--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przebiegi i awarie naszych Insigni

VIN, znalezione na allegro itp.
rekrut

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: rekrut » 26 sty 2015, o 10:00

Witam Luk,
no to co piszesz jest bardzo ciekawe. Jeśli uważasz, że auto może stanąć na środku skrzyżowania (bo ta się stało za pierwszym razem przypchania EGR) to standardowa usterka, jeśli auto z całkowicie niewiadomych (dla serwisu) powodów przesterował doładowanie tak, że rozsadził gumowy wąż dolotu to standard, lub pęknięcie elektrycznej wiązki w miejscu gdzie kompletnie o nic nie ocierała to też standard, a obecnie to cud auto stoi na warsztacie ponieważ co? Do turbiny dostał się element metalowy z łopatki kolektora dolotu i czeka mnie kolejny remont turbo to też standard. To ja nie wiem czym wcześniej jeździłeś ale opel to moje czwarte z kolei auto - i niech mnie ręka boska broni przed zakupem kolejnego modelu tej marki!!!

-- 26 sty 2015, o 11:00 --

To jeszcze raz ja,
do wszystkich co czytali te moje wcześniejsze narzekania. Wściekam się na ten mój samochód, bo bardzo często mnie zawodzi - ale co? Jak na niego patrzę - to i tak go kocham :D :D :D :D :D

Awatar użytkownika
krisv84
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Strzebiń

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: krisv84 » 26 sty 2015, o 10:40

Witam
A u mnie rok 2009 prawie 200 000
Kupiłem go półtora roku temu. Z poważniejszych napraw to turbina, oraz kolektor ssący.
Tak po za tym to wg mnie normalna eksploatacja, rozrząd, pasek wielorowkowy, hamulce, olej,filtry.
Czyszczenie klimy, egr'u.
Krzysztof
Insignia CDTI

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: rataj73 » 26 sty 2015, o 13:42

rekrut pisze: Do turbiny dostał się element metalowy z łopatki kolektora dolotu i czeka mnie kolejny remont turbo to też standard.
Ciekawi mnie tylko skąd ten element metalowy jak kolektor dolotowy jest za turbiną a jeszcze po drodze intercooler.

evolution1
Użytkownik
Posty: 107
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 15:10
Auto: Insignia B
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zabrze
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: evolution1 » 26 sty 2015, o 14:07

Najechane już 195 tyś, wymieniona chłodnica obudowy EGR ( 130zł ) a poza tym materiały eksploatacyjne.

rekrut

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: rekrut » 26 sty 2015, o 14:36

rataj73 pisze:
rekrut pisze: Do turbiny dostał się element metalowy z łopatki kolektora dolotu i czeka mnie kolejny remont turbo to też standard.
Ciekawi mnie tylko skąd ten element metalowy jak kolektor dolotowy jest za turbiną a jeszcze po drodze intercooler.
Zastanów się czym napędzana jest turbina. Cała turbina to nie tylko część "zimna" przed intercoolerem, a le też część "gorąca" za kolektorem wydechowym.
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: rataj73 » 26 sty 2015, o 16:08

Budowę turbiny to ja znam, ale dalej mamy po drodze zawory ssące po których otwarciu jest naprawdę niewielka szczelina, dalej tłok i głowica, zawory wydechowe z jeszcze mniejszym prześwitem. Rozbierałem kiedyś bardzo duży silnik gdzie ktoś specjalnie wrzucił w dolot 4 malutkie podkładki. Po odpaleniu stuknęło kilka razy i cisza. Później przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą okazało się że 4podkładki wbiły się w tłok więc nic wydechem nie wyleciało , a zawory w tym silniku są wielkości tłoka od motoroweru.

Awatar użytkownika
michal26
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 9 gru 2013, o 23:46
Auto: Insignia st
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: michal26 » 26 sty 2015, o 18:32

rekrut pisze:Witam,
ja do Michała26, twoje problemy z tym "super" autem to pikuś - u mnie w pierwszym roku użytkowania (auto kupiłem z przebiegiem 170tys. po serwisowym przeglądzie z wymianą rozrządu):
- wymiana: świec żarowych, klocków hamulcowych, węża dolotu powietrza, czyszczenie DPF x2, w końcu usunięcie DPF, czyszczenie EGR, wiązka przewodów do sterowania zawieszeniem, regeneracja turbiny.
Może ktoś mnie przebije? Jakbym nie kochał tego auta - to bym powiedział, że to k... kompletny szrot!!!
moja fala goryczy była mnóstwo czasu temu, teraz znów ją kocham :D. jestem płytkim facetem i kocham ją za wygląd :D. od 4 miesięcy moja jest bezawaryjna, no może poza mikrostykiem klapy który teraz padł. poza tym to dobre auto które psuje się jak każde inne w tej klasie moim zdaniem. każde ma jakieś minusy a insignia ma jeden wielki plus, świetny wygląd. a jeśli chodzi o pakowanie się w kolejnego opla to siotra najarała się na corse d a ojciec kupuje astre IV ST i niech się dzieje co chce :D

rekrut

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: rekrut » 27 sty 2015, o 13:28

Witam Taraj73,
nie obrażaj się ;) , ale fala mojej goryczy ze względu na ciągłe usterki jest po prosu bardzo wysoka.
Muszę jednak dodać, że się nie myliłem. Wczoraj zdjęto kolektor ssący i z czterech łopatek została zaledwie jedna. A, że element znaleziony w turbinie to łopatka potwierdza fakt, że łopatki zrobione są z materiału bardzo słabo magnetycznego takiego jak znaleziony kawałek w turbo :( . Dodam, że możesz mieć rację co do uszkodzeń tłoków lub gniazd zaworowych dlatego też dziś będzie zdejmowana głowica w celu ustalenia stanu faktycznego.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: rataj73 » 27 sty 2015, o 15:04

Ale ja się nie obrażam tylko ciężko mi to pojąć, a że jeszcze znaleziono kawałek metalu w sprężarce i ktoś był w stanie stwierdzić że to element klapki to już mój umysł nie pojmuje. Skoro urwały się trzy to muszą być powbijane w tłoki lub głowicę, ale jeśli coś się dostało do sprężarko to z wirnika powinno zostać sito a to chyba byś natychmiast usłyszał.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: P405 » 27 sty 2015, o 15:25

A wcześniej nie było żadnego błędu. Mój kolektor jak zaczął szwankować to odrazu był błąd, diagnoza i wymiana. Na szczęście na gwarancji.

Awatar użytkownika
krisv84
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Strzebiń

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: krisv84 » 27 sty 2015, o 15:51

Moja historia przebiegła mniej więcej w ten sposób:
Jazda autostradą i nagle łubudu, po czy magiczne "Awaria...."
Przerwa jakieś 30 min, odpalenie i nic się nie dzieje do czasu buta w podłogę. Znany komunikat "Awaria..."
Wjazd na serwis i diagnoza "przeładowanie turbiny". Uśmiech na twarzy serwisanta "regenerujemy czy nową zakładamy"
Po regeneracji wszystko niby ok, aż tu nagle słynny komunikat o awarii :( Już we mnie wrało. Auto jechało normalnie z tym że towarzyszyło częste wypalanie dpf'u i komunikat o awarii.
Podjazd na serwis w którym robiłem turbo, rozłożyli ręce "nasz MDI nic nie widzi'' :D
Wziąłem sprawy w swoje ręce. Forumowy op-com od kolegi P405, sczytanie błędu "p2015-23 - przycinające się klapy w kolektorze ssącym" (pomógł wojtassss)
Po rozbiórce brak klapy na pierwszym cylindrze. Nowy kolektor, czyszczenie całego układu i jak na razie jest spokój.
Od taka historia :D
Krzysztof
Insignia CDTI

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: P405 » 27 sty 2015, o 16:51

I tak powinien zareagować serwis, ten błąd pewnie już też się pojawił tylko nie chciało im się sczytać wszystkiego.
U mnie jak się pojawił to nic się jeszcze nie urwało. Była tylko kwestia czy GM daje auto zastępcze, czy mam jeździć dalej i w razie czego będę naprawiać cały silnik. Mieli to gdzieś i kazali jeździć, nie dali auta zastępczego. Na szczęście jest drugie w domu i te 3 dni da człowiek radę. Pewnie jak bym miał większy przebieg to bym katował te klapy żeby się urwały.

Darek87
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 lis 2013, o 19:23
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2022
Miasto:

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: Darek87 » 3 lip 2015, o 22:01

U mnie z większych awarii to wymiana kolektora dolotowego, tylne łożysko, tylne amortyzatory, końcówka drążka, dwie świece żarowe i teraz dwumasa do wymiany i mikrostyk klapy. Ale przez jakieś 30 miesięcy użytkowana przeze mnie ani razu nie zawiodła. Przebieg 190000 rok 2008.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2016, o 21:28 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

mirus01
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2015, o 21:08
Auto: insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: mirus01 » 3 lut 2016, o 21:09

Witam. moja isia to 2.0 cdti 160 km- 190 tyś przebiegu. Auto z 2010 roku. Prawdę mówiąc to wymiana tarcz i klocków faktycznie częściej niż u konkurencji. Przy przebiegu 170 tyś wymieniłem uszczelkę przy smoku olejowym która odpowiada za to aby silnik się nie zatarł.Przy 180 tyś wymiana dwóch świec żarowych. Poza tym nic się nie dzieje .Sprzęgło i dwumasa w oryginale turbo też, DPF się nie zapcha jeżeli przejedziemy się raz na miesiąc autostradą. Auto regularnie serwisowane a właściwie kontrolowane bo zero usterek. Jestem mega zadowolony z tego samochodu i kompletnie nie rozumiem krytyków tego auta. Pozdrawiam wszystkich fanów isi.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2016, o 21:27 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

Dawid_K

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: Dawid_K » 20 lut 2016, o 19:53

Po 3 latach użytkowania wygląda na to, że padła turbina (jutro będę wiedział coś więcej, ma przyjechać mechanik i podpiąć się z kompem). Co ciekawe nie ma żadnej kontrolki z awaria. Obecny przebieg to 140 tyś km, do tej pory żadnych problemów nie miałem z autem, jeździ się nim świetnie. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: kuba89 » 20 lut 2016, o 21:00

Moja 2009, jak kupiłem miała 90tys km. Od razu była robiona jakaś kostka która "dostarczała" prąd do niektórych lampek podświetlenia deski i tylnej klapy, to w zeszłym roku. W zeszłym tygodniu wymiana haldex-a bo nie działał , a w przyszłym wymiana całego wału ze względu na pęknięta gumę na przegubie przed skrzynia rozdzielcza... Reszta działa :))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: hubertus » 21 lut 2016, o 17:48

U mnie przez te 5 lat drobiazgi. Skopiowane z my opel. Małe hamulce 16 wymagały wymian prawie jak olej.

2015-12-30
PRZEGLĄD 5 109 806 km
2015-12-04
ZAMOCOWAĆ OSŁONĘ 96 923 km
2015-07-21
WYMIANA KLOCKÓW PRZEDNIEGO HAMULCA TARCZOWEGO
WYMIANA TARCZY HAMULCA PRZEDNIEGO [N]
WYMIANA KLOCKÓW TYLNEGO HAMULCA TARCZOWEGO
DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI
WYMIANA FILTRA POWIETRZA KABINY PASAŻERSKIEJ
WYMIANA ŻARÓWKI REFLEKTORA
WYMIANA WYŁĄCZNIKA ZWALNIANIA POKRYWY PRZEDZIAŁU 96 923 km
2015-01-17
NAPRAWA LAKIERNICZA
WYMIANA ZEWNĘTRZNEGO LUSTERKA WSTECZNEGO 87 000 km
2015-01-13
NAPRAWA LAKIERNICZA 87 000 km
2014-12-11
PRZEGLĄD PO 60000, 120000, 180000, ... KM 86 450 km S
2014-05-16
WYMIANA OKŁADZIN PRZEDNIEGO HAMULCA TARCZOWEGO
WYMIANA TARCZY HAMULCA TYLNEGO
WYMIANA KLOCKÓW TYLNEGO HAMULCA TARCZOWEGO 75 094 km
2013-11-18
ZAPROGRAMOWAĆ ECM 13-R-025 65 983 km
2013-11-06
DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI
ECOSERVICE PO 1, 3, 5, ... LATACH 65 983 km
2013-01-29
WYMIANA AKUMULATORA
SPRAWDZANIE AKUMULATORA ZA POMOCĄ PRÓBNIKA AKUMU 49 245 km
2012-12-19
BADANIE KOMPUTEREM
NAPRAWA WIĄZKI PRZEWODÓW MODUŁU POMPY PALIWA ZBI 47 869 km
2012-11-05
ECOSERVICE PO 60000, 120000, 180000, ... KM
WYMIANA KLOCKÓW TYLNEGO HAMULCA TARCZOWEGO 45 107 km
2012-01-25
WYMIANA OKŁADZIN PRZEDNIEGO HAMULCA TARCZOWEGO
WYMIANA FILTRA PALIWA
WYMIANA OKŁADZIN PRZEDNIEGO HAMULCA TARCZOWEGO
WYMIANA FILTRA PALIWA 27 547 km

Dodatkowo sam wymieniłem przy 110 tys km rolkę zwrotną paska klinowego. Tą nad kołem pasowym wału korbowego. Oraz żarówkę doświetlania zakrętów z prawej strony, filtr powietrza. No i chyba czeka rozrząd bo coś na zimnym rypi.

kielbasa

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: kielbasa » 20 mar 2016, o 19:30

Ja swoją mam od 4 miesięcy 2009r. Jak na razie to usterek jest sporo:
Wymiana łożysk w skrzyni biegow(m32)
Nie grzeje mata w fotelu kierowcy
Czujniki parkowania działają zazwyczaj, ale nie zawsze
Podświetlenie konsoli działa tylko częściowo
A ostatnio zauważyłem, że na zimnym słychać rolki z rozrządu co dziwne bo był robiony zaraz przed zakupem
Wymieniony czujnik ABS koła lewego przedniego
I od czasu do czasu błąd afl ( nie wiem o co kaman)
Przebieg 217k

dr_feelgood

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: dr_feelgood » 22 mar 2016, o 09:30

2009 1,8 benzyna 1 rejestracja 25.01.2010.
Przebieg 66 tys.
Oprócz wymiany oleju silnikowego, świec i raz oleju w skrzyni biegów:
2 lata temu termostat, sprawdzenie szczelności układu, gdyż płyn wywaliło mi przez zbiorniczek- niedokręcony korek :///
w tym roku cewka zapłonowa oraz pompa wody wymienona
Łożyska w skrzyni słychać zimą, ale nic się nie powiększa, zostawiłem temat narazie.

red944

Re: Przebiegi i awarie naszych Insigni

Post autor: red944 » 15 kwie 2016, o 12:38

2010 2,0 CDTI
223000
Wymiana węża wspomagania oczywiście wraz z olejem, bo strzelił i narobił brudu i szkody.
Ciężko wchodząca dwójka w skrzyni biegów.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”