--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Moduł zmiany pasa

ODPOWIEDZ
pawerlo1
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 11 cze 2017, o 08:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Moduł zmiany pasa

Post autor: pawerlo1 » 25 sty 2018, o 11:16

Witam padły komuś , wymieniał ktoś u siebie moduł zmiany pasa ? Jakieś porady kupić używke czy inwestować w nowy ? W Aso powiedzieli że tylko nowy . Ktoś coś wie w tym temacie .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 17 lut 2018, o 13:20

tutaj > viewtopic.php?p=90019#p90019 kolega opisywał uszkodzenie tylnego modułu/ów radarowych jednak bez puenty ...
napisz coś więcej proszę > objawy, itd., > jeśli skanowałeś, to jakie oznaczenie kodowe błędu pokazał 'diagnosta' :idea:
a w ASO ile kasy 'zaśpiewali' za nówki ?

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: wojtas69 » 24 lut 2018, o 23:14

Te czujniki padają bo koroduje otwór przez który przechodzi złącze, jest on uszczelniony oringiem ale gdy zaczyna korodować aluminium to uszczelka przestaje przylegać i dostaje się woda, która czyni spustoszenie w elektronice. Kupić używany bez najmniejszych śladów korozji wokół złącza lub nowy. Po zamontowaniu trzeba je zaprogramować (nowy i używany tak samo się programuje), nie ma procedury kalibracji.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 25 lut 2018, o 18:45

jeżeli używka nie będzie wylogowana z dawcy, to stanowić to będzie problem przy programowaniu pod VIN biorcy ?

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: wojtas69 » 25 lut 2018, o 18:53

Nie będzie. Programuje się bez żadnych kombinacji.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 25 lut 2018, o 19:09

rozumiem, że programowanie wyłącznie przy użyciu MDI lub VXDiag ?

p.s. mam pytanie pomocnicze > są 2'wa moduły radarowe strefy bocznej L+P - czy skanowanie opcom'em pokaże tylko ten uszkodzony ?

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: wojtas69 » 25 lut 2018, o 19:40

Jeśli jest uszkodzony lewy to pokaże brak komunikacji ponieważ z prawym jest komunikacja po przez lewy.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 25 lut 2018, o 20:38

tak dla jasności :oops:
zrozumiałem z tego, że jeżeli lewy moduł nie 'koresponduje' z BCM'em, to wywala błąd komunikacji > U18A6
u mnie pokazuje U18A6-00 > zera po myślniku w kodzie błędu powinny określać zatem lewy moduł właśnie. powyższe założenie wynika z braku opisu błędu w opcom'ie > są tylko ????
a ponieważ lewy moduł obsługuje również stronę prawą, więc U18A6-06 będzie tutaj dotyczyło uszkodzenia, np., prawego modułu ... ?

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: wojtas69 » 25 lut 2018, o 20:58

Tak

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 25 lut 2018, o 21:01

dziękuję :idea: :D

-- 26 lut 2018, o 16:52 --

no to mam zagwózdkę o:o
w Kraku było dzisiaj rano -12 stopni i poranny rozruch oprócz klekotu zaoferował sprawność Układu kontroli strefy bocznej > bursztynowe piktogramy zaświeciły w lustrach i brak komunikatu na blacie ...
'... i bądź tu mądry i pisz wiersze ...' :?:

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 11 mar 2018, o 09:08

... nieco się zmieniło > podniosła się temperatura otoczenia i kontrola strefy bocznej powróciła z brakiem komunikacji.
w prezencie niejako doszło jeszcze uszkodzenie mikro włącznika klapy tylnej :cry:

Obrazek

mdi w odróżnieniu od opcom'a pokazało komentarz:

Obrazek

' ... szyna dedykowana 1 ...', czy to może chodzić o wiązkę łączącą moduł radarowy lewy z prawym ? ktoś, coś ... ?

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: wojtas69 » 11 mar 2018, o 11:08

Padł raczej moduł. Tak jak już pisałem są one kiepsko wykonane.

pawerlo1
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 11 cze 2017, o 08:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: pawerlo1 » 12 mar 2018, o 09:47

W Aso zdiagnozowali że padły mi oba moduły . Wymieniłem na nowe , w między czasie padł mikro styk klapy tylnej . Za wszystko w Aso zapłaciłem 4025 zł z robocizną .

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 12 mar 2018, o 11:15

jakie miałeś objawy > kod błędu?

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: wojtas69 » 12 mar 2018, o 12:15

A ja na Allegro za nowe płaciłem 450 zł :D

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 12 mar 2018, o 16:18

czystym fuksem zanabyłeś czy ktoś ma w stałej sprzedaży ... jeśli nowe ?
może jakiegoś linka podeślesz ;D

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: wojtas69 » 13 mar 2018, o 08:44

Link z modułem do Audi http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6993926971 ale widzę, że Mazda i Opel mają takie same moduły. Od tego sprzedawcy z linku kupiłem nowy moduł.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 13 mar 2018, o 09:15

dzięki:D
teraz potrzebna jest wiedza > jaki moduł audi odpowiada insigni w opcji LH z końcówką numeru ...63 i RH ...64 ?

-- 13 mar 2018, o 18:18 --

pogrzebałem nieco w net'cie > 2'wa moduły L+P czyli:
1. master control unit > LCA 2.0 SWA SG1
2. slave control unit > LCA 2.0 SWA SG2
moją konsternację w odniesieniu do potencjalności zamienności modułów między markami pojazdów stanowi fakt, iż producent podaje w dokumentacji powyższe oznaczenia również jako > LCA 2.0 SWA SG1-GM :

LCA 2.0 A SWA – Lane Change Assist
Master Control Unit:
LCA 2.0 A SWA SG1
LCA 2.0 A SWA SG1 - GM
Slave Control Unit:
LCA 2.0 A SWA SG2
LCA 2.0 A SWA SG2 - GM

moduły opla mają końcówkę -GM. w zamienniku Audi występuje oznaczenie bez -GM ... :idea: :?: :!:

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: jotef » 16 mar 2018, o 18:12

u mnie 'zabawa' się rozkręca :arrow: o:o :|

aktualnie doszedł błąd modułu parktronika > jaki to błąd trudno zgadnąć bo mdi pokazuje brak komunikacji.
żeby było zabawniej brak komunikacji 'dotknął' również moduł kontroli strefy bocznej/zmiany pasa ruchu ...
zastanawiam się/spekuluję > parktronik tylny i radary zmiany pasa ruchu obsługuje 1'na wiązka:

Obrazek

wtyki niebieski i zielony, to obsługa radarów zmiany pasa ruchu L+P
wtyk czerwony 'przenosi/komunikuje' radary + czujki parktronika z modułem ... hmmm ... BCM :?:
wydaje się, że wiązka jest zbyt krótka aby sięgnąć BCM'a bezpośrednio > ktoś wie gdzie jest wpięty pośrednio ?
zakładam możliwość uszkodzenia wiązki/wtyków więc uprzejma prośba dla mogących/mających możliwość > schemat złączy + rozpiska pin'ów. bardzo proszę :D

Cristiano

Re: Moduł zmiany pasa

Post autor: Cristiano » 8 kwie 2018, o 18:55

Witam .mam ten sam problem w mojej Ignisi.Brak komunikacji z modułem stwierdzony w serwisie po podłączeniu kompa .Mamy pytanie czy rzeczywiście moduł od Mazdy jest taki sam, działa i bez problemu można go skalibrować w serwisie .Wojtas możesz się na ten temat wypowiedzieć czy u Ciebie wszystko hula jak należy.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”