--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

VIN, znalezione na allegro itp.
ODPOWIEDZ
Insignia2012

Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: Insignia2012 » 8 cze 2017, o 17:05

Witam,
Temat wibracji kierownicy był wiele razy poruszany, lecz tego przypadku nie spotkałem dlatego otwieram nowy temat.

Insignia 2012, 1,4T sedan

Problem: wibracje na kierownicy, pedale gazu,karoserii - wszystko przy prędkości od 100-140

Co zostało zrobione :
- koła oryginalne oplowskie 245/45/18 - wyważane 6 razy, włącznie z ASO,
- koła oryginalne oplowskie 215/55/17 - wyważane 4 razy,
- wymienione tarcze hamulcowe przód /tył +klocki,
- wymienione tulejki w wahaczach przód 4szt.,
- wymienione półosie z nowymi przegubami,
- zrobiona zbieżność,

Po tych wszystkich modyfikacjach wibracje nadal są obecne.

Co ciekawe to wibracje są nieregularne tj. czasem są od 100, czasem od 130 do 140. Czasem w zakręcie a na prostej nie i odwrotnie. Po rozpedzeniu auta do 150 i wrzuceniu na luz też występują kiedy auto zwalnia do 100.

To czego nie robiłem to :
-skrzynia biegów - czy to może być to???
- piasty - krzywe???
- sprzęgło - czy to może być to???
- poduszki pod silnikiem - wydaje się że nie, skoro na luzie bez obciążenia silnika też są wibracje,

Jeśli macie jakieś pomysły to będę wdzięczny, bo nie chcę wymienić pół auta...gdzie już i tak do tej pory poszło sporo kasy..

Dzięki za pomoc.

Serwis ASO się poddał.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wibracje kierownicy,karoserii, pedału gazu

Post autor: marcin.1987 » 8 cze 2017, o 18:00

U mnie główną przyczyną wibracji było właśnie sprzęgło. Mam co prawda diesla, ale w podobnym zakresie i podobny sposób się to objawiało.

Insignia2012

Re: Wibracje kierownicy,karoserii, pedału gazu

Post autor: Insignia2012 » 8 cze 2017, o 22:12

Dzięki za podpowiedź, chyba nie pozostaje nic innego tylko spróbować..

tombartosz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 30 sty 2015, o 13:52
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wibracje kierownicy,karoserii, pedału gazu

Post autor: tombartosz » 9 cze 2017, o 08:49

U mnie jest podobny przypadek. Wymiana tarcz + klocków + tylne tuleje przednich wahaczy w zmniejszyła wibracje do akceptowalnych poziomów ale nie zlikwidowała całkowicie. Ja mam zmierzone piasty - proste i do tego nowe sprzęgło. Mam wrażenie, że trzeba by szukać przyczyny także w wielowahaczu z tyłu.

Insignia2012

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: Insignia2012 » 9 cze 2017, o 17:00

Zrobiłem dziś próbę na wyłączonym silniku przy prędkości od 150 do 100. Nic to nie zmieniło, też były wibracje.
Jeśli tak było to chyba sprzęgło odpada bo wtedy dwumas nie pracuje, ale to do potwierdzenia bo nie jestem fachowcem...

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: IBZI » 9 cze 2017, o 18:24

Widzę, że koła wyważane łącznie 10 razy. A ile razy na samochodzie?

Insignia2012

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: Insignia2012 » 10 cze 2017, o 06:33

Na samochodzie nie były wyważane.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: michalm83 » 10 cze 2017, o 08:55

Jak jest wszystko w porządku to wystarczy zwykłe wyważanie.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: IBZI » 10 cze 2017, o 13:45

No właśnie nie jest wszystko w porządku. Spróbuj opcji wyważenia kół na samochodzie. Nie jest to wielki wydatek, a jest szansa, że będzie lepiej.

Insignia2012

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: Insignia2012 » 11 cze 2017, o 08:51

Można spróbować. W Bielsku-Białej nie ma takiego sprzętu, najbliżej chyba Katowice. Dam znać jak poszło.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: IBZI » 11 cze 2017, o 09:22

A zapytaj tutaj https://dobrymechanik.pl/mechanicy/biel ... ubala.html
Może nie będziesz musiał jechać do Katowic.

Insignia2012

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: Insignia2012 » 12 cze 2017, o 20:47

Dzwoniłem tam już wcześniej, nie mają takiego sprzętu. Tylko "tradycyjne wyważanie".

tombartosz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 30 sty 2015, o 13:52
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: tombartosz » 19 cze 2017, o 09:15

U mnie koła były wyważane ze 3 razy, za każdym razem maszyna pokazywała 0.0, aż pojechałem do wulkanizatora który nie zakładał osłony na wirujące koło, włożył na wyważarkę i też pokazało, że koło wyważone ale zauważył, że felga krzywa. Pokazał mi i latała "góra-dół" jak stare koło w rowerze. Po wyprostowaniu felgi wibracji brak. Także zamiast wyważać po kilka razy polecam podjechać do kogoś kto prostuje felgi żeby posprawdzał.

adamkasia2
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 16 sty 2016, o 11:51
Auto: Astra j ,Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gostyń

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: adamkasia2 » 19 cze 2017, o 10:11

Same koła nie będą winne ma dwa komplety 18 i 17 :D

AydeeN
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 10 paź 2016, o 19:44
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: AydeeN » 24 cze 2017, o 13:06

Przeguby wewnętrzne?

domagalskim

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: domagalskim » 26 cze 2017, o 10:14

Witam.
Miałem ten sam problem.
Na nowych oponach ciągle wibracje przy prędkościach 120-140
Chłopaki z warsztatu sprawdzili i wyszło na to że opony były złe założone. Wystarczyło je obrócić o 180 stopni i problem znikł. A wcześniej ciągle wychodziło że wyważone prawidłowo.

Insignia2012

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: Insignia2012 » 6 lip 2017, o 19:43

Witam,
Potwierdza się to co piszecie. Adamkasia2 ma rację, mam 2 kpl i były wibracje, lecz spróbowałem jeszcze raz i znalazłem ogłoszenie o sprzedaży kół. To był zakład wulkanizacyjny. Przełożył moje opony na dokładnie ten sam model felg które ja mam,wywazył no i pojechałem na testy na expresowkę. 100 nic, 120 nic, 140 też, aż do 200.
Rozmawiałem z nim o wibracjach w insigni i powiedział, że w tych autach to jest kosmos wyważyć poprawnie koła. Trzeba każde koło poprawiać, przesuwać na feldze, obracać, zamieniać między kołami itd.
No ale co, po 3 dniach znów pojawiają się delikatnie wyczuwalne wibracje na kierownicy i budzie ale to już nie jest to co było wcześniej...

Pewne jest że to są koła, tylko trzeba dobrze dograć temat...

Karbokon

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: Karbokon » 8 lip 2017, o 05:17

To nie tylko problem z insigniami lecz z podejściem w zakładach wulkanizacyjnych (nie generalizując). Znalazłem punkt co pracuje na starych dobrze serwisowanych maszynach i zawsze jest idealnie - w kilku innych jak wcześniej robiłem ciagle były drżenia na kierownicy i cis do poprawki.

Pozdrawiam
Karbokon

adammKielce
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 20 wrz 2020, o 21:39
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kielce

Re: Wibracje kierownicy karoserii pedału gazu

Post autor: adammKielce » 28 wrz 2020, o 19:21

W zakładach wulkanizacyjnych jest ten problem że wszyscy chcą zrobić usługę jak najszybciej nie zwracając uwagi na podstawowe sprawy techniczne.

Punkt styku felgi z piastą musi być czysty i suchy. Nie powinno się smarować żadnymi smarami miedziowymi i tym podobnymi.
Felga trzyma się na podtoczeniu piasty. Po kilku latach użytkowania, zdejmowania i zakładania mogą wygnieść się pierścienie centrujące. Trzeba je dokładnie sprawdzić. Na piastę mają siadać ciasno i tak samo w feldze.

A najczęściej powtarzanym błędem jest przykręcanie śrub/nakrętek kluczem udarowym od razu po ich załapaniu.
Teoretycznie brak jest czasu na taką zabawę ale powinno się dokręcić ręcznie (palcami) ile się da, postukać w koło po obwodzie, dokręcić jeszcze kawałeczek palcami, znów obstukać koło i tak aż do momentu że palcami już nie da się dokręcić.
Dopiero teraz klucz dynamometryczny.
Gwarantuję Wam że jeśli zrobicie sobie taki test to po obstukaniu koła jeszcze kawałeczek da się obrócić śrubą/nakrętką.

Przykręcając od razu na maxa kluczem pneumatycznym stożki gniazd felgi nie ustawią się idealnie w osi śruby lub nakrętki.
Są to oczywiście niewielkie niedokładności, jednak mogą mieć przełożenie na późniejsze wibracje.

Inna historia to podbite felgi.
Wyważenie jedynie zminimalizuje efekt nierównomiernego wyważenia ale nie spowoduje że podbita felga zacznie się toczyć po idealnym okręgu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”