--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Żarnik D1S do xenonów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: mxw » 24 maja 2017, o 16:37

No i padło na mnie - jeden palnik zaczął świecić w barwach narodowych. o:o
Szukam parki.

Po lekturze wątku wysuwają się takie typy, ceny za 2 sztuki:
  • - Osram D1S 66144CBI XENON COOL BLUE INTENSE - 3200 lm, 5500 K, 250 zł (tia, bez FV)
    - Osram D1S Xenarc - 3200 lm, 4300 K, 400-500 zł (jak fabryczne)
    - Philips D1S XenStart - 3200 lm, 4300 K, 500-550 zł (to samo, co Osram, tylko droższe)
    - Philips D1S XenStart 2012 - 3200 lm, 4850 K, 550-600 zł (bielsze i droższe)
    - Philips D1S X-Treme Vision - 3200 lm, 4800 K, 600 zł (hit allegro z ładowarką)
    - Philips D1S White Vision Xenon - 3200 lm, 6000K, 700 zł (kolejny hit, ale 6000K?)
    - Osram D1S NIGHT BREAKER UNLIMITED XENARC +70% - 3200 lm, 4350 K, 500 zł (66140XNB)
    ...
Jeszcze jakieś propozycje, komentarze i sugestie dla potomnych?
i zanim ja coś wybiorę i zamówię? :roll:

Pozdro.,
MxW.

medor
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 22 mar 2016, o 19:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: wielkopolska
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: medor » 24 maja 2017, o 17:00

Daj znać co wybrałeś... Satysfakcjonującego wyboru

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: P405 » 24 maja 2017, o 21:03

Byle na końcu nie był chińczyk za 5$.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: KaMYk » 25 maja 2017, o 05:17

mxw pisze:Osram D1S 66144CBI XENON COOL BLUE INTENSE - 3200 lm, 5500 K, 250 zł
mam te i różnica w stosunku do standardowych ksenonów jest wyraźna, porównywaliśmy z drugim autem, co ma fabryczne 4300K.

Tylko moje były droższe :) cena rewelacja, jeśli oryginały. Drugi raz też bym takie kupił, a na pewno żadnych 4300K.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: mxw » 25 maja 2017, o 14:41

IMHO w ksenonach bardzo istotny jest wiek palników - one się po prostu wypalają, więc nowe zawsze będą świecić lepiej od takich, które już mają nalatane te 40 czy 80 kkm. Z żarówkami z resztą było podobnie.

Piszecie, że nie trzeba się doktoryzować, żeby kupić nowe palniki, ale jednak... jak tak patrzę na te oryginały i podróbki, to lekko nie jest. :lol:

_________________________________________________________


Kolejne zestawienie, dla uproszczenia tylko Philips, i tylko Philips oficjalny:
(ceny brutto za parkę - oficjalny sklep Philipsa na Allegro)
(http://allegro.pl/listing/user/listing. ... 03&order=d)
  • - Philips D1S Vision, 3350 lm, 4600 K, 460,- zł
    - Philips D1S X-tremeVision, 3200 lm, 4800 K, 600,- zł
    - Philips D1S X-tremeVision gen2, ? lm, ? K, 700,- zł
    - Philips D1S White Vision, 3200 lm, 6000 K, 600,- zł
    - Philips D1S White Vision gen2, ? lm, ? K, 800,- zł
Chmm, dla mnie najważniejsza jest jasność, na Kelviny tak bardzo nie patrzę. No to o co chodzi? Bo wygrywają zwykłe Vision - są najmocniejsze i najtańsze. To po co przepłacać? :roll:

_________________________________________________________


No i jeszcze tylko Osram, też oficjalny, tym razem sklep Allegro:
(http://allegro.pl/listing/user/listing. ... 80&order=d)
  • - Osram D1S Xenarc 66140 - 3200 lm, 4150 K, 384,- zł
    - Osram D1S Cool Blue Intense - 3200 lm, 5500 K, 498,- zł
_________________________________________________________


Podsumowując:
z sensownych ofert zostają IMHO dwie najtańsze: (teraz ceny z dostawą)
  • (a) Philips D1S Vision, 3350 lm, 4600 K, 469,- zł (z ładowarką USB)
    (b) Osram D1S Cool Blue Intense - 3200 lm, 5500 K, 496,- zł
Sugestie? 8-)

W przypadku Osramów nie wiem, czy światło nie będzie jednak zbyt niebiesko-sine i słabsze.
W przypadku Philipsów nie wiem, czy te dane na papierze (3350 lm) nie są przesadzone.

Pozdro.,
MxW.

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: R1985 » 26 maja 2017, o 12:54

Rok temu spalil mi się żarnik, kupiłem 2szt Bosch d1s po 169zl/szt i są do tej pory.

Bodex

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: Bodex » 27 maja 2017, o 06:43

Przy wyborze palników, 4800 K i 5500,6000 K należy wziąć pod uwagę to jak będzie oświetlać w deszczu , a wtedy mokry asfalt najgorzej widać .
Im bardziej idziemy w kolor niebieski tym widoczność gorsza, ale nam się podoba .
Ja wybrałem Philips 4800 , czysto białe.


Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: mxw » 27 maja 2017, o 11:00

No dokładnie. Dlatego IMHO lepsze będzie 4600-4800K, niż więcej, gdzie ilość światła zaczyna spadać.

Widać to już przy naszych żarówkach H11 od doswietlania zakrętów - Philips Diamond daje już nieco niebieskie światło i jest go mniej, niż przy zwykłych "żółtych" bańkach.

No ale tam się liczy lans i ładna niebieska żarówka w reflektorze - palnika D1S nie widać, więc ten aspekt odpada.

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
piohib
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 21 sty 2015, o 17:10
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: piohib » 27 maja 2017, o 13:55

Powiedz mi, czemu nie wybierzesz tych fabrycznych? Źle świeciły? Widzę, że masz chyba niepotrzebny dylemat. Bo biorąc pod uwagę ich cenę, to wychodzi najtaniej.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci s... umierali za swoją" Generał George Smith Patton

Bodex

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: Bodex » 27 maja 2017, o 14:05

Phiob. Philipsa mocniej świecą ciutke.
MXW . Ilość światła ...
Widmo światła białego spada proporcjonalnie rośnie ilość nadfioletu .
Nasze oko ludzkie jest przystosowane do widma światła białego i nic tego nie zmieni. Ale lubimy ten błękit ...

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 967
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: zubek » 28 maja 2017, o 08:52

Bodex pisze:rośnie ilość nadfioletu
Tyle, że ten błękit to nie żaden nadfiolet. Nadfioletu w ogóle byś nie zobaczył.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: mxw » 12 cze 2017, o 13:51

piohib pisze:Powiedz mi, czemu nie wybierzesz tych fabrycznych? Źle świeciły? Widzę, że masz chyba niepotrzebny dylemat.Obrazek Bo biorąc pod uwagę ich cenę, to wychodzi najtaniej.
Co do niepotrzebnego dylematu to się zgodzę w 100%. :oops:

A dlaczego nie fabryczne? Powody są dwa:
    1. - świecą jednak trochę na żółto - zawsze się zastanawiałem dlaczego Insignia niby ma ksenony, ale świeci jakby w kolorze halogenu (nie tylko moja) - przynajmniej w porównaniu z innymi samochodami z ksenonem
    • - są koszmarnie drogie - wpadłem po drodze do ASO zapytać przy okazji o palniki do ksenona - już na wstępie moją czujność wzbudziło pytanie o VIN - hello, pytam o standardowe D1S - ale jakoś się udało, były nawet na miejscu, obejrzałem:
      Ksenon Made in Hungary - oryginalna część GM - cena ~890 zł brutto/szt. przed zniżkami
      jedna żarówka zapakowana w szary kartonik, nazwa była ale nie pamiętam, coś w stylu 'xerox' ;-)
      lumeny nieznane, temperatura barwowa nieznana,
      wiadomo tylko: 85V 35W
Grzecznie podziękowałem, zapytałem tylko ile sprzedali takich żarówek, a Pan mówi, że sporo tego schodzi, głównie serwis bierze na wymianę dla klientów, np. na przeglądach. Tia... :roll:

Nie miałem czasu jeszcze zamówić i wymienić swoich palników, ale zdążyłem już zajrzeć do swoich lamp - co ciekawe nie mam oryginałów, tylko Osram Xenarc 66140 - i to taki jeden mi się przepalił - i z tego wynika też, że ta lekko biało-żółta barwa w mojej opinii to właśnie te Xenarc.

Obecnie skłaniam się ku Philips D1S Vision (3350 lm, 4600 K) - cena znośna (460,- zł za parkę), przetestujemy.

Pozdro.,
MxW.

-- 20 cze 2017, o 23:53 --

Philips D1S Vision (3350 lm, 4600 K) - za 460,- zł brutto za parkę (+kw) kupione i zamontowane.

Obrazek
Wyglądają na oryginały

Obrazek
Tak było przed wymianą

Obrazek
Tak po wymianie prawego palnika

Obrazek
Tak po wymianie obu

Obrazek
A tak po wymianie obu i w trybie SPORT. 8-)

Obrazek
Tu oczywiście nic nie widać, ale lampy faktycznie są ciut bielsze, niż na Osram Xenarc, które miałem.

Co ciekawe, obie stare żarówki miały bańki już mleczne i dawały słabsze, ale bardziej rozmyte i jednorodne światło. Nowe palniki mają bańki krystalicznie czyste, a światło jest bardziej ostre i rzuca głębsze cienie.

Zobaczymy co będzie, gdy palniki się trochę wypalą i mam nadzieję, że na jakiś czas wystarczą. ;-)

A co do wymiany - rzeczywiście prosta robota - więcej się namęczyłem wymieniając żarówki doświetlania zakrętów, niż te palniki.

PS.
Obrazek
A w gratisie dostałem taką ładowarkę Philipsa - na wakacje z rodzinką jak znalazł. :P

Pozdro.,
MxW.

tomeck
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: tomeck » 12 mar 2018, o 17:42

Cześć,

I jak jesteś finalnie zadowolony z Philips Vision? Jak sprawują się w nocy na mokrym asfalcie?

Bodex

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: Bodex » 13 mar 2018, o 00:01

Im bardziej niebieskie tym gorzej na mokrym czarnym widać , kontrast inny ,
Ale ta widoczność na mokrym w większości jest zależna od czegoś innego .
Ilości wody i rodzaju nawierzchni.
Woda tworzy małe źródełka one są jak lusterka które z naszych lamp światło odbijają dalej jak kaczuszkę i dlatego mniej go wraca do naszych radarów :)
kolor niebieski się zlewa z czarnym , a żółty nie , dlatego anglicy , francuzi budowali lampy żółte zanim nastąpił przełom w tehnoligi wytwarzania reflektorów , dokładnie wtedy , gdy weszły reflektory z polami micro FF i gładkim szkłem.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

tomeck
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: tomeck » 13 mar 2018, o 11:55

I tu właśnie powstaje dylemat, 4300k czy wyżej...

Patrząc na testy, filmy na youtube zdecyduje się chyba na PHILIPS X-TREME VISION XENON GEN2 +150% D1S o barwie 4800k które w porównaniach świecą najjaśniej / dają najwięcej luksów z xenonów o wyższej mocy

Ktoś z Was ma je może zamontowane?

Bodex

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: Bodex » 13 mar 2018, o 13:04

Ja bym brał 4800

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

tetar
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
Auto: Ins ST Sport
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: tetar » 13 mar 2018, o 14:55

Mam Philips Xenon x-treme Vision gen2 i mieszane odczucia...to o czym pisał wcześniej Bodex odnoście niebieskiego światła całkowicie potwierdza się w praktyce. Obecne żarniki Philips'a wyglądają fajnie gdy jest sucho na jezdni. Sądziłem, że 4800K jest rozsądną granicą gdzie temperatura barwowa daje dobre rzeczywiste efektywne światło przy tym wizualnie (efekciarsko) OK. Z praktyki..., przy wilgoci na jezdni już jest gorzej. Poza tym te "150%" trochę chyba marketingowa ściema - snop światła nie jest równomierny i widać jaśniejszą "plamę jasnego światła" gdzie być może w tym miejscu jest "150%", ale poza plamą może być już zwyczajnie. Kolejne spostrzeżenie - zabrudzenie klosza chyba znacznie bardziej ogranicza ilość światła niebieskiego niż "żółtego". Patrząc z innej strony - mając porównanie z innymi Insigniami (raczej dużą częścią) przypadkowo jadących obok, wydaje się, że światło z moich lamp jest trochę jaśniejsze.
Mam przejechane ponad 185tys. km. Obecnie to 3 komplet żarników (wymieniane raczej dla kaprysu), a moje subiektywne wrażenie jest takie, że "lampy" z pierwszego fabrycznego montażu były najlepsze tzn. najwięcej światła, w każdych warunkach!

Ostatnio przepaliła mi się H11 (zestaw z fabrycznego montażu MY2009) doświetlająca zakręty - wymieniłem na Osram Cool Blue Intense (xenon look 4200K)... i jest "ciemno"... już myślę o wymianie na jakieś bardziej "żółte" LoL!

tomeck
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: tomeck » 13 mar 2018, o 15:45

Hymm widać ile użytkowników tyle opinii :) dokładnie jak Ty sadziłem że 4800k to taki optymal pomiędzy 4300 a 5500/6000k od Osrama
Chyba jednak zaryzykuję i wezmę te Philipsy lub ewentualnie Osram NB Unlimited, które mają 4350k chociaż w testach przegrywają z Philipsami, np:

https://www.youtube.com/watch?v=W36JK8WHc0U

Większość nagrań na yt pokazujących jak świecą na drodze poszczególne żarniki jest niestety z jazdy po suchym asfalcie, gdzie wyższe kelwiny wyglądają za każdym razem lepiej

PS - Ja zainwestowałem ostatnio w H11 OSRAM COOL BLUE HYPER 5000k, to dopiero nie świeciło...

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: P405 » 13 mar 2018, o 19:48

Tu porównanie z ledami. To mnie wyleczyło z barwy powyżej 5000K.
https://www.youtube.com/watch?v=mI0hXiKGv8I

tomeck
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Żarnik D1S do xenonów

Post autor: tomeck » 13 mar 2018, o 21:13

Przeglądając jeszcze zagraniczne fora, zakupiłem finalnie PHILIPS X-TREME VISION XENON GEN2 +150% D1S, powinno być optymalnie

Zdam relację po montażu jak się trochę rozświecą

Dzięki za informacje / porady

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”