Może ON mocno rozrzedził olej.
Jeśli wtryski lały to by tłumaczyło czarny olej , sadza powstała w wyniku nie pełnego spalania ,z drugiej strony spalanie w trasie miał 6,7 L na autobahnie , więc nie wskazuje na uszkodzenie wtryskiwaczy.
Zobaczymy co pokaże analiza z labolarorium.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Jest tu ktoś na forum komu zatarł się silnik który ma wycięty dpf ?
Wcześniej pisałem iż spotkałem się z opinią że żywotność dpf jest na poziomie 150 000 tyś km i po tym przebiegu należy go wyjąć wyczyścić poza autem ze względu na popiół który w nim zalega ! To zawartość popiołu skraca czas między kolejnymi wypaleniami dpfa czyli im go więcej tym szybciej wypala się dpf !
Panowie silniki benzynowe na tym oleju nie padają więc dlaczego diesle ? Moim zdaniem z powodów podanych wyżej !
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Tomek napisałeś
Piszesz że każdy przypadek jest inny i nie mogę wiedzieć z jakiego powodu silnik się zatarł ! Ale Ty wiesz że z winy oleju ! a p chwili piszesz że olej z dodatkiem (czyli ON) bo oba mają dodatki fabrycznie i o nich tu nie dyskutujemy.
Piszesz że milers wypadł pod tym względem bardzo dobrze( czyli posiadasz test oleju Millers wymieszanego z ON więc może udostępnisz w końcu taki test ) i będziemy mogli go porównać z tym co dostanie np Bodex !
Może znasz choć jeden przypadek że silnik się zatarł komuś kto ma usunięty dpf ? dajmy się komuś takiemu tu wypowiedzieć !
Widzisz dużo piszesz o olejach że takie dobre lepsze od GM a dotąd to tylko twoje słowa nie poparte testami na które się wciąż powołujesz tym bardziej iż raz porównujesz go do Eurola a za chwile do Millersa a GM ciągle ten sam ! Nie dziw się że nie tylko ja a i też norbi czy inni żądają dowodów w gestii twoich twierdzeń w których spójna jest tylko jedna rzecz GM jest gorszy, zły, nie spełnia jakiś tam norm czy też spełnia je w minimalnym stopniu a dowodów brak ! nie każ tylko cytować w którym miejscu pisałeś że Gm nie spełnia norm czy też spełnia je w minimalnym stopniu bo raz już to podawałem !
Zgodzisz się chyba ze mną że ON ma właściwości odtłuszczające i najprawdopodobniej to on zerwał film olejowy na panewkach w wyniku czego doszło do zatarcia silnika i to ON może być przyczyną że pada uszczelka pompy oleju ?
Podaj choć jeden przykład że silnik benzynowy padł z winy oleju ! czy też zatarły się w nim panewki z winy oleju ! Napisałeś większość więc na pewno nie wszystko i podasz choć jeden przykład !Gzregorz akurat silniki benzynowe na tym oleju padają i GM zmienił zalecenia i należy w większości przypadków stosować olej z normą Dexos 1 gen 2. Było o tym wiele pisane u nas na forum, choć moderator wyciął większość.
Czyli według Ciebie olej zmieszany z ON nie ma wpływu na smarowanie ?Masz takie podejście, ze jak coś wpływa na kondycje oleju i on po prostu przestaje spełniać swoje funkcje to jest nie wina oleju tylko np. DPF-a. Ale weź pod uwagę, że różne środki smarne mogą radzić sobie z rozrzedzeniem oleju w różnym stopniu i nie jest tak jak piszesz, że zatrze się na każdym. Po pierwsze każdy przypadek jest inny i tego nie możesz wiedzieć a po drugie olej (olej z dodatkiem) ma tutaj finalnie decydujący wpływ czy silnik się zatrze czy nie. Analiza powinna wykazać właśnie w jakim stopniu olej radził sobie z rozrzedzeniem paliwem. Millers wypadł pod tym względem naprawdę dobrze (przy 100 stopniach spadek lepkości z 14,1 na 11,6 przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji należy uznać za naprawdę dobry wynik). Zobaczymy jak będzie w przypadku GM-a.
Piszesz że każdy przypadek jest inny i nie mogę wiedzieć z jakiego powodu silnik się zatarł ! Ale Ty wiesz że z winy oleju ! a p chwili piszesz że olej z dodatkiem (czyli ON) bo oba mają dodatki fabrycznie i o nich tu nie dyskutujemy.
Piszesz że milers wypadł pod tym względem bardzo dobrze( czyli posiadasz test oleju Millers wymieszanego z ON więc może udostępnisz w końcu taki test ) i będziemy mogli go porównać z tym co dostanie np Bodex !
Może znasz choć jeden przypadek że silnik się zatarł komuś kto ma usunięty dpf ? dajmy się komuś takiemu tu wypowiedzieć !
Widzisz dużo piszesz o olejach że takie dobre lepsze od GM a dotąd to tylko twoje słowa nie poparte testami na które się wciąż powołujesz tym bardziej iż raz porównujesz go do Eurola a za chwile do Millersa a GM ciągle ten sam ! Nie dziw się że nie tylko ja a i też norbi czy inni żądają dowodów w gestii twoich twierdzeń w których spójna jest tylko jedna rzecz GM jest gorszy, zły, nie spełnia jakiś tam norm czy też spełnia je w minimalnym stopniu a dowodów brak ! nie każ tylko cytować w którym miejscu pisałeś że Gm nie spełnia norm czy też spełnia je w minimalnym stopniu bo raz już to podawałem !
Zgodzisz się chyba ze mną że ON ma właściwości odtłuszczające i najprawdopodobniej to on zerwał film olejowy na panewkach w wyniku czego doszło do zatarcia silnika i to ON może być przyczyną że pada uszczelka pompy oleju ?
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy
Grzegorz nie emocjonuj się tak. Gdzie ja napisałem, ze z winy oleju? Uświadom sobie co chce przekazać od dłuższego czasu. Na jakość oleju ma wpływ wiele czynników i rozcieńczanie paliwem jest jednym z tych czynników. I różne oleje będą w różnym stopniu odporne na to zjawisko (i na zerwanie filmu olejowego) i to nie są moje teorie tylko fakty.
Tak znam niejeden przypadek zatartego silnika, w którym nie było dpf-a. O zatartych silnikach benzynowych na oleju GM dexos 2 było tu napisane bardzo dużo.
Wrzuciłem kompletny test Eurola, z którego wynika czarno na białym, ze obiektywnie jest lepszym olejem od GM-a. Wystarczy porównać sobie parametry, dane i umieć je odpowiednio zinterpretować. Czego jeszcze chcesz? Jakie niby dowody? Czy powszechnie uznane testy labolatoryjne i ich wyniki to nie są dostateczne dowody? Czy w najmniejszym stopniu odniosłeś się do parametrów obu olejów, ich składu itd. czy udajesz, że nie ma tematu i będziesz powtarzał, ze to tylko moje słowa nie poparte testami. Odnoszę wrażenie, ze jak bym napisał, ze 2+2 =4 to by były to tylko moje słowa i musiał być nadal udowadniać, ze tak jest.
Odniosłem się do Millersa bo Kolega Bodex na tym oleju wcześniej jeździł i zrobił analizę a teraz robi analizę GM-a wiec to chyba logiczne, ze porównanie będzie dotyczyć tych 2 olejów.
Tak znam niejeden przypadek zatartego silnika, w którym nie było dpf-a. O zatartych silnikach benzynowych na oleju GM dexos 2 było tu napisane bardzo dużo.
Wrzuciłem kompletny test Eurola, z którego wynika czarno na białym, ze obiektywnie jest lepszym olejem od GM-a. Wystarczy porównać sobie parametry, dane i umieć je odpowiednio zinterpretować. Czego jeszcze chcesz? Jakie niby dowody? Czy powszechnie uznane testy labolatoryjne i ich wyniki to nie są dostateczne dowody? Czy w najmniejszym stopniu odniosłeś się do parametrów obu olejów, ich składu itd. czy udajesz, że nie ma tematu i będziesz powtarzał, ze to tylko moje słowa nie poparte testami. Odnoszę wrażenie, ze jak bym napisał, ze 2+2 =4 to by były to tylko moje słowa i musiał być nadal udowadniać, ze tak jest.
Odniosłem się do Millersa bo Kolega Bodex na tym oleju wcześniej jeździł i zrobił analizę a teraz robi analizę GM-a wiec to chyba logiczne, ze porównanie będzie dotyczyć tych 2 olejów.