--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Witam,
Temat wibracji kierownicy był wiele razy poruszany, lecz tego przypadku nie spotkałem dlatego otwieram nowy temat.
Insignia 2012, 1,4T sedan
Problem: wibracje na kierownicy, pedale gazu,karoserii - wszystko przy prędkości od 100-140
Co zostało zrobione :
- koła oryginalne oplowskie 245/45/18 - wyważane 6 razy, włącznie z ASO,
- koła oryginalne oplowskie 215/55/17 - wyważane 4 razy,
- wymienione tarcze hamulcowe przód /tył +klocki,
- wymienione tulejki w wahaczach przód 4szt.,
- wymienione półosie z nowymi przegubami,
- zrobiona zbieżność,
Po tych wszystkich modyfikacjach wibracje nadal są obecne.
Co ciekawe to wibracje są nieregularne tj. czasem są od 100, czasem od 130 do 140. Czasem w zakręcie a na prostej nie i odwrotnie. Po rozpedzeniu auta do 150 i wrzuceniu na luz też występują kiedy auto zwalnia do 100.
To czego nie robiłem to :
-skrzynia biegów - czy to może być to???
- piasty - krzywe???
- sprzęgło - czy to może być to???
- poduszki pod silnikiem - wydaje się że nie, skoro na luzie bez obciążenia silnika też są wibracje,
Jeśli macie jakieś pomysły to będę wdzięczny, bo nie chcę wymienić pół auta...gdzie już i tak do tej pory poszło sporo kasy..
Dzięki za pomoc.
Serwis ASO się poddał.
Temat wibracji kierownicy był wiele razy poruszany, lecz tego przypadku nie spotkałem dlatego otwieram nowy temat.
Insignia 2012, 1,4T sedan
Problem: wibracje na kierownicy, pedale gazu,karoserii - wszystko przy prędkości od 100-140
Co zostało zrobione :
- koła oryginalne oplowskie 245/45/18 - wyważane 6 razy, włącznie z ASO,
- koła oryginalne oplowskie 215/55/17 - wyważane 4 razy,
- wymienione tarcze hamulcowe przód /tył +klocki,
- wymienione tulejki w wahaczach przód 4szt.,
- wymienione półosie z nowymi przegubami,
- zrobiona zbieżność,
Po tych wszystkich modyfikacjach wibracje nadal są obecne.
Co ciekawe to wibracje są nieregularne tj. czasem są od 100, czasem od 130 do 140. Czasem w zakręcie a na prostej nie i odwrotnie. Po rozpedzeniu auta do 150 i wrzuceniu na luz też występują kiedy auto zwalnia do 100.
To czego nie robiłem to :
-skrzynia biegów - czy to może być to???
- piasty - krzywe???
- sprzęgło - czy to może być to???
- poduszki pod silnikiem - wydaje się że nie, skoro na luzie bez obciążenia silnika też są wibracje,
Jeśli macie jakieś pomysły to będę wdzięczny, bo nie chcę wymienić pół auta...gdzie już i tak do tej pory poszło sporo kasy..
Dzięki za pomoc.
Serwis ASO się poddał.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje kierownicy,karoserii, pedału gazu
U mnie główną przyczyną wibracji było właśnie sprzęgło. Mam co prawda diesla, ale w podobnym zakresie i podobny sposób się to objawiało.
Re: Wibracje kierownicy,karoserii, pedału gazu
Dzięki za podpowiedź, chyba nie pozostaje nic innego tylko spróbować..
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 sty 2015, o 13:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wibracje kierownicy,karoserii, pedału gazu
U mnie jest podobny przypadek. Wymiana tarcz + klocków + tylne tuleje przednich wahaczy w zmniejszyła wibracje do akceptowalnych poziomów ale nie zlikwidowała całkowicie. Ja mam zmierzone piasty - proste i do tego nowe sprzęgło. Mam wrażenie, że trzeba by szukać przyczyny także w wielowahaczu z tyłu.
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Zrobiłem dziś próbę na wyłączonym silniku przy prędkości od 150 do 100. Nic to nie zmieniło, też były wibracje.
Jeśli tak było to chyba sprzęgło odpada bo wtedy dwumas nie pracuje, ale to do potwierdzenia bo nie jestem fachowcem...
Jeśli tak było to chyba sprzęgło odpada bo wtedy dwumas nie pracuje, ale to do potwierdzenia bo nie jestem fachowcem...
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Widzę, że koła wyważane łącznie 10 razy. A ile razy na samochodzie?
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Jak jest wszystko w porządku to wystarczy zwykłe wyważanie.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
No właśnie nie jest wszystko w porządku. Spróbuj opcji wyważenia kół na samochodzie. Nie jest to wielki wydatek, a jest szansa, że będzie lepiej.
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Można spróbować. W Bielsku-Białej nie ma takiego sprzętu, najbliżej chyba Katowice. Dam znać jak poszło.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
A zapytaj tutaj https://dobrymechanik.pl/mechanicy/biel ... ubala.html
Może nie będziesz musiał jechać do Katowic.
Może nie będziesz musiał jechać do Katowic.
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Dzwoniłem tam już wcześniej, nie mają takiego sprzętu. Tylko "tradycyjne wyważanie".
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 sty 2015, o 13:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
U mnie koła były wyważane ze 3 razy, za każdym razem maszyna pokazywała 0.0, aż pojechałem do wulkanizatora który nie zakładał osłony na wirujące koło, włożył na wyważarkę i też pokazało, że koło wyważone ale zauważył, że felga krzywa. Pokazał mi i latała "góra-dół" jak stare koło w rowerze. Po wyprostowaniu felgi wibracji brak. Także zamiast wyważać po kilka razy polecam podjechać do kogoś kto prostuje felgi żeby posprawdzał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 16 sty 2016, o 11:51
- Auto: Astra j ,Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gostyń
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 paź 2016, o 19:44
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Witam.
Miałem ten sam problem.
Na nowych oponach ciągle wibracje przy prędkościach 120-140
Chłopaki z warsztatu sprawdzili i wyszło na to że opony były złe założone. Wystarczyło je obrócić o 180 stopni i problem znikł. A wcześniej ciągle wychodziło że wyważone prawidłowo.
Miałem ten sam problem.
Na nowych oponach ciągle wibracje przy prędkościach 120-140
Chłopaki z warsztatu sprawdzili i wyszło na to że opony były złe założone. Wystarczyło je obrócić o 180 stopni i problem znikł. A wcześniej ciągle wychodziło że wyważone prawidłowo.
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
Witam,
Potwierdza się to co piszecie. Adamkasia2 ma rację, mam 2 kpl i były wibracje, lecz spróbowałem jeszcze raz i znalazłem ogłoszenie o sprzedaży kół. To był zakład wulkanizacyjny. Przełożył moje opony na dokładnie ten sam model felg które ja mam,wywazył no i pojechałem na testy na expresowkę. 100 nic, 120 nic, 140 też, aż do 200.
Rozmawiałem z nim o wibracjach w insigni i powiedział, że w tych autach to jest kosmos wyważyć poprawnie koła. Trzeba każde koło poprawiać, przesuwać na feldze, obracać, zamieniać między kołami itd.
No ale co, po 3 dniach znów pojawiają się delikatnie wyczuwalne wibracje na kierownicy i budzie ale to już nie jest to co było wcześniej...
Pewne jest że to są koła, tylko trzeba dobrze dograć temat...
Potwierdza się to co piszecie. Adamkasia2 ma rację, mam 2 kpl i były wibracje, lecz spróbowałem jeszcze raz i znalazłem ogłoszenie o sprzedaży kół. To był zakład wulkanizacyjny. Przełożył moje opony na dokładnie ten sam model felg które ja mam,wywazył no i pojechałem na testy na expresowkę. 100 nic, 120 nic, 140 też, aż do 200.
Rozmawiałem z nim o wibracjach w insigni i powiedział, że w tych autach to jest kosmos wyważyć poprawnie koła. Trzeba każde koło poprawiać, przesuwać na feldze, obracać, zamieniać między kołami itd.
No ale co, po 3 dniach znów pojawiają się delikatnie wyczuwalne wibracje na kierownicy i budzie ale to już nie jest to co było wcześniej...
Pewne jest że to są koła, tylko trzeba dobrze dograć temat...
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
To nie tylko problem z insigniami lecz z podejściem w zakładach wulkanizacyjnych (nie generalizując). Znalazłem punkt co pracuje na starych dobrze serwisowanych maszynach i zawsze jest idealnie - w kilku innych jak wcześniej robiłem ciagle były drżenia na kierownicy i cis do poprawki.
Pozdrawiam
Karbokon
Pozdrawiam
Karbokon
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 21:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kielce
Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu
W zakładach wulkanizacyjnych jest ten problem że wszyscy chcą zrobić usługę jak najszybciej nie zwracając uwagi na podstawowe sprawy techniczne.
Punkt styku felgi z piastą musi być czysty i suchy. Nie powinno się smarować żadnymi smarami miedziowymi i tym podobnymi.
Felga trzyma się na podtoczeniu piasty. Po kilku latach użytkowania, zdejmowania i zakładania mogą wygnieść się pierścienie centrujące. Trzeba je dokładnie sprawdzić. Na piastę mają siadać ciasno i tak samo w feldze.
A najczęściej powtarzanym błędem jest przykręcanie śrub/nakrętek kluczem udarowym od razu po ich załapaniu.
Teoretycznie brak jest czasu na taką zabawę ale powinno się dokręcić ręcznie (palcami) ile się da, postukać w koło po obwodzie, dokręcić jeszcze kawałeczek palcami, znów obstukać koło i tak aż do momentu że palcami już nie da się dokręcić.
Dopiero teraz klucz dynamometryczny.
Gwarantuję Wam że jeśli zrobicie sobie taki test to po obstukaniu koła jeszcze kawałeczek da się obrócić śrubą/nakrętką.
Przykręcając od razu na maxa kluczem pneumatycznym stożki gniazd felgi nie ustawią się idealnie w osi śruby lub nakrętki.
Są to oczywiście niewielkie niedokładności, jednak mogą mieć przełożenie na późniejsze wibracje.
Inna historia to podbite felgi.
Wyważenie jedynie zminimalizuje efekt nierównomiernego wyważenia ale nie spowoduje że podbita felga zacznie się toczyć po idealnym okręgu.
Punkt styku felgi z piastą musi być czysty i suchy. Nie powinno się smarować żadnymi smarami miedziowymi i tym podobnymi.
Felga trzyma się na podtoczeniu piasty. Po kilku latach użytkowania, zdejmowania i zakładania mogą wygnieść się pierścienie centrujące. Trzeba je dokładnie sprawdzić. Na piastę mają siadać ciasno i tak samo w feldze.
A najczęściej powtarzanym błędem jest przykręcanie śrub/nakrętek kluczem udarowym od razu po ich załapaniu.
Teoretycznie brak jest czasu na taką zabawę ale powinno się dokręcić ręcznie (palcami) ile się da, postukać w koło po obwodzie, dokręcić jeszcze kawałeczek palcami, znów obstukać koło i tak aż do momentu że palcami już nie da się dokręcić.
Dopiero teraz klucz dynamometryczny.
Gwarantuję Wam że jeśli zrobicie sobie taki test to po obstukaniu koła jeszcze kawałeczek da się obrócić śrubą/nakrętką.
Przykręcając od razu na maxa kluczem pneumatycznym stożki gniazd felgi nie ustawią się idealnie w osi śruby lub nakrętki.
Są to oczywiście niewielkie niedokładności, jednak mogą mieć przełożenie na późniejsze wibracje.
Inna historia to podbite felgi.
Wyważenie jedynie zminimalizuje efekt nierównomiernego wyważenia ale nie spowoduje że podbita felga zacznie się toczyć po idealnym okręgu.