--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Mam pewien pomysł na wykonanie modułu do pomiaru ciśnienia oleju + dodatkowe wskazania.
Dane mogły by być wysyłane na złącze OBD wykorzystując protokół diagnostyczny.
Czy jest ktoś kto ma doświadczenie na konstruowaniu układów elektronicznych?
Dane mogły by być wysyłane na złącze OBD wykorzystując protokół diagnostyczny.
Czy jest ktoś kto ma doświadczenie na konstruowaniu układów elektronicznych?
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Jestem po technikum elektronicznym. Parę układów zrobiłem. Napisz co potrzebujesz? Zobaczę czy będę mógł pomóc.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Punkt 1.
Układ zasilania - musi dawać stosunkowo stabilne napięcie 5V.
Zastanawiam się nad użyciem stabilizatora LM7505 - jeden do zasilenia elektroniki, tj mikrokontroler AVR, transceiver CAN MCP2551, kontroler CAN MCP2515,
oraz ew drugi stabilizator do zasilenia czujnika.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Układ zasilania - musi dawać stosunkowo stabilne napięcie 5V.
Zastanawiam się nad użyciem stabilizatora LM7505 - jeden do zasilenia elektroniki, tj mikrokontroler AVR, transceiver CAN MCP2551, kontroler CAN MCP2515,
oraz ew drugi stabilizator do zasilenia czujnika.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A nie lepiej skorzystać z gotowca? Mam na myśli ładowarki samochodowe pod USB. Wiadomo, że nie najtańsze chińskie, ale coś trochę lepszego. Z moich doświadczeń wynika, że jest dość stabilne 5V. Nie trzeba wtedy nic lutować (przynajmniej jeśli chodzi o zasilanie).
I jeszcze jedno. Chyba na stacjach navi też jest +5V. Nie wiem tylko jak z wydajnością prądową...
I jeszcze jedno. Chyba na stacjach navi też jest +5V. Nie wiem tylko jak z wydajnością prądową...
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Tez się nad tym zastanawiam, z tym ze ładowarki to zwykle przetwornica impulsowa która z zasady działania wprowadza do obwodu sporo szumów, co może wpłynąć znacząco na dokładność pomiaru.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A jaki jest szacowany pobór prądu?
Są przetwornice z filtrami. To nie problem.
Są przetwornice z filtrami. To nie problem.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Jeszcze nie liczyłem ale myślę że nie więcej niż 300mA.
Nie wiem też czy bawić się w dodatkowe przetwornice których koszt był by 5-10x większy niż koszt stabilizatora. Minusem stabilizatora jest to że wydziela dużo więcej ciepła, choć z drugiej strony przy takim obciążeniu nie powinno stanowić to problemu.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Nie wiem też czy bawić się w dodatkowe przetwornice których koszt był by 5-10x większy niż koszt stabilizatora. Minusem stabilizatora jest to że wydziela dużo więcej ciepła, choć z drugiej strony przy takim obciążeniu nie powinno stanowić to problemu.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Jeszcze zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem było by użycie np Arduino UNO jak ktoś to mi już wcześniej sugerował. Wtedy zasilanie części cyfrowej było by już załatwione.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Czarna magia to co piszecie - pracujcie w spokoju , powodzenia
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A ja tam kumam o czym piszą .
Szumy świetnie wyłapuje CB , nawet myszkę bezprzewodową , a ja mam ładowarkę Philips 2A w gnieździe zapalniczki , a CB obok i nic nie zakłóca .
Niemniej jednak potrzebny jest prąd stały , a nie impulsowy.
Jest taka hurtownia elektroniki
CB Elektron "pogrzebajcie" , możliwe że są gotowe moduły zasilaczy .
http://www.cbelektron.pl
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Szumy świetnie wyłapuje CB , nawet myszkę bezprzewodową , a ja mam ładowarkę Philips 2A w gnieździe zapalniczki , a CB obok i nic nie zakłóca .
Niemniej jednak potrzebny jest prąd stały , a nie impulsowy.
Jest taka hurtownia elektroniki
CB Elektron "pogrzebajcie" , możliwe że są gotowe moduły zasilaczy .
http://www.cbelektron.pl
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 06:51
- Auto: Insignia ST/MY2011
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Najłatwiejszym rozwiązaniem będzie użycie arduino uno(napięcie zasilania 7-20V), do niego wpinasz gotowy shiedl o którym pisaliśmy wcześniej.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Zamówię jakiś klon arduino.
Przystawkę zrobił bym samodzielnie. Mam podzespoły z których można by przygotować prototyp do testów.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Przystawkę zrobił bym samodzielnie. Mam podzespoły z których można by przygotować prototyp do testów.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Arduino Uno to dobry wybór, choć ja akurat wszystko robię na Leonardo, ale to raczej z przyzwyczajenia no i lubię mieć trochę wejść, wyjść i pamięci w zapasie, bo wiem, że w tego typu projektach apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Do prototypowania IMHO lepiej oryginał, do seryjnej produkcji oczywiście klony.
@Ping do canów chcesz się podpiąć dedykowanymi chipami? Chętnie posłucham, jak to rozgryzłeś, bo potencjał takiego modułu widzę ogromny.
Generalnie chętnie pomogę, tylko powiedzcie mi po co tylko czujnik ciśnienia oleju? Nie lepiej na początek coś prostszego, a bardziej praktycznego? Jakieś domykanie okien albo inne happy light show? Tak tylko pytam...
Pozdro.,
MxW.
Do prototypowania IMHO lepiej oryginał, do seryjnej produkcji oczywiście klony.
@Ping do canów chcesz się podpiąć dedykowanymi chipami? Chętnie posłucham, jak to rozgryzłeś, bo potencjał takiego modułu widzę ogromny.
Generalnie chętnie pomogę, tylko powiedzcie mi po co tylko czujnik ciśnienia oleju? Nie lepiej na początek coś prostszego, a bardziej praktycznego? Jakieś domykanie okien albo inne happy light show? Tak tylko pytam...
Pozdro.,
MxW.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Tak są chipy takie jak MCP2515 - komunikacja z uC na SPI + tego jeszcze chip MCP2551 - do komunikacji z CAN.
Wszystko można znaleźć w nocie katalogowej tych układów.
Do tego projektu w zupełności wystarczy Arduino. Gdyby nie to że nie chcę "psuć" wygladu deski rozdzielczej to pewnie zamontował bym zegary z AutoGauge.
Wszystko można znaleźć w nocie katalogowej tych układów.
Do tego projektu w zupełności wystarczy Arduino. Gdyby nie to że nie chcę "psuć" wygladu deski rozdzielczej to pewnie zamontował bym zegary z AutoGauge.
-
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:41
- Auto: Chevi Orlando
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Najtańszy stabilizator to LM7805 koszt jakieś max 2 zł. Można też LM317 ale tutaj jescze parę elementów trzeba. W zależności od zasrosowanej obudowy i ewentualnie radiatora LM7805 może przepuścić 1A przy 5V stabilizowanych. Podłączenie jeat bardzo proste.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Tak, z tym ze to jest schemat dla pracy tego stabilizatora w bardzo dobrych warunkach. W samochodzie, szczególnie w dieselu występuje dużo różnego rodzaju zaklucen, dlatego na wejściu i wyjściu trzeba jeszcze dać dodatkowe kondensatory elektrolityczne.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Zamówiłem juz arduino. Płytkę z modułem CAN będę mógł przygotować dopiero za jakieś 2-3 tygodnie.
Zastanawiam się czy nie dać pośredniego stabilizatora na 9V do zasilenia Arduino i drugi 78L05 do zasilenia czujnika ciśnienia oleju.
Minus dla Arduino jest taki ze nie ma osobnej masy dla części analogowej oraz wejście napięcia odniesienia jest po złej stronie płytki (w mojej oponi).
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Zastanawiam się czy nie dać pośredniego stabilizatora na 9V do zasilenia Arduino i drugi 78L05 do zasilenia czujnika ciśnienia oleju.
Minus dla Arduino jest taki ze nie ma osobnej masy dla części analogowej oraz wejście napięcia odniesienia jest po złej stronie płytki (w mojej oponi).
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:41
- Auto: Chevi Orlando
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Ale dobry kondesator np: 1000mikro na 25v i 105 stC to wydatek kolejnych 2 zł. Myślę że wydatek dodatkowych 10 zł nie jest dużym problemem za układ działający bez problemów. Jeżeli potrzebujesz stabilizator 9v to np: LM7809
No i spadki napięcia nawet w ropniaku nie są takie, aby napięcie spadło do wartości 7,5 v zalecanego do zasilania stabilizatora 5V
No i spadki napięcia nawet w ropniaku nie są takie, aby napięcie spadło do wartości 7,5 v zalecanego do zasilania stabilizatora 5V
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A ja wracam do propozycji "pożyczenia" prądu z radia. Jeśli to rzeczywiście max 300mA, to można zasilić nawet z USB od navi. Przynajmniej na początku, potem wiadomo, że będzie trzeba coś dedykowanego.
Jeśli zdecydowałeś się na Arduino, to bardzo dobrze. Można potem pomyśleć o rozbudowie o kilka fajnych rzeczy. Klony są po kilkanaście/kilkadziesiąt złotych, więc można się pobawić
Jeśli zdecydowałeś się na Arduino, to bardzo dobrze. Można potem pomyśleć o rozbudowie o kilka fajnych rzeczy. Klony są po kilkanaście/kilkadziesiąt złotych, więc można się pobawić