--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x4
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
z instrukcji dla MY2016:
"Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) w razie potrzeby poprawia stabilność samochodu, niezależnie od typu nawierzchni i przyczepności opon.
(...)
Jeśli przy wyłączonym układzie ESC zostanie osiągnięta określona wartość progowa stabilności pojazdu, przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulca system włączy układ ESC i pozostawi go włączony, dopóki rejestrowana wartość nie spadnie poniżej wartości progowej."
Wniosek jest taki - jaja ze stali, nie ruszać pedału hamulca, to żadnej ingerencji nie będzie. Choć system stale monitoruje dane z czujników.
M.
"Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) w razie potrzeby poprawia stabilność samochodu, niezależnie od typu nawierzchni i przyczepności opon.
(...)
Jeśli przy wyłączonym układzie ESC zostanie osiągnięta określona wartość progowa stabilności pojazdu, przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulca system włączy układ ESC i pozostawi go włączony, dopóki rejestrowana wartość nie spadnie poniżej wartości progowej."
Wniosek jest taki - jaja ze stali, nie ruszać pedału hamulca, to żadnej ingerencji nie będzie. Choć system stale monitoruje dane z czujników.
M.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
Ale tu nie chodzi o stalowe jaja, tylko jak che się bokami polatać nie tylko na kilku hektarowym placu to nie widzę możliwości mie używani hamulca, a czasami trzeba deptać gaz i hamulec jednocześnie. Wystarczy wyjąć bezpiecznik od abs i nic wtedy nie ogranicza i można też zarzucać tył elektrycznym ręcznym.
Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x4
Kuba89- to mnie pocieszyles...
Mati27d- jest ryzyko takich uszkodzen skrzyni nawet przy krotkiej jezdzie? Za pierwszym razem to moze 4-5 minut, z czego polowa na manualu 2, pozniej- doslownie 2minuty
Mati27d- jest ryzyko takich uszkodzen skrzyni nawet przy krotkiej jezdzie? Za pierwszym razem to moze 4-5 minut, z czego polowa na manualu 2, pozniej- doslownie 2minuty
Ostatnio zmieniony 6 gru 2016, o 23:26 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
Rataj ale co Ty o tym bezpieczniku??? Dlaczego ja po przytrzymaniu przyciski nie mam żadnego systemu a Ty masz? Mógłbyś mi to wytłumaczyć?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
Jak ma skrzynia paść to i tak padnie. Swoją wiele razy bawiłem się na śniegu i była na torze. Nadal chodzi bez zarzutumidget pisze:Kuba89- to mnie pocieszyles...
Mati27d- jest ryzyko takich uszkodzen skrzyni nawet przy krotkiej jezdzie? Za pierwszym razem to moze 4-5 minut, z czego polowa na manualu 2, pozniej- doslownie 2minuty
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
No właśnie dlaczego? Też bym wolał żeby było tak że jak jest esp off to jest na 100% off. Skoro u mnie tył wyleci tak że widzę drogę przez szybę pasażera to słyszę jak chodzi pompa abs ,która odpowiada również za działanie esp, więc chyba jednak jak przegniesz to esp działa.kuba89 pisze:Rataj ale co Ty o tym bezpieczniku??? Dlaczego ja po przytrzymaniu przyciski nie mam żadnego systemu a Ty masz? Mógłbyś mi to wytłumaczyć?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiele jest samochodów, w których da się całkowicie wyłączyć esp , a po wciśnięciu przycisku zwiększa się tylko margines bezpieczeństwa systemu i z moich obserwacji wynika że w insigni też się nie da.
To co napisał wyżej wasserman jest co prawdza z instrukcji insigni 2016 ale pewnie przed fl też tak jest ,więc o jakim pełnym wyłączeniu esp mówimy? Wyjęcie bezpiecznika od abs załatwia temat definitywnie. Może moje esp jest uszkodzone skoro działa innaczej niż twoje , a może właśnie tak przewidziała fabryka? Pojęcia nie mam i tyle ode mnie w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2016, o 11:49 przez rataj73, łącznie zmieniany 1 raz.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
To masz popsuty przycisk od ESP albo elektronikę.
Myślisz, ze oni wyciągali bezpiecznik?
https://youtu.be/iJ3bX7nlD_E
https://youtu.be/Jem11GNnbzg
https://youtu.be/sVvWdUgOCvM
https://youtu.be/gYnp2NxpxhU
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Myślisz, ze oni wyciągali bezpiecznik?
https://youtu.be/iJ3bX7nlD_E
https://youtu.be/Jem11GNnbzg
https://youtu.be/sVvWdUgOCvM
https://youtu.be/gYnp2NxpxhU
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
W drugim filmiku ewidentnie widać jak za bardzo wyleci tyłem to go prostuje, za to wpierwszy aż tak szeroko nie zamiata . Ja piszę o sytuacji kiedy widzisz drogę przez szybę pasażera. Filmiki widziałem już wcześniej i jedynie w trzecim widać że nic go nie hamuje ale może opc ma innaczej.
Nie chcę to siać fermentu ani się spierać, ktoś wcześniej pisał że u niego jest tak samo jak u mnie. Może to kwestja programowa, a może poprostu mamy inne odczucia?
Nie chcę to siać fermentu ani się spierać, ktoś wcześniej pisał że u niego jest tak samo jak u mnie. Może to kwestja programowa, a może poprostu mamy inne odczucia?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
Jeździłem po suchym torze i auto wpadało w podsterowność. Jeździłem również po mokrym torze i działała bardziej nadsterowność. Kilka razy mnie obróciło, kilka razy wypadłem na tarkę albo nawet poza tor i żaden z systemów się nie uruchomił. A więc naprawdę nie mam pojęcia jak to jest skonstruowane, że jedni mimo wyłączenia TC i ESP wciąż mają "kaganiec", a inni nie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
Tak jak piszesz @Rataj73, to ja mam po jednym naciśnięciu przycisku. Bawiłem się kiedys na dużym rondzie i działo się tak jak piszesz. Nigdy po przytrzymaniu i wył wszystkiego.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Poślizg kontrolowany przy skrzyni automatycznej napęd 4x
u mnie też jest hulaj dusza jak wyłączę wszystko, ronda nawet na suchej nawierzchni da się bokiem zrobić, parę razy aż żałowałem że bez kamery jeździłem oczywiście to nie RWD ale też jest frajda
@rataj73 może kwestia softu w Iśce, albo jakieś inne nieświadomie wykonane czynnności np. muskanie hamulca
@rataj73 może kwestia softu w Iśce, albo jakieś inne nieświadomie wykonane czynnności np. muskanie hamulca