--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x4

VIN, znalezione na allegro itp.
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: wassermann » 4 gru 2016, o 12:48

z instrukcji dla MY2016:

"Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) w razie potrzeby poprawia stabilność samochodu, niezależnie od typu nawierzchni i przyczepności opon.
(...)
Jeśli przy wyłączonym układzie ESC zostanie osiągnięta określona wartość progowa stabilności pojazdu, przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulca system włączy układ ESC i pozostawi go włączony, dopóki rejestrowana wartość nie spadnie poniżej wartości progowej."

Wniosek jest taki - jaja ze stali, nie ruszać pedału hamulca, to żadnej ingerencji nie będzie. Choć system stale monitoruje dane z czujników.

M.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: rataj73 » 4 gru 2016, o 14:22

Ale tu nie chodzi o stalowe jaja, tylko jak che się bokami polatać nie tylko na kilku hektarowym placu to nie widzę możliwości mie używani hamulca, a czasami trzeba deptać gaz i hamulec jednocześnie. :D Wystarczy wyjąć bezpiecznik od abs i nic wtedy nie ogranicza i można też zarzucać tył elektrycznym ręcznym.

midget

Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x4

Post autor: midget » 6 gru 2016, o 21:13

Kuba89- to mnie pocieszyles...
Mati27d- jest ryzyko takich uszkodzen skrzyni nawet przy krotkiej jezdzie? Za pierwszym razem to moze 4-5 minut, z czego polowa na manualu 2, pozniej- doslownie 2minuty
Ostatnio zmieniony 6 gru 2016, o 23:26 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: kuba89 » 6 gru 2016, o 21:29

Rataj ale co Ty o tym bezpieczniku??? Dlaczego ja po przytrzymaniu przyciski nie mam żadnego systemu a Ty masz? Mógłbyś mi to wytłumaczyć?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: norbi333 » 7 gru 2016, o 08:47

midget pisze:Kuba89- to mnie pocieszyles...
Mati27d- jest ryzyko takich uszkodzen skrzyni nawet przy krotkiej jezdzie? Za pierwszym razem to moze 4-5 minut, z czego polowa na manualu 2, pozniej- doslownie 2minuty
Jak ma skrzynia paść to i tak padnie. Swoją wiele razy bawiłem się na śniegu i była na torze. Nadal chodzi bez zarzutu

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: rataj73 » 7 gru 2016, o 11:35

kuba89 pisze:Rataj ale co Ty o tym bezpieczniku??? Dlaczego ja po przytrzymaniu przyciski nie mam żadnego systemu a Ty masz? Mógłbyś mi to wytłumaczyć?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No właśnie dlaczego? Też bym wolał żeby było tak że jak jest esp off to jest na 100% off. Skoro u mnie tył wyleci tak że widzę drogę przez szybę pasażera to słyszę jak chodzi pompa abs ,która odpowiada również za działanie esp, więc chyba jednak jak przegniesz to esp działa.
Nie wiele jest samochodów, w których da się całkowicie wyłączyć esp , a po wciśnięciu przycisku zwiększa się tylko margines bezpieczeństwa systemu i z moich obserwacji wynika że w insigni też się nie da.

To co napisał wyżej wasserman jest co prawdza z instrukcji insigni 2016 ale pewnie przed fl też tak jest ,więc o jakim pełnym wyłączeniu esp mówimy? Wyjęcie bezpiecznika od abs załatwia temat definitywnie. Może moje esp jest uszkodzone skoro działa innaczej niż twoje , a może właśnie tak przewidziała fabryka? Pojęcia nie mam i tyle ode mnie w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2016, o 11:49 przez rataj73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: kuba89 » 7 gru 2016, o 11:42

To masz popsuty przycisk od ESP albo elektronikę. Obrazek

Myślisz, ze oni wyciągali bezpiecznik?

https://youtu.be/iJ3bX7nlD_E

https://youtu.be/Jem11GNnbzg

https://youtu.be/sVvWdUgOCvM

https://youtu.be/gYnp2NxpxhU


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: rataj73 » 7 gru 2016, o 12:00

W drugim filmiku ewidentnie widać jak za bardzo wyleci tyłem to go prostuje, za to wpierwszy aż tak szeroko nie zamiata . Ja piszę o sytuacji kiedy widzisz drogę przez szybę pasażera. Filmiki widziałem już wcześniej i jedynie w trzecim widać że nic go nie hamuje ale może opc ma innaczej.
Nie chcę to siać fermentu ani się spierać, ktoś wcześniej pisał że u niego jest tak samo jak u mnie. Może to kwestja programowa, a może poprostu mamy inne odczucia?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: Alex » 7 gru 2016, o 12:14

Jeździłem po suchym torze i auto wpadało w podsterowność. Jeździłem również po mokrym torze i działała bardziej nadsterowność. Kilka razy mnie obróciło, kilka razy wypadłem na tarkę albo nawet poza tor i żaden z systemów się nie uruchomił. A więc naprawdę nie mam pojęcia jak to jest skonstruowane, że jedni mimo wyłączenia TC i ESP wciąż mają "kaganiec", a inni nie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: kuba89 » 7 gru 2016, o 12:24

Tak jak piszesz @Rataj73, to ja mam po jednym naciśnięciu przycisku. Bawiłem się kiedys na dużym rondzie i działo się tak jak piszesz. Nigdy po przytrzymaniu i wył wszystkiego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pruski
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x

Post autor: Pruski » 9 gru 2016, o 11:54

u mnie też jest hulaj dusza jak wyłączę wszystko, ronda nawet na suchej nawierzchni da się bokiem zrobić, parę razy aż żałowałem że bez kamery jeździłem :D oczywiście to nie RWD ale też jest frajda

@rataj73 może kwestia softu w Iśce, albo jakieś inne nieświadomie wykonane czynnności np. muskanie hamulca ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”