--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Felga stalowa - zapasowa
Felga stalowa - zapasowa
Witam serdecznie.
Poszukuje zapasowej stalówki do swojego opelka, lecz nie jestem pewny czy bedzie pasować stąd moje pytanie do was drodzy koledzy czy taka będzie ok ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=6180621605
Z góry dziekuje za pomoc
Poszukuje zapasowej stalówki do swojego opelka, lecz nie jestem pewny czy bedzie pasować stąd moje pytanie do was drodzy koledzy czy taka będzie ok ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=6180621605
Z góry dziekuje za pomoc
Re: Felga stalowa - zapasowa
Kupiłem auto na 17 calowych felgach, nie wiem czy sa to oryginalne felgi do insigni.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Felga stalowa - zapasowa
Wszystko zależy od rozmiaru hamulców. Ale jeżeli aktualnie jeździsz na 17", to myślę, że 16" też spokojnie będzie pasować.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Felga stalowa - zapasowa
Ale pewnie jest opcja ze moze nie pasować ? W jaki sposób moge sie na 100% przekonać czy bedą ok ? Czy od razu lepiej pojechać do wulkanizatora i próbować coś dopasować ?
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Felga stalowa - zapasowa
Zdejmij przednie koło, zmierz średnicę tarczy hamulcowej
296mm to hamulce na koło min 16", 321mm to minimum 17" koło.
Jak masz 296mm tarczę, to na pewno zapas 16" zamontujesz.
296mm to hamulce na koło min 16", 321mm to minimum 17" koło.
Jak masz 296mm tarczę, to na pewno zapas 16" zamontujesz.
Re: Felga stalowa - zapasowa
Czyli 17 minimum, dziekuje wam bardzo za pomoc. Na co zwrócić jeszcze uwagę przy doborze stalówki na zapas ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Felga stalowa - zapasowa
- na głębokość wnęki w bagażniku (do pełnowymiarowej felgi - tzn. nie "dojazdówki") konieczne jest posiadanie tzw. podniesionej podłogi (dostępne standardowo w wersjach z audio Infinity/Bose i/lub właśnie z fabrycznie umieszczonym kołem pełnowymiarowym) - dotyczy modelu hatchback, nie wiem jak jest w sedanie (chyba miejsce jest seryjnie) ani jak jest w kombi
- na wysokość śruby, na którą nakładasz centralny otwór koła po umieszczeniu we wnęce - jeśli miałeś seryjnie koło dojazdowe lub zestaw naprawczy opony, to masz krótką śrubę (13 cm), która nie starczy do zamocowania pełnej felgi - trzeba wymienić ją na długą śrubę (19 cm), komplet razem z plastikowym pokrętłem mocującym kosztuje w Oplu ok. 90 zł
Jest też jakiś rodzaj przedłużki, opisany w instrukcji obsługi, który stosuje się w razie posiadania koła dojazdowego, po jego awaryjnym montażu, gdy zachodzi potrzeba przewiezienia zdemontowanego koła pełnowymiarowego (koła zapasowego nie wozimy bez jego zamocowania!)
- na konieczność posiadania własnego podnośnika oraz klucza do kół (nakrętki mają rozmiar 22, podobno, co jest dość nietypowe, podobnie jak moment dokręcania wynoszący aż 150 Nm)
- na nieprzydatność seryjnego podnośnika w przypadku wyposażenia auta w pakiet nakładek progowych OPC-Line
M.
- na wysokość śruby, na którą nakładasz centralny otwór koła po umieszczeniu we wnęce - jeśli miałeś seryjnie koło dojazdowe lub zestaw naprawczy opony, to masz krótką śrubę (13 cm), która nie starczy do zamocowania pełnej felgi - trzeba wymienić ją na długą śrubę (19 cm), komplet razem z plastikowym pokrętłem mocującym kosztuje w Oplu ok. 90 zł
Jest też jakiś rodzaj przedłużki, opisany w instrukcji obsługi, który stosuje się w razie posiadania koła dojazdowego, po jego awaryjnym montażu, gdy zachodzi potrzeba przewiezienia zdemontowanego koła pełnowymiarowego (koła zapasowego nie wozimy bez jego zamocowania!)
- na konieczność posiadania własnego podnośnika oraz klucza do kół (nakrętki mają rozmiar 22, podobno, co jest dość nietypowe, podobnie jak moment dokręcania wynoszący aż 150 Nm)
- na nieprzydatność seryjnego podnośnika w przypadku wyposażenia auta w pakiet nakładek progowych OPC-Line
M.