--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pytania nowego właściciela Insignii
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Ze coś lepsze jest gorsze?,
Żaden ze mnie fizyk, chemik czy akrobata, ale tak na chłopski rozum, jedyną sytuacją gdzie większą liczba oktanowa może przeszkadzać, są stare gaźnikowe auta z lat '80, czy monowtryski z '90, gdzie sterownik nie ma możliwości przestawienia zapłonu.
Im benzyna bardziej bogata w oktany, tym trudniej ją zapalić, więc w starych konstrukcjach, moc silnika na takim paliwie teoretycznie będzie mniejsza.
Żaden ze mnie fizyk, chemik czy akrobata, ale tak na chłopski rozum, jedyną sytuacją gdzie większą liczba oktanowa może przeszkadzać, są stare gaźnikowe auta z lat '80, czy monowtryski z '90, gdzie sterownik nie ma możliwości przestawienia zapłonu.
Im benzyna bardziej bogata w oktany, tym trudniej ją zapalić, więc w starych konstrukcjach, moc silnika na takim paliwie teoretycznie będzie mniejsza.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Ja bym lał 98 bo jednak, żeby uzyskać pełne obciążenie silnika wcale nie trzeba wciskać gazu do podłogi. Być może na 98 uzyskał byś trochę lepsze spalanie, aczkolwiek z kalkulatorem w ręce i tak 95 wyjdzie lepiej dla kieszeni
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Być może dlatego w Aso zaproponowali mi zalanie 98 aby zredukować możliwość spalania stukowego. Całkiem możliwe iż zapłon następował z opóźnieniem i była cisza podczas dodawania gazu. Z tego co czytałem opel i inne marki pracowały nad tym aby wyeliminować ryzyko spalania stukowego. Gdybym zrobił drugie tyle AJ i nie sprzedał może okazałoby się iż silnik oberwał . Drażniło mnie to ale jednak ten silnik zalecane paliwo miał 95. Nie twierdzę, że 98 jest gorsze , tylko było napisane iż kiedyś nie było takich dodatków w 98 jak teraz , co dają nie wiem ale może jakieś bio jak do diesla co wcale naszym silniką nie musi iść na żywotność. Na kolegi miejscu lałbym co producent zaleca a nie dopuszcza, choć dziwi mnie ,że w tym silniku 98. W mojej insigni opcją jest 95 a 98 drugą, czy aby napewno ten silnik kolegi wymagał 98
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Im nowsza konstrukcja, tym mocniej sprawdzi się lepsze paliwo, a co do wadliwego 1.6, może wcale nie chodzi o stuki, może problemem jest jakość tłoka, może poddają się półki? etc...
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Z ciekawości zajrzałem do swojej instrukcji:
B16SHL i B28NER. zalecane paliwo 98
Gdzieś kiedyś czytałem, że silnik 1.6 ma wadę w postaci zbyt słabego chłodzenia 4 cylindra. Tłok puchnie i niby potrafi pęknąć cylinder, tłok. Ile w tym prawdy nie mam pojęcia.
B16SHL i B28NER. zalecane paliwo 98
Gdzieś kiedyś czytałem, że silnik 1.6 ma wadę w postaci zbyt słabego chłodzenia 4 cylindra. Tłok puchnie i niby potrafi pęknąć cylinder, tłok. Ile w tym prawdy nie mam pojęcia.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Kolega nie pisał chyba na jakim paliwie jeździł poprzedni właściciel. Raczej lać takie jak zaleca instrukcja a nie dopuszcza. U mnie w 1.5T dopuszcza instrukcja 98,ale i 91, zalecane 95. Lej to co poprzedni właściciel i ciesz się bezawaryjnoscią 🖐
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
PB91 w Insigni B? Możesz zrobić zdjęcie tego kawałka instrukcji i wrzucić w tym miejscu?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
dziwne ale jest
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Dzięki, jeszcze piętnaście minut temu założyłbym się o całe moje oszczędnościowe, że żaden producent na Świecie nie dopusci pb91 w aucie turbodoładowanym
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Ja też ,dlatego jeszcze raz otworzyłem instrukcję żebym się nie czerwienił . Gdzie kupić 91 , chyba u naszych wschodnich sąsiadów tylko
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Na zachód od Odry,91 też jest cały czas dostępne , przynajmniej niedawno jeszcze była...
Swoją drogą, zalecenia producenta bywają dziwne
Przykładowy interwał z gwiazdy,
Olej co 60 tysięcy/2 lata,
Filtr powietrza co 80 tysięcy ,
I mój ulubiony, płyn chłodniczy...
Co 360 tysięcy lub co 15 lat
Swoją drogą, zalecenia producenta bywają dziwne
Przykładowy interwał z gwiazdy,
Olej co 60 tysięcy/2 lata,
Filtr powietrza co 80 tysięcy ,
I mój ulubiony, płyn chłodniczy...
Co 360 tysięcy lub co 15 lat
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Większą liczbą oktanowa obniża EGT, może też dlatego zalecana jest 98.Radek84 pisze:Gdzieś kiedyś czytałem, że silnik 1.6 ma wadę w postaci zbyt słabego chłodzenia 4 cylindra. Tłok puchnie i niby potrafi pęknąć cylinder, tłok. Ile w tym prawdy nie mam pojęcia.
Przy okazji 91, jakież było moje zdziwienie, jak w USA tankowałem bawarke i było tylko 87 i zdaje się 91. Ale to z innej normy liczone oktany
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Ja kiedyś miałem okazję zatankować 91 do vectry c 2.0t gdzie producent też dopuszczał takie paliwo, ale podczas takiego umiarkowanego przyspieszania mrugał check. Trzeba było muskać gaz żeby jechać bez kontrolek na desce. Jak tylko nadążyła się okazja wlałem 98 i po problemie.
Swoją drogą vectra po przeróbkach skończyła też na 98, ale z fabrycznych 175koni było zrobione 308konia
Swoją drogą vectra po przeróbkach skończyła też na 98, ale z fabrycznych 175koni było zrobione 308konia
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
To pewnie wyrywało kiere przy takiej ośce . Tym bardziej w vectrze.
- VesslaN
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 paź 2021, o 20:06
- Auto: Insignia A LIft SRI
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Częstochowa
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Niestety poprzedni właściciel jezdzi już autostradami niebios ... Nie zdążyłem dopytać.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Do ON i 98 premium (np Lotos Dynamic) dodają jakieś substancje myjące, stąd nie zaleca się używania takich paliw do zajeżdżonych rupieci. Ale do aut względnie nowych lub jeżdzących od zawsze na uszlachetnionym paliwie - nie ma p/wskazań.
Mój TDI z pompowtryskami jeździ na Dynamicu już z 10 lat (a ma 13). Vectrę CDTi też 5 lat karmiłem Dynamicem.
Ciekawa sprawa z 95/98 w 2.0T (LTG w Insi A poliftach oraz Insi B przedlift.) Ten silnik też jest podatny na LSPI i uszkodzenia tłoka, a przynajmniej był w pierwszych latach produkcji. W mojej pierwszej Insignii lałem 95. Jeździła OK. Ale dwa razy zepsuł się w niej przepływomierz. Wówczas wyraźnie muliła i słychać było spalanie stukowe. Nie grubsze detonacje, lecz odgłos znany mi doskonale z dawnych lat, gdy ojciec walczył z ustawieniami aparatu zapłonowego w gaźnikowym Polonezie 1.5 Ten sam dźwięk przy obciążaniu silnika!
Jakież było moje zdziwienie gdy parę razy usłyszałem krótkie serie tego odgłosu w nowiutkiej GSi. Zalanej 95. Pewnego razu pogoniłem ją z butem 100-200 i szła jakby opornie, prezentując ten dźwięk. Od tamtego czasu zdecydowałem, po próbie na 98, że zostanę na 98. Trzy lata minęły, tylko na 98, i auto nigdy nie zmuliło, ani razu nie zadźwięczało spalaniem stukowym, silnik wkręca się nad wyraz ochoczo. Tylko zużycie tak samo ogromne :p
M.
Mój TDI z pompowtryskami jeździ na Dynamicu już z 10 lat (a ma 13). Vectrę CDTi też 5 lat karmiłem Dynamicem.
Ciekawa sprawa z 95/98 w 2.0T (LTG w Insi A poliftach oraz Insi B przedlift.) Ten silnik też jest podatny na LSPI i uszkodzenia tłoka, a przynajmniej był w pierwszych latach produkcji. W mojej pierwszej Insignii lałem 95. Jeździła OK. Ale dwa razy zepsuł się w niej przepływomierz. Wówczas wyraźnie muliła i słychać było spalanie stukowe. Nie grubsze detonacje, lecz odgłos znany mi doskonale z dawnych lat, gdy ojciec walczył z ustawieniami aparatu zapłonowego w gaźnikowym Polonezie 1.5 Ten sam dźwięk przy obciążaniu silnika!
Jakież było moje zdziwienie gdy parę razy usłyszałem krótkie serie tego odgłosu w nowiutkiej GSi. Zalanej 95. Pewnego razu pogoniłem ją z butem 100-200 i szła jakby opornie, prezentując ten dźwięk. Od tamtego czasu zdecydowałem, po próbie na 98, że zostanę na 98. Trzy lata minęły, tylko na 98, i auto nigdy nie zmuliło, ani razu nie zadźwięczało spalaniem stukowym, silnik wkręca się nad wyraz ochoczo. Tylko zużycie tak samo ogromne :p
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Na suchym na 3 potrafiła zerwać przyczepność przy dynamicznej jeździe. W deszczu często nerwy bo Ty w gaz, a kontrola trakcji go dusiła i nie szło jechać, ale na autostradzie miny kierowców bmw, audi itd. bezcenne
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Od grudnia 2015 ujeżdżam właśnie taką Insignię ( w sensie z tym silnikiem). Auto mam od nowości, na liczniku prawie 130t km. Jeżdzę na Pb95 od nowości. Spalania stukowego nigdy nie zauważyłem. Pytałem w serwisie Opla (w trzech różnych, w tym jedno w DE) i w każdym mówili, że rzeczywiście problem był ze spalaniem stukowym na Pb95 i w określonych warunkach padał tłok. Dlatego też Opel zmienił zalecenia co do oleju - dwie pierwsze wymiany miałem na Dexos2, po czym zmieniono na Dexos1 Gen2 (swoją drogą mój serwis sam do mnie zadzwonił z pytaniem ile mi do wymiany zostało, po Opel zmienił zalecenia co do oleju i żeby zmienić, więc coś było na rzeczy - auto było jeszcze na gwarancji)
Podobnież właśnie Dexos1 Gen2 rozwiązuje definitywnie problem LSPI w tym silniku na Pb95.
Na silnikach znam się tyle, że mogę pisać bzdury, ale tak mi powiedziano i tego się trzymam.
ps - kilka baków, dla testu, zrobiłem na Pb98 - poza większym spalaniem o ok 1l, nie zauważyłem żadnych zmian - ani w kulturze pracy silnika, ani w osiągach.
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Sterownik jest w stanie ogarnąć sobie korkety 25 procent w jedną, bądź drugą stronę, jeśli i to nie przynosi efektu to rzuca błędem.Radek84 pisze: ↑22 sty 2022, o 14:50Ja kiedyś miałem okazję zatankować 91 do vectry c 2.0t gdzie producent też dopuszczał takie paliwo, ale podczas takiego umiarkowanego przyspieszania mrugał check. Trzeba było muskać gaz żeby jechać bez kontrolek na desce. Jak tylko nadążyła się okazja wlałem 98 i po problemie.
Swoją drogą vectra po przeróbkach skończyła też na 98, ale z fabrycznych 175koni było zrobione 308konia
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2022, o 09:42
- Auto: INSIGNIA GS INOV 1.5
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: RUDA ŚLĄSKA
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Witam nie rozpoczynając nowego tematu, za chwilę stanę się posiadaczem używanej 2017 modelowo 2018 insignii 1.5 165km automat w wersji inovation/elite. Co najlepiej na wstępie zrobić oprócz wymiany oleju w silniku? Na coś szczególnie zwrócić uwagę?