--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Jest jeszcze taka opcja: https://autowanda.pl/?page=catalog/prod ... t=0&sort=1
Gwint M14x1.5 zakres pomiarowy 0-5bar z dodatkowym pinem na licznik więc trójnik nie był by potrzebny.
Problem jest tylko taki że nie znam specyfikacji, tzn jaka rezystancja odpowiada jakiemu ciśnieniu.
Gwint M14x1.5 zakres pomiarowy 0-5bar z dodatkowym pinem na licznik więc trójnik nie był by potrzebny.
Problem jest tylko taki że nie znam specyfikacji, tzn jaka rezystancja odpowiada jakiemu ciśnieniu.
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Co do przetwornika ADC to jesli chcesz miec lepsza rozdzielczosc pomiaru, rozwaz uzycie innego taniego MCU jak np. STM32 dostepnego u "majfendow" juz za $1.7. Przetwornik ADC jest tutaj 12-bitowy i jest bardzo stabilny. Robilem na tym MCU kilka projektow i bardzo sobie go chwale. Mozna zainstalowac Arduino IDE - wtedy programowanie jest trywialne. Albo zewnetrzny ADC 16-bitowy po I2C, ale to bedzie nieco drozsze - np. ADS1115 za ok. $2. Poza tym STM32 ma interfejs do CAN, ale nie testowalem tego.
Ostatnio zmieniony 3 wrz 2017, o 22:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Moja stacja multimedialna na androidzie ma dekoder CAN zbudowany na gd32f103, który z tego co się orientowałem jest klonem stm32.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Jak narazie to nie mogę nigdzie dostać odpowiedniego trojnika do czujnika. Trojniki mają być we wrześniu ale tak naprawdę to nie wiadomo czy się pojawią. Może trzeba poszukać w okolicy jakiegoś tokarza który by coś takiego zrobił.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-- 5 wrz 2017, o 14:08 --
Dzisiaj spotkałem się z @ZiBi oraz @Kud.
Rozszerzyłem im opcję DIC. Dodałem u nich menu osiągów oraz wskaźniki temperatury oleju, ciśnienia oleju oraz turbo.
Co najciekawsze, w samochodzie @ZiBi (MY2012) wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał wartości, aż nie dowierzałem. Jeszcze rzuciłem okiem pod maskę i faktycznie zamontowany jest u niego czujnik 3-pinowy, czyli pełny pomiar ciśnienia oleju.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-- 5 wrz 2017, o 14:08 --
Dzisiaj spotkałem się z @ZiBi oraz @Kud.
Rozszerzyłem im opcję DIC. Dodałem u nich menu osiągów oraz wskaźniki temperatury oleju, ciśnienia oleju oraz turbo.
Co najciekawsze, w samochodzie @ZiBi (MY2012) wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał wartości, aż nie dowierzałem. Jeszcze rzuciłem okiem pod maskę i faktycznie zamontowany jest u niego czujnik 3-pinowy, czyli pełny pomiar ciśnienia oleju.
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
O tym mówisz? Wydaje się najrozsądniejszy:
http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... 14x15.html
Jeszcze na korek spustowy takie cuda widzę - można to potraktować jako przejście trójnika M14:
https://www.moto-akcesoria.pl/dodatki/2 ... x-p15.html
http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... 14x15.html
Jeszcze na korek spustowy takie cuda widzę - można to potraktować jako przejście trójnika M14:
https://www.moto-akcesoria.pl/dodatki/2 ... x-p15.html
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Tak, właśnie ten trójnik miałem na myśli. Niestety nigdzie nie jest on dostępny.
Co do temperatury to nie jest priorytet, ale biorę to pod uwagę.
-- 5 wrz 2017, o 14:40 --
Właśnie porównuje schematy co do czujnika ciśnienia oleju
Od MY2012 w silnikach LBQ, LBR, LBS zaczął być montowany czujnik o pełnym zakresie pomiarowymi
Czujnik podłączony do ECU do pinów:
Co do temperatury to nie jest priorytet, ale biorę to pod uwagę.
-- 5 wrz 2017, o 14:40 --
Właśnie porównuje schematy co do czujnika ciśnienia oleju
Od MY2012 w silnikach LBQ, LBR, LBS zaczął być montowany czujnik o pełnym zakresie pomiarowymi
Czujnik podłączony do ECU do pinów:
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 06:51
- Auto: Insignia ST/MY2011
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Ping masz numer tego czujnika? Może będzie pasował zamiast wersji jednopinowej?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
To jest od MY2012. Od tego modelu jest inny sterownik silnika. W starszych w ECU nie ma jak podpiąć go.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A20DT[LBR],A20DTC[LCD],A20DTE[LHV],A20DTH[LBS],A20DTJ[LBX],A20DTL[LBQ] DIESEL ENGINES (OIL PRESSURE SWITCH)adamm83pl pisze:Ping masz numer tego czujnika?
1 Switch, oil pressure 1 62 40 415 55202374 - -
1 Switch, oil pressure 1 12 48 000 55573719 - -
1 Switch, oil pressure 1 62 40 415 55202374 - -
ten środkowy to z potrójnym pinem
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Ping, Kamyk, może w Aso wam poszukują czujnik zastępczy 2-3pinowy. Byćmozr w nowszych wersjach już takie są i będą pasowały gwintu, bo blok jest ten sam
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2017, o 16:47 przez Bodex, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Gwint pasuje ale czujnik 3 pinowy nie ma funkcji "przelacznika" wiec elektrycznie nie podejdzie, przynajmniej w rocznikach do 2011
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Rozszerz,- przełącznika?
2 piny do pomiaru 1 do zegarów
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
2 piny do pomiaru 1 do zegarów
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
To nie tak, czujnik 3 pinowy ma inną zasadę działania. Na jedym pnie jest zasilanie, na kolejnym masa a pomiar na ostatnim.
Przełącznik - w sensie gdy pojawia się ciśnienie progówe to czujnik zwiera/rozwiewa masę i do tego wystarczy 1 pin, masa jest na silniku.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Przełącznik - w sensie gdy pojawia się ciśnienie progówe to czujnik zwiera/rozwiewa masę i do tego wystarczy 1 pin, masa jest na silniku.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Ja kiedyś sklep miałem i były katalogi do termostatów i czujników osobne, miały one podane parametry, to było parę lat temu. Gdyby ktoś miał dostęp do hurtowni powinni mieć aktualne i można dobrać jaki nam pasuje.
Wydaje mi się, żeby nie było ' żeźby ' to należy się skupić na bezpośrednim czujniku, a nie redukcję trójniki kombinować.
Czujnik może być nawet od czołgu a rezystancję można wyregulować potencjometrem i to będzie dokładniejsze wskazanie niż bez regulacji seryjny który ma równieżodchyłki zgodnie z zasadą - żadne koło nie jest okrągłe 100%
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Wydaje mi się, żeby nie było ' żeźby ' to należy się skupić na bezpośrednim czujniku, a nie redukcję trójniki kombinować.
Czujnik może być nawet od czołgu a rezystancję można wyregulować potencjometrem i to będzie dokładniejsze wskazanie niż bez regulacji seryjny który ma równieżodchyłki zgodnie z zasadą - żadne koło nie jest okrągłe 100%
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 06:51
- Auto: Insignia ST/MY2011
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
W autach do 2011 nie ma innej możliwości pomiaru ciśnienia, muszą być dwa czujniki, jeden ze switchem drugi do bezpośredniego pomiaru. Inaczej się po prostu nie da.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Nie wiem czy się nie da ale może być ciężko z dostępem do części.
Tutaj wytypowałem kilka czujników z gwintem M14x1.5 (katalog FAE) które mogły by podpasować.
Dwa pirwsze to czujniki do starszych modeli Opla, gdzie zakres pomiarowy to 0-5bar i dosyć niski próg przełączania.
Tutaj wytypowałem kilka czujników z gwintem M14x1.5 (katalog FAE) które mogły by podpasować.
Dwa pirwsze to czujniki do starszych modeli Opla, gdzie zakres pomiarowy to 0-5bar i dosyć niski próg przełączania.
Kod: Zaznacz cały
FAE Ref. Pomiar ciśnienia Ciśnienie przełączania
=============================================
14010 0 - 5 0,4
G.M. 90337694, 90337695
Opel 1252563, 1252564
=============================================
14560 0 - 5 0,3
G.M. 9279853, 90040918,
Opel 1252553, 1252558
=============================================
14780 0 - 8 0,8
Seat SE-021952000 A
=============================================
14580 0 - 6 0,6
Peugeot 77 00 542 924
Renault 60 00 000 624, 60 00 005 380, 77 00 542 924, 77 00 644 703, 77 00 709 565
Renault Trucks 28746113
=============================================
14050 0 - 10 0,7
Scania 373811, 374338
=============================================
14110 0 - 8 0,6
Renault 77 00 765 350
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Zawsze możesz wkręcić nowy czujnik ciśnienia, robić odczyty na arduino i tym samym arduino zasymulować działanie starego switcha. Chwytasz?adamm83pl pisze:W autach do 2011 nie ma innej możliwości pomiaru ciśnienia, muszą być dwa czujniki, jeden ze switchem drugi do bezpośredniego pomiaru. Inaczej się po prostu nie da.
Pozdro.,
MxW.
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Też o tym myślałem, zwykły czujnik pomiarowy, a sygnał niskiego ciśnienia, te 0,5 bar podać z andurino, ba można to poprawić i podnieść wartość do 1 bar. Wtedy taki komunikat zwróci uwagę kierowcy żeby sprawdzić wskazania i ocenić sytuację zanim się będzie zacierał!
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Ping, a masz schemat, na które piny wchodzi sygnalizator min. ciśnienia, ze zwykłego czujnika?
Może jednak sprawdzę przynajmniej wiązkę?
Może jednak sprawdzę przynajmniej wiązkę?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
@KaMyk, tak jak na schemacie z postu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 70#p110156 Switch jest na pinie X1 - 89
Wczoraj otrzymałem odpowiedź od tokarza w sprawie trójnika. Wstępna wycena to 100zł (materiał + robocizna).
Sporo ponad zakładany przeze mnie budżet na ten element. Zakładałem że będzie to nie więcej niż 50zł.
Szacunkowe koszty jakie zakładałem to:
-Arduino UNO (klon): do 35zł.
-Przystawk do Arduno do obsługi CAN: do 30zł
-Obudowa: do 15zl
-Czujnik ciśnienia oleju:
opcja 1: Oryginalny czujnik montowany od MY2012: do 200zł
opcja 2: Czujnik od AutoGauge 260-33ohm: 70zł
-Trójnik do czujnika do 60zł.
Łączny koszt:
opcja 1: ok 340zł
opcja 2: ok 210zł
(+ koszty przesyłek).
Wczoraj otrzymałem odpowiedź od tokarza w sprawie trójnika. Wstępna wycena to 100zł (materiał + robocizna).
Sporo ponad zakładany przeze mnie budżet na ten element. Zakładałem że będzie to nie więcej niż 50zł.
Szacunkowe koszty jakie zakładałem to:
-Arduino UNO (klon): do 35zł.
-Przystawk do Arduno do obsługi CAN: do 30zł
-Obudowa: do 15zl
-Czujnik ciśnienia oleju:
opcja 1: Oryginalny czujnik montowany od MY2012: do 200zł
opcja 2: Czujnik od AutoGauge 260-33ohm: 70zł
-Trójnik do czujnika do 60zł.
Łączny koszt:
opcja 1: ok 340zł
opcja 2: ok 210zł
(+ koszty przesyłek).