--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: xul » 28 maja 2019, o 06:36

Robisz uruchom ponownie na VM i liczy na nowo, tylko przy okazji może Ci wykasować wszystkie zapisane pliki na tej VM, jeżeli macie tę wersję o której myślę. Ale da się to ogarnąć :)

devart
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2017, o 13:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: devart » 1 cze 2019, o 10:54

Cześć. Przymierzam się do zakupu interfejsu i mam problem z wyborem czy VXDIAG czy MDI?
Obecnie posiadam op-com klon z działającym programem od KRENKEL-a.
W ostatnich dniach musiałem zrobić adaptacje świateł AFL i niestety drogo mnie kosztowała. Stąd decyzja o zakupie interfejsu który da mi większe możliwości programowania. W przyszłości myślę dokładać tempomat. Moje auto to Astra J 2010 MY2011.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: mazmarcin » 1 cze 2019, o 14:27

Prawie zawsze jest lepsze to co jest droższe 😉

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: jotef » 1 cze 2019, o 14:32

... załatw sobie tytułowe n/n wątku oprogramowanie > i jak dojdzie sprzęcior cokolwiek tam wybierzesz,
będziesz mógł od razu działać na autku ;)

p.s. no chyba, że sprzęt w pakiecie będzie razem z GDS2 8-)

devart
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2017, o 13:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: devart » 1 cze 2019, o 17:43

Może kolega Ping coś doradzi albo ma coś sprawdzonego. Odnośnie GDS-a to nie bardzo wiem skąd załatwić.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Rooff_ » 1 cze 2019, o 17:54

MDI/GDS2 bez dostępu do programowania SPS nie zrobisz adaptacji. VXDIAG oczywiście też nie. Nawet jeśli będziesz miał sam interface to i tak za subskrypcję będziesz musiał zapłacić - w sumie tyle samo co w serwisie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Major601 » 2 cze 2019, o 12:38

Ja kupiłem VX diag po to by odczytywać parametry pracy silnika B20dth. Żaden inny typu Opel Scanner lub nawet OP COM z Adako nie ogarnia tego silnika, prócz ewentualnego skasowania błędów które wyświetlane są tylko po symbolu i opisie - nieznany błąd.
Pozostałe moduły można zaprogramować oryginalnym OP-COMem, dlatego nie potrzebna mi jest licencja GDSa, a najważniejsze że wiem co się dzieje i jakie są parametry - to wystarczy do ew. diagnozy usterek silnika oraz przeprowadzenia np testu świec żarowych lub przeprowadzania wyrównywania pracy poszczególnych wtryskiwaczy na cylindrach, kontroli pompy oleju itd.

Jotka
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
Auto: Opel Astra J
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 5 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Jotka » 23 cze 2019, o 06:33

Cześć,

mam kilka pytań odnośnie vxdiag,

- Czy udało się może komuś zapisać wykresy/logi podczas jazdy do pliku? aby później je przeanalizować? nie mogę znaleźć takiej opcji zapisu/exportu.

- Co według was lepsze, GDS2 czy OpelScanner?

Zakupiłem vxdiag z Polskiego źródła za 900zł i zastanawiam sie czy to miało sens, bo to pewnie ta sama chinska wersja którą idzie dostać na aliexpress za 300-400zł. Do auta Opel Astra J 2010 1.4 Turbo 140km Tech2 niestety nie działa, nie ma opcji wyboru Jotki na liście. GDS2 działa w sumie ok, ale to głównie do odczytu, jedyne co mi sie udało zmienić to prędkość biegu jałowego z 680 do 800 rpm.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Rooff_ » 23 cze 2019, o 07:55

Co do logów to trzeba w głównym oknie GDS2 wejść w 'Review Stored Data' (druga pozycja po prawej u góry). I w następnym oknie masz u góry listę VIN z pojazdami, które były podłączane i po wybraniu odpowiedniego na dole pojawiają się "ślady" tego co zostało zrobione, wraz z krótkim opisem. Jak dasz review to pojawią się wykresy, które możesz wyeksportować do pliku np. formatu excela i tam się nimi bawić :)
Należy pamiętać, że jeśli masz GDS2 na wirtualnej maszynie z windows 7, to jeśli nic nie ruszałeś w systemie to każdy restart systemu powoduje jego przywrócenie do stanu 'zapisanego', co skutkuje usunięciem wszystkich wcześniej zapisanych danych. Da się to obejść, ale trzeba pokombinować ;)
Jeśli masz to na VM z Win XP, to u mnie aplikacja dość często się zawieszała podczas jazdy i zbierania logów.

Z tego co kiedyś słyszałem od jednego z userów VXDIAG ma tą wadę, że niestety dość często się rozłącza i wtedy te logi nie będą zbyt użyteczne.

A co lepsze to zależy do czego Ci potrzebne. GDS2 to oprogramowanie diagnostyczne (może być używane z interfejsami MDI lub VXDIAG). Ma mocno ograniczone możliwości programowania, wręcz to co jest w stanie zrobić to adaptacje, a nie programowanie. Nawet jeśli chodzi o konfigurację to może niewiele. Do prawdziwego programowania/konfiguracji trzeba mieć dostęp do SPS.
Do programowania paru modułów dla Twojego auta/rocznika powinien się nadać chiński OP-COM.
Z OpelScannerem nie miałem większej styczności, więc ciężko mi się wypowiedzieć.

Co do samego interface to pewnie jest tak jak piszesz, że ten sam sprzęt mogłeś dostać na ali w niższej cenie. Różnica to czas oczekiwania i ewentualnie problematyczny zwrot w przypadku problemów.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: xul » 23 cze 2019, o 08:03

VXDIAG ma również problemy z odczytem błędów z całego pojazdu, często nie potrafi się połączyć z modułem, ale przy wchodzeniu indywidualnie w każdy moduł odczytuje dane. Prawdopodobnie spowodowane jest to tym, że jest za wolny dla GDS2.
Co do czyszczenia się wersji WIN7, to wystarczy usunąć jedno badziewie z autostartu poprzez usunięcie wywoływanego pliku przed uruchomieniem się systemu (np.: przy pomocy Win PE), ale nazwy nie pamiętam (GhostShell albo coś takiego)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Rooff_ » 23 cze 2019, o 08:53

PowerShadow
W sumie można próbować usunąć z autostartu, albo po prostu wywalić katalog z binarkami z dysku :D
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: xul » 23 cze 2019, o 09:38

O właśnie, PowerShadow
Wywalenie z autostartu nic nie da, bo po restarcie wróci. Wywalenie binarek z poziomu systemu też nic nie da. Trzeba zrobić przed uruchomieniem systemu. Program ten przywraca wszystko migawkę wszystkiego, co nie zostało wykluczone, a wykluczone są chyba tylko "moje dokumenty". Być może da się z poziomu konsoli podczas naprawy systemu (del ścieżka_do_pliku).
Ja dokoptowałem program "zerujący" date przy restarcie z wersji XP zamiast przywracania migawki.

Jotka
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
Auto: Opel Astra J
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 5 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Jotka » 23 cze 2019, o 09:42

Dzięki za szybki odzew i informacje!. Tak, zdaje sobie sprawę że po restarcie VMki wszystkie zapisane ustawienia/dane sa resetowane.

OP-Com niestety nie chce współpracować z moim autem, dlatego szukam alternatyw. Próbowałem 3 różne op-comy, większość kończyła się podobnie - nie były w stanie rozkodować mojego numeru VIN lub nie mogły się połączyc z autem (Raczej nie wina OP-Com bo testowane również przy Astra H gdzie wszystko działa bez problemowo).


GDS2 Do diagnostyki wygląda ok, prawie wszystko da się nim sprawdzić, ale interfejs to jakaś porażka, poruszanie się po nim, oraz nie mieszczące sie na ekranie informacje o aucie. To co chciałem zrobić udało mi się, zwiększenie obrotów na biegu jałowym z 680 do 800. (800 to max możliwy do ustawienia w tej aplikacji).


Ciekawi mnie ten OpelScanner, bo wyglada na to że ma wszystkie opcje diagnostyczne GDS2 + kilka mozliwosci programowania. Może @Ping coś o nim się wypowie, chyba ma.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Rooff_ » 23 cze 2019, o 10:00

xul pisze:
23 cze 2019, o 09:38
O właśnie, PowerShadow
Wywalenie z autostartu nic nie da, bo po restarcie wróci. Wywalenie binarek z poziomu systemu też nic nie da. Trzeba zrobić przed uruchomieniem systemu. Program ten przywraca wszystko migawkę wszystkiego, co nie zostało wykluczone, a wykluczone są chyba tylko "moje dokumenty". Być może da się z poziomu konsoli podczas naprawy systemu (del ścieżka_do_pliku).
Ja dokoptowałem program "zerujący" date przy restarcie z wersji XP zamiast przywracania migawki.
Miałem na myśli zbootowanie VM z CD z wpiętym np. Win PE lub innym systemem wirtualnym (HirensBootCD lub podobne) i wtedy wywalenie z dysku VM tego katalogu ;)
Jotka pisze:
23 cze 2019, o 09:42
Dzięki za szybki odzew i informacje!. Tak, zdaje sobie sprawę że po restarcie VMki wszystkie zapisane ustawienia/dane sa resetowane.

OP-Com niestety nie chce współpracować z moim autem, dlatego szukam alternatyw. Próbowałem 3 różne op-comy, większość kończyła się podobnie - nie były w stanie rozkodować mojego numeru VIN lub nie mogły się połączyc z autem (Raczej nie wina OP-Com bo testowane również przy Astra H gdzie wszystko działa bez problemowo).


GDS2 Do diagnostyki wygląda ok, prawie wszystko da się nim sprawdzić, ale interfejs to jakaś porażka, poruszanie się po nim, oraz nie mieszczące sie na ekranie informacje o aucie. To co chciałem zrobić udało mi się, zwiększenie obrotów na biegu jałowym z 680 do 800. (800 to max możliwy do ustawienia w tej aplikacji).


Ciekawi mnie ten OpelScanner, bo wyglada na to że ma wszystkie opcje diagnostyczne GDS2 + kilka mozliwosci programowania. Może @Ping coś o nim się wypowie, chyba ma.
Z tego co piszą bardziej doświadczeni, to OP-COM w benzynach jest mało użyteczny. Nie wiem skąd jesteś, ale 30.06 jest Spot w Gliwicach, możemy coś podyskutować i popróbować na miejscu ;)

Tak jeszcze zerknąłem na Twój post: https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 47#p153547
Brak możliwości łączenia się z niektórymi modułami może być czymś całkowicie normalnym. W Twoim przypadku jeśli masz manuala, brak AFL (ksenonów), brak haka, brak radia z BT oraz DAB, to bym się specjalnie nie spodziewał komunikacji ;)
I z tego co gdzieś kojarzę, to w OP-COM dla benzyn trzeba wchodzić osobno w każdy moduł i tam dopiero próbować coś działać, bo przez test globalny chyba nie działa...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Jotka
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
Auto: Opel Astra J
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 5 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Jotka » 23 cze 2019, o 10:54

Niestety nawet poprzez wchodzenie bezpośrednio w moduły, nic nie da się zrobić.
Nawet nie da sie przejrzeć parametrów pracy silnika, wszystkie mają zamiast wartości "---".

No ale GDS2 sobie z tym radzi, wiec chyba przy nim zostane.
Sprawdzam jeszcze ten ITS Offline, dostałem juz klucz, dzisiaj bedzie testowane.

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: xul » 23 cze 2019, o 11:02

A jaką masz wersję tego TIS'a, v32 czy coś nowszego?

Jotka
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
Auto: Opel Astra J
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 5 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Jotka » 23 cze 2019, o 18:32

v32b, wygląda ok, uruchomiło się wszystko, programowanie też się uruchamia, ale jeszcze nie miałem okazji podłączyć do auta.

Panek
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Panek » 26 cze 2019, o 10:40

Masz może link do tego tis offline?

Sent from my K10 using Tapatalk


Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: Ping » 26 cze 2019, o 11:29

Tis v32 posiada bazę aut do 11.2011 czyli do początkowych aut z MY2012. Można nim programować, ale trzeba uważać żeby nie zrobić sobie downgrade softu.
SPS to nie jest program do diagnostyki tylko do aktualizacji. Ogólnie to jest to samo co ma ASO tylko że to jest stara wersja.
Wymaga Javy w wersji 6. Na nowszej nie ruszy.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka



siwy26
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 lut 2019, o 20:40
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Godziszka k/bb

Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2

Post autor: siwy26 » 17 lip 2019, o 13:58

Witam, czym ruszyć keylessa w insigni MY2016? Vxdiag'iem da rade do programować trnasponder?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”