--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

VIN, znalezione na allegro itp.
ODPOWIEDZ
hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: hubertus » 14 sty 2018, o 15:14

Jest pewna różnica. Część osób faktycznie chwali oleje Milers, LM czy inne. Niestety nie umiejąc podac żadnych konkretów aby udowodnić, że tak jest. Czego dobitnym przykładem jest @tomek evo. I jest druga część. Która wcale nie chwali jak piszesz swego. Tylko pisze, że np taki olej GM nie jest jakimś cudem. A spełnia wymagania producenta i auto może na nim jeździć.
Bodex pisze:
hubertus pisze:Ja tam czekam dalej na konkretną analizę i linka do niej. Małą mam nadzieję ale mam. Bo jeszcze @tomek evo nigdy nic takiego tutaj nie wkleił. Ale może tym razem się uda. Jak dotąd przyciśnięty do muru przez nie tylko mnie by coś konkretnego przestawił rzucał, że ktoś pisze bzdury i na kilka dni się chował. Ale nie tracę nadziei może tym razem coś przedstawi.
Niby dlaczego ma dla ciebie robić kosztowne analizy ? WYROCZNIO ICP ?

Masz ciekawość to sobie zrób .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ty w ogóle rozumiesz co czytasz? Gdzie ja napisałem, że ma coś robić na swój koszt dla mnie? Prosiłem by podał linka do analizy o której pisze. Czy to są jakieś koszty? Czy ty postawiłeś sobie za punkt honoru zaśmiecać to forum tekstami, które nic nie wnoszą?
@tomek evo po raz kolejny zresztą pisze, że są jakieś analizy. Więc proszę by mi je pokazał i wkleił konkretne linki. To on mi na to, że nie rozumiem i bzdury piszę. Ale linków brak. A ty się urwałeś z choinki bo nie rozumiesz co czytasz i piszesz o jakichś kosztach.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: norbi333 » 14 sty 2018, o 17:03

scuzz84 pisze: Wcale tego nie podważam. Twierdzę tylko że każdy ma swoje przyzwyczajenia co do marki i zawsze będzie wychwalał swoją. Ja wychodzę z założenia że skoro producent danego pojazdu stworzył normę oleju do swojego typu to taki olej z tą normą należy stosować i nie ważne czy to GM czy Motul , Millers, Castrol, czy inny. Jeżeli ma normę to można go stosować. A jaką markę wybierzemy to tylko kwestia psychicznego spokoju.
Dokładnie.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 14 sty 2018, o 19:27

zubek pisze:YouTube Laboratories zrobi każdą analizę, którą zamówi sprzedawca kitu. Wynik "analizy" będzie ustalony w zamówieniu.
W miejsce oleju GM wlałem Millersa EE. Czekałem na efekty 20 tys. km. Nie ma kompletnie żadnej różnicy - pewnie za mało się wczułem a może ten olej już nie jest trendy (modny był z rok temu). Strata kasy, za którą mogłem kupić filtry albo pół baku paliwa (bez dodatków). Jak komuś po takiej zmianie coś ucichło, spadło, itp. to naprawdę musiał się sporo bzdur naczytać i bardzo chcieć odczuć zmianę.
Wczoraj wsypałem do oleju dwa ziarenka kwasku cytrynowego - jutro nakręcę film jak zareaguje auto dla porównania ściszając film sprzed wsypania. ;D . Potem przetestuję olejek arachidowy i coca-colę w paliwie. Jak mi spadnie spalanie o 0.1 l/ 100km to będzie dowód na cudowne właściwości tych produktów. Spadek spalania "po cichutku" spowoduję mniejszą intensywnością wciskania prawego pedału ale przecież o tym nie napiszę.
Kolego proszę nie rozpędzaj się bo zaczynasz sugerować, że posługuje się jakiś sfałszowanymi wynikami badań w celu osiągnięcia określonych korzyści czyli krótko jestem oszustem i naciągaczem a to godzi w moje dobre imię. Jeśli masz jakiekolwiek podstawy by tak sądzić to czekam na wyjaśnienia a jeśli nie to proszę napisz, że nie masz pojęcia o czym piszesz i się z tego wycofujesz. To co napisałeś to pomówienie w stosunku do mojej osoby wiec jeśli masz cywilną odwagę to napisz wprost to co sugerujesz a jeśli nie to oczekuje przeprosin z Twojej strony.
Pamiętaj, że nie jesteś zza klawiatury całkowicie anonimowy i musisz brać odpowiedzialność za to co piszesz. Oczekuje na wyjaśnienia z Twojej strony.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: norbi333 » 14 sty 2018, o 19:33

Bez urazy ,ale bardzo ciekawe,że za każdym razem jak ktoś chce od Ciebie jakiś konkretów to odwracasz kota ogonem.Poza tym gdzie tam jest wspomniane o Tobie?

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 14 sty 2018, o 19:37

hubertus pisze:Ja tam czekam dalej na konkretną analizę i linka do niej. Małą mam nadzieję ale mam. Bo jeszcze @tomek evo nigdy nic takiego tutaj nie wkleił. Ale może tym razem się uda. Jak dotąd przyciśnięty do muru przez nie tylko mnie by coś konkretnego przestawił rzucał, że ktoś pisze bzdury i na kilka dni się chował. Ale nie tracę nadziei może tym razem coś przedstawi.
Nie wiem mi wchodzi jak kliknę w link strona 9 i posty z dnia 15.10.2017. Jak będzie problem to wrzucę samo badanie ale nie dziś. Wyniki tych badań były publikowane i komentowane już kilkukrotnie na różnych forach motoryzacyjnych.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: norbi333 » 14 sty 2018, o 19:44

Na stronie 9 z Twoje linku nic nie ma i są posty z 2012 roku
pierwszy:04.02.2012, 21:28
ostatni:08.02.2012, 23:54

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: takisobie » 14 sty 2018, o 19:52


tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 14 sty 2018, o 19:53

scuzz84 pisze:
norbi333 pisze:Ja od wielu lat mam Ople, każdy z nich jeździł i jeździ na oleju GM. Każdy Opel miał zrobiony program i prawie każdy zaliczył tor. Byłem i jestem zadowolony z oleju GM
Wcale tego nie podważam. Twierdzę tylko że każdy ma swoje przyzwyczajenia co do marki i zawsze będzie wychwalał swoją. Ja wychodzę z założenia że skoro producent danego pojazdu stworzył normę oleju do swojego typu to taki olej z tą normą należy stosować i nie ważne czy to GM czy Motul , Millers, Castrol, czy inny. Jeżeli ma normę to można go stosować. A jaką markę wybierzemy to tylko kwestia psychicznego spokoju.
Pisałem o tym już wielokrotnie ale napisze raz jeszcze. Część norm producentów jest moim zdaniem "bez sensu" i dexos 2 jest tutaj dość dobrym przykładem. Bo Opel usiłuje na wmówić, że ten sam olej będzie wymagał mały wolnossący silnik benzynowy z wtryskiem pośrednim o mocy 50 KM i np. Insignia OPC o mocy ponad 300 KM. Ta sama norma (i w konsekwencji olej) będzie do silnika diesla starszej generacji bez dpf-a, spełniającego zaledwie euro4 jak i do nowoczesnego bi-turbo z dpf-em, który ma spełniać euro 6. Ponieważ olej ma spełniać wymagania norm ekologicznych to musi on być mid/low saps i być w miarę lekko-bieżnym o niezbyt wysokim hths. Taki produkt do wszystkiego czy ma 50 czy 350 km i czy ma silnik benzynowy czy diesla, czy euro 4 5 czy 6. I w dodatku na różne interwały. Czy ten sam olej ma być najlepszy do zupełnie różnych konstrukcji o różnej mocy, pojemności, sposobie zasilania, różnych pod względem stosowanego paliwa, wydajności a nawet produkowanych przez różnych producentów (Opel, Fiat, Isuzu, VM, Renault)?

-- 14 sty 2018, o 19:57 --

//uploads.tapatalk-cdn.com/2017061 ... f1eed5.jpg

-- 14 sty 2018, o 19:58 --

może teraz będzie widoczne to co trzeba.

-- 14 sty 2018, o 20:00 --
norbi333 pisze:Na stronie 9 z Twoje linku nic nie ma i są posty z 2012 roku
pierwszy:04.02.2012, 21:28
ostatni:08.02.2012, 23:54
nie mam pojęcia o co chodzi u mnie wchodzi str 9. i posty z 2017.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: takisobie » 14 sty 2018, o 20:26

troche ubogi ten test brak siarki , popiołu , noack , temperatury zaplonu krzepniecia.

TBN wynosi 8,47 ?

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: zubek » 14 sty 2018, o 21:51

tomek evo pisze:Oczekuje na wyjaśnienia z Twojej strony.
A w którym miejscu ja napisałem, że o Ciebie chodzi? Czemu miałbym Cię posądzać o cokolwiek? Pisałem ogólnie - o takich "analizach":
https://www.youtube.com/watch?v=6pqD8lXBV34
https://www.youtube.com/watch?v=wEBbUEE5uXU
które są często przytaczane na forach i budują opinie pomimo, że maja wartość mniej więcej taką samą jak moje przykłady z kwaskiem i olejkiem.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: pawel_insignia » 15 sty 2018, o 08:31

@norbi333
Obydwa twoje ople jeżdżą na GM 5w30?
Jakie masz przebiegi?

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 15 sty 2018, o 08:33

Dyskusja dotyczy analizy a ja jestem sprzedawcą a Ty wyskakujesz z tekstem o analizie na zamówienie sprzedawcy kitu więc wniosek nasuwa się sam. Ja pokazuje papier z laboratorium a nie amatorski filmik na Youtoube. Skoro mowa jest o analizie laboratoryjnej składu to po co mieszać w to Youtobe i pisać o sprzedawcach kitu skoro to nie do mnie?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: norbi333 » 15 sty 2018, o 08:42

pawel_insignia pisze:@norbi333
Obydwa twoje ople jeżdżą na GM 5w30?
Jakie masz przebiegi?
Oba na GM.
Jeden ma 100 tyś, a drugi 148 tyś
Zresztą wszystkie poprzednie Ople również na GM jeździły

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 15 sty 2018, o 08:44

takisobie pisze:troche ubogi ten test brak siarki , popiołu , noack , temperatury zaplonu krzepniecia.

TBN wynosi 8,47 ?
To jest podstawowa analiza składu wiec jest ograniczona głównie do tego co zawiera dany olej. Da się z tego jednak rozczytać zastosowany pakiet dodatków dysponując odpowiednią wiedzą. Kompleksowe badanie oleju jest niestety dość kosztowne bo np. samo zbadanie noack to kilkaset złotych. Jednak już sama analiza składu daje osobie potrafiącej odpowiednio interpretować dane bardzo dużo i na jej podstawie można określić "jak bogaty" jest dany olej i jaki pakiet dodatków zawiera.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: takisobie » 15 sty 2018, o 12:09

Tomek z tej analizy wynika nie wiele , normalny olej z podniesionym TBN powyżej normy VW507 i z dodatkiem azotku boru.
Brakuje wielu danych żeby powiedzieć coś o tym oleju czy jest dobry i jaki jest skład np. między innymi
Spektroskopi IR - jakie oleje bazowe są zastosowane . teperatury zapłonu.
nie wystarczy nawalić dodatków żeby olej był dobry a tak niektórzy niestety myślą
Z małymi firmami mieszającymi olej jest taki problem że nie trzymają parametrów oleju w czasie produkcji (olej dzisiejszej produkcji nie jest taki sam jak z przed miesiąca odchyłki bywają dość duże ) ważna jest powtarzalność parametrów i trzymanie norm.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 15 sty 2018, o 13:24

takisobie pisze:Tomek z tej analizy wynika nie wiele , normalny olej z podniesionym TBN powyżej normy VW507 i z dodatkiem azotku boru.
Brakuje wielu danych żeby powiedzieć coś o tym oleju czy jest dobry i jaki jest skład np. między innymi
Spektroskopi IR - jakie oleje bazowe są zastosowane . teperatury zapłonu.
nie wystarczy nawalić dodatków żeby olej był dobry a tak niektórzy niestety myślą
Z małymi firmami mieszającymi olej jest taki problem że nie trzymają parametrów oleju w czasie produkcji (olej dzisiejszej produkcji nie jest taki sam jak z przed miesiąca odchyłki bywają dość duże ) ważna jest powtarzalność parametrów i trzymanie norm.
Co do boru to akurat jest on w najnowszym pakiecie dodatków pod normę 504/507. Ten sam pakiet stosuje m.in Amsoil i Penrite oraz z tego co mi wiadomo przygotowuje Shell. Pakiet jest dość sprytnie pomyślany i zapewnia dobrą ochronę silnika (m.in za to jest odpowiedzialny bor) rekompensując ograniczenia wynikające z pakietu ZDDP.
Oczywiście kompleksowe badanie z widmem itd. da dużo pełniejszy obraz ale to już kosztuje konkretne pieniądze.
Faktycznie mniejsze zakłady mają czasami problem z powtarzalnością ale to jest zarzut, który dotyczyć może również, a może przede wszystkim produktów co do których nie znamy zakładu produkcyjnego. Do tej grupy można zaliczyć m.in Castrola, Elfa, Mobila czy np. GM Dexos2. Specol też produkował oleje m.in na zlecenie Mobila.
Specol jest małym zakładem ale jeśli chodzi o zużycie baz syntetycznych (grupy IV) to podobno zużywa ich więcej od Orlenu. Można wystąpić bezpośrednio do producenta o pokazanie wyników próbek kontrolnych z poszczególnej partii produkcyjnej. Zachęcam do spróbowania czegoś takiego w przypadku oleju GM Dexos 2. Powodzenia 8-) .
Jeśli chodzi o zastosowaną bazę to Specola można kupić bez akcyzy co oznacza, że ilość użytych baz syntetycznych (z gr. IV) jest spora. Zresztą w olejach z normą 504/507 zwykle znajdziemy mniej lub więcej PAO bo ta norma to zwykle wymusza. Oczywiście pod warunkiem, ze olej normę spełnia lub jest na jej granicy bo widziałem już badania olejów, gdzie producent deklarował normę 504/507 a było do tej normy bardzo daleko 8-)
Ostatnio nawet pojawiła się analiza oleju Polskiego producenta z 504/507 ( nie Orlen i nie Lotos) ale z 504/507 i w ogóle C3 to miało niewiele wspólnego. Norma VW 504/507 jest wymagająca i ogólnie polecam oleje z tą normą jeśli potrzeba oleju z C2/C3.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: P405 » 15 sty 2018, o 14:05

Nowa norma 504/507 zastępuje pomału wszystkie starsze normy koncernu VW. Już jest trochę oleju z tą normą, a niedługo będzie jeszcze więcej. Ostatnio szukałem takiego oleju i najtaniej wyszedł oryginalny olej VW w srebrnej bańce. Oleje z tą normą pewnie są dobre ale i tak wybieram 5W40. Na razie wszystkie z tą normą są 5W30. Tak z ciekawości, ktoś wie kto robi ten olej dla VW w srebrnych bańkach.?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: hubertus » 15 sty 2018, o 16:10

Szkoda, że ta analiza nie zawiera porównań do innych olei. Gdzie badania wszystkich zrobiono by w tych samych warunkach przez te same osoby.
Generalnie lepkość dla 40 i 100 st stopni C. Prawie taka sama jak w oleju GM. 69,6 , 11,7 dla Specola vs 69 i 12 dla GM. TBN jest wyższy ale to zbliża ten olej do kategorii ful saps. A to już dla dpf dobre nie jest. Więc olej z wyższym TBN będzie nam lepiej "mył" silnik. I gdyby nie dpf było by fajnie. Ale jak jest dpf to co z tego mycia jak będą częstsze wypalania.
Czyli dalej nie ma jednoznacznej odpowiedzi na teorię, że jedne oleje są jakieś cudowne i super dobre a inne to szmelc. Może i osoby z odpowiednią wiedzą są w stanie wyczytać z tego jaki tam jest pakiet dodatków. Ale te osoby i tak nie są w stanie udowodnić, że w oleju GM czy Castrolu żadnych dodatków nie ma.
Podsumowując dalej brak merytorycznych dowodów i analiz zawierających porównania olei różnych marek.
tomek evo pisze: Specol jest małym zakładem ale jeśli chodzi o zużycie baz syntetycznych (grupy IV) to podobno zużywa ich więcej od Orlenu. Można wystąpić bezpośrednio do producenta o pokazanie wyników próbek kontrolnych z poszczególnej partii produkcyjnej. Zachęcam do spróbowania czegoś takiego w przypadku oleju GM Dexos 2.
Wg niektórych Elvis też podobno żyje. Dlaczego ciągle używasz takich niedomówień aby obronić swoje rajcie i za insynuować, że jest tak jak piszesz? Choć nie jesteś w stanie tego udowodnić i używasz słowa 'podobno"
Wrzuciłeś jedną ubogą analizę jakiego oleju wygrzebana gdzieś na innym forum. W dalszym ciągu nie masz dowodów, że jedne oleje są lepsze od drugich. Używasz słów typu "podobno" by przedstawić swoje racje.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: P405 » 15 sty 2018, o 16:40

Rosjanie bawią się w jakieś testy. Trafiłem na taką stronę http://www.oil-club.ru/forum/topic/12894-12894/

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje, dodatki do diesli - dyskusja o parametrach, właściwości, testy

Post autor: tomek evo » 15 sty 2018, o 23:03

P405 pisze:Nowa norma 504/507 zastępuje pomału wszystkie starsze normy koncernu VW. Już jest trochę oleju z tą normą, a niedługo będzie jeszcze więcej. Ostatnio szukałem takiego oleju i najtaniej wyszedł oryginalny olej VW w srebrnej bańce. Oleje z tą normą pewnie są dobre ale i tak wybieram 5W40. Na razie wszystkie z tą normą są 5W30. Tak z ciekawości, ktoś wie kto robi ten olej dla VW w srebrnych bańkach.?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Nie wszystkie. Są też 0W30 z 504/507 np. Shell czy Eurol. 5W40 nie ma i nie będzie bo norma jest taka, ze nie da rady.
Dla VW olej może robić kilku dostawców. Może to być Shell (teraz najbardziej prawdopodobne), Fuchs (robili w przeszłości), koncern BP (Castrol) lub nawet ktoś inny.
Odnośnie stosowania "oryginalnych" olejów z logo producenta to generalnie nie specjalnie polecam takie rozwiązanie. Wynika to z tego, ze dany olej jest robiony ściśle pod konkretną normę i jest tak sformułowany aby byle spełniać ta normę na styk. Od dobrze poinformowanego dystrybutora Fuchsa wiem, że olej spełniający tą sama normę w opakowaniu producenta był jakościowo gorszy od oleju w opakowaniu Fuchsa, który dodatkowo spełniał też kilka innych norm i przez to był wzbogacony względem "oryginału".

-- 15 sty 2018, o 23:08 --
hubertus pisze:Szkoda, że ta analiza nie zawiera porównań do innych olei. Gdzie badania wszystkich zrobiono by w tych samych warunkach przez te same osoby.
Generalnie lepkość dla 40 i 100 st stopni C. Prawie taka sama jak w oleju GM. 69,6 , 11,7 dla Specola vs 69 i 12 dla GM. TBN jest wyższy ale to zbliża ten olej do kategorii ful saps. A to już dla dpf dobre nie jest. Więc olej z wyższym TBN będzie nam lepiej "mył" silnik. I gdyby nie dpf było by fajnie. Ale jak jest dpf to co z tego mycia jak będą częstsze wypalania.
Czyli dalej nie ma jednoznacznej odpowiedzi na teorię, że jedne oleje są jakieś cudowne i super dobre a inne to szmelc. Może i osoby z odpowiednią wiedzą są w stanie wyczytać z tego jaki tam jest pakiet dodatków. Ale te osoby i tak nie są w stanie udowodnić, że w oleju GM czy Castrolu żadnych dodatków nie ma.
Podsumowując dalej brak merytorycznych dowodów i analiz zawierających porównania olei różnych marek.
tomek evo pisze: Specol jest małym zakładem ale jeśli chodzi o zużycie baz syntetycznych (grupy IV) to podobno zużywa ich więcej od Orlenu. Można wystąpić bezpośrednio do producenta o pokazanie wyników próbek kontrolnych z poszczególnej partii produkcyjnej. Zachęcam do spróbowania czegoś takiego w przypadku oleju GM Dexos 2.
Wg niektórych Elvis też podobno żyje. Dlaczego ciągle używasz takich niedomówień aby obronić swoje rajcie i za insynuować, że jest tak jak piszesz? Choć nie jesteś w stanie tego udowodnić i używasz słowa 'podobno"
Wrzuciłeś jedną ubogą analizę jakiego oleju wygrzebana gdzieś na innym forum. W dalszym ciągu nie masz dowodów, że jedne oleje są lepsze od drugich. Używasz słów typu "podobno" by przedstawić swoje racje.
Informacja od ŚP. Prezesa i zarazem głównego udziałowca firmy Specol z 2016 roku. Nie potrafię jej zweryfikować dlatego piszę podobno ale nie mam podstaw aby nie wierzyć. Orlen nie używa zbyt dożo PAO w swoich olejach (ze świeca szukać) a w Specolu w niektórych olejach ilość PAO dochodzi do 50%. Lotos jest w rynku olejowym znacznie mocniejsza marką niż Orlen.

-- 15 sty 2018, o 23:44 --

Jeśli analiza jest robiona przez odpowiednio do tego przygotowane labolatorium, które wykonuje tego typu badania na co dzień to nie ma znaczenia kto je robi i w jakich warunkach jeśli robi zgodnie ze sztuka i zasadami. To coś jak badanie krwi i pozostałe oleje nie muszą być wcale robione w tym samym laboratorium. Trzeba natomiast znać "metodologie" badania bo np. niektóre parametry mogą być badane w inny sposób i wyniki mogą być różne od deklarowanych przez producenta i wcale nie będzie to znaczyło, że coś z olejem nie tak tylko metoda badawcza inna.
Mówiłem, że jest analiza, z której wynika, ze olej jest na najlepszym dostępnym pakiecie pod normę 504/507 i tą analizę przedstawiłem, choć podobno nigdy miałem jej nie pokazać. Analiza została wykonana przez mojego znajomego i nie znalazłem jej przypadkiem na jakimś forum. On wykonuje kilkadziesiąt (może nawet kilkaset) analiz rocznie i czasami podsyłam mu jakiś olej do analizy (ostatnio badaliśmy Millersa CFS NT+ aby zobaczyć jaki ma pakiet w najnowszej odsłonie) lub on prosi mnie o podesłanie oleju. Jak ktoś by chciał zrobić sobie analizę oleju czy nowego czy zużytego to chętnie pomogę. Fachowy komentarz do analizy (nie mój) będzie gratis. Analiza używanego oleju może nam dostarczyć wiele cennych informacji nie tylko na temat oleju ale również kondycji silnika. Możemy również dość dokładnie określić stopień zużycia silnika na różnych olejach jeśli stosujemy je w tym samym silniku. W silnikach przeznaczonych do prób sportowych olej wymienia się nawet po kilku-kilkunastu oesach albo po 1 wyścigu na torze i można zrobić dobre porównanie olejów czy np. określić co daje zastosowanie modyfikatora.
Analizy służą również określeniu optymalnego momentu wymiany oleju w silniku. Jeśli przykładowo mamy flotę takich samych ciężarówek, które pokonują te same trasy to pobranie próbki nawet z jednego silnika pozwoli nam na określenie czy np. na danym oleju możemy zrobić 5, 10 tys. czy np. nadaje się już do wymiany. Przy dużej flocie daje nam to duże potencjalne oszczędności i pewność, że nie narażamy silnika na nadmierne zużycie. To samo można sobie zrobić w osobówce i dodatkowo porównać jak trzymają parametry różne oleje i jakie jest zużycie silnika na różnych olejach.
Jak ktoś jest rozczarowany tą analizą to w planach jest zrobienie pełniejszej analizy ale na razie mam inne sprawy na głowie i nie jest to priorytet na dziś. Jak komuś ta analiza nic nie mówi to już nic nie poradzę ale jasno pokazuje, że jest to produkt naprawdę wysokiej jakości i producent podszedł do tematu naprawdę poważnie i nie oszczędzał wybierając najlepszy możliwy pakiet. Tak dobrego pakietu nie ma ani Liqui Moly ani Castrol ani żaden Elf/ Total (i również GM Dexos 2 choć on nie spełnia 504/507) i pod względem składu jest to lepszy od nich olej. I to są fakty.
Oczywiście kompleksowa analiza porównawcza dałaby dużo pełniejszy obraz ale nawet na podstawie dostępnych danych można wyciągnąć wiele interesujących wniosków.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”