--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 30 sie 2017, o 22:11

Jest jeszcze taka opcja: https://autowanda.pl/?page=catalog/prod ... t=0&sort=1

Gwint M14x1.5 zakres pomiarowy 0-5bar z dodatkowym pinem na licznik więc trójnik nie był by potrzebny.
Problem jest tylko taki że nie znam specyfikacji, tzn jaka rezystancja odpowiada jakiemu ciśnieniu.

cbm80

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: cbm80 » 3 wrz 2017, o 13:32

Co do przetwornika ADC to jesli chcesz miec lepsza rozdzielczosc pomiaru, rozwaz uzycie innego taniego MCU jak np. STM32 dostepnego u "majfendow" juz za $1.7. Przetwornik ADC jest tutaj 12-bitowy i jest bardzo stabilny. Robilem na tym MCU kilka projektow i bardzo sobie go chwale. Mozna zainstalowac Arduino IDE - wtedy programowanie jest trywialne. Albo zewnetrzny ADC 16-bitowy po I2C, ale to bedzie nieco drozsze - np. ADS1115 za ok. $2. Poza tym STM32 ma interfejs do CAN, ale nie testowalem tego.
Ostatnio zmieniony 3 wrz 2017, o 22:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: pjoter1 » 4 wrz 2017, o 16:23

Moja stacja multimedialna na androidzie ma dekoder CAN zbudowany na gd32f103, który z tego co się orientowałem jest klonem stm32.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 5 wrz 2017, o 07:06

Jak narazie to nie mogę nigdzie dostać odpowiedniego trojnika do czujnika. Trojniki mają być we wrześniu ale tak naprawdę to nie wiadomo czy się pojawią. Może trzeba poszukać w okolicy jakiegoś tokarza który by coś takiego zrobił.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

-- 5 wrz 2017, o 14:08 --

Dzisiaj spotkałem się z @ZiBi oraz @Kud.
Rozszerzyłem im opcję DIC. Dodałem u nich menu osiągów oraz wskaźniki temperatury oleju, ciśnienia oleju oraz turbo.

Co najciekawsze, w samochodzie @ZiBi (MY2012) wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał wartości, aż nie dowierzałem. Jeszcze rzuciłem okiem pod maskę i faktycznie zamontowany jest u niego czujnik 3-pinowy, czyli pełny pomiar ciśnienia oleju.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: ICEMANIK » 5 wrz 2017, o 13:21

O tym mówisz? Wydaje się najrozsądniejszy:
http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... 14x15.html

Jeszcze na korek spustowy takie cuda widzę - można to potraktować jako przejście trójnika M14:
https://www.moto-akcesoria.pl/dodatki/2 ... x-p15.html

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 5 wrz 2017, o 13:23

Tak, właśnie ten trójnik miałem na myśli. Niestety nigdzie nie jest on dostępny.
Co do temperatury to nie jest priorytet, ale biorę to pod uwagę.

-- 5 wrz 2017, o 14:40 --

Właśnie porównuje schematy co do czujnika ciśnienia oleju
Od MY2012 w silnikach LBQ, LBR, LBS zaczął być montowany czujnik o pełnym zakresie pomiarowymi
Czujnik podłączony do ECU do pinów:

Obrazek

adamm83pl
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 4 paź 2016, o 06:51
Auto: Insignia ST/MY2011
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: adamm83pl » 6 wrz 2017, o 09:48

Ping masz numer tego czujnika? Może będzie pasował zamiast wersji jednopinowej?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 6 wrz 2017, o 09:51

To jest od MY2012. Od tego modelu jest inny sterownik silnika. W starszych w ECU nie ma jak podpiąć go.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: KaMYk » 6 wrz 2017, o 11:18

adamm83pl pisze:Ping masz numer tego czujnika?
A20DT[LBR],A20DTC[LCD],A20DTE[LHV],A20DTH[LBS],A20DTJ[LBX],A20DTL[LBQ] DIESEL ENGINES (OIL PRESSURE SWITCH)
1 Switch, oil pressure 1 62 40 415 55202374 - -
1 Switch, oil pressure 1 12 48 000 55573719 - -
1 Switch, oil pressure 1 62 40 415 55202374 - -

ten środkowy to z potrójnym pinem

Bodex

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Bodex » 9 wrz 2017, o 15:35

Ping, Kamyk, może w Aso wam poszukują czujnik zastępczy 2-3pinowy. Byćmozr w nowszych wersjach już takie są i będą pasowały gwintu, bo blok jest ten sam

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2017, o 16:47 przez Bodex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 9 wrz 2017, o 15:41

Gwint pasuje ale czujnik 3 pinowy nie ma funkcji "przelacznika" wiec elektrycznie nie podejdzie, przynajmniej w rocznikach do 2011

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Bodex » 9 wrz 2017, o 16:45

Rozszerz,- przełącznika?
2 piny do pomiaru 1 do zegarów

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 9 wrz 2017, o 16:50

To nie tak, czujnik 3 pinowy ma inną zasadę działania. Na jedym pnie jest zasilanie, na kolejnym masa a pomiar na ostatnim.
Przełącznik - w sensie gdy pojawia się ciśnienie progówe to czujnik zwiera/rozwiewa masę i do tego wystarczy 1 pin, masa jest na silniku.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Bodex » 9 wrz 2017, o 16:55

Ja kiedyś sklep miałem i były katalogi do termostatów i czujników osobne, miały one podane parametry, to było parę lat temu. Gdyby ktoś miał dostęp do hurtowni powinni mieć aktualne i można dobrać jaki nam pasuje.
Wydaje mi się, żeby nie było ' żeźby ' to należy się skupić na bezpośrednim czujniku, a nie redukcję trójniki kombinować.
Czujnik może być nawet od czołgu a rezystancję można wyregulować potencjometrem i to będzie dokładniejsze wskazanie niż bez regulacji seryjny który ma równieżodchyłki zgodnie z zasadą - żadne koło nie jest okrągłe 100%

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

adamm83pl
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 4 paź 2016, o 06:51
Auto: Insignia ST/MY2011
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: adamm83pl » 9 wrz 2017, o 18:33

W autach do 2011 nie ma innej możliwości pomiaru ciśnienia, muszą być dwa czujniki, jeden ze switchem drugi do bezpośredniego pomiaru. Inaczej się po prostu nie da.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 9 wrz 2017, o 19:13

Nie wiem czy się nie da ale może być ciężko z dostępem do części.
Tutaj wytypowałem kilka czujników z gwintem M14x1.5 (katalog FAE) które mogły by podpasować.
Dwa pirwsze to czujniki do starszych modeli Opla, gdzie zakres pomiarowy to 0-5bar i dosyć niski próg przełączania.

Kod: Zaznacz cały

FAE Ref.	Pomiar ciśnienia	Ciśnienie przełączania	
=============================================
14010	0 - 5	                0,4	
G.M.	90337694, 90337695
Opel	1252563, 1252564
=============================================	
14560	0 - 5	                0,3	                         
G.M.	9279853, 90040918, 
Opel	1252553, 1252558
=============================================		                                                 
14780	0 - 8	                0,8
Seat	 SE-021952000 A
=============================================	
14580	0 - 6	                0,6
Peugeot	77 00 542 924
Renault	60 00 000 624, 60 00 005 380, 77 00 542 924, 77 00 644 703, 77 00 709 565
Renault Trucks	28746113
=============================================	
14050	0 - 10	0,7	
Scania	373811, 374338
=============================================	
14110	0 - 8	0,6	
Renault 	77 00 765 350


Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: mxw » 10 wrz 2017, o 03:12

adamm83pl pisze:W autach do 2011 nie ma innej możliwości pomiaru ciśnienia, muszą być dwa czujniki, jeden ze switchem drugi do bezpośredniego pomiaru. Inaczej się po prostu nie da.
Zawsze możesz wkręcić nowy czujnik ciśnienia, robić odczyty na arduino i tym samym arduino zasymulować działanie starego switcha. Chwytasz? ;-)


Pozdro.,
MxW.

Bodex

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Bodex » 10 wrz 2017, o 08:38

Też o tym myślałem, zwykły czujnik pomiarowy, a sygnał niskiego ciśnienia, te 0,5 bar podać z andurino, ba można to poprawić i podnieść wartość do 1 bar. Wtedy taki komunikat zwróci uwagę kierowcy żeby sprawdzić wskazania i ocenić sytuację zanim się będzie zacierał!

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: KaMYk » 10 wrz 2017, o 09:50

Ping, a masz schemat, na które piny wchodzi sygnalizator min. ciśnienia, ze zwykłego czujnika?

Może jednak sprawdzę przynajmniej wiązkę?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 24 wrz 2017, o 18:18

@KaMyk, tak jak na schemacie z postu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 70#p110156 Switch jest na pinie X1 - 89

Wczoraj otrzymałem odpowiedź od tokarza w sprawie trójnika. Wstępna wycena to 100zł (materiał + robocizna).
Sporo ponad zakładany przeze mnie budżet na ten element. Zakładałem że będzie to nie więcej niż 50zł.

Szacunkowe koszty jakie zakładałem to:
-Arduino UNO (klon): do 35zł.
-Przystawk do Arduno do obsługi CAN: do 30zł
-Obudowa: do 15zl
-Czujnik ciśnienia oleju:
opcja 1: Oryginalny czujnik montowany od MY2012: do 200zł
opcja 2: Czujnik od AutoGauge 260-33ohm: 70zł
-Trójnik do czujnika do 60zł.
Łączny koszt:
opcja 1: ok 340zł
opcja 2: ok 210zł
(+ koszty przesyłek).

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”