--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Koło zapasowe

ODPOWIEDZ
P405
Zapaleniec
Posty: 3157
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: P405 » 7 lip 2017, o 19:29

Pewnie tylko w środku. Bo z zewnątrz nie widzę dokładki.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Koło zapasowe

Post autor: takisobie » 7 lip 2017, o 19:56

w środku raczej też nie bo OPC linie ma czarną podsufitke i słupki też czarne

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Rooff_ » 7 lip 2017, o 21:38

Nie widzę znaczka OPC Line kolo bocznego migacza, więc raczej nie.

a602820922
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
Auto: piotr
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:

Re: Koło zapasowe

Post autor: a602820922 » 7 lip 2017, o 23:53

Czyli zwykły lewarek będzie git.

Dziękuję panowie, chodzi mi o ten lewarek, i koło zapasowe. A ja będę świeżym posiadaczem Insigni od niedzieli jeśli dobrze pójdzie.

Dałbym wam lajka ale nie widzę tej opcji

Sent from my SM-N920F using Tapatalk

hans_1

Re: Koło zapasowe

Post autor: hans_1 » 10 sie 2017, o 06:54

nie chciałem zakładać nowego wątku, podepnę się więc tutaj.
Mam pytanie do czego służy ta śruba w zestawie z lewarkiem zaznaczona strzałką na zdjęciu
Obrazek

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: KaMYk » 10 sie 2017, o 07:19

Do mocowania koła zapasowego zestawu w aucie. W dnie bagażnika jest specjalny uchwyt, gdzie wkładasz łeb śruby. Jak włożysz koło zapasowe, to do wnętrza koła wkładasz zestaw z lewarkiem i przykręcasz taką dużą palstykową nakrętką, której na zdjęciu brak.

coś jak tu:

Obrazek

To ta śruba w samym środku zestawu :)

hans_1

Re: Koło zapasowe

Post autor: hans_1 » 10 sie 2017, o 07:42

Dzięki bardzo za szybką i wyczerpująca odpowiedź, nie wpadłbym na to. Mam jeszcze jedno pytanie bo poszukuje koła dojazdowego i wiem, że do mojej insignii jest rozstaw śrub 5x120, tymczasem spotkałem ogłoszenie koła dojazdowego od insignii po lifcie z 2015r. i gość podaje rozstaw 5x115. Czy jest to możliwe ?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: KaMYk » 10 sie 2017, o 08:47

nie, 5x115 występuje w Astrach J, Antarach. Nie wiem, jak w nowej Insigni B, ale raczej nadal 5x120

-- 10 sie 2017, o 09:50 --

a nie nowa insignia B ma 5x115 :)

https://www.opel-accessories.com/opel_a ... iowe_18%22

rasm
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 2 wrz 2017, o 06:29
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: śląsk

Re: Koło zapasowe

Post autor: rasm » 14 wrz 2017, o 09:34

Witam
Chciałbym dokupić sobie koło dojazdowe bo mam wersję z zestawem naprawczym. Aktualnie koła to 225/55/R17 (Isia po lifcie)- jaki musi /może być rozmiar koła dojazdowego bo na alledrogo widziałem tylko 125/70 R17 - czy takie jest prawidłowe czy muszę szukać na 55 wysokości ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4200
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: IBZI » 14 wrz 2017, o 12:26

To jest tylko dojazdówka. I jak sama nazwa wskazuje służy tylko do dojechania do najbliższego punktu, gdzie zmienią (naprawią) oponę (koło). Dlatego dopuszcza się tolerancję co do rozmiaru opony. I tak prędkość maksymalna jest ograniczona (zazwyczaj do 80 km/h lub mniej).

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: dare50 » 14 wrz 2017, o 17:38

Chyba że masz napęd na 4 to wskazany jest ten sam rozmiar ,ja dostałem do mojego 125/80/18 i to był najbardziej zbliżony rozmiar

jaguser

Re: Koło zapasowe

Post autor: jaguser » 12 paź 2017, o 11:56

i fitted in mine 2010 hatchback as spare 20"wheel.just had to buy raisers from vauxhall.the raisers are 3 altegether but with 20" it fit only the sides which is enough.the centre part could be fitted as well but would need to be trimmed down.the left and right side cost at dealer 13 and 14 pounds in uk.
ObrazekObrazek

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: wassermann » 12 paź 2017, o 12:10

Yeah, it is possible to fit a 20- or 19-inch alloy wheel up to 245 mm tyre width, assuming that car is equipped with raised trunk floor, as depicted above (or Infinity/Bose sound system as well).

But fitting a large wheel is only one side of the story. Please note, that the picture shows an extremely dangerous configuration, where the wheel is sitting freely without any safety nut fitted. In case of an accident involving an upside-down rotation of a car, such wheel may likely become a "missile" killing the occupants inside.

You should take proper care and tie up this wheel to the floor, using a long bolt with security nut. Another way is to place the wheel rim upside-down, but this may be hard, as the niche floor is not flat. I managed to put my spare wheel upside-down, because I have an alloy rim which is shaped so fortunately, that it fits to the floor just perfectly. Take a look:
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... 4&start=62

Anyway - the lift (car elevator) becomes another story. I don't carry it and in case of flat tyre I'll call the assistance to lift the car. But I have a full-sized whell with me, so I can continue a trip in such case.

Nevertheless, it's probably the last car with a full size spare wheel. The world makes this complicated, especially when one goes into bigger sized wheels. Even the spacious Skoda Superb wouldn't fit a full size wide tyre in its huge trunk. (Recently I investigated closely the Superb vs. the new Insignia Grand Sport - and "no way" for the large spare.)

M.

jaguser

Re: Koło zapasowe

Post autor: jaguser » 12 paź 2017, o 14:31

my bad.i have the rod extended and wheel tightened down. good shout mate

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6070
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 86 razy
Kontakt:

Re: Koło zapasowe

Post autor: yerry » 13 paź 2017, o 22:57

Posty nie związane z tematem wątku przeniesione do właściwego:
viewtopic.php?f=9&t=5&start=600#p114294
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
dziii
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 1 lut 2016, o 22:36
Auto: insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Koło zapasowe

Post autor: dziii » 27 sty 2018, o 02:23

Temat dotyczy ogólnie napędu na jedną oś.
Jak wygląda sprawa w Insignia z napędem 4x4
Przy posiadaniu kół 245/35/20 OPC linę
Koło dojazdowe musi być o tej samej średnicy ? Czy dopuszczalny jest inny rozmiar ?

Pytam z tego powodu iż wcześniej posiadałem napęd quattro i tam koło dojazdowe musiało być o tych samych parametrach co 3 pozostałe koła czyli jeśli 245/35/20 to koło zapasowe również. W innym przypadku jazda na innym kole skutkowała rozwaleniem torsenu.
Proszę o odpowiedź dla bardziej wtajemniczonych.

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Koło zapasowe

Post autor: inmar » 28 sty 2018, o 11:17

Jak się ma sprawa wymiany koła na drodze w wersji SRI gdzie jest obniżone zawieszenie a na dodatek są nakładki OPC ?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: norbi333 » 28 sty 2018, o 17:47

Kiedyś zmieniałem i niestety na 2 podnośniki.I nie wiem czy czasem przy opc line nie było tylko zestawu naprawczego

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: wassermann » 28 sty 2018, o 18:10

Dokładnie tak było - przy OPC-Line nie ma możliwości zastosowania zwykłego podnośnika ze względu na wystające nakładki progowe (przy przednim punkcie unoszenia jest to spory problem). Zapewne OPC cierpi na tę samą przypadłość.
Nawet przy podnoszeniu w zakładzie wulkanizacyjnym uczulam ekipę, że łatwo nie będzie - zwykle coś tam kpiąco i lekceważąco odpowiadają, ale po minucie już chodzą na kolanach, nerwowo zaglądają pod spód i sapią :P Bywało, że na inny podnośnik mnie kierowali.
Sprawiłem sobie niską "żabę" 2T do samochodów tuningowanych, ale nie wożę tego kloca ze sobą. Poza tym mam wątpliwości, czy by wystarczyła, bo Insignia przy podnoszeniu bardzo wysoko unosi budę na sprężynach zanim w końcu oderwie koło od podłoża - to zwłaszcza mnie zaskoczyło. W razie czego zadzwonię po pomoc drogową.

M.

Awatar użytkownika
UTK2011
Użytkownik
Posty: 101
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Koło zapasowe

Post autor: UTK2011 » 28 sty 2018, o 18:50

W nowej Insignii B OPC-Line także tylko zestaw naprawczy. Przy wymianie kół wulkanizator próbował na podnośniku i wykręconych na maksa podporach, ale w czasie podnoszenia metalowe łapy oparły się o progi i było słychać plastik, więc daliśmy sobie spokój i każde koło było wymieniane osobno przy użyciu żaby.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”