--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
-
- Użytkownik
- Posty: 135
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Uszkodzony czujnik nox.... Poszukaj sklepu online w Niemczech, taki czujnik ok 140-150 EUR.
Jedyny minus to kabelki trzeba lutować.
Jeszcze możesz zobaczyć na wtyczkę czy nie jest zaśniedziała lub mokra wewnątrz... ten czujnik zobaczysz jak się schylisz pod autem od strony prawych tylnich drzwi.. wkręcony jest w rurze wydechowej między kołami tylnymi.
Jedyny minus to kabelki trzeba lutować.
Jeszcze możesz zobaczyć na wtyczkę czy nie jest zaśniedziała lub mokra wewnątrz... ten czujnik zobaczysz jak się schylisz pod autem od strony prawych tylnich drzwi.. wkręcony jest w rurze wydechowej między kołami tylnymi.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Mam taki błąd w klekocie i nie mogę skasować
U1520 00
(K9 Moduł elektroniczny nadwozia) Utrata komunikacji szyny LIN 2 z urządzeniem 0 (P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową)
Jak to ogarnąć i o co chodzi?
U1520 00
(K9 Moduł elektroniczny nadwozia) Utrata komunikacji szyny LIN 2 z urządzeniem 0 (P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową)
Jak to ogarnąć i o co chodzi?
- Puszczyk
- Klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Witam i proszę o radę.
Podczas jazdy nastąpiła awaria radia i czujników cofania, może jeszcze coś więcej ale nie byłem w stanie sprawdzić w czasie jazdy. Zatrzymałem się więc i zgasiłem silnik. Po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Włączyłem aplikację OPL DTC Reader, która pokazuje:
Błąd 513
Status - 19 historyczny
Typ - 00
Nieznany
Błąd generalny
Sprawdziłem również aplikacją OPL DPF Monitor
Błąd- PO513-00-19
Powertrain
Incorekt
Immobilizer key. Poradzcie co mnie czeka i co to znaczy historyczny. Czy to może wcześniej skasowany błąd bez dokonania naprawy? Nigdy nie miałem diesla i nigdy też nie odczytywałem błędów. Mam zero wiedzy na ten temat. Pozdrawiam.
Podczas jazdy nastąpiła awaria radia i czujników cofania, może jeszcze coś więcej ale nie byłem w stanie sprawdzić w czasie jazdy. Zatrzymałem się więc i zgasiłem silnik. Po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Włączyłem aplikację OPL DTC Reader, która pokazuje:
Błąd 513
Status - 19 historyczny
Typ - 00
Nieznany
Błąd generalny
Sprawdziłem również aplikacją OPL DPF Monitor
Błąd- PO513-00-19
Powertrain
Incorekt
Immobilizer key. Poradzcie co mnie czeka i co to znaczy historyczny. Czy to może wcześniej skasowany błąd bez dokonania naprawy? Nigdy nie miałem diesla i nigdy też nie odczytywałem błędów. Mam zero wiedzy na ten temat. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 5 mar 2019, o 15:07 przez Puszczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Ten błąd to chyba P0513
Historyczny jak sama nazwa mówi nie występuje w danej chwili i nie został skasowany po awarii...
Dziwne że podczas jazdy... Miałem kiedyś podobny błąd i wymiana baterii w kluczyku pomogła..
Historyczny jak sama nazwa mówi nie występuje w danej chwili i nie został skasowany po awarii...
Dziwne że podczas jazdy... Miałem kiedyś podobny błąd i wymiana baterii w kluczyku pomogła..
Moja czarna
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Ktoś uporał się już z błędem B0000 ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 wrz 2017, o 19:53
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Witam wyskoczył mi taki błąd P2479-54 i auto wskoczyło w tryb awaryjny przegrzany silnik. Z tego co wyczytałem to czujnik temperatury spalin niby 2 ale pewności nie mam czy ktoś moze pomoc mi rozszyfrować dokładnie ten błąd, i powiedzieć który to czujnik ten przykręcony na dpf czy niżej?? Dodam ze odłączenie na chwile aku pomogło.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
- huciap
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Witam. Mam insignie 1.6T z 2013 roku. Dzisiaj mi się pojawił komunikat sprawdź układ espmagania, po zeskanowaniu icarem wyskoczył historyczny błąd C047A. Z tego co wiem to mam chyba elektryczne wspomaganie. Co może być nie tak? Dodam że po skasowaniu, błąd nie powraca.
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
DTC C047A: Electric Steering Motor Position Sensor Circuit Malfunction
- huciap
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Poobserwuje czy znowu się pojawi ten błąd a to jest ten czujnik skrętu czy jakiś inny?
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
W twoim przypadku wydaje mi się że będzie to ten z przodu kolo chłodnicy.mario1234 pisze:Witam wyskoczył mi taki błąd P2479-54 i auto wskoczyło w tryb awaryjny przegrzany silnik. Z tego co wyczytałem to czujnik temperatury spalin niby 2 ale pewności nie mam czy ktoś moze pomoc mi rozszyfrować dokładnie ten błąd, i powiedzieć który to czujnik ten przykręcony na dpf czy niżej?? Dodam ze odłączenie na chwile aku pomogło.
Sprawdź miernikiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 kwie 2019, o 16:55
- Auto: Insignia 2,0 CDTI
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Witam,
Od lipca ubiegłego roku miałem powtarzające się błędy zczytane przez program ScanMyOpelICANS:
P03BB-00 - Cylinder 4 Pressure Variation Too High. Status:Absent
P03BA-01 - Cylinder 4 Pressure Variation Too Low. Status:Absent
P0399-00 - Cylinder 1 Pressure Sensor Circuit Erratic. Status:Absent
P03B7-00 - Cylinder 4 Pressure Sensor Circuit Erratic. Status:Absent
P1325-01 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P1325-03 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P1325-04 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P1325-02 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P003A-00 - Turbocharger Boost Control Position Not Learned. Status:Absent
Błędy po pojawiały się ponownie, więc zdecydowałem się na wymianę czujnika położenia wału. Wymiana ta nic nie dała, dlatego odpuściłem temat. W zeszłym tygodniu kupiłem chińskiego op-com'a w wersji 1.7 i po podłączeniu okazało się że są tylko 4 błędy:
P0399-00 - Cylinder 1 Pressure Sensor Circuit Erratic. Present
P03A3-00 - Cylinder 2 Pressure Sensor Circuit Erratic. Present
P03AD-00 - Cylinder 3 Pressure Sensor Circuit Erratic. Not Present
P03B7-00 - Cylinder 4 Pressure Sensor Circuit Erratic. Present
Wartości Maximum Combustion Pressure w blokach pomiarowych silnika są dziwnie niskie i wynoszą:
Cylinder 1: 1300 kPa
Cylinder 2: 1400 kPa
Cylinder 3: 1300 kPa
Cylinder 4: 1200 kPa.
Czy uwalone są świece czy wiązka? A może walnięty op-com? Czasami wywala z programu przy odczytach bloków. W zeszłym roku wymieniałem w serwisie świece z czujnikiem na 1 i 4 cylindrze.
Silnik pracuje normalnie, chociaż w lato ubiegłego roku parę razy nierówno pomrukiwał po rozruchu.
Pozdrawiam
Stanisław
Od lipca ubiegłego roku miałem powtarzające się błędy zczytane przez program ScanMyOpelICANS:
P03BB-00 - Cylinder 4 Pressure Variation Too High. Status:Absent
P03BA-01 - Cylinder 4 Pressure Variation Too Low. Status:Absent
P0399-00 - Cylinder 1 Pressure Sensor Circuit Erratic. Status:Absent
P03B7-00 - Cylinder 4 Pressure Sensor Circuit Erratic. Status:Absent
P1325-01 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P1325-03 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P1325-04 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P1325-02 - Crankshaft Position Reluctor Wheel Performance. Status:Absent
P003A-00 - Turbocharger Boost Control Position Not Learned. Status:Absent
Błędy po pojawiały się ponownie, więc zdecydowałem się na wymianę czujnika położenia wału. Wymiana ta nic nie dała, dlatego odpuściłem temat. W zeszłym tygodniu kupiłem chińskiego op-com'a w wersji 1.7 i po podłączeniu okazało się że są tylko 4 błędy:
P0399-00 - Cylinder 1 Pressure Sensor Circuit Erratic. Present
P03A3-00 - Cylinder 2 Pressure Sensor Circuit Erratic. Present
P03AD-00 - Cylinder 3 Pressure Sensor Circuit Erratic. Not Present
P03B7-00 - Cylinder 4 Pressure Sensor Circuit Erratic. Present
Wartości Maximum Combustion Pressure w blokach pomiarowych silnika są dziwnie niskie i wynoszą:
Cylinder 1: 1300 kPa
Cylinder 2: 1400 kPa
Cylinder 3: 1300 kPa
Cylinder 4: 1200 kPa.
Czy uwalone są świece czy wiązka? A może walnięty op-com? Czasami wywala z programu przy odczytach bloków. W zeszłym roku wymieniałem w serwisie świece z czujnikiem na 1 i 4 cylindrze.
Silnik pracuje normalnie, chociaż w lato ubiegłego roku parę razy nierówno pomrukiwał po rozruchu.
Pozdrawiam
Stanisław
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 11:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Frankfurt (Oder)
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Dołączam apke na androida do rozszyfrowana kodów
//cloud.tapatalk.com/s/5cf1695c19b ... _2.1.5.apk
Sent from my K10 using Tapatalk
//cloud.tapatalk.com/s/5cf1695c19b ... _2.1.5.apk
Sent from my K10 using Tapatalk
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2019, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wroclaw
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Ktoś pomoże w diagnozie poniższych kodów?
P229F
P113C
Auto: Opel Insignia A B20DTH 2015r.
Błędy odczytywałem interfejsem Viaken Opel Auto Scanner.
Z góry dzięki za pomoc!
P229F
P113C
Auto: Opel Insignia A B20DTH 2015r.
Błędy odczytywałem interfejsem Viaken Opel Auto Scanner.
Z góry dzięki za pomoc!
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2019, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wroclaw
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Akutalizacja do mojego wcześniejszego wpisu, może przyda się innym w celu szybszej diagnozy usterki:
P229F - NOx Sensor Performance Bank 1 Sensor 2
Należy wymienić czujnik NOx, który znajduje się z tyłu auta (okolice tylnej belki). W moim przypadku zakup samej sondy i wlutowanie jej do starego modułu nie rozwiązało problemu. Konieczna była wymiana czujnika wraz z modułem (cały komplet - koszt oryginalnego podzespołu ok. 2000 PLN). Więcej informacji na ten temat w wątku: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=7475
P113C - Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Not Plausible
Czy wymiana drugiego czujnika temperatury spalin rozwiąże problem? Czy przyczyny należy szukać gdzieś indziej?
P0181 - Fuel Temperature Sensor Perfromace
Ten kod występuje u mnie sporadycznie, często na zimnym silniku. Najprawdopodobniej wraz z nim pojawia się również komunikat "Uwaga pojazd wkrótce" na ekranie między zegarami . Z tego co wiem, czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z obudową filtra. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Może jest tu osoba, która mierzyła się już z tym problemem?
P229F - NOx Sensor Performance Bank 1 Sensor 2
Należy wymienić czujnik NOx, który znajduje się z tyłu auta (okolice tylnej belki). W moim przypadku zakup samej sondy i wlutowanie jej do starego modułu nie rozwiązało problemu. Konieczna była wymiana czujnika wraz z modułem (cały komplet - koszt oryginalnego podzespołu ok. 2000 PLN). Więcej informacji na ten temat w wątku: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=7475
P113C - Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Not Plausible
Czy wymiana drugiego czujnika temperatury spalin rozwiąże problem? Czy przyczyny należy szukać gdzieś indziej?
P0181 - Fuel Temperature Sensor Perfromace
Ten kod występuje u mnie sporadycznie, często na zimnym silniku. Najprawdopodobniej wraz z nim pojawia się również komunikat "Uwaga pojazd wkrótce" na ekranie między zegarami . Z tego co wiem, czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z obudową filtra. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Może jest tu osoba, która mierzyła się już z tym problemem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 kwie 2017, o 20:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdynia
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Witam wyskoczyły mi takie kody i nie wiem za co odpowiadają. C055C,B124C, B124F, B127B
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 8 sty 2020, o 03:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wodzisław śląski
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 paź 2019, o 16:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Kody błędów OBD - rozszyfrowanie
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam ten sam błąd (komunikat). I kilka razy załączył się fabryczny alarm. Pozdrawiam