--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Koło zapasowe
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Koło zapasowe
Pewnie tylko w środku. Bo z zewnątrz nie widzę dokładki.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
- Auto: piotr
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Koło zapasowe
Czyli zwykły lewarek będzie git.
Dziękuję panowie, chodzi mi o ten lewarek, i koło zapasowe. A ja będę świeżym posiadaczem Insigni od niedzieli jeśli dobrze pójdzie.
Dałbym wam lajka ale nie widzę tej opcji
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
Dziękuję panowie, chodzi mi o ten lewarek, i koło zapasowe. A ja będę świeżym posiadaczem Insigni od niedzieli jeśli dobrze pójdzie.
Dałbym wam lajka ale nie widzę tej opcji
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
Re: Koło zapasowe
nie chciałem zakładać nowego wątku, podepnę się więc tutaj.
Mam pytanie do czego służy ta śruba w zestawie z lewarkiem zaznaczona strzałką na zdjęciu
Mam pytanie do czego służy ta śruba w zestawie z lewarkiem zaznaczona strzałką na zdjęciu
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Koło zapasowe
Do mocowania koła zapasowego zestawu w aucie. W dnie bagażnika jest specjalny uchwyt, gdzie wkładasz łeb śruby. Jak włożysz koło zapasowe, to do wnętrza koła wkładasz zestaw z lewarkiem i przykręcasz taką dużą palstykową nakrętką, której na zdjęciu brak.
coś jak tu:
To ta śruba w samym środku zestawu
coś jak tu:
To ta śruba w samym środku zestawu
Re: Koło zapasowe
Dzięki bardzo za szybką i wyczerpująca odpowiedź, nie wpadłbym na to. Mam jeszcze jedno pytanie bo poszukuje koła dojazdowego i wiem, że do mojej insignii jest rozstaw śrub 5x120, tymczasem spotkałem ogłoszenie koła dojazdowego od insignii po lifcie z 2015r. i gość podaje rozstaw 5x115. Czy jest to możliwe ?
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Koło zapasowe
nie, 5x115 występuje w Astrach J, Antarach. Nie wiem, jak w nowej Insigni B, ale raczej nadal 5x120
-- 10 sie 2017, o 09:50 --
a nie nowa insignia B ma 5x115
https://www.opel-accessories.com/opel_a ... iowe_18%22
-- 10 sie 2017, o 09:50 --
a nie nowa insignia B ma 5x115
https://www.opel-accessories.com/opel_a ... iowe_18%22
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2 wrz 2017, o 06:29
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: śląsk
Re: Koło zapasowe
Witam
Chciałbym dokupić sobie koło dojazdowe bo mam wersję z zestawem naprawczym. Aktualnie koła to 225/55/R17 (Isia po lifcie)- jaki musi /może być rozmiar koła dojazdowego bo na alledrogo widziałem tylko 125/70 R17 - czy takie jest prawidłowe czy muszę szukać na 55 wysokości ?
Pozdrawiam
Chciałbym dokupić sobie koło dojazdowe bo mam wersję z zestawem naprawczym. Aktualnie koła to 225/55/R17 (Isia po lifcie)- jaki musi /może być rozmiar koła dojazdowego bo na alledrogo widziałem tylko 125/70 R17 - czy takie jest prawidłowe czy muszę szukać na 55 wysokości ?
Pozdrawiam
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4200
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Koło zapasowe
To jest tylko dojazdówka. I jak sama nazwa wskazuje służy tylko do dojechania do najbliższego punktu, gdzie zmienią (naprawią) oponę (koło). Dlatego dopuszcza się tolerancję co do rozmiaru opony. I tak prędkość maksymalna jest ograniczona (zazwyczaj do 80 km/h lub mniej).
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Koło zapasowe
Chyba że masz napęd na 4 to wskazany jest ten sam rozmiar ,ja dostałem do mojego 125/80/18 i to był najbardziej zbliżony rozmiar
Re: Koło zapasowe
i fitted in mine 2010 hatchback as spare 20"wheel.just had to buy raisers from vauxhall.the raisers are 3 altegether but with 20" it fit only the sides which is enough.the centre part could be fitted as well but would need to be trimmed down.the left and right side cost at dealer 13 and 14 pounds in uk.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Koło zapasowe
Yeah, it is possible to fit a 20- or 19-inch alloy wheel up to 245 mm tyre width, assuming that car is equipped with raised trunk floor, as depicted above (or Infinity/Bose sound system as well).
But fitting a large wheel is only one side of the story. Please note, that the picture shows an extremely dangerous configuration, where the wheel is sitting freely without any safety nut fitted. In case of an accident involving an upside-down rotation of a car, such wheel may likely become a "missile" killing the occupants inside.
You should take proper care and tie up this wheel to the floor, using a long bolt with security nut. Another way is to place the wheel rim upside-down, but this may be hard, as the niche floor is not flat. I managed to put my spare wheel upside-down, because I have an alloy rim which is shaped so fortunately, that it fits to the floor just perfectly. Take a look:
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... 4&start=62
Anyway - the lift (car elevator) becomes another story. I don't carry it and in case of flat tyre I'll call the assistance to lift the car. But I have a full-sized whell with me, so I can continue a trip in such case.
Nevertheless, it's probably the last car with a full size spare wheel. The world makes this complicated, especially when one goes into bigger sized wheels. Even the spacious Skoda Superb wouldn't fit a full size wide tyre in its huge trunk. (Recently I investigated closely the Superb vs. the new Insignia Grand Sport - and "no way" for the large spare.)
M.
But fitting a large wheel is only one side of the story. Please note, that the picture shows an extremely dangerous configuration, where the wheel is sitting freely without any safety nut fitted. In case of an accident involving an upside-down rotation of a car, such wheel may likely become a "missile" killing the occupants inside.
You should take proper care and tie up this wheel to the floor, using a long bolt with security nut. Another way is to place the wheel rim upside-down, but this may be hard, as the niche floor is not flat. I managed to put my spare wheel upside-down, because I have an alloy rim which is shaped so fortunately, that it fits to the floor just perfectly. Take a look:
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... 4&start=62
Anyway - the lift (car elevator) becomes another story. I don't carry it and in case of flat tyre I'll call the assistance to lift the car. But I have a full-sized whell with me, so I can continue a trip in such case.
Nevertheless, it's probably the last car with a full size spare wheel. The world makes this complicated, especially when one goes into bigger sized wheels. Even the spacious Skoda Superb wouldn't fit a full size wide tyre in its huge trunk. (Recently I investigated closely the Superb vs. the new Insignia Grand Sport - and "no way" for the large spare.)
M.
Re: Koło zapasowe
my bad.i have the rod extended and wheel tightened down. good shout mate
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6070
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Koło zapasowe
Posty nie związane z tematem wątku przeniesione do właściwego:
viewtopic.php?f=9&t=5&start=600#p114294
viewtopic.php?f=9&t=5&start=600#p114294
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- dziii
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 22:36
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Koło zapasowe
Temat dotyczy ogólnie napędu na jedną oś.
Jak wygląda sprawa w Insignia z napędem 4x4
Przy posiadaniu kół 245/35/20 OPC linę
Koło dojazdowe musi być o tej samej średnicy ? Czy dopuszczalny jest inny rozmiar ?
Pytam z tego powodu iż wcześniej posiadałem napęd quattro i tam koło dojazdowe musiało być o tych samych parametrach co 3 pozostałe koła czyli jeśli 245/35/20 to koło zapasowe również. W innym przypadku jazda na innym kole skutkowała rozwaleniem torsenu.
Proszę o odpowiedź dla bardziej wtajemniczonych.
Jak wygląda sprawa w Insignia z napędem 4x4
Przy posiadaniu kół 245/35/20 OPC linę
Koło dojazdowe musi być o tej samej średnicy ? Czy dopuszczalny jest inny rozmiar ?
Pytam z tego powodu iż wcześniej posiadałem napęd quattro i tam koło dojazdowe musiało być o tych samych parametrach co 3 pozostałe koła czyli jeśli 245/35/20 to koło zapasowe również. W innym przypadku jazda na innym kole skutkowała rozwaleniem torsenu.
Proszę o odpowiedź dla bardziej wtajemniczonych.
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Koło zapasowe
Jak się ma sprawa wymiany koła na drodze w wersji SRI gdzie jest obniżone zawieszenie a na dodatek są nakładki OPC ?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Koło zapasowe
Kiedyś zmieniałem i niestety na 2 podnośniki.I nie wiem czy czasem przy opc line nie było tylko zestawu naprawczego
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Koło zapasowe
Dokładnie tak było - przy OPC-Line nie ma możliwości zastosowania zwykłego podnośnika ze względu na wystające nakładki progowe (przy przednim punkcie unoszenia jest to spory problem). Zapewne OPC cierpi na tę samą przypadłość.
Nawet przy podnoszeniu w zakładzie wulkanizacyjnym uczulam ekipę, że łatwo nie będzie - zwykle coś tam kpiąco i lekceważąco odpowiadają, ale po minucie już chodzą na kolanach, nerwowo zaglądają pod spód i sapią Bywało, że na inny podnośnik mnie kierowali.
Sprawiłem sobie niską "żabę" 2T do samochodów tuningowanych, ale nie wożę tego kloca ze sobą. Poza tym mam wątpliwości, czy by wystarczyła, bo Insignia przy podnoszeniu bardzo wysoko unosi budę na sprężynach zanim w końcu oderwie koło od podłoża - to zwłaszcza mnie zaskoczyło. W razie czego zadzwonię po pomoc drogową.
M.
Nawet przy podnoszeniu w zakładzie wulkanizacyjnym uczulam ekipę, że łatwo nie będzie - zwykle coś tam kpiąco i lekceważąco odpowiadają, ale po minucie już chodzą na kolanach, nerwowo zaglądają pod spód i sapią Bywało, że na inny podnośnik mnie kierowali.
Sprawiłem sobie niską "żabę" 2T do samochodów tuningowanych, ale nie wożę tego kloca ze sobą. Poza tym mam wątpliwości, czy by wystarczyła, bo Insignia przy podnoszeniu bardzo wysoko unosi budę na sprężynach zanim w końcu oderwie koło od podłoża - to zwłaszcza mnie zaskoczyło. W razie czego zadzwonię po pomoc drogową.
M.
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: Koło zapasowe
W nowej Insignii B OPC-Line także tylko zestaw naprawczy. Przy wymianie kół wulkanizator próbował na podnośniku i wykręconych na maksa podporach, ale w czasie podnoszenia metalowe łapy oparły się o progi i było słychać plastik, więc daliśmy sobie spokój i każde koło było wymieniane osobno przy użyciu żaby.