--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Uszkodzony sterownik silnika
Uszkodzony sterownik silnika
Hej wszystkim forumowiczom i miłośnikom Insigni
Mam następujący problem: klimatyzacja od kupna auta nie działała (wiedziałem o tym a cena była odpowiednio mniejsza), Pojeździłem rok, sprawdzając czy auto nie ma innych mankamentów i czy opłaca się to naprawiać - ostatnio postanowiłem się za to zabrać. Auto wylądowało u mechanika - diagnoza: padł sterownik silnika (poza klimatyzacją wszystko działa). Do ASO nie opłaca się wybierać pod tym względem więc mam następujące pytanie bo jestem dość zielony w temacie a mechanik nie chciał się podjąć szukania odpowiedniego sterownika. Po którym numerze/kodzie sterownika szukać tzw. zestawu startowego do Insignii? Załączam zdjęcie poglądowe. Pytanie drugie: opłaca się szukać takiego zestawu czy lepiej magika, który potrafi zająć się uszkodzonym sterownikiem (może miałby ktoś namiary na taką osobę)?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Mam następujący problem: klimatyzacja od kupna auta nie działała (wiedziałem o tym a cena była odpowiednio mniejsza), Pojeździłem rok, sprawdzając czy auto nie ma innych mankamentów i czy opłaca się to naprawiać - ostatnio postanowiłem się za to zabrać. Auto wylądowało u mechanika - diagnoza: padł sterownik silnika (poza klimatyzacją wszystko działa). Do ASO nie opłaca się wybierać pod tym względem więc mam następujące pytanie bo jestem dość zielony w temacie a mechanik nie chciał się podjąć szukania odpowiedniego sterownika. Po którym numerze/kodzie sterownika szukać tzw. zestawu startowego do Insignii? Załączam zdjęcie poglądowe. Pytanie drugie: opłaca się szukać takiego zestawu czy lepiej magika, który potrafi zająć się uszkodzonym sterownikiem (może miałby ktoś namiary na taką osobę)?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Posprawdzaj piny we wtyczkach czy jest łączność między modułami, może jest problem z komunikacją na magistrali LIN. Sprawdź sprzęgło klimatyzacji czy działa albo nie ma czynnika w układzie i dlatego kompresor się nie włącza.
Nowy moduł silnika, jeżeli jest podobny jak w Astrze J, to jest jednorazowego programowania (podobno jacyś magicy już to opanowali i staje się wielokrotnego) i kosztuje w okolicy 5000+.
Jakbyś podał kody błędów, to może któryś z Kolegów fachowców, mógłby coś doradzić.
Nowy moduł silnika, jeżeli jest podobny jak w Astrze J, to jest jednorazowego programowania (podobno jacyś magicy już to opanowali i staje się wielokrotnego) i kosztuje w okolicy 5000+.
Jakbyś podał kody błędów, to może któryś z Kolegów fachowców, mógłby coś doradzić.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Pamiętaj, że sterownik silnika trzeba najpierw wyprogramować z poprzedniego auta (numeru VIN), a później zaprogramować w nowym aucie (pod nowy VIN).
Nie mówię, że to niemożliwe, ale wydaje się dziwne, że mechanik za brak działania klimy, obwinia sterownik silnika. Może rzeczywiście warto sprawdzić u kogoś innego? Albo nawet udać się na diagnostykę do ASO i zobaczyć co oni powiedzą (tylko im nie sugeruj co może być przyczyną ). Cena za diagnostykę nie powinna być jakaś straszna.
Nie mówię, że to niemożliwe, ale wydaje się dziwne, że mechanik za brak działania klimy, obwinia sterownik silnika. Może rzeczywiście warto sprawdzić u kogoś innego? Albo nawet udać się na diagnostykę do ASO i zobaczyć co oni powiedzą (tylko im nie sugeruj co może być przyczyną ). Cena za diagnostykę nie powinna być jakaś straszna.
Ostatnio zmieniony 3 paź 2018, o 20:17 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8946
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
200 kosztuje w aso diagnostyka wszystkiego. Nie wiem czy w każdym.
Ale błędy można sprawdzić innym sprzętem.
Ale błędy można sprawdzić innym sprzętem.
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Umówiłem się na sobotę z innym mechanikiem w celu zweryfikowania ustaleń pierwszego. Podepnie się także przy mnie pod komputer i jak tylko uzyskam kody błędów, podam je tutaj. Do soboty sam posprawdzam co tylko będę umiał idąc za Waszymi wskazówkami za które dziękuje.
O zestawie startowym mam na myśli to, że są na aukcjach różnych stron zestawy: licznik, pastylka w kluczyku, kluczyk, stacyjka, zegary, radio + moduł klimatyzacji, moduł tzw. komfortu i nawet skrzynka bezpieczników. Nie znam się na tym kompletnie ale z tego co mi ten pierwszy mechanik opowiadał to taki zestaw nie wymaga ponownego programowania a trzeba jedynie wybrać sterownik z auta które odpowiada wyposażeniem, takim samym jak mam w swoim aucie.
O zestawie startowym mam na myśli to, że są na aukcjach różnych stron zestawy: licznik, pastylka w kluczyku, kluczyk, stacyjka, zegary, radio + moduł klimatyzacji, moduł tzw. komfortu i nawet skrzynka bezpieczników. Nie znam się na tym kompletnie ale z tego co mi ten pierwszy mechanik opowiadał to taki zestaw nie wymaga ponownego programowania a trzeba jedynie wybrać sterownik z auta które odpowiada wyposażeniem, takim samym jak mam w swoim aucie.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Jak przełoży wszystkie moduły z jednego auta do drugiego, to w zasadzie nie trzeba nic programować, tylko VIN z nadwoziem nie będzie się zgadzać. Mechanik typu "wymieniacz" lub hazardzista "a może trafię". Jedź do kogoś, kto ma pojęcie o elektronice samochodowej, zrobi porządnie diagnozę i ją zinterpretuje.
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Błąd P0532 Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C: niski sygnał wejściowy - wymieniony czujnik i nadal wskazuje błąd. Auto zostaje u mechanika, żeby przejrzeć instalacje.
Czynnik w układzie jest, ciśnienie prawidłowe.
Przetłumaczone z internetu:
Przyczyny tego kodu P0532 mogą obejmować:
- Uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego
- Spada ciśnienie czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
- Niskie lub nieprawidłowe ciśnienie czynnika chłodniczego / poziom czynnika chłodniczego
- Uszkodzony przewód (przewody) (otwarty, krótki do +, krótki do -, itp.)
- Uszkodzone złącze ECC (Electronic Climate Control) lub moduł BCM (Body Control Module)
- Słabe połączenia
Ps. Kilka minut od uruchomienia auta chłodniczka klimatyzacji jest ciepła. Więc układ pracuje.
Czynnik w układzie jest, ciśnienie prawidłowe.
Przetłumaczone z internetu:
Przyczyny tego kodu P0532 mogą obejmować:
- Uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego
- Spada ciśnienie czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
- Niskie lub nieprawidłowe ciśnienie czynnika chłodniczego / poziom czynnika chłodniczego
- Uszkodzony przewód (przewody) (otwarty, krótki do +, krótki do -, itp.)
- Uszkodzone złącze ECC (Electronic Climate Control) lub moduł BCM (Body Control Module)
- Słabe połączenia
Ps. Kilka minut od uruchomienia auta chłodniczka klimatyzacji jest ciepła. Więc układ pracuje.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p0533/
Według tego to w pierwszej kolejności wygląda na błędne wskazania czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji. Dopiero w drugiej kolejności na BCM. Było pomierzone tak jak zalecają w linku powyżej?
Według tego to w pierwszej kolejności wygląda na błędne wskazania czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji. Dopiero w drugiej kolejności na BCM. Było pomierzone tak jak zalecają w linku powyżej?
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Auto do mnie wróciło. Diagnoza ta sama - wymiana sterownika silnika.
Rooff - po rozmowie telefonicznej - żaden nie przeprowadzał tego testu Ograniczali się do "sprawdzenia instalacji".
Sprawdziłem sam ale nie znam się na tym i nie potrafię stwierdzić czy wszystko jest OK.
A+B = 4.94V
A+C = 0.00V
B+C = 5.02V
B + masa (metalowy element nadwozia) = 0.00V
C + masa = 5.03 V
A + masa = 4.99 V
Na szybko sprawdzę jeszcze jest prawidłowe połączenie kostki z pinami (czy dochodzi bo sam mierząc używałem dłuższych drutów).
Rooff - po rozmowie telefonicznej - żaden nie przeprowadzał tego testu Ograniczali się do "sprawdzenia instalacji".
Sprawdziłem sam ale nie znam się na tym i nie potrafię stwierdzić czy wszystko jest OK.
A+B = 4.94V
A+C = 0.00V
B+C = 5.02V
B + masa (metalowy element nadwozia) = 0.00V
C + masa = 5.03 V
A + masa = 4.99 V
Na szybko sprawdzę jeszcze jest prawidłowe połączenie kostki z pinami (czy dochodzi bo sam mierząc używałem dłuższych drutów).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Ja znam przypadek, że auto "umarło", totalny brak komunikacji na magistrali LIN i już miał być BCM wymieniany (prawie zamówiony), kogoś tknęło i okazało się, że nie było zasilania na BCM. "Przedzwonić" zasilania modułów i magistrale komunikacyjne oraz do czujnika, ale do tego niestety potrzebne są schematy.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Tylko, że BCM to nie to samo, co sterownik silnika. Oni na pewno wiedzą, co chcą wymieniać?
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Wiem, wiem, ale chciałem zwrócić uwagę, że czasami pomijamy rzeczy oczywiste i pakujemy się w niepotrzebne koszta. Dziwi mnie fakt, że tylko jeden "port" padł, choć nie jest to niemożliwe. Gorzej jak problem jest np.: w module wcześniej albo przebicie na wiązce i np.: upali nowy ECU po podłączeniu. Ale jak samochód jest u dobrego elektronika, to chyba wie co robi.
Jak w zasilaczu impulsowym wywali bezpiecznik, to się go nie wymienia, tylko szuka przyczyny, że go wywaliło, bo najczęściej jest padnięty sterownik albo pc817, a wymiana bezpiecznik powoduje, że wylatują kolejne elementy.
Jak w zasilaczu impulsowym wywali bezpiecznik, to się go nie wymienia, tylko szuka przyczyny, że go wywaliło, bo najczęściej jest padnięty sterownik albo pc817, a wymiana bezpiecznik powoduje, że wylatują kolejne elementy.
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Według poradnika z Chevroleta (to samo co podaje od Vauxhalla ale jest przetłumaczony na język polski) powinienem teraz:
"Zainstalować przewód mostkowy z bezpiecznikiem 3 A pomiędzy zaciskiem 3 obwodu sygnałowego i zaciskiem 2 obwodu odniesienia 5 V. Sprawdzić, czy parametr narzędzia do skanowania - Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji po stronie wysokiej jest większy niż 4,8 V.
- Jeśli mniejsze od 4,8 V
1) Przy WYŁĄCZONYM zapłonie odłączyć przyłącze wiązki przewodów na module sterującym silnika K20.
2) Sprawdzić, czy rezystancja między obwodem sygnałowym a masą przyjmuje wartość nieskończoną.
- Jeśli przyjmuje wartość skończoną, naprawić zwarcie do masy w obwodzie.
- Jeśli rezystancja przyjmuje wartość nieskończoną
Sprawdzić, czy rezystancja między końcami obwodu sygnałowego jest mniejsza od 2 Ω.
- Jeśli wynosi 2 Ω lub jest wyższa, naprawić przerwę/ wysoką rezystancję w obwodzie.
- Jeśli jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
- Jeśli większe od 4,8 V
Wymienić czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego układu klimatyzacji B1."
"Zainstalować przewód mostkowy z bezpiecznikiem 3 A pomiędzy zaciskiem 3 obwodu sygnałowego i zaciskiem 2 obwodu odniesienia 5 V. Sprawdzić, czy parametr narzędzia do skanowania - Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji po stronie wysokiej jest większy niż 4,8 V.
- Jeśli mniejsze od 4,8 V
1) Przy WYŁĄCZONYM zapłonie odłączyć przyłącze wiązki przewodów na module sterującym silnika K20.
2) Sprawdzić, czy rezystancja między obwodem sygnałowym a masą przyjmuje wartość nieskończoną.
- Jeśli przyjmuje wartość skończoną, naprawić zwarcie do masy w obwodzie.
- Jeśli rezystancja przyjmuje wartość nieskończoną
Sprawdzić, czy rezystancja między końcami obwodu sygnałowego jest mniejsza od 2 Ω.
- Jeśli wynosi 2 Ω lub jest wyższa, naprawić przerwę/ wysoką rezystancję w obwodzie.
- Jeśli jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
- Jeśli większe od 4,8 V
Wymienić czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego układu klimatyzacji B1."
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 sty 2021, o 22:11
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: bstok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Przepraszam, że odgrzebuję temat, ale mam indentyczny problem, włącznie z wymianą czujnika ciśnienia a/c, co również nie dało rezultatów.
Do autora tematu - @Fyor czy udało się rozwiązać problem?
Do autora tematu - @Fyor czy udało się rozwiązać problem?
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Uszkodzony sterownik silnika
kupis sterownik te same numery i klona zrobic , pare groszy i po problemie
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 maja 2019, o 16:43
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Morąg
Re: Uszkodzony sterownik silnika
Wymienione świece cewka.nadal wyskakuję błąd wypadanie zapłonu.moze ktoś podpowie gdzie dalej szukać